koneliike ikkala.

seppo-sika

onko sellaista enää kotkassa?

44

3635

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sakrito

      Njet akruvait. Sakrit 1990.

      • Daabadei..

        Ikkalan ajat oli kultaista kaupanteko aikaa. Silloin osattiin tehdä kauppaa.
        Vastaavaa monikauppamiestä kaivattaisi taas. Pölkypöristä käyettyjen autojen kaukauppaan. Skaala oli laaja. Hyvä kuva jäi mikkalasta.


    • XXX.

      Ei ole Koneliike Ikkalaa enää. Eikä keskuudessamme enää sen perustajaa Seppo Ikkalaa.

    • Mirva moi!

      Olin siellä joskus töissä, sitten menin Posti ja Lennätinlaitokseen. Palkka tuplaantui.

      • Anonyymi

        Minä siirryin postista satamaan ahtaajaksi, palkka tuplaantui.
        Asun nyt Karhuvuoressa, pihalla johdon päässä upea saksalainen auto.
        Asunto maksettu, autosta vielä 8000€ maksamatta.


    • ..kuintelakalta

      Ikkalasta kuin telakalta, niinhän mainos joskus kertoi, tulihan sieltä ostettua vähän kaikenlaista kodintavaraa ja pari perämoottoriakin, vaihdossa kelpasi miltei kaikki, silleehän pääsi vanhoista rojuista kätevästi eroon, vaikka olisi saanut samaan hintaan monet tavarat käteismaksullakin, mutta eipähän jäänyt pihaan rojuja kasaantumaan.
      Liike myi yksinään enemmän kuin muut kodinkoneliikkeet yhteensä.

      • Jepsjuups

        Kyllä hovinsaarella kun oli vene,auto,moottoripyörä,mopo,kodinkone,polkupyörä kauppaa. Homma kävi kuin pitkäripasessa vappuaattona. ((: Soljuvasti vähän jäännittäen mitä tulemana saa.


      • jepsjuups
        Jepsjuups kirjoitti:

        Kyllä hovinsaarella kun oli vene,auto,moottoripyörä,mopo,kodinkone,polkupyörä kauppaa. Homma kävi kuin pitkäripasessa vappuaattona. ((: Soljuvasti vähän jäännittäen mitä tulemana saa.

        Oliks se muuten Hovinsaaren puolta tai puolella? Missä raja kulkee?


      • potentiaalinen ostaj
        jepsjuups kirjoitti:

        Oliks se muuten Hovinsaaren puolta tai puolella? Missä raja kulkee?

        Siellä oli kunnon kaupanteon meininki. Ei Kotkassa kunnolla kukaan osaa eikä pystykkään kauppaa tekemään tänä päivänäkään kun huonosti ja sellaisilla aseteilla, että jää yli puolet myymättä. Hinnat on pilvissä ja mitään ei tehdä eikä neuvotella eikä vaihdeta, olkoon ala mikä tahansa. Yhtään autoakaan ei ole pystynyt tai voinutt ostaa uutta eikä käytettyä ja kaikki on ostettu uudetkin naapuri kaupungeista kun täällä ei osata niitäkään myydä. Surkeeta kauppa touhua Ikkalan jälkeen.


      • reilu ote
        potentiaalinen ostaj kirjoitti:

        Siellä oli kunnon kaupanteon meininki. Ei Kotkassa kunnolla kukaan osaa eikä pystykkään kauppaa tekemään tänä päivänäkään kun huonosti ja sellaisilla aseteilla, että jää yli puolet myymättä. Hinnat on pilvissä ja mitään ei tehdä eikä neuvotella eikä vaihdeta, olkoon ala mikä tahansa. Yhtään autoakaan ei ole pystynyt tai voinutt ostaa uutta eikä käytettyä ja kaikki on ostettu uudetkin naapuri kaupungeista kun täällä ei osata niitäkään myydä. Surkeeta kauppa touhua Ikkalan jälkeen.

        kolme autoo tuli -80 luvulla ostettuu. Vaihdokit sai kohtuukorvauksen ja homma meni muutoinkin hyvässä hengessä.


      • mondoliini
        reilu ote kirjoitti:

        kolme autoo tuli -80 luvulla ostettuu. Vaihdokit sai kohtuukorvauksen ja homma meni muutoinkin hyvässä hengessä.

        monta kauppaa tuli iikkalassa tehtyä,melkein sai pepusta perämoottoriin kaikkea...voi niitä hyviä aikoja


      • Anonyymi
        jepsjuups kirjoitti:

        Oliks se muuten Hovinsaaren puolta tai puolella? Missä raja kulkee?

