Kaverin exään ei kosketa?

llaauuraaaaa

Olen 21-vuotias nuori nainen ja jätin vajaa puoli vuotta sitten kihlattuni ilman mitään oikeaa syytä. Halusin vain seikkailua ja elää vielä nuoruuttani, kun sitä on jäljellä. Mutta se ei ollutkaan niin yksinkertaista, vaan oleilin vaan kotonani tekemättä mitään, vaikka halusin enemmän kuin mitään olla sinkku niinkuin suurin osa ystävistäni. Eksäni kuitenkin kaipaa minua edelleen paljon ja kertoo sen minulle usein. Hän sanoi minulle myös että ottaa minut milloin vain takaisin vaikka olisi silloin suhteessa. Nyt kuitenkin kuulin eräältä kaveriltani että hänellä on suhde parhaaseen ystävääni, eikä ystäväni ole kertonut siitä minulle mitään! Ymmärrän että eksäni haluaa päästä elämässään eteenpäin eikä voi aina vain haaveilla minusta koska olen uudessa suhteessa ja hän tietää sen, mutta ystäväni toiminta vihastuttaa minua suuresti! Ystäväni ei tiedä että tiedän suhteesta, miten minun pitäisi toimia? En pysty enää suhtautumaan häneen niinkuin ennen.. Ystäväni on kaksi kertaa aiemminkin sekaantunut minun eksiini jolloin se ei minua haitannut, koska heistä en välittänyt oikeasti. Muutenkin tuntuu että ystäväni haluaa samaistua minuun jotenkin, en ymmärrä tätä tilannetta.. Minulla on tunteita vielä eksääni kohtaan ja olen harkinnut hänen takaisin ottamista mutta minusta tuntuu että jos teen sen nyt, niin tekisin sen vaan kiusatakseni ystävääni.. Olen todella ailahtelevainen miesten suhteen ja olen pettänyt jokaista miestäni, vihaan itseäni mutten voi luonteelleni mitään. Onnistun aina myös sotkemaan asiat todella hyvin ja olen särkenyt niin monta sydäntä että itseänikin aivan ällöttää ajatella sitä.. Toinen paheeni on se, etten ikinä pääse eksistäni eroon, tätä eksiin sekaantumista tapahtuu liian usein, en vain osaa lopettaa heistä välittämistä. Aina kun kuulen että jollain kolmesta eksästäni joita olen aidosti rakastanut on joku uusi nainen, olen mennyt väliin ja sitten jättänyt taas kylmästi.. En halua että ihmiset tulevat tänne haukkumaan minua, tahdon vaan neuvoja tähän tukalaan tilanteeseen josta en pääse irti !

142

9048

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 13+17

Jaa... en ottais tollasta takaisin. Mene peilin eteen ja myönnä olevasi huono ihminen. Se on alku.

• dippa_inssi

• ap on vajakki.

en ymmärrä mitä ihmiset valittaa kun jotkut alkaa sitten seukkaa niiden eksien kanssa. eikös ne ole eksiä juuri siksi että ei enää kiinnostaa mitä niille kuuluu ja menee (karkeasti sanottuna). vapaata ristaa ovat.

• kielimaikka

Taas on keskusteluotsikossa hoono soomi!
        Eikö täällä osata ylläpidon toimestakaan enää kotimaan kieltä kirjoittaa,
        vai onko Suomi24:kin jo myyty ulkomaalaisomistukseen?

• osanottoni...

Aloittaja,
        yritä kasvaa aikuiseksi. Tosin kaikilla eivät resurssit riitä, silloin kannattaisi ehkä pysyä sinkkuna, hakeutua hoitoon ja kertoa se kaikille.
        Ihmissuhteet eivät ole tarkoitettu epävakaata persoonallisuushäiriötä sairastavien aikuisten leikkipaikaksi.
        Onnistut varmasti vielä satuttamaan monia ihmisiä,
        valitettavasti persoonallisuushäiriöiset (entisaikaan nimeltään luonnevikaiset tai psykopaatit) eivät pysty tuntemaan oikeita tunteita.

• Vai...
        kielimaikka kirjoitti:

..ovatko ylläpidon resurssit puutteelliset?

• palpan killi

Ei se huono ihminen ole, se on vaan töpsölituija. Tuhannen mulkun maija, jakorasia, temppueeva, mäkileena ja tuhat muuta lempinimeä meiltä miehiltä jotka käytämme tuollaisia hyväksi ja menemme naimisiin toisenlaisen ihmisen kanssa.

• ukkotraktori
        dippa_inssi kirjoitti:

Aika säälittävää jos kihlautuu ja haluaa kuitenkin seikkailla? Miksi kihlauduit? Miksi et ettiny netistä "seikkailuseuraa", näitä treffipalstoja on yllin kyllin on http://www.seksiseuraa.biz, on http://www.jihaa.fi ja http://www.iskuri.net .Sieltä vaan etsimään seuraa, niin ei tarvi kavereiden exiin turvautua.

Ennen maa reppee ku huara häppee.

Ystävä näki kelpo miehen ja osasi arvostaa tätä. Narskuu sellane toki vihloo pillust eli vittuttaa, koska se kertoo voittajat ja hävviijät.

• täti Tättärää
        dippa_inssi kirjoitti:

Aika säälittävää jos kihlautuu ja haluaa kuitenkin seikkailla? Miksi kihlauduit? Miksi et ettiny netistä "seikkailuseuraa", näitä treffipalstoja on yllin kyllin on http://www.seksiseuraa.biz, on http://www.jihaa.fi ja http://www.iskuri.net .Sieltä vaan etsimään seuraa, niin ei tarvi kavereiden exiin turvautua.

Aloittajan mielestä kumppanin hylkääminen ei ole petos, mutta se on kun kaveri ei ole lojaali kylmyyttänsä jättäneelle.

Mistä näitä puupäitä tulee? Elämä on silti ihanaa, siis moisista huolimatta.

• gvjnyy
        dippa_inssi kirjoitti:

Lopettakaa se huoraaminen. Sitä täytyy näköjään jo nuorena aloittaa.

• Nicke Knackerton
        kielimaikka kirjoitti:

Mistä lähtien Aller on ollut suomalainen, joka on jo muutaman vuoden omistanut suomi24:n??

• huvittunut1
        kielimaikka kirjoitti:

"-- ylläpidon toimestakaan" siinä vasta onkin hyvin suomenkielinen ilmaisu. "Toimesta"-verbi on rantautunut meidän kieleemme ihan kuule suoraan englannista. :)

• fdsvcxfdsfd

Olisiko ollut parempi pettää vai elää niin, että tuntuu elämän lipuvan sormien välistä?

• fdsvcxfds
        täti Tättärää kirjoitti:

Aloittajan mielestä kumppanin hylkääminen ei ole petos, mutta se on kun kaveri ei ole lojaali kylmyyttänsä jättäneelle.

Mistä näitä puupäitä tulee? Elämä on silti ihanaa, siis moisista huolimatta.

Ei monessakaan suhteessa anneta mitään lupauksia ikuisesta yhdessä olosta. Jos alkaa tuntumaan, että on onnellisempi ainakin hetken yksin niin silloin on pohdinnan paikka, että kannattaako erota vai ei.

Kumma kun joku pettää niin silloin itketään, että olisit eronnut etkä pettänyt. Nyt kun erotaan niin sekään ei ole hyvä. Oletko jätetty vai pitkään ollut samassa suhteessa ja tunnet menettäneesi jotain vai miksi olet noin katkera?

• ´tklkbn
        ap on vajakki. kirjoitti:

en ymmärrä mitä ihmiset valittaa kun jotkut alkaa sitten seukkaa niiden eksien kanssa. eikös ne ole eksiä juuri siksi että ei enää kiinnostaa mitä niille kuuluu ja menee (karkeasti sanottuna). vapaata ristaa ovat.

