S3Mini ja toimimattomat MicroSD-kortit

ei ummarra

Olen Samsungin S 3 Minissä yrittänyt kahta Kingstonin 32GB:n MicroSD-korttia saada toimimaan, mutta jostain syystä se ei suostu ottamaan niitä käyttöön. Puhelin kyllä tunnistaa kortin ja antaa alustaa sen, mutta kun menee katsomaan "Omat tiedostot"-> "Kaikki tiedostot" se tunnistaa ainoastaan /storage/sdcard0:n, ei tätä lisättyä korttia. Jos menen katsomaan "Asetukset"-> "Tallennustila", listan pohjimmaisena on SD-kortti ja valinta "Ota SD-kortti käyttöön". Kun sen valitsee, tulee teksti "Valmistellaan SD-korttia", jonka jälkeen "Tyhjä SD-kortti". Senkään jälkeen tätä lisättyä korttia ei näy tiedostojenhallinnassa. Mikä pielessä?

16

996

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oletko kokeillut alustaa kortin tietokoneella? Entä näkyykö se jos yhdistät kännykän koneeseen usb kaapelilla ja valitset usb tilaksi "median siirto".

• en ummarra

En saa korttia näkyviin tietokoneella. Mulla on vaan Mac snow leopardilla ja android file transfer tunnistaa vaan puhelimen oman muistin.

• Silloin alustaminen voi olla hankalampaa kuin Windows koneella.

• katso usb-muisti

Oliko uusi kortti (käyttämätön)? Minulla oli Giossa sama juttu, mutta kun latasin sinne musiikkia, se näkyi muistikortilla. Olisiko niin, että näkyy vasta sitten, kun siellä on jotain. Tai kuten yhdessä Samsung puhelimessani näyttää "tyhjä SD-kortti", mutta kaikki ovatkin usb-muistissa. En tiedä miten ne on sinne siirtyneet. Minua se ei haittaa kunhan ovat tallella, oli sitten missä tahansa. Minulla on myös tuo mini, mutta siinä ei ole muistikorttia.

• ei ummarra

Jep, uusi kortti on. Pitäisi varmaan löytää jostain joko kortinlukija tähän Maciin tai PC, että tuon saa näkyviin/formatoitua ja sinne saa siirrettyä dataa. Aika huonosti suunniteltu tuo puhelin/Android on, jos ei ota käyttöön uutta korttia siitä vaan. Luulisi, että kun puhelimen käyttiksessä tekee alustuksen, se tulisi sinne näkyviin tyhjänä levynä ja sinne voisi siirtää dataa, mutta kun ei niin ei...

• ei alusta
        ei ummarra kirjoitti:

Jep, uusi kortti on. Pitäisi varmaan löytää jostain joko kortinlukija tähän Maciin tai PC, että tuon saa näkyviin/formatoitua ja sinne saa siirrettyä dataa. Aika huonosti suunniteltu tuo puhelin/Android on, jos ei ota käyttöön uutta korttia siitä vaan. Luulisi, että kun puhelimen käyttiksessä tekee alustuksen, se tulisi sinne näkyviin tyhjänä levynä ja sinne voisi siirtää dataa, mutta kun ei niin ei...

Uutta muistikorttia ei tarvitse alustaa sen kun vain työntää paikoilleen. Älä usko ohjeita siltä osin. Muuten katso käyttöohjeesta. Alustus varmaan tarkoittaa sitä, jos laitat käytetyn kortin. Kun ostin muistikortin kysyin asiaa nimenomaan myyjältä ja hän sanoi, että uutta korttia ei alusteta.
        Minusta tuo asia on joka ainoassa samsungin käyttöoppaassa kerrottu liian suppeasti. Vai onko sellaisiakin kortteja olemassa jotka uutena täytyy alustaa?

• Riippuu että missä formaatissa kortti on uutena. Yleensä se on fat32 jolloin sen alustaminen ei ole pakollista.

• ei ummarra

Tääkin sitten selvis. Samsung S 3 Mini ei ole yhteensopiva Kingstonin 32 GB:n micro SD-korttien kanssa. Koitettiin jossain vanhassa Samsungin kännykässä samaa korttia ja se toimi. Otin vanhasta Nokialaisesta 8 GB:n Micro SD-kortin ja pistin tähän Samsungiin, toimi heti. Kingstonin kortti toimi Nokialaisessa heti.

Tämä varoituksena siis niille S 3 Minin omistajille. Älkää ostako siihen Kingstonin Micro SD-korttia. Ei toimi siinä.

• morroo1

mitä tapahtuu jos tyhjentää ram muistin ilman että on tallentanut tietoja lähteekö silloin esim kuvat

• Ei lähde. Silloin turhat sovellukset sulkeutuu.

• morroo1

miten pystyn siirtämään tiedot puhelimen muistista muistikortille

• morroo1

?????????????????????????????????????????

• Omat tiedostot vai?

• morroo1

Nii olen yrittäny kaikista asetuksista kkuvat menee automaattisesti muistarille mutta pelejä en saa muistarille MILLÄÄÄÄN !!

• vapunen
    • HuijattuIdiootti

Minulla ei alustaminen toimi uudessa Nokiassa, eikä pc:ssä, sen jälkeen kun olen käyttänyt Kingston 8Gb korttia, sekä Samsung S1, että S3 Minissä. Taitaa olla aika vaihtaa merkkiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3343
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      40
      2197
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      35
      2148
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      1887
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      42
      1518
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1329
    7. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      125
      1222
    8. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      259
      1200
    9. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1145
    10. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1099
    Aihe