        Hovinsaarta se on molemmin puolin Hyväntuulentietä. Sokerikemian alue alkaa taittua sitten Metsolan puolelle.

        Hovinsaarihan voi Kotkassa tarkoittaa kahta asiaa: kaupunginosaa tai saarta jossa kyseinen kaupunginosa sijaitsee.


    • mbvfjssk

      periaatteessa Hovinsaaren rajat ovat Langinkoskenhaara-Huumanhaara ja Kivisilta etelässä...Kyminlinnakin on siis hovinsaarta.Tosin yleisesti tunnettu "hovari" on Hovinsaaren eteläkärki.

      • Miä muualta...

        Kaljabaarit on sitä itteensä, perinteistä HOVARIA ja siellä olevat kaljahönöt on hovarin kulttuurin ydin porukkaa hovarin keskustassa.


      • Tampereelta löytyi
        Miä muualta... kirjoitti:

        Kaljabaarit on sitä itteensä, perinteistä HOVARIA ja siellä olevat kaljahönöt on hovarin kulttuurin ydin porukkaa hovarin keskustassa.

        Jos kunnon autokauppaakin hakee, niin Kotkasta ja Haminasta ja Kouvolastakin on mentävä kauas, kokemus kertoo kun Ikkala lopetti.


      • Kyllä..
        Tampereelta löytyi kirjoitti:

        Jos kunnon autokauppaakin hakee, niin Kotkasta ja Haminasta ja Kouvolastakin on mentävä kauas, kokemus kertoo kun Ikkala lopetti.

        Kouvolassa onnistuu käytettyjen autojen kauppa hyvin. Täällä ei hyvää käytettyä huolita vaihdossa. Surkeeta kaupantekoa nykyään Kotkassa.


      • Semmoista, sano
        Kyllä.. kirjoitti:

        Kouvolassa onnistuu käytettyjen autojen kauppa hyvin. Täällä ei hyvää käytettyä huolita vaihdossa. Surkeeta kaupantekoa nykyään Kotkassa.

        Oliko se Autoportti niminen?, joka myy nissaneita siellä Haminassa. Ilmoitti, että ostamme ja lunastamme loppuvelat autosta, tarjoa meille ja ostamme Nissan paketti ym.autoja. Minulla oli Nissan paku myytävänä ja ilmoituksen perusteella otin yhteyttä. Ei mitään tajua ollut ostaa millään hinnalla sitä. Vuosikymmenien aikana olen yrittänyt tehdä kaupan poikaista niitten kanssa, mutta se liike ei yksinkertaisesti toimi ja mitään kauppaa ei tekemälläkään koskaan syntynyt. Nyt en ole sinne enää yrittänyt mennäkään.
        Kotkassa AK auto aikoinaan ei pystynyt myymään uutta pakettiautoakaan vaikka sellainen löytyi liikkeestä. Myyjä Valkonen kysyi, että onko sulla rahaa ostaa se. Jos asiakasta noin aliarvioidaan, niin minulle se noteeraus ei käy jos olen päättänyt ostaa auton ja teidän, että rahat on. Ei kai minun myyjälle tarvitse ensin alkaa esittelemään varallisuuttani vaatimuksesta, että voiko ylipäätänsä ostajaa noteerata, silloin lähdin toiseen kauppaan ja toiseen kaupunkiin ja sieltä myytiin minulle mukisematta heti uusi auto. Valkonen katsoi jälkeenpäin huuli pyöreänä kun näki minulla uuden auton.


      • hyvä iikkala
        Semmoista, sano kirjoitti:

        Oliko se Autoportti niminen?, joka myy nissaneita siellä Haminassa. Ilmoitti, että ostamme ja lunastamme loppuvelat autosta, tarjoa meille ja ostamme Nissan paketti ym.autoja. Minulla oli Nissan paku myytävänä ja ilmoituksen perusteella otin yhteyttä. Ei mitään tajua ollut ostaa millään hinnalla sitä. Vuosikymmenien aikana olen yrittänyt tehdä kaupan poikaista niitten kanssa, mutta se liike ei yksinkertaisesti toimi ja mitään kauppaa ei tekemälläkään koskaan syntynyt. Nyt en ole sinne enää yrittänyt mennäkään.
        Kotkassa AK auto aikoinaan ei pystynyt myymään uutta pakettiautoakaan vaikka sellainen löytyi liikkeestä. Myyjä Valkonen kysyi, että onko sulla rahaa ostaa se. Jos asiakasta noin aliarvioidaan, niin minulle se noteeraus ei käy jos olen päättänyt ostaa auton ja teidän, että rahat on. Ei kai minun myyjälle tarvitse ensin alkaa esittelemään varallisuuttani vaatimuksesta, että voiko ylipäätänsä ostajaa noteerata, silloin lähdin toiseen kauppaan ja toiseen kaupunkiin ja sieltä myytiin minulle mukisematta heti uusi auto. Valkonen katsoi jälkeenpäin huuli pyöreänä kun näki minulla uuden auton.