Minä en ymmärrä sitä miten nykyään edes kihloihin mennään? Jännää miten nainen ei uskalla vielä edes pirasta miehen kuullen mutta kovaa vauhtia ollaan kihloihin menossa...

• 6+13
        ukkotraktori kirjoitti:

Ennen maa reppee ku huara häppee.

Ystävä näki kelpo miehen ja osasi arvostaa tätä. Narskuu sellane toki vihloo pillust eli vittuttaa, koska se kertoo voittajat ja hävviijät.

Naimaan vaan tänne tulle eikä olemaan.
        Jos kukaan ei pane pahaksensa, niin anna palaa.

• kotirouva35wee
        dippa_inssi kirjoitti:

Voiskos diplomi-insinööri tulla käymään täällä :)

• feikkaajaveikkaaja
        kotirouva35wee kirjoitti:

Voiskos diplomi-insinööri tulla käymään täällä :)

Mä oon käyny vain amiksen, voinko tulla silti ;)

• Säälittävää

Terapia voisi olla oikea paikka sinulle. Vaikutat rikkinäiseltä ihmiseltä. Et tiedä mitä rakkaus on, vaan pelailet ihmisillä.

• Mennyt talvi

Kaverin exään ei kosketa, se on perinteinen brocode, ainakin miehillä. Mutta ei toista pidä myöskään roikottaa. suotta. Sun pitää vaan päättä haluatko olla jonkun kaa vai et. Sillä pääset eteenpäin.

• Oyutta

Miksei kosketa? Jos exä on mukava ja edellinen suhde mennyttä, niin miksei? Mukavia ihmisiä on nykyään yhä hankalampi löytää =) Exän tuttavapiirit ovat oivallista "kenttää" löytää uusia ihmisiä =)

• pilpan kalli
        Oyutta kirjoitti:

Miksei kosketa? Jos exä on mukava ja edellinen suhde mennyttä, niin miksei? Mukavia ihmisiä on nykyään yhä hankalampi löytää =) Exän tuttavapiirit ovat oivallista "kenttää" löytää uusia ihmisiä =)

Joo, brocode :D, mistä lähtien? Jossain mikämikämaassa, vai? Noi sovitaan kättäpäälle-jutuilla tyyliin "haittaaks jos meen sun exän kanssa vähä yh-yh?".

• lober
        pilpan kalli kirjoitti:

Joo, brocode :D, mistä lähtien? Jossain mikämikämaassa, vai? Noi sovitaan kättäpäälle-jutuilla tyyliin "haittaaks jos meen sun exän kanssa vähä yh-yh?".

Kylläpä se on päivänselvä sanaton sopimus minunkin piireissä, sitä käsitellään samana asiana kuin kaverin nykyiseen koskemista. Ne vaan jätetään rauhaan, niin ei tuu kellään sanomista eikä turhia riitoja, tapellaan sitten mieluummin jostain järkevästä...

• jepjeåp
        lober kirjoitti:

Kylläpä se on päivänselvä sanaton sopimus minunkin piireissä, sitä käsitellään samana asiana kuin kaverin nykyiseen koskemista. Ne vaan jätetään rauhaan, niin ei tuu kellään sanomista eikä turhia riitoja, tapellaan sitten mieluummin jostain järkevästä...

Tässä Lober ja muut kansalaiset. Aina on helppo sanoa miten kuuluisi toimia. Kertoa miten eletään ja mitkä valinnat ovat parhaita. No mutta kun joskus vaan käy niin. Tuskin kukaan tahalleen vokottelee kaverin exää?

Ihme jeesustelijoita.

• samanlaisenuhri

yäk, ei voi susta muuta sanoo..

• Joogaa sulle?

Mun exä teki saman halusi elää ja miettiä... Nyt vuoden päästä tulikin hymy kasvoilla luokseni todeten: nyt voitas taas jatkaa. Mitäpä minä? Nope, tähän kerkesi tulla parempi tilalle jolla on selvät sävelet mitä haluaa ja kenen kanssa eli morjens ;)

Toki nyt hieman pulmaa kun toinen kiukkuaa ja uhoaa pitkin kyliä kun ei vastaus ollutkaan mieleen mutta sitähän sanotaan, sitä saa mitä tilaa?

Keksi joku harrastus itsellesi ja joogaa vaikka jos se auttaisi jottet ala entiseen sitä purkamaan.

• Se ex:ä vaan pyörittää naisia. Herää ja etsi joku parempi.

• Julma elämä

Sinä olet itsekäs ihmissuhdenkeinottelija. Eivät ihmiset ole mainupuloitavia nappuloita, eikä kertakäyttötavaraa. Toisen tunteeilla ei saa leikkiä.

Sinä tulet itse vielä löytämään juonittelua itseäsi kohtaan.

• jaaa545,kts

kannattaa hylätä tuollaset ihmiset elämästä ja keskittyä olennaiseen; itseesi ja itsesi tyydyttämiseen. Toki kostoksi voit teeskennellä ottavasi takaisin mutta minä en ainakaan sänkyyn haluis miestä joka vehtaa ihan kaikkien kanssa. Tietty jos pitää ryhmäseksistä....... voi kokeilla vaikka kaikki yht`aikaa ;D

• mennyt on mennyt

Haloo ! Aloittaja itse päätti parisuhteen pioli vuotta sitten. Ei ole mitään suruaikaa, vaan X voi seuraavalla viikolla alkaa seurustella vaikka kiinan keisarin tyttären kanssa tai ex-anoppikokelaansa kanssa. Ei pitäisi liikuttaa aloittajaa mitä vapaana oleva ihminen tekee elämässään. Ei ole kiinnityksiä.
        Yhtaikaa monen kanssa seurustelu on vain se, mikä ei ole suotavaa, paitsi sheikeille.

• Höh 2

Ap. vaikuttaa aivottomalta idiootilta. Jos on toisen jättänyt niin hänellä on oikeus valita seuransa.

Idiootti!

• kromsku

Eteenpäin meneminen on aina vaikiaa, mutta jos torella haluat ittelles palveluksen teherä..MEE ETEENPÄIN..sanomaton sääntö on että kaverien exiin ei "satuta", mutta tunteet ei tätä sääntöä aina ymmärrä. (kaveri ei uskalla sulle kertoa suhteesta?)Opettele tuntemaan ittes ja mitä suhteilta haluat ja vietä aikaa yksin ja tee ittestäs kokonaasta ihimistä. Tsemppiä!!

• meeritsi

Mitä tuollaista vatvoo.. Anna exäsi olla ja elä sitä haluamaasi sinkkuelämää kaikessa rauhassa,koska sellaiseen näköjään sovit paremmin,kuin parisuhteeseen.

• Homo-kyösti

Mitäs jos myöntäisit olevasi homo? Kyöstikin viime toukokokuun kauniina kevätaamuna pomppasi pirteänä ylös sängystä ja alkoi julistaa maailmalle homouttaan. Se oli iskenyt pääkoppaan yön aikana kuin salama, että enää en piiloudu, vaan alan elämään!

• neuvvojeesus

Tämä kosketti!

• darkside69
        neuvvojeesus kirjoitti:

Tämä kosketti!

Satan loves you!
        Do what you want!

• olkaauskollisia

Olet"kierrätyskamaa" samoin kuin miehetkin jotka vaihtaa naisystävää eli kierrätetäänkö sinua vielä monta vuotta ???????

