Kuinka vetolevy keskitetään ja kiinnitetään vauhtipyörään? Nykyisessä moottorissa on käytetty auton kytkinlevyä vetolevynä koska ilmeisesti on löytynyt samanlainen rihlaus kytkinlevystä ja ollut huomattavasti huokeampi.
Vetolevyn asennus vauhtipyörään
4
559
Vastaukset
Jos moottorin päässä on vauhtipyörä, siinä on silmälaakeri , johon sopivaa tappia käyttämällä voi keskittää vetolevyn/kytkinlevyn.
Jos moottorin päässä on ainoastaan hammaskehä, siihen on valmiiksi porattu kiinnitysreikiä ja vetolevy kiinnitettynä näihin on oletuksena keskiössä.- ynjevi3
Itse tein sen seuraavasti.
Sorvasin akselin, jossa toinen pää sopii napakasti kytkinlevyyv (vetolevyyn) ja toinen suurempi halkaisija sopii vauhtipyörään.
Kun tämä keskitys oli tehty, posasin kolme 8 mm reikää kytkinlevyn läpi vauhtipyörään ja löin reikiin 8 mm ohjuritapit.
Sitten vetolevyyn jossa oli reiät niin porasin muistaakseni 8,5 mm reiät (riittävästi) ja reikiin tein M 10 kierteet.
lopuksi irroitin levyn ja poistin sorvatun ohjainakselin levyn alta ja ohjuritapit keskittivät levyn juuri oikeaan paikkaan ja ei muuta kuin M10 kuusiokoloruuveilla v-levy kiinni. muistaakseni käytin ruuveissa 12.9 lujuusluokan ruuveja.
Siitä se lähtee. - Yanmarilla
Mulla on ollut aina sopiva reikäjako vauhtipyörässä ja vetolevyssä on ollut reikiä riittävästi, aina olen saanut vetolevyt sopimaan, nimim. viisi maakonetta marinoinut.
- Yanmarilla
.....eikä yhtään vetolevyä ole vielä hajonnut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?971968- 881380
- 1101153
- 761047
- 1211042
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57893- 47811
- 36802
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48761- 33713