        valkoinen huuteli vielä perään kun ajoin ohi että maksaa(?)summan jos tuot vielä vaihdossa.kuittasin,näätkö tämä on uusi auto ja veivasin ikkunan kiinne...tarjosi alle puolet ovh:sta vaikka auto oli sisäänajossa ja ensimmäistä huoltoa odottamassa.


      • Anonyymi

        Jep tätä ei muuten edes moni kotkalainen tiedä. Hovinsaari on sekä saari että kaupunginosa. Kaupunginosa sijaitsee saaren eteläosassa, mutta itse saari jatkuu Kyminlinnaan asti.


    • jääkaappijokaon

      Muistan Sen koneliike Ikkalan ostin jonkun jääkaapin ensin se pakasti mutta sitten toimi hyvin on vielläkin tuolla vintti kamarissa en tiedä toimiiko vielä osto vuosi oli jottain 1985 tai jotain en muista tarkkaan.liike oli siinnä Kotkaan mennessä Hyväntuulentien oikealla puolella Ei kai ainakaan sillä nimellä..

    • hgbhbk

      Ikkalalla oli aina mainos lehdessä: "päivän auto" Väittivät jonkun niistä kestäneen useammankin päivän...

      • itälaiturin-keke

        Ostin Ikkalasta "Lada 1500 S" merkkisen laatuauton,lada oli tosi hyvä,halpa ja kova kulkemaan,siinä jäi moni länsiauto toiseksi nopeudessa kuin myös kiihtyvyydessäkin.Oli hauska asioida noiden Ikkalan työntekijöiden kanssa joista suurimman osan tunsin ihan " siviilielämästäkin".


    • paali jorma

      kovasti jotain remonttia siihen ikkalan kohdilla tehdään?meinaako paikka uudistua ja nykyaikaistua?en ole pitkään aikaan siellä käynnyt,mutta voisi jotain kauppoja käydä joku päivä siellä tekemässä.olisi vanha fillari lähdössä vaihtoon,tartvitsisin uuden kännykän

      • Anonyymi

        Kiersin hakemassa vaihtohintatarjouksen sekä Kouvolan että Porvoon volkkariliikkessä.

        Parhaan vaihtohinnan aina eli pienimmän välirahan jouduin maksamaan Kotkan Jylpyn volkkariliikeessä.

        Neljä volkkaria, kaikki Kotkasta ostettuja ja nimenomaan jylpyltä.


    • -nakitsilmillä-

      Kotkan energian toimisto nousee tilalle...

      • itälaiturin-keke

        Ikkala aloitti varmaan toimintansa vuorelankulmassa,muistelen että siinä olisi ollut pieni liikkeen pahanen 70-luvulla,kävin siellä kerrostalon takapihalla katsomassa myynnissä olevia käytettyjä mopoja...niitä taisi olla peräti 2 kappaletta siellä...aika romuja muistaaksen molemmat...en ostanut. Siitä se muutti hankkijan taloon sillan kupeeseen :D


      • skippödiskäppödis
        itälaiturin-keke kirjoitti:

        Ikkala aloitti varmaan toimintansa vuorelankulmassa,muistelen että siinä olisi ollut pieni liikkeen pahanen 70-luvulla,kävin siellä kerrostalon takapihalla katsomassa myynnissä olevia käytettyjä mopoja...niitä taisi olla peräti 2 kappaletta siellä...aika romuja muistaaksen molemmat...en ostanut. Siitä se muutti hankkijan taloon sillan kupeeseen :D

        Ikkala oli parasta ikinä.


      • Sulamith

        Ikkala aloitti toimintansa Halosen talon sisäpihalla josta siirtyi ko. paikassa tapahtuneen tulipalon jälkeen Meritorniin ja sieltä Vuorelan kulmaan ja oli sillä myös vähän aikaa haarakonttori Waaramaan talossa jossa myytiin pääasiassa kodinkoneita . Terv. vanhempi Kotkan poika


      • Anonyymi
        skippödiskäppödis kirjoitti:

        Ikkala oli parasta ikinä.