• jthnjnhjn

Tuo aloittaja se vasta idiootti onkin..
      Ei kuulu sille kenen kanssa kaverinsa ja entiset seurustelukaverit seurustelee ja hengailee.. Aloittaja kertooo itse jättäneensä edellisen seurustelukumppaninsa ,, mutta vaikuttaa asiltä että kävikin pöinvastoin.. aloittaja on itsekeskeinen paskiainen..

• vain minun mielipide

Vittu ei todellakaan kaveri exään kajota saatika nykyiseen, se on kirjoittamaton sääntö ainakin minun kaveri porukoissa paria kusipäätä ketkä ei ajattele yhtää mitää välillä ja kännissä parsinkaa mut ne onkin sellasii et kännis ne panee kaikkia oravista tikapuihin jne. EHDOTON EI!!!!!!!!

• vain minun mielipide

joo pari kirjoitus virhettä kuten pasinkaa pitäs olla varsinkaan ja unohtui tuolta paria kusipäätä perästä sana lukuunottamatta, että sorry

• Kaverin exiin ei kosketa on sääntö joka pätee naisilla samoin kuin bro-codessakin. Kannattaa miettiä minkälaisten ihmisten seurassa tahtoo aikaansa viettää ja pelätä tuleeko "puukkoa selkään". Vaikuttaa ettei tällainen käytös kaveripiirissäsi ole kummoinen rikos, kun itsekin olet pettänyt kumppaneita, välinpitämätön asenne näitä kohtaan on voinut saada kaverisi tuntemaan sympatiaa exääsi kohtaan. Ehkä ajattelemaan, että hän voisi kohdella tätä paremmin. Exällesi kaverisi taitaa olla laastari-suhde, kun hän sinut takaisin ottaisi. On vain ajan kysymys koska se selviää kaverillesi.

Mutta entäpä sinä? Tahdotko johtaa miehiä harhaan, aiheuttaa surua ja kärsimystä heille? Tiedätkö mitä itsekään haluat? Voi olla mielenkiintoista leikkiä miehillä nuorena ja katsoa mitä tapahtuu, mutta eikö kannattaisi suunnata huomionsa omaan tulevaisuuteen? Hankkia harrastus joka tukee omaa hyvin vointia? Lemmikki? Hankkia ammatti josta oikeasti nauttii? Tehdä työtä joka tekee sinut tyytyväiseksi itseesi? Harrastaa extreme-lajia? "rehellisiä" tapoja saada mielihyvää.

Oletko miettinyt millainen ihminen tahdot olla? Nainen, joka juoksee miehen sylistä toiseen, vai nainen joka rakastuessaan (kun sen aika koittaa) taistelee kumppanistaan? Sen tietää kun "se oikea" tulee kohdalle, sitä ei tahdo päästää pois tai olla vanki puolivillasessa suhteessa. Olet vielä kovin nuori, tietenkin sinun pitää nauttia nuoruudestakin, sen voi myös tehdä satuttamatta muita sekä valitsemalla luotettavat ihmiset ympärilleen, säilyen itsekin ehjänä.

Menneistä ei kannata murehtia, sitä voi paeta tai siitä voi oppia. Itse noudatan tätä, enkä anna lupauksia, joista en voi olla 100 varma että voin pitää. Nauti ja anna muiden nauttia!

• älytön sääntö

Nimimerkille NeitiPeppe.. Miksi kavereiden exiin ei kosketa?? Jos kerran on kyse exästä, niin miksi hänestä ei saisi olla kiinnostunut? Ihan naurettavaa tollainen ahdasmielisyys. Kuulostaa, että kyse on siitä, että edelleenkin halutaan pitää joku hallinto oikeus exään.

• "save the cake, and
        älytön sääntö kirjoitti:

Nimimerkille NeitiPeppe.. Miksi kavereiden exiin ei kosketa?? Jos kerran on kyse exästä, niin miksi hänestä ei saisi olla kiinnostunut? Ihan naurettavaa tollainen ahdasmielisyys. Kuulostaa, että kyse on siitä, että edelleenkin halutaan pitää joku hallinto oikeus exään.

eat it too". aloittajan ongelma kuulostaa lähinnä tuolta kakkusyndroomalta, kaikki pitäisi saada itselle, ja harmitus on, kun niin ei käynytkään.
        jos on itse toisesta luopunut, on hän vapaa, kenelle tahansa.

• lisäys.
        "save the cake, and kirjoitti:

eat it too". aloittajan ongelma kuulostaa lähinnä tuolta kakkusyndroomalta, kaikki pitäisi saada itselle, ja harmitus on, kun niin ei käynytkään.
        jos on itse toisesta luopunut, on hän vapaa, kenelle tahansa.

tietyissä hyvin tarkaan koodatuissa piireissä on kolmen kuukauden "karanteeni", jonka jälkeen ystävät saavat yrittää, jos siltä tuntuu.
        hyvin on toiminut.

• Sydänsuruinen

Hanki elämä(äläkä pilaa toisten).

• Heebo92

Olen mies 21v. Olen sinkku ja neitsyt. Minulla on asiat hyvin. Ei huolia ei murheita. No woman no cry.

• neuvvojeesus

No woman no cry tarkoittaa "ei nainen, älä itke".

Se ei tarkoita "ei naista, ei itkua".

• ferudo
        neuvvojeesus kirjoitti:

e danske bro

• gungha.din
        neuvvojeesus kirjoitti:

2 miinusta, mitä paskaa? Hölynpölyn korjaaminen on AINA oikein, huolimatta siitä onko kirjoittajan tarkoitus päteä asiasta mikä ei liity aloitustekstiin mitenkään.

"ev'rything's gonna be alright
        ev'rything's gonna be alright
        No woman no cry
        No woman no cry
        Oh my little sister don't shed no tears
        no woman no cry "

Jesse on oikeassa. Biisissä lohdutetaan naista Jamaican murteella. Biisissä ei fiilistellä sillä ettei ole naista.

• kilapan palli
        gungha.din kirjoitti:

2 miinusta, mitä paskaa? Hölynpölyn korjaaminen on AINA oikein, huolimatta siitä onko kirjoittajan tarkoitus päteä asiasta mikä ei liity aloitustekstiin mitenkään.

No woman no cry
        No woman no cry
        no woman no cry "

Jesse on oikeassa. Biisissä lohdutetaan naista Jamaican murteella. Biisissä ei fiilistellä sillä ettei ole naista.

Vitsi on nyt siinä, ettei kukaan sanonut lainaavansa Bob Marleyta. Et olekaan niin viisas kuin kuvittelit olevasi, hahahahahahaha. Älä siis itse päde, kun et tajua edes missä päin maailmaa mennään.

• Guntteri
        gungha.din kirjoitti:

No woman no cry
        No woman no cry
        no woman no cry "

jeps! laulun sanoma lähinnä poliittinen ja tähän liittyen naista lohduttava - tuohon edellämainittuun virheelliseen käännösymmärrykseen on kyllä ennenkin törmätty. kuten myös siihen että proud Mary ei ole ylpeä naisen hupakko vaan siipiratasalus - joka oli muuten se legendaarinen Esterikin jonka perseestä sitä vettä tulee...

• g.din
        kilapan palli kirjoitti:

Vitsi on nyt siinä, ettei kukaan sanonut lainaavansa Bob Marleyta. Et olekaan niin viisas kuin kuvittelit olevasi, hahahahahahaha. Älä siis itse päde, kun et tajua edes missä päin maailmaa mennään.

Ei kertonutkaan. Silti se oli laina Marleylta. Ei tarvitse olla erityisen viisas tietääkseen jotain mitä joku muu ei tiedä. Jos asian kertominen rassaa, pahoittelut.

