Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Koira ja lemmikkienpitokielto asunnossa

rebelle1

Vuokrasin juuri uuden asunnon jossa on lemmikkienpitokielto, mutta en kertonut vuorkranantajalle että minulla on koira. Koira on jo varttunut, sisäsiisti, omaa lyhyet kynnet sekä ei riehu tai tee koiruuksia sisätiloissa ts. on vaaraton asunnolle, korkeintaan lattia kuluisi? Talossa on kyllä muillakin lemmikkejä, joten taloyhtiössä ei ole kotieläinkieltoa.

Ovatko muut tehneet samoin joskus? Mietin vain, mitä sitten jos/kun jään kiinni? Aiemmassa asunnossa tein jälkeenpäin sopimuksen vuokranantajan kanssa, että korvaan kaikki lemmikistä koituneet vauriot... Ilmeisesti tästä seuraa ensiksi varoitus?

8

205

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vuokranantaja94949

      Kuulostat ihannevuokraiselta! Rehellinen ennen kaikkea!

      Jos/kun vuokranantajasi saa tietää lemmikistäsi, voit olla varma että vuokranantaja tykkää. Koska olet itse aloittanut kieron pelin, voi vuokrasuhteen päätyttyä vuokranantajalla olla käyttöä vakuusmaksulle. Voi löytyä yllättäviä kohteita asunnosta joista vuokranantaja vaatii korvauksia. Sitä saa mitä tilaa.

    • puppylove1

      en jaksanut tehdä omaa aihetta, mutta onko joku ottanut myöhemmin vastaavaan asuntoon pentua esimerkiksi? olemme asuneet reilu vuoden nykyisessä asunnossa ja haluaisimme ottaa pennun

    • mamamamamamam

      Tietysti korvaat eläimesi aiheuttamat vahingot, on sopimusta tai ei.

    • Sdwer

      Joskus asunnoissa on lemmikinpito kielletty sen takia että halutaan pitää se sopivana myös allergisille yms. Meillä entinen asunto oli juuri tällainen. Eli kannattaa siivota asunto ERITTÄIN tarkkaan kun muutat pois..ja varmistaa ettei lattiaan jää mitään kynnenjälkiä, jos koira leikkii ja juoksentelee sillä. Itse tiedän pari tuttua joilla on paha astma/allergia, saavat oireita jo siitä että joku joka omistaa koiran tulee lähelle..eli jos mietit että he muuttaisivat asuntoosi kun itse sieltä lähdet ja elävät alkuviikot silmät punaisina niiskutellen..

    • yo-opiskelijatar

      Rebelle

      Kylläpä täällä on nuoren puoleista porukkaa kun valitetaan joka asiasta. Minä olen asunut nyt 3 vuotta yksityisillä vuokralla ja näiden 3 eri vuokranantajan kanssa ei ole ollut mitään ongelmaa. Kyllä sitä ongelmaa alkaa tulemaan jos sitä kerjää. Ymmärrän erittäin hyvin vuokranantajia koska hehän vuokraavat monen tuhannen arvoisen asunnon toiselle. Kyllä siinä huoli kasvaisi kenelle tahansa että mitä siellä asunnossa tehdään, tai sotketaanko paikkoja. Kyllä teilläkin huoli siitä olisi jos ostaisitte 2-300 000€ maksavan asunnon, miettikää sitä.
      En yhtään ihmettele että asunnoista on pula kun vuokranantajat ei viitsi vuokrata asuntojaan. Ja vain sinunlaistesi takia joka ei kunnioita toisen omaisuutta. Ilmeisesti olet vielä niin nuori ettet ymmärrä näitä asioita. Mutta kunha kasvat ja järkeä alkaa tulemaan enempi niin ymmärrät.

      Älä pilaa meidän muiden mahdollisuuksia saada asunto. Jos et osaa asua yksityisellä, mene kaupungin asuntoon !!

    • InhoanHuijareita!

      >>>Vuokrasin juuri uuden asunnon jossa on lemmikkienpitokielto, mutta en kertonut vuorkranantajalle että minulla on koira.

      Olen vuokranantaja, joka sallii kyllä lemmikit kunhan vuokralainen myös vastaa mahdollisista vahingoista jos niitä tulee. OIen laittanut sopimukseen että AMMATTILAINEN korjaa tarvittaessa TUNTIVELOITUKSELLA (ei urakka), jotta laatu on myös korjauksessa hyvää. Samoin myös kirjallisesti on tehty kuntotarkastus sisäänmuuttaessa ja kämppä vielä videokuvattu ettei sitten tarvitse riidellä myöhemmin "se oli jo rikki!" valheiden takia.

      Jos minulle kävisi niin että jäät kiinni lemmikin pienistäkin tuhoista vaikka vakuutit ettei sinulla ole koiraa (esim. naapurilta tulee valitusta haukkuvasta koirastasi jolloin jäät kiinni), niin taatusti pidän puoleni ja vaadin kaikkea mahdollista korjattavaksi SINUN LASKUUSI. On nimittäin törkeätä ottaa lemmikkikieltokämppä vastaan TIETOISESTI ihan vain sen takia että haluaa jonkun tietyn kämpän. Sen takia se aiheuttaa vuokranantajissa suuttumusta ja kannustaa myös sitten olemaan vastaavasti itsekäs esim. jollain tekosyyllä pimittää osan vakuudesta jos on ihan rajoilla että tarviiko palauttaa oikeasti.

      Miksi siis olla reilu vakuutta palauttaessa jos kerran vuokralainenkin on epäreilu vuokrasopimusta allekirjoittaessaan?

    • Purkuperuste...

      Selkeä sopimusrikkomus, ja näin ollen vuokrasopimuksen purkuperuste.

      Siis ILMAN irtisanomisaikaa. Eli vaikkapa kaksi viikkoa aikaa muuttaa pois.

      Jos olisin vuokranantaja, niin koska vuokralainen ei kunnioita sopimusta, niin silloin laittaisin kovan kovaa vasten, ja purkuilmoitus lähtisi välittömästi.
      Tietysti lain mukaan, eli ensin varoitus purusta. Tarkoittaa sitä, että koira on "poistettava" huoneistosta.

    • Oma napa ensin

      Lemmikkikiellolle voi olla useita eri syitä, lemmikeiden aiheuttamien tuhoriskejen lisäksi myös allergiat. Lemmikin jälkeen asunnossa on vielä useita kuukausia kyseisen eläimen hilsettä, joka aiheuttaa ongelmia allergiselle asukkaalle.

      Kannattais seuraavalla kerralla hommata sellainen asunto, jossa lemmikkejä saa olla, siinä välttyy monelta selkkaukselta. Toinen vaihtoehto on olla ilman lemmikkejä, niin ei tule hankaluuksia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2258
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1944
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1838
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      79
      1685
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1598
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1502
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1403
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1362
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1331
    10. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1304
    Aihe