        Myi vaikka äitinsä kun hinnasta sovittiin. Sanottiin aikanaan


    • Ii-kakkala

      Mainoksissa kehoitettiin tekemään könttäkauppaa, vaikka porukalla, jos oikein muistan.

      Ikkalalta ostettu jääkaappi on vieläkin käytössä, pakastin sanoi itsensä irti parivuotta sitten.

      Luxor, terhi, helkama, ainakin kuuluivat tuotevalikoimiin.

      No se oli sitä aikaa, kun kannatti vielä yrittää.

      • Ent. Ikkalalainen

        Kolmen koneen könttäkauppa - kerää vaikka porukka! :)


    • kyrpälän eero

      Ostin käytetyn Terhin ja vaihdossa annoin heinäseipäitä. Viikon päästä oli seipäät myyty....

    • Hesge57

      Kuollut mies

      • Anonyymi

        Mikä vuosi???


    • asiakas entinen

      Ikkala oli oikea vanhan liiton kauppamies, respektit hälle !

    • Muori

      Koneliike Ikkala oli hyvä kodinkonekauppa. Sieltä minäkin ostin osamaksulla ensimmäiseen omaan kotiini pesukoneen ja polkupyörän, jolla kuskasin lasta hoitoon. Kaupankäynti oli joustavaa ja palvelu hyvää. Vuorelankulmassa Ikkala ei kyllä ollut, vaan Vuorelankulman vastapäätä olevan talon alakerrassa, jossa jossakin vaiheessa oli myös biljardikerho.

    • Hyvä.liike.oli

      Minulle ostettiin mopo sieltä v.93.

    • Aittakorvensuora

      Melkein jokaisen veneen perässä oli MARINER perämoottori. Ikkalalta ostettuja.

    • Anonyymi

      Onko kellään tietoa Iines - ja Seppo Ikkalan tyttäristä? Leena ja Riitta ovat nimeltään ja mun lapsuuden kavereita. Asuttiin "Halosen talossa" naapureinamme. Riitta oli jossain vaiheessa liikkeessä pomona. Molemmat ilmeisesti avioituneet niin en löydä heitä Ikkala nimellä. Itse muutin Tukholmaan nuorena tyttönä ja ilmeisesti Leena muutti muualle Suomea. Olisko kellään tietoa heistä? Kiitos :)

      • Moi! Mulla on kyllä tietoa heistä, mutten viitsi tässä enempää kirjoittaa. Jos haluat, niin voit laittaa minulle yksityisviestin, jos se täällä on edes mahdollista.. Tai voit jättää jonkun oman yhteystietosi. 🙂


      • Anonyymi

        Mun äiti ja edesmennyt riittatäti 🙁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun äiti ja edesmennyt riittatäti 🙁

        Asun Ruotsissa joten tämä sivusto ei ota vastaan mun puhelinnumeroa rekisteröidessä :( Eli en voi ottaa yksityisesti yhteyttä sinuun. Leena on siis vielä elossa mutta Riitta ei jos käsitin oikein? Miten kurja!! Voisitko pyytää äitiäsi etsimään facebokista minut paitsi että tyttönimeltä ei enää löydy vaan nimellä Suzuki. Etunimeni Leena muistaa varmasti koska asuimme Vuorikatu 11 ja samassa kerroksessa. Minulla on myös isoveli. Molemmat olemme täällä rapakon takana asuneet jo n 50v. Jään odottamaan innolla ja kiitän etukäteen avustanne :)


      • Anonyymi
        Muurakko kirjoitti:

        Moi! Mulla on kyllä tietoa heistä, mutten viitsi tässä enempää kirjoittaa. Jos haluat, niin voit laittaa minulle yksityisviestin, jos se täällä on edes mahdollista.. Tai voit jättää jonkun oman yhteystietosi. 🙂

        katsopa alempaa mun kommentti ja jos viitsit niin terveiseni Leenalle ja voi ottaa yhteyttä minuun facebookin kautta....kiitos kommenteistanne :)


    • Anonyymi

      Jos nyt oikein muistan niin Ikkala oli kaiken muun ohella myös yksi Kotkan ensimmäisistä paikoista mistä saattoi vuokrata videoita? Pari hyllyä oli keltakantisia B-luokan äksön ja sotaleffoja. Ei pelkkää jenkkikamaa vaan myös paljon sellaisia elokuvia joita nykyään kutsutaan kaiketi "kulttikamaksi".

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4925
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3114
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1621
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1233
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1207
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1197
    Aihe