• kilipan palli
        g.din kirjoitti:

Ei kertonutkaan. Silti se oli laina Marleylta. Ei tarvitse olla erityisen viisas tietääkseen jotain mitä joku muu ei tiedä. Jos asian kertominen rassaa, pahoittelut.

Mistäs tiedät? Alkuperäinenhän menee No, woman, nuh cry? Mites nyt suu pannaan, häh? Et edes tiedä jutun alkuperää mutta väität olevasi viisas :D. Joku pätöpönttö jonka aivot oli sun tasolla väänsi siitä No woman, no cry:n. Höh.

• g.din
        kilipan palli kirjoitti:

Mistäs tiedät? Alkuperäinenhän menee No, woman, nuh cry? Mites nyt suu pannaan, häh? Et edes tiedä jutun alkuperää mutta väität olevasi viisas :D. Joku pätöpönttö jonka aivot oli sun tasolla väänsi siitä No woman, no cry:n. Höh.

Tiedän siitä että biisin nimi on "No Woman, No Cry". Kappaleen nimi ei ole "No, woman, nuh, cry". Samaa asiaahan ne tarkoittaisivat silti, eli kyseessä on vieläkin lohduttamisesta eikä siitä ettäkö vapaalla miehellä olisi helpompaa. Pätäpönttö joka väänsi kappaleen "No Woman, No Cry" -nimiseksi on krediiteissä merkitty Vincent Fordiksi.

En ole kertaakaan väittänyt olevani viisas. Olin samaa mieltä ihmisen kanssa joka kertoi jutun alkuperän oikein. Suun muoto on sama kuin hetki sitten, koska en saa suuria tunteenpurkauksia suuntaan tai toiseen trollien änkyröinnistä.

• sä et siis selkeästi osaa päästää exästäs irti... ei jumankekka, ihan selvästi nyt haiskahtaa siltä että sä oot edellee mustasukkanen ja kiinni ENTISESSÄ KUMPPANISSAS.

opettlisit päästämää irti ja hyväksymää sen tosiasian että käytetyt lelut pitää antaa vähemmän saaneille.

• 98457984253784257842

LEHMÄ!

• ei hyvää päivää....

Voi hyvä luoja...,,menepä ja kasvapa nyt ihan aikuiseksi,,,ei NOIN VANHAN pitäisi käyttäytyä enää noin...petät jokaista miestäsi,,,ja sitä rataa,,,miksi olisit yhtään parempi nyt..??

Sinuna aloittaisin ihan psykiatrilla käynnistä, jotta saat pääkoppasi jotakuinkin kuntoon ennen kuin alat taas pilaamaan jonkun mies paran elämää....

• Pettäjä

Vaikuttaa siltä, että harrastat irtoseksiä miten itseäsi huvittaa. Kannattaa aikuistua ja pyrkiä vakiintumaan omien suhteisen suhteen.

• Ei kait kukaan noin moraaliton oikeasti ole?! Lienee provokaatioteksti vain....

• asssdww

Kuulostat narsistilta... Mitä jos jättäisit ihmiset rauhaan kun et kerta osaa mitään muuta kuin satuttaa ja vittuilla.

• hoitoon

"Olen todella ailahtelevainen miesten suhteen ja olen pettänyt jokaista miestäni, vihaan itseäni mutten voi luonteelleni mitään."

Oletko harkinnut liittymistä johonkin uskontokuntaan? Jos uskoisit Jumalaan niin voisit syyllistää demoneita tai Saatanaa siitä että he ovat sekoittaneet sinun pääsi. Sinun ei tarvitsisi ottaa vastuuta miesten pettämisestä tai omasta luonteestasi kun voisit aina syyllistää demoneita ja Saatanaa. Jos et mahda luonteellesi mitään niin mikä tai kuka ohjaa sinun luonnetta tällä hetkellä? Vai onko luonne jokin sellainen asia mikä on koodattu DNA:han eikä sitä voi muuttaa? Miksi kysyt meiltä apua jos sinun DNA:si tällainen? Eikö sinun pitäisi mennä niiden tohtoreiden vastaanotolle jotka hallitsevat geenimanipuloinnin?

"En halua että ihmiset tulevat tänne haukkumaan minua, tahdon vaan neuvoja tähän tukalaan tilanteeseen josta en pääse irti !"

Kuten sanoit itsekin, et voi luonteellesi mitään, joten tälle asialle ei vain nyt voi tehdä mitään. Koska olet hyväksynyt oman luonteesi sellaisena kuin se on, ei asialle voi tehdä mitään.

Jos ihan oikeasti haluat apua niin mene nuppitohtorille. Elät mielikuvitusmaailmassa jossa kuvittelet että asioille ei voi mitään ja että asiat pitää hyväksyä sellaisina kuin ne ovat. Haet omaa henkilökohtaista valtaa juuri tällaisella ajatusmaailmalla millä et halua sallia mitään mitä muut ehdottavat. Haluat vain ja ainoastaan oman tahtosi läpi. Et tule lainkaan vastaan toisia ihmisiä, tai silloin kun tulet niin käytät ainoastaan toisia ihmisiä hyväksi. Miehesikin on todennäköisesti rakastunut siihen persoonaan millaista esitit hänelle, mutta vihaat miestäsi koska hän ei todellisuudessa rakastanut sinua vaan sinun keksimää persoonaa. Vihaat omaa elämääsi koska toimit juuri samalla tavoin kuin ne ihmiset joita vihaat. Olet lähtenyt imitoimaan niitä ihmisiä jotka esiintyvät tietyllä tavoin tai haluavat sinun esiintyvän tietyllä tavoin ja olet hyväksynyt tämän ajatusmallin omaan elämääsi mutta et pidä elämästäsi koska se on yhtä epäaitoa kuin niiden ihmisten jotka ovat ohjanneet sinua esiintymään tietynlaisena ja käyttäytymään tietyllä tavoin. Jos et usko että joku olisi vaikuttanut sinun elämääsi jollain tapaa, on syyllinen todennäköisesti oma äitisi.

• neuvvojeesus

Haluat neuvoja etkä ole ylläpitäjien trollikone?

1. Kasva aikuiseksi. Siihen kuuluu vastuun ottaminen teoistaan. Helppoa se ei ole.
      2. Kasva lisää. "Aidosti rakastunut", kuten itseäsi kuvailit, ei jätä kihlattuaan "ilman mitään oikeaa syytä", kuten kerroit tehneesi.
      3. Tapaile muita kuin vätyksiä. Jos kaltaisesi ihminen pystyy sekoittamaan eksiesi nykyiset suhteet tuosta vain, voi miesten aivotoiminnasta ja selkärangasta päätellä melko paljon. Tasapainoinen ihminen ei anna itseään kohdeltavan niin kuten sinä teet, vaan toivottaa kaltaisesi naisen helevetin kuuseen. Toki asiaan auttaa jos olet megabeibi, mutta ei senkään kihloihin saakka pitäisi kantaa jos äijällä on järkeä päässä.

Huolimatta negatiivisesta sävystä, neuvoni ovat vilpittömiä. Todennäköisesti ne menevät suomi24:n palkatulle trollialoittajalle, mutta ehkä joku muu edes ottaisi opikseen.

• sadfsdf

Saa koskee, kaikki tekee sitä. Vaikka ei myönnäkkään.

• thisishowiseeit

Ei kosketa. Maailmassa on muitakin ihmisiä kuin eksän ystäviä/ ystävän eksiä, joihin hurahtaa.Näin uskoisin aikuisten ajattelevan. Jos itse olet suhteen lopettanut ja seikkaillut menemään, varmasti eksälläsikin oikeus omiin seikkailuihinsa. En kuitenkaan kunnioita eron jälkeen ystävien kanssa seikkailua, voi pilata hyviä ja tärkeitä ystävyyssuhteita sellainen

• oma vikas, ähäkutti

Plet idiootti. Jätetty mies on vapaa.
      Minäkin tapailen satunnaisesti exvaimoni siskoa eikä siihenkään ole kenelläkään mitään väkättämistä.

• erkin nimi

Sinun täytyy kasvaa aikuiseksi ja ottaa vastuun tekemisistäsi. Ihmiset eivät ole leikkikaluja ja toimiaan pitää miettiä.

Älä pilaa toisten onnea. Olet suhteesta luopunut, joten toisella on oikeus tehdä myös niin. Kotso tulevaisuuteen ja opettele jättämään nennyt taaksesi. Elämä on edessä ei takana.

• 20+7

Aloittaja sentään tunustaa mokansa ja virheensä suoraan, joten pointsit hänelle siitä. Joten mitä voit tehdä? Aika samoilla linjoilla täälläkin mitä edellisetkin. Tosin ilman sitä alenevaa, syyttävää ja haukkuvaa asennetta.

Olet vielä nuori, sinulla on aikaa oppia. Ja toivottavasti otat myös meneistä virheistäsi sen opin, etkä toista tuota oravanpyörää joka sinulla jo ollut. Pyydät neuvoja mitä tehdä? Tässä nyt ainakin pari:

1. Opettele rakastamaan itseäsi ja mieti, että mikä saa ja ajaa sinut käytökseen jonka kuvailit. Miksi pelaat ihmisten tunteilla? Suojakuori mille? Tarvitsetko kenties ammattiapua selvittääksesi omat ongelmasi?

2. Sitä vetää puoleensa kaltaisiaan ihmisiä. "Ystäväsi", jonka kerrot jo aiemminkin sotkeentuneen eksiisi, niin onko tällainen ihminen sellainen jonka haluat elämääsi? Toisaalta mieti asia siltäkin kannalta, että olet itse toiminut samoin. Sitä saa mitä tilaa? Et ehkä ole sotkeentunut ystäväsi eksiin, mutta olet kyllä toiminut ihan yhtä epärehellisesti mitä hänkin. Jollakin tapaa ehkä jopa julemmin, koska kuten asian itsekin ilmaiset, olet pelannut ihmisten tunteilla ja särkenyt niitä sydämiä. Se ei ole oikein.

3. Kavereiden eksiin ei kosketa, se on kirjoittamaton sääntö kummallakin sukupuolella. Joskus kuitenkin on myös poikkeustapauksia, aina tunteilleen ei yksinkertaisesti mahda mitään. Silloinkin on kuitenkin selvää se, että rehellisyys ennenkaikkea. Varsinkin jos on edes epäilystä siitä, että ystävällä tai kaverilla on edelleen tunteita eksäänsä kohtaan. Nuo kuviot voivat olla erittäin räjähdysherkkiä tilanteita, ja aina nekään ei päädy hyvin. Ystävyys tai kaverisuhteet voivat katketa, ja silloin on jokaisen oma päätös siitä, että kumman ennemmin valitsee: kaverin vai kumppanin. Kuitenkin homman nimi on se, että rehellinen pitää olla. Piste.

4. Älä heittäydy marttyyriksi. Kasva ja ota opiksesi. Ehkä joskus osat jopa pyytää anteeksi käytöstäsi heiltä jotka sen ansaitsevat, ja sinä kykenet sitä myös tarkoittamaan sydämestäsi. Anteeksiantoa et välttämättä saa, mutta olet tuolloin ainakin yrittänyt parhaasi. Menneitä et tosian voi enää muuttaa, mutta tulevaisuuttasi kyllä. Toivottavasti teet myös niin.

• neuvvojeesus

4... Todennäköisesti tulet myös saamaan anteeksi

• samamasama
        neuvvojeesus kirjoitti:

4... Todennäköisesti tulet myös saamaan anteeksi

...tai turpiisi..

• liipasinherkkä
        samamasama kirjoitti:

...tai turpiisi..

Tai ammutuksi, jos kohdallasi onkin väärä mies jolle teet tuota

• jrhcfbsrcnm

Kaverin exään kosketaan, jos siltä tuntuu. Ei kellään oo oikeutta sitä kieltää. Piste.

• Kysynpä vaan

Joko olet 17 täyttänyt?

• selkäänpuukotettu

Vahva EI ! Tämä minun mielipide.

• ????

Ei mulla mitään neuvoja ole....mutta pääsisinkö pöksyihisi?

• nih1

ei saa koskee, vaikka aloittaja oisi mitä tehnyt edellisissä suhteissaan, kuten pettänyt. tässä on kyse ystävästä kuitenkin. tehkööt mies mitä lystää, mutta ei PARAS kaveri saa koskea kaverinsa exään.

• hmm.

Ei kannata kostoksi ottaa missään nimessä. Sinähän voit löytää jonkun toisen ihmisen, sen oikean, jos entinen ei enää kiinnosta aidosti. Aito rakkaus tai välittäminen olisi hieman parempi syy, mutta miksi katkoa heidän suhteitaan. Ei.

Ystäväsi ei ole uskaltanut kertoa, pelännyt että suutut tai kiellät varmaankin. Anna hänen mennä menojaan. Miksi kostaa kohtuuttomasti? Ei kukaan voi olla niin täydellinen ja toki asiasta voi huomauttaa kunnolla, että on kurjaa kun hän jätti kertomatta.

• ???

Ap. on järkyttävä Iortto. Miksi tuollaisia ihmisiä on olemassa?

• Neljä riviä jaksoin lukea. Tähän on hyvä lopettaa.

• Sit vasta

Ja nyt oikeesti aikuisen (sun mielestä ehkä vanhan) naisen mielipide. Elä, opi äläkä hätäile. Ei sun vielä kannata (sun ajatusmaailmallaI) alkaa oikeaa parisuhdetta.
      On tavallaan kaunista, että ihmiset, joihin olet ollut yhteydessä, jäävät sun mieleen, mutta kun se ei vaan tule koskaan toimimaan niin. Etkä sinäkään haluaisi , että sun kumppaniesi entiset olisivat samalla tavalla heidän mielissään. Näinpä. Ålä panikoi, sun aikas tulee vielä. MUT EI VIELÄ.

Relaa ja unohda vähäksi aikaa miehet. Miehet on ihanii, mut vain ja ainoastaan silloin, kun olet valmis siihen.

• runkk91

Harmi että asiat ovat nyt näin! Itken.

• 97++80099

kakssuuntainen mielialahäiriö

• Kielo6

Olet vielä nuori ja elämää edessä. Ole yksin nyt. Taitaa olla parasta. Kyllä se oikea vielä tulee vastaan kun malttaa odottaa. Voisit mennä johonkin kristilliseen seurakuntaan. Mutta ensin mennä terapiaan ja selvittää asioita kohdallasi. Voihan olla, että ystäväsi on tehnyt jo pidemmän aikaa petosta sinua kohtaan. Unohda exsäsi ja ystäväsi. Hanki hyvä harrastus ja työpaikka, jossa voit onnistua. Tsemppiä!

• Ajattelin ääneen

Täysin typerä äpärä huoran penikka, aivoton sellainen..... toivottavasti luonto karsii.
      täältä vielä sääliä hakee tekemistään hölmöilystä. voi luoja kun ihmiset on tyhmiä. kiitos että osoitit tämän taas kaikille meille jotka tulivat vilkaisemaan viestiäsi.

Ja jos kannustavia viestejä haluat uskoa niin ota vaan se tuhat pippeliä sisääsi ja ajattele että olet tärkeä yhteis kunnalle.

Ps. nyt tulee se neuvo... valmiina ... oletko ? .... ensikerralla kun on ongelmia, älä kirjota sitä internettiin tyyliin säälikää muo olen lähes viaton. hae apua niiltä jolle pitää kasvotuksen maksaa. eikä niiltä joilta otat rahaa.

• Ole hyvä ap

Enää anna en itseäni pompottaa
      Olet mennyttä, joku muu on tulevaa
      Liian kauan toivoin, luotin, odotin
      Paremmasta haaveilin
      Nyt mä lähden, nöyryytä mua et enää milloinkaan
      Painu vaikka huitsin Nevadaan

Sitä saa mitä tilaa
      Ehkä opit sen sä nyt
      Jos kaiken itse pilaa, on turha olla pettynyt
      Sitä saa mitää tilaa
      Täysin mitoin, tukkupäin
      Hei, usko pois mun kultasein
      Niin on juttu näin

Luulit aina mä sun pikku poikas oon
      Mutta nyt kulta sä oot jäänyt paitsioon
      Nyt saat hoitaa hommas itse, varså god
      Etsi joku aivan muu, minä elän tästä lähin itselleni vain
      Sinusta jo tarpeekseni sain
      Find More lyrics at www.sweetslyrics.com

Sitä saa mitä tilaa
      Ehkä opit sen sä nyt
      Sitä saa mitää tilaa
      Täysin mitoin, tukkupäin
      Niin on juttu näin

Liian kauan toivoin, luotin, odotin
      Paremmasta haaveilin
      Nyt mä lähden, nöyryytä mua et enää milloinkaan
      Painu vaikka huitsin Nevadaan

Sitä saa mitä tilaa
      Ehkä opit sen sä nyt
      Sitä saa mitää tilaa
      Täysin mitoin, tukkupäin
      Niin on juttu näin
      Niin on juttu näin

• 100 x 1= AIDS

Kaksisuuntainen häiriö..eestaas...eestaas....eestaas...spruit -> paras hangata yhden kanssa ettei "ruostu" peli :(

• Hattua nostan

Aika hyvä trolli!

• x-mies-horo

Ihanaa,tosi ihanaa!!! Sinähän olet kuin minä ennen muinoin.Onnea vaan valitsemallesi turmion tielle! Jos tuo tarinasi on totta niin vakuutan ja vannon että elämästäsi tulee tyhjää.Joo,nuorena sinä vielä jaksat tuota leikkiä vielä useita vuosia mutta väkisinkin siitä rauhotut.
      Mutta sitten se jo onkin jo myöhäistä tässä pienessä suomenmaassa.Tunteettoman luntun leima otsassa otat vastaan niitä surkimuksia elämääsi jotka eivät muille kelpaa.Siinä on kohtalosi.
      Niin,aivan kuin minulla nykyään.Tosin sillä erolla että olen aivan yksin.En luota kehenkään,siksi.Miksi?Tajusin että minussa oli vika.

• lojalius

Et halua, että sinua ihmiset tulevat tänne haukkumaan. No voi hyvä neiti sentään, pitäskö sua oikeen päähän taputtaa ja kehua, miten elämä sinua on kaltoin kohdellut? Ei jumalauta.... kato peiliin ja mieti, miten paljon olet muita satuttanut vastuuttomalla käytökselläsi ja tule sitten vasta ruikuttamaan!
      Sori, multa ei heru sulle sääliä pisaran vertaakaan, itseasiassa vihaan kaltaisiasi ihmisiä.

• viidakonsanonta

se on takuuvarmasti BLONDI....
      kaikki blondithan on hu-oria,mut kaikki hu-orat ei oo blondeja!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• saa ottaa .......

Taisi tulla yleinen mielipide selväksi.

Niin se on, jos jätät miehesi on hän vapaata riistaa, vaikka ystävällesi.

Miksei kamun exään saisi koskea. Mikä sääntö tuokin muka on?

• JKKL

NIINKKÖ

• Chaim Witz

Mitäs lähdit. Olet nyt saanut maistaa omaa lääkettäsi. Olet käyttäytynyt niin, ettei exäsi ja ystäväsi seurustelu ole mikään ihme. Ei heidän tarvitse kysyä lupaa sinulta. Etkä sinä taida oikeasti existäsi välittää, haluat vain itsekkäästi omistaa heidät, etkä halua, että he pääsevät elämässään eteenpäin. Jos nyt haluat olla ryhdikäs, niin et enää puutu tämän exäsi (etkä niiden muidenkaan) tekemisiin ja kestät tilanteen. Jos sinulla kerran miehiä riittää, kuten annat ymmärtää, niin varmaan sieltä joku uusi löytyy.

• 16+3

Ihan oikea neuvo sinulle. Ole sinkkuna jokunen vuosi, kasva ihmisenä ja rauhoitu. Tuolla käytöksellä ja pettämisellä pilaat vain oman tulevaisuutesi ja etenkin maineesi. Kohta sinua ei huoli kukaan huom! kunnon mies. Saat vain itsesi kaltaisia juupajaapailijoita ja pettäjiä. Jos kerta haluat nauttia nuoruudesta tee se sinkkuna.

• m-a-r-

Voisin melkein lyödä vetoa aloittajan nimestä! :D

• 8+16

Täällä ei kannata valehdella ja mustamaalata toisia. Tiedä vaikka saa kunnianloukkaussyytteen :)

• Nukuin vieressä,kun.

Kasva nainen aikuiseksi ja katso eteenpäin. Itse myös olen seurustellut kerran exäni kanssa, joka päätyi "parhaan ystäväni" sänkyyn. Siitä ei seuraa muutakuin harmia itsellesi ja muille. Itse en tuollaista ystävyyttä ylläpitäisi.

• Saat olla tehdä kuin haluat, niin met pässit kuite teemmä...

• aloittaja on pässi

"miten minun pitäisi toimia?"

Pitää turpasi kiinni ja huolehtia omista asioistasi.

Et omista toisia ihmisiä, etkä hallita kenenkään elämää paitsi omaasi.Ei sinulla ole mitään sanomista muiden suhteisiin ja itsepähän jätit poikaystäväsi itsekkäistä syistä joten keskity nyt vaan siihen omaan elämääsi.

• Pekka Saari

"Mä halusinkin vaniljajätelön sijaan mansikkajätskii, tai jotain, emmä tiiä, mut se on niinqu ex! Mä saan määrätä!!"

Vtun pilalle hemmotellut tytöt.

Stanan MUNATTOMAT, niin sanotut miehet, jotka pelkän pllun saamisen takaamiseksi pidätte tätä nöyristelysysteemiä yllä.

Varjoisila kujila arvonne tulkoon viimeistään esiin.

Hyökätkää näitä elviksiä ja prinsessoja kohtaan kaikin mahdollisin tavoin, mutta tietysti vain henkisesti.

Heh.

• Katso vähemmän amerikkalaisia roskasarjoja.

• kasva naiseksi

Olet kostamisesta haaveileva pikkutyttö. Asiahan ei sinulle kuulu.

• Näinpä näin

Mitäpä sinulle exäsi elämä kuuluu, se kenen kanssa hän seurustelee? Suorastaan typerä kysymys minkä esität, mutta siinäpä juuri tulee esille se millainen kakara olet. Älä yritä leikkiä aikuisten leikkejä kun korvantaukset on vielä märät.

• j000000

Oot tosi hyvä YSTÄVÄ varmaan jos haluat KOSTAA ystävällesi? Miks sulla on tollasia "ystäviä"? Eikä oman kuvauksesi perusteella sinusta ole vielä parisuhteeseen. Odota vuosia ja kypsy.

