ruohon syönti

Kielo

Olen ruokkinut 16kk koirani raakaruoalla nyt 5kk. ruokavalio koostuu päivittäin lihasta (johonka sekaan laitan öljyn ja kasvissoseen), rustoista/rangoista ym.. kerran viikossa sisäelimiä ja kalaa. Ruokien määrä on grammalleen laskettu ottaen huomioon koiran koon (55kg), liikunnan määrän jne.
Nyt kuitenkin kesän tullen on ruvennut syömään ruohoa? Mistä voisi johtua? Viestittääkö koira että tarvitsee lisää kasvissosetta vai tykkääkö koira vaan ruohosta? Hirvittää että syö vahingossa jotain myrkkykasvia. Ja ei kakominen/oksentelua (luonnollisesti kämpän ainoalle karvamatolle) ole mukavaa...
Suolitukosta ei käsittääkseni ole, maha ja ulostus rytmi on pysynyt ennallaan.

6

121

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vitskut puuttuu

C vitamiinia ja merileväjauhetta lisäksi.

• useat koirat syö

koirat puhdistaa mahaa ruoholla

• hulluruohoja

Avaaja taitaa ottaa koiran ruokinnan turhan vakavasti. Ei sen puoleen etteikö mainitut ruoka-aineet olisi hyviä.

Ruohon syönti on normaalia. Myrkkykasvejakin on Suomessa niin vähän ja nekin melko mietoja, joten tuskin niistä kannattaa ongelmaa kehitellä.

• Ruohoa, ruohoa...

Kaikki tuntemani koirat syövät ruohoa, joskus vähemmän ja joskus niin paljon, että tulee oksennus, täysin normaalia. Ei ne varmaan hevillä myrkkykasveja syö, lenkkimaastomme varrella kasvaa runsaasti kieloja, mutta ne on aina jätetty rauhaan.

• 5+16

Ihan normaalia. Mutta älä anna joka päivä luita tai rustoja. Kerran pari viikossa riittää.

• Ruohon syönti lienee ongelma siinä vaiheessa, kun siitä tulee päivittäistä ja todella runsasta. Näin voisi ajatella.

Pidä myös ravinnollisesti "laihaa aikaa", sillä eläimelle on vain luonnollista ja hyväksi kehityksen kannalta, jos joka päivä ei ole parasta pöydässä.

Jos masu ja kakkirytmi on kunnossa turkin kiillon ja jaksamisen lisäksi, älä huolehdi =)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5239
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3440
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      299
      2830
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      56
      2643
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      170
      2312
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      24
      2119
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      1881
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1845
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1761
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1391
    Aihe