Hai

...

Olemassa monenlaisia tyyppejä.

Mä nyt mieluusti haukuskelen kaikenlaisille tyypeille, ääriryhmille jne. Kyse ei tosiaan ole rasismista tai syrjinnästä. Mua vaan patittaa tietyt asiat asioissa.. Varmaankin tullut kuva, että olen erittäin suuri romanivihaaja, eip pidä paikkansa. Mä olen tuntenut monta oikein hienoa mustilaista. Siis aitoja, ei puolikkaita.

Nyt yks kundi (jota en tunne, en tavannutkaan) on tehnyt todellisen kulttuuriteon. Tämä kannattais vähän jokaisen lukaista edes nopeasti:

http://yle.fi/uutiset/kulttuurineuvos_valtavaeston_on_ymmarrettava_etta_romania_ei_saa_valkaista/6714228

Meinaan vaan, oikea ote on se tärkein, oli mitä jengiä tahansa. Ja tekemisen meininkiä, hitto, sitä pitää olla, ei mitään lässytystä. UUUps meni hunkkiosastolle, mutta sehän tietenkin taas alkaa jauhamaan jotain ihan muuta. Jotkut lässyttää netissä, toiset tekee vanhoilla päivilläänkin asioita, eikä loispummeile..

=DW=

17

167

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tase pappa

      DW teki rauhan Romanien kanssa - vai? Nyt sädekehä kiiltää. Varo, ettei ala painamaan liikaa.
      Tämän saattaa jotenkin vielä painaa pirtaansa. Joskus "vanhakin koira" oppii istumaan.

      Nyt kuulolle, milloin DW huomaa alkaa nuolaisemaan Kirkkoa, uskiksia yleensäkin ja sitten tuota kaiken pahan alkua ja juurta -lestoja.
      Myöhäisherännäisyys ei aina tunnu kovinkaan aidolta ja uskottavalta. Valitettavasti.

      • En ymmärrä mitä vikaa olisi siinä jos hoksaisi jonkin jutun myöhään, pääasia että hoksaa. Mutta myöhäisherännyt on mielestäni hauska sana. Käytän sitä silloin tällöin, ihan entisen pomon muiston kunnioittamiseksi, hän se osasi laittaa sanan oikeaan paikkaan. Ja usein nauratti, kovasti ;-D). Tässä taas ei...

        Takinkääntökään ei mielestäni ole nurjaa toimintaa vaan osoitus siitä että jos asiaa tarkastelee pitempään ja eri puolilta niin oma vanhakantainen mielipide saattaakin muuttua kun ns. valaistuu. Takinkääntö pelkästään politikoinnin vuoksi ei minulta hymyjä saa.

        Tässä nyt ei ollut tarkoitus ottaa kantaa kumpaankaan palstalaiseen ja/tai heidän erityispiirteisiinsä. Ihan sujuvasti luen molempien tekstiä - mutta ajattelen omilla aivoillani.


    • Kuten myös eräs tunnettu Germaaninen kansa Keski-Euroopaassa, on meillä Suomessakin kansan-osia, jopa kansalaisia, jotka pyrkivät selittämään tekojaan aina kauniinpaan päin, hakemalla ja hokemalla emmää....

      Mutta ken on Karviaiseksi kerran syntynyt, Karviaiseksi jää.
      Vain teko-pyhyys voi karvansa peittää, ja Tohtorin-hattu sarvensa suojata.
      Haluankin tässä esittää kiitokseni, hyvälle ystävälleni Wiki Teeveelle, hänen yrityksestään korvata ja korostaa sitä, mitä elämä on hänelle antanut.
      Lausukoon hän Vermossa sanan muztalainen, vaikkapa vain vahingossa. :)
      Saamme sitten nähdä ratsukon, jossa kuski tulee ohjakset sidottuna nilkkoihinsa.

      H.

    • Korppista odotellen

      Hei onko tämä ketju joku palstan rasistien kokoontumisajo tms

      • "Korppista odotellen"

        Tuskinpa korppis kaikkeen haaskaan sentään...
        Uskoisin tämän aloituksen olevan kaikille teko-pyhille, eli meille.
        Jokaisessahan meistä asuu pieni sellainen.
        On oikeastaan pakkokin, koska kieleen kohdistuva valtio-rasismi on kiristänyt otettaan. :)
        Uutisten mukaan Poliisimmekin yksi jäsen on erehtynyt sanomaan mitä tarkoittaa, ihan videolla.
        H.