• Kaikki liikkuva

Kaikkaea liikkuvaa voi panna ja mieshän on metsäsätäjä. Reikä kun reikä käy. Mutta niin on naisistakin tullut saman kaltaisia, eli panettavat itseään lomamatkoilla, laivoilla ja useammankin eri miehen kanssa. Myös lapsia tehdään joka ukon kanssa. Ilmeisemmin etuuksien tavoittelu mielessä.

Kohtahan lapset ei tiedä isistään, isovanhemmistaan mitään ja kun katselette omia sukujuurianne, voitte olla aika läheltä samaa sukua naitu eli tutkikaa mihin sukuun ja onko kohta kyse jopa sukurutsasta?

Naisista on myös tullut miehen kaltaisia metsästäjiä. Neteissä, chateissä ja eri ilmoituksissa ovat tavara paljaana esittelemässä alapäätään.

• kaveri

Hyi, sentään! Vokottelijat painukaa hornantuuttiin niin kauas kuin pippurikasvaa, olette kuin hyeenat heti valmiita hyökkäykseen tilaisuuden tullen.

• muaari

Mitäs tuosta, ex-hän kaveri oli. Ja taitaa mies ja ystävä tuntea sinut hyvin, kun on oltu puhumatta asiasta.
      Sä tunnut niin lapselliselta, että on aika vielä surfailla maailmalla ja nauttia siitä nuoruudesta. Etkä taaksesi vilkuile. Entiset tehköön mitä tekee.

Kyllä sinunkin eteen tulee se tosirakkaus, ja sitten kun kaveri tekee vastaavia temppuja niin tiedät mitä tuskaa olet itse muille aihetuttanut.

Sä pääset irti tilanteesta hyväksymällä ystäväsi ja entisen poikaystäväsi suhde, olemalla sitä moittimatta, kommentoimatta ja kadetimatta.

• pek@

Hätä ihmissuhde asiat joksikin aikaa. Olet selvästi tunnevajaa.. Mene armeijaan, ulkomaille töihin tms. missä kasvat ihmisenä.

• Grand sadness

Kannattaisiko noiden entisten kaikki mahdolliset yhteystiedot hävittää ja poistaa facebookista ynnä muista verkoista, ettei vahingossakaan enää tulisi heihin otettua yhteyttä? Samoin salmia uusia ystävyyssuhteita ennestään tuntemattomien ihmisten kanssa, uusia koko lähipiiri siis.

Ja käydä tarinoimassa lekurin kanssa aiheesta :" mikä minä olen" ?

Jos noilla ohjeilla pääsisit tilanteestasi eteenpäin?

Lisäksi nyt kesällä ulos, ilman tarkoitusta löytää joku.

• Hani,,olet kuin minä nuorena =) Tosin toi ystäväpolitiikka ei päde, toisten eksiin en ole sotkeentunu,,,sen voin sanoa, ettet tosissasi halua exääsi takaisin, eli älä ota! Anna palaa nyt, kun sen aika on, ja kierrätä niitä miehiä, kunhan varot saamasta mitään "pöpöä" itsellesi, ja varo sitä, ettet saa liikaa mainetta, kun jossain vaiheessa kohtaat sellaisen, joka kolahtaa niin, että tuntuu,,,,,sun iässä pitää mennä, tehdä,,,ELÄÄ!!! tulet saamaan tähän ties millaisia vastauksia, jossa sua nimitellään tietyllä nimellä, mut so what,,,,,sulla on tällä hetkellä huono itsetunto jostain syystä, se saat sut toimimaan kuten teet,,,,,,sun tarttis tutkia itseäs kunnolla ja miettiä mistä se johtuu,,,,hyväksy se, että aina tulee maailmassa olemaan sinua kauniimpia ja mukavampia naisia, jotka vaan nyt luoja on suonut, ja HYVÄKSY se, että sinä kelpaat kyllä sellaisena kun olet,,,,nuoruus on raskasta, mutta selviät kyllä, TSEMPPIÄ!!!

• aloittajalle

Ehkä parasta olisi elää sitä sitoutumatonta sinkun elämää, jos kokee että ei voi sitoutua, haluaa seikkailla ja päätyy vain särkemään sydämiä? Ei ole reilua ketään kohtaan yrittää suhdetta, johon tietää ettei ole valmis. Kun sinkku elämässä tapaa muita sinkkuja ja kaikilla on sama tieto asioiden luonteesta esim ei halua seurustella, ketään ei satu vahingossa. Mutta sanoitko nytkin olevasi suhteessa? Ehkä et haluakaan olla villi sinkku, vaan kaipaat parisuhdetta? Ja ehkä sellaisen suhteen et ole vielä löytänyt "sitä oikeaa", jonka kanssa haluaisi sitoutua elämään lopun elämäänsä. Ja niin kauan kuin parisuhteen toinen osapuoli ei ole täysin oikea, ehkä häneen sitoutuminenkaan ei ole helpointa.

Kymmenen vuotta enemmän elämänkokemusta omaavana, sanoisin, että minulle tärkeitä olivat kaikki ne vuodet kun ei elänyt parisuhteessa, vaan sai toteuttaa itseään kaikilla haluamillaan tavoilla. Vaikka karata reppureissaamaan toiselle puolelle maailmaa, joutumatta pohtimaan omaa perhettään. Elä siis kun olet nuori vielä! :) Kaikki muu sitten aikanaan. :)

• Yksi vain auttaa

Hanki aivot.

• Yäk!

Avaaja vaikuttaa SEKOPÄÄLTÄ.

• Ei kahta sanaa

Vajakki mikä vajakki.

• Julli

kun olin 21 vuotias en halunnut muuta, kuin laittaa kikkelini jokaisen hametta kantavan pöksyihin. Mitään erityistä aloituksessa ei ole, vaan normaalia nuoruuden hurmaa olla ja saada rakkautta (fyysisellä tasolla).

Parempi seikkailla nuorena, kuin haaveilla nuoruudesta 10vuotta myöhemmin.

• hnijik

Ei nykyaikana ole mitään rajoja eikä moraalia muutenkaan.Jos ex jättää sinut toisen naisen takia,niin miksi ette voisi rakastua exän kaverin kanssa.Ei oo kauheeta.Kaikkea sitä kuulee.Rohkeasti.

• ja summa on

No ystäväsi ei voi olla ystäväsi.. kyllä normi moraalin mukaan on parempi jättää toisen exät rauhaan..maailma on täynnä vapaita miehiä ja naisia.. ystävyys siinä ainakin menee ja luottamus ystävään lopullisesti.. itse en toimisi näin.

• Ulostaudu

Tyhmä reikä.

• 1+1=2

Oiskohan tämän aloittajan aika kasvaa aikuiseksi ja pitää huoli omista asioistaan. Ellei tää ole trolli, voisin vaikka vannoa, että etunimes alkaa S:llä.

• 1+1=2

Oiskohan tämän aloittajan aika kasvaa aikuiseksi ja pitää huoli omista asioistaan. Ellei tää ole trolli, voisin vaikka vannoa, että etunimes alkaa S:llä.

• örinäää

Volvo on hyvä auto

• N(H)uori & Tyhymä

Sanon sen vaan...

....olet ihan sekaantunut mut ei ihme koska nykyään elätään tällaises nussimiskultturi ajassa joka on sekaantunut aivosi et ei enäö pysty arvosta eikä ymmärtä oikeeta rakkauta...

tajua se nyt vaan et voi sekä syödä että säästä kakkua, senkin kakaranarttu!

