Pieni tyttö Kirkkosaarentiellä

Pieni tyttö tuli äitinsä ja pikkuveljensä kanssa vastaani Kirkkosaarentien pyörätietä pitkin kessäkuussa 2005. Pikkuveli oli äidin työntämissä rattaissa ja 3v tyttö käveli. Tyttö tunnisti heti isin Chevroletin kun pysähdyin ajotielle hiukan heidän ohitseen ajettuani. Kyselin koska saan lapsia tavata niin äiti vastasi että sitten kun käräjöinnit vähenevät. Huomioitavaa kuitenkin on että asioista käräjöitiin juuri siksi kun äiti kieltäytyi antamaan lapsia tapaamisiin. Pieni tyttö meni hivenen kumaraan ja osoitteli kovin Kepolaa kohden jonne olivat matkallakin ja ilmeisesti olisi kai halunnut isin tulemaan sinne taikka sitten vaan näytti minne ovat matkalla. Joka tapauksessa nyt kävi viimein niin ettei äitikään enää lapsistamme huolehdi. Olisi ilmeisesti ollut viisainta ajoissa lopettaa tapaamisten valvonta sovinnolla kun sitäkin useammat kerrat äidiltä pyytelin, jolloin olisimme voineet elellä sovinnollisesti, lapsista huolehtien ja lapsilla olisi silloin tavallaan ollut molemmat vanhempansa, ja lapset olisivat tunteneet isänkin. Nyt viimein valvonta poistettiin mutta mitkä vauriot lapsille tulivat tapaamattomuudesta.. Mieleni on nyt sentään rauhallisempi kun ainakin tiedän että lapsista huolehditaan paremmin kuin viimeisenä yhdeksänä vuotena.

20

186

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • misu7

      Tässä yhteiskunnassa ihmetyttää se, että kaikki nämä huoltajuutta ja lapsia koskevat asiat etenevät aina saman kavan mukaan. Olen seurannut monen tutun avio/avo-eroja ja jos vanhemmilla on vähäkin kismaa toistensa kanssa huoltajuudesta ja tapaamisista, prosessi alkaa edetä samaa kaavaa edeten ja suurin osa lopputuloksesta on sama.
      Ihmetyttää sekin, miten kallis prosessi kyseinen sia on yhteiskunnalle jo pelkästään lapsen sijoituksen kannalta. Oletko Magnus, koskan ottanut elvää päljonko maksaa yksi vuorokausi laitosmisissa "pienkodeissa" tai näissä sijaisperheissä? Eikö tulisi halvemmaksi tukea vanhempia niin, että he saisivat huoltajuuskiistansa sovituksi ilman lasten sijoitust.
      Eiköhän usein näisä huostaanottopäätöksissä todeta, että se on lapsen edun mukaista. Herää kysymyt, onko lapsen edun mukaista, että hänet vieraannutetaan vanhemmistaan ja jopa erotetaan sisaruksistaan?

      • huhhuh,eikä hellettä

        Huh, ihan pikkasen vähemmän viiniä Misu, niin onnistuu tuo kirjoittaminenkin.
        Näkisit vaan ketä peesaat ja puolustat.


      • aitoamisua
        huhhuh,eikä hellettä kirjoitti:

        Huh, ihan pikkasen vähemmän viiniä Misu, niin onnistuu tuo kirjoittaminenkin.
        Näkisit vaan ketä peesaat ja puolustat.

        Samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa on entinen tälläkin palstalla joskus kommentoinut Misu8. Sama joka tämän herra Magnus Von Lagerbomin kanssa joskus täällä kirjoitteli ja ärsytti teitä.
        Minulla on elämässä muutakin kuin ruotia toisten huoltajuuskiistoja täällä netissä. Jos niistä on paineita voi kääntyä ammattiauttajan puoleen. Voihan tietenkin olla niinkin, että tämä on teille joillekin hyvä terapia-muoto kun saatte irvailla ja olla vahingoniloisia toisten kohtaloista. Tässä misu7 kirjoituksessa oli osaltaan perääkin. Kallista yhteiskunnalle on lasten sijoittaminen. Olen huomannut, että täällä monikin henkilö kommentoi sellaisikin asioita, joista ei selvästikkään tiedä mitään.
        Voin vain sanoa, että kun siihen yhteiskunnan "oravanpyörään" joutuