Olen Samsungin S 3 Minissä yrittänyt kahta Kingstonin 32GB:n MicroSD-korttia saada toimimaan, mutta jostain syystä se ei suostu ottamaan niitä käyttöön. Puhelin kyllä tunnistaa kortin ja antaa alustaa sen, mutta kun menee katsomaan "Omat tiedostot"-> "Kaikki tiedostot" se tunnistaa ainoastaan /storage/sdcard0:n, ei tätä lisättyä korttia. Jos menen katsomaan "Asetukset"-> "Tallennustila", listan pohjimmaisena on SD-kortti ja valinta "Ota SD-kortti käyttöön". Kun sen valitsee, tulee teksti "Valmistellaan SD-korttia", jonka jälkeen "Tyhjä SD-kortti". Senkään jälkeen tätä lisättyä korttia ei näy tiedostojenhallinnassa. Mikä pielessä?
S3Mini ja toimimattomat MicroSD-kortit
16
996
Vastaukset
Oletko kokeillut alustaa kortin tietokoneella? Entä näkyykö se jos yhdistät kännykän koneeseen usb kaapelilla ja valitset usb tilaksi "median siirto".
- en ummarra
En saa korttia näkyviin tietokoneella. Mulla on vaan Mac snow leopardilla ja android file transfer tunnistaa vaan puhelimen oman muistin.
Silloin alustaminen voi olla hankalampaa kuin Windows koneella.
- katso usb-muisti
Oliko uusi kortti (käyttämätön)? Minulla oli Giossa sama juttu, mutta kun latasin sinne musiikkia, se näkyi muistikortilla. Olisiko niin, että näkyy vasta sitten, kun siellä on jotain. Tai kuten yhdessä Samsung puhelimessani näyttää "tyhjä SD-kortti", mutta kaikki ovatkin usb-muistissa. En tiedä miten ne on sinne siirtyneet. Minua se ei haittaa kunhan ovat tallella, oli sitten missä tahansa. Minulla on myös tuo mini, mutta siinä ei ole muistikorttia.
- ei ummarra
Jep, uusi kortti on. Pitäisi varmaan löytää jostain joko kortinlukija tähän Maciin tai PC, että tuon saa näkyviin/formatoitua ja sinne saa siirrettyä dataa. Aika huonosti suunniteltu tuo puhelin/Android on, jos ei ota käyttöön uutta korttia siitä vaan. Luulisi, että kun puhelimen käyttiksessä tekee alustuksen, se tulisi sinne näkyviin tyhjänä levynä ja sinne voisi siirtää dataa, mutta kun ei niin ei...
- ei alusta
ei ummarra kirjoitti:
Jep, uusi kortti on. Pitäisi varmaan löytää jostain joko kortinlukija tähän Maciin tai PC, että tuon saa näkyviin/formatoitua ja sinne saa siirrettyä dataa. Aika huonosti suunniteltu tuo puhelin/Android on, jos ei ota käyttöön uutta korttia siitä vaan. Luulisi, että kun puhelimen käyttiksessä tekee alustuksen, se tulisi sinne näkyviin tyhjänä levynä ja sinne voisi siirtää dataa, mutta kun ei niin ei...
Uutta muistikorttia ei tarvitse alustaa sen kun vain työntää paikoilleen. Älä usko ohjeita siltä osin. Muuten katso käyttöohjeesta. Alustus varmaan tarkoittaa sitä, jos laitat käytetyn kortin. Kun ostin muistikortin kysyin asiaa nimenomaan myyjältä ja hän sanoi, että uutta korttia ei alusteta.
Minusta tuo asia on joka ainoassa samsungin käyttöoppaassa kerrottu liian suppeasti. Vai onko sellaisiakin kortteja olemassa jotka uutena täytyy alustaa?
Riippuu että missä formaatissa kortti on uutena. Yleensä se on fat32 jolloin sen alustaminen ei ole pakollista.
- ei ummarra
Tääkin sitten selvis. Samsung S 3 Mini ei ole yhteensopiva Kingstonin 32 GB:n micro SD-korttien kanssa. Koitettiin jossain vanhassa Samsungin kännykässä samaa korttia ja se toimi. Otin vanhasta Nokialaisesta 8 GB:n Micro SD-kortin ja pistin tähän Samsungiin, toimi heti. Kingstonin kortti toimi Nokialaisessa heti.
Tämä varoituksena siis niille S 3 Minin omistajille. Älkää ostako siihen Kingstonin Micro SD-korttia. Ei toimi siinä. - morroo1
mitä tapahtuu jos tyhjentää ram muistin ilman että on tallentanut tietoja lähteekö silloin esim kuvat
Ei lähde. Silloin turhat sovellukset sulkeutuu.
- morroo1
miten pystyn siirtämään tiedot puhelimen muistista muistikortille
- morroo1
?????????????????????????????????????????
Omat tiedostot vai?
- morroo1
Nii olen yrittäny kaikista asetuksista kkuvat menee automaattisesti muistarille mutta pelejä en saa muistarille MILLÄÄÄÄN !!
Pelejä ei voi suoraan siirtää kortille vaan siihen tarvutaan sovellus: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.a0soft.gphone.app2sd
Eikä välttämättä tällöinkään onnistu ilman roottausta.- HuijattuIdiootti
Minulla ei alustaminen toimi uudessa Nokiassa, eikä pc:ssä, sen jälkeen kun olen käyttänyt Kingston 8Gb korttia, sekä Samsung S1, että S3 Minissä. Taitaa olla aika vaihtaa merkkiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273343- 402197
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut352148Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s71887Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta421518- 381329
- 1251222
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2591200Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451145- 131099