• jayden1

Onnea ja pitkää yhteiseloa exälle ja ystävällesi. Minusta kaksi aikuista ihmistä saa tehdä mitä haluaa sinulta lupaa kysymättä. Exä on mennyttä elämää(ainakin meille täyspäisille jotka osaa ajoissa päästää irti) ja saa tehdä mitä mieli tekee, siis myös heilastella kaveriasi. Ja mitä tulee kaveriin niin en todellakaan ymmärrä miksi hänen olisi pitänyt pyytää sulta lupa alkaessaan tapailla miestä jonka sinä kylmästi aikanaan hylkäsit. On surullista että jotkut luulee että eron jälkeenkin se entinen kumppani on jotain omaisuutta jossa voi roikkua ja jonka elämää voi terrorisoida mielinmäärin. Onneksi teillä ei ole lapsia suhteestanne, sillä lapsi olisi tyystin pyörällä päästään kun joutuisi epätasapainoisen äidin miesseikkailuja toilailemaan. Ihmisillä( ainakin useimmilla) on tunteet ja niiden kanssa leikkiminen on kertakaikkisen väärin. Toivottavasti kohtaat miehen, joka kohtelee sua yhtä paskasti kuin olet itse aikoinaan miehiä kohdellut ja saat näin maistaa korkojen kera omaa lääkettäsi.

• Mies2112331

Kyllähän exä saa seurustella kaverisi kanssa, mutta kaverisi ei saa seurustella exäsi kanssa. Tai tietenkin saa seurustella, mutta tällöin kaverisuhde todennäköisesti kärsii. Olet tosin kyllä mielestäni oikeassa siinä, että kenelläkään ei ole oikeutta vaatia kaveriaan olemaan seurustelematta exänsä kanssa, mutta ymmärrän täysin jos tällaisen kaverin kanssa ei halua olla tekemisissä. Itsekään en halua jatkuvaa muistusta exästäni, vaan haluan mennä elämässä eteenpäin eikä siihen kuulu entiset suhteet kuin muistoina tai korkeintaan satunnaisina kohtaamisina.

• Miessss12343

Aika huvittava oletus, että tuo seikkaileminen tarkoittaa pelkästään seksikokemusten hankkimista mahdollisimman monen kumppanin kanssa. Toki se on monen kohdalla myös seksiseikkailuja, mutta siihen kuuluu niin paljon muutakin. Vapaus tehdä mitä haluaa olematta tilivelvollinen kenellekään on paljon hienompi tunne kuin sen vieraan naisen jyystäminen.

Jos haluaa lähteä matkalle niin ei tarvitse ottaa ketään muuta huomioon. Ei tarvitse riidellä kotona koskaan. Jos haluaa mennä naisen kanssa kahville niin sitä ei tarvitse selitellä. Jos menee tämän naisen kanssa illan päätteeksi sänkyyn, omatunto on puhdas. Voi pelata kavereiden kanssa pleikkaria vaikka kolme päivää putkeen eikä ketään haittaa.

Ymmärrän täysin halun olla vapaa, koska olen itse seurustellut jo useamman vuoden enkä itsekään nykyisessä tilanteessa voi seikkaila niin paljon kuin haluaisin. Toki suhteessa on myös hyvät puolensa kuten hyvä ystävä, joka on läsnä aina tarvittaessa. Taattu matkaseura melkein mihin tahansa ja seksiseura lähes milloin tahansa yms.

Jokaisen täytyy itse punnita mitä haluaa elämällään tehdä. Mielestäni typerä oletus, että ensimmäinen tai edes kymmenes pitäisi olla se kumppani, jonka kanssa aikoo viettää lopun elämäänsä. Jokaiselle on useita hyviä kumppaneita ja jotkut ne löytävät ja jotkut eivät. Toiset ne jättävät ja toiset pysyvät niiden kanssa. Silti kumpikaan ratkaisu ei ole lähtökohtaisesti huono. Voit elää hyvän ja onnellisen elämän ensimmäisen kumppanisi kanssa tai sitten voit jättää hänet ja löytää toisen kumppanin, jonka kanssa myös voit elää onnellisen ja hyvän elämän. Ehkä et löydä tai sitten löydät jopa paremman tai elät sitäkin onnellisempana loppuelämäsi yksin tai lyhyissä suhteissa.

Elämä on valintoja täynnä ja jokaisella on oikeus jättää toinen milloin haluaa ja mistä syystä haluaa. Parempi jättää kuin pettää tai kuluttaa elämänsä hukkaan. Meitä elämänsä kuluttajia on ihan tarpeeksi. Hyvä, että jotkut valitsevat toisenkin tien.

• kiitos sulle.

Olen koskenut kaverini ex naisiin muutaman kerran.. Jos eroaa niin nainen on silloin vapaata riistaa.

• 5+7

Vaikee tilanne. Otan osaa murheeseesi ja ymmärrän täysin, mutta kuten itse sanoit ei sun kannata nyt ottaa eksää takas. Ota vuoden tai kahden päästä jos tuntuu sitten siltä. Kyllä de venaa,

• Mene itseesi!

Onneksi en ole koskaan tavannut sinua "llaauuraaaaa"! Taidat olla tosi narsisti.

• Kuppa se on joka kan

Annatko pesää jos annan ohjeita?

• paranna itsesi

Vuodatuksen perusteella vaikutat sen verran typerältä ja huonolta ihmiseltä, ettei sinulla ole mitään asiaa arvostella muitten tekemisiä. Kun kerran päästit eksäsi menemään, niin kestä se, että joku muu otti hänet. Ei kaverisi väärin tehnyt, vaan sinä. Jos se noin vituttaa, niin jätä kaveri. Suosittelisin myös vakavasti terapiaan menoa, kun et näköjään itse osaa hoitaa ihmissuhteitasi oikein mitenkään. Ei terve ihminen käyttäydy noin typerästi ja sitten vielä odota muilta hyväntahtoisia neuvoja...

• Meilläpäi tapana et,

Kaverille kans ;)

• TheTruth00

Mikähän ihmeen tabu se ex on, huomaa että kyseessä nuoren ihmisen ajatusmaailma. Exästä tulee ex kun suhde päättyy, molemmilla jatkuu elämä ja kummallekaan ei kuulu entisen kumppanin elämä missään muodossa. Jos se exän kaveri tuntuu mukavammalta kuin ex, niin sehän vaan on hieno asia, että hyvä olo toisen kanssa löytyy sitä kautta. Kyllä se elämä opettaa tuon ajatusmaailmankin suhteen kun elämänkokemusta karttuu:)

• aatu654321

OMG, guys, I've just got my free Minecraft giftcode!

>> Minecraftgiftcodes.me

• paha mieli miehen puolesta

• ...........

perusteletko kiitos

• ....................
        ........... kirjoitti:

perusteletko kiitos

Arvasin ettet kykene perustelemaan!

• ............
        .................... kirjoitti:

Arvasin ettet kykene perustelemaan!

no perustele!!!!!!!!!!!!

• kankealla kangella

Kaikki kaverin exät on koitettava.Ei ne vtut siitä kulu,mut umpeen voi kasvaa jos ei mitää tehe.

• ...........

Veit sanat suustani!

• muna suuhusi
        ........... kirjoitti:

Veit sanat suustani!

Päteekö sääntö myös teidän homo kavereihin,Hhah:)??

• mullle
        muna suuhusi kirjoitti:

ei oo homo kaveri

• munaa_ei
        muna suuhusi kirjoitti:

Mieti hetki jos on hetero, niin ei varmaankaa tarvitse omia mieskavereita panna.

• trollinmetsästäjä
        munaa_ei kirjoitti:

Mieti hetki jos on hetero, niin ei varmaankaa tarvitse omia mieskavereita panna.

Ootko trolli??

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      94
      7756
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      172
      3761
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3279
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      249
      2487
    5. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      48
      2155
    6. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      42
      2015
    7. Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.

Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?
      Ikävä
      25
      1903
    8. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      48
      1902
    9. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      60
      1778
    10. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      19
      1773
    Aihe