    • Sarjassamme kansallisia kummajaisia, huomautan uutisista.
      Venäjä on Hjalliksen lisäksi ostanut yhdestä atomi-yrityksistämme kolmanneksen.
      Tataarit ovat viisaita, on parasta ostaa koko roska pois, ennen kuin se kerkiää tekemään ennen-aikaiset vaalit ja liittymään Natoon.

      H.

    • ...

      Mainiten.

      Jotkut vaan jääräpäisesti aina kirjoittaa aloituksen aiheen ohi ja koittavat mennä henkilökohtaisuuksiin.

      Kysynpä vaan, kuka lukenut kundin kirjoja? Mä olen.

      Se on "N" sana kiintoisa. Mä nyt en yleisellä tasolla diggaile joistain asioista, mutta kaikessa aina puolensa. Ikinä en ole heimopukeisiin pukeutuneita, "kelloja myyviä ja pimeeetä pulloa kaupustelevia" tyyppejä tavannut, että ois ollut ongelmia, ongelmana puolikkaat, joilla identiteetti hukasta ja ovat sekaisin kuin seinäkello.

      Sama monessa muussakin. Joku heti jankutti uskiksista. Haloo mä olen niitten kanssa tekemisissä päivittäin. Suurin osa ihan perceestä, mutta useitakin hyviä tyyppejä tunnen.

      Mua tympii kaikki rasismi, en ole rasisti. Mutta tiettyjä ääriryhmisä en sieldä. Sama vaikkapa urheilussa, joku fanittaa kärppiä, joku jokereita, mun mielestä kummatkin vois vetää vessan pöntöstä. Mutta se ei tarkoita, että seassa ei ois hienojakin tyyppejä. Niihin ei vaan ikinä tutustu, jos ei liity johonkni urheilulahkon jäseneks, tai urheilu ei kiinnosta. lainkaan.


      Vaan lukekaa linkki ja kommentoikaa siitä asiasta, siitähän aloituksessa oli kyse.



      =DW=

      60 palsta?????????????????????????????????????????

      • Minä taas

        olen tavannut paljonkin niitä jotka myyvät, niin pulloja kun muutakin jonka joku toinen omistaa.

        "..lukekaa linkki ja kommentoikaa siitä asiasta"

        Pitäähän nyt heillekin keksiä joku paikka missä pääsevät esille, vaikka nyt tuollaisella vanhalla tarinalla, kun on saanut oikein vaalennetun tittelin "Kulttuurineuvos" valkolaisilta.


    • Entsomalilainen ;)

      Joo.

      Minä lähdin Suomea pakoon jo 70-luvulla. Onneksi.
      Puoli vuotta tätä palstaa riitti minulle. Nykyisin vain luen ja ihmettelen.

      • hah...

        Niinpä näkyy...


      • Entsomalilainen ;)
        hah... kirjoitti:

        Niinpä näkyy...

        Ja vastaan kun on pakko. ;)


    • Entsomalainen

      Nja. Ei tuo sun rasismisi ole mitään verrattuna minun äklötykseeni... jo yheksänkytluvusta olen ollut hiljaa kun on tullut kyse kansallisuudesta ja juuristani...
      en enää vapaaehtoisesti kerro olevani suomalainen. ;)

    • ryövätäänvanhuksilta

      pihansiivous:noudetaan romut ja jalometallit maksataan myös rahalla pyytäessa.Tulee kylläkin mieleen saatko omat rahasi takaisin kun ostajat käy piironkisi laatikolla,rehallisesti tietenkin...

    • Maassa maan tavalla tai maasta pois.
      Koskee mustilaisiakin.

      • oman tien kulkija

        Mites ne maan tavat määräytyy? Senkö mukaan, miten enimmistö elää?


    • kärnänkoski.

      mikä lienee maan tapa,meitä ainakin opetettiin kunniottaan vanhempia ihmisiä,mutta täällä päin samettihameet korjasivat tuhat euroa yksinäiseltä lähes kahdeksankymppiseltä vanhukselta joka olisi tarvinnut rahat lääkkeisiin ja muuhun tarpeelliseen.

    • Kolavan kotka

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1329
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1324
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1193
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1023
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      887
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      328
      820
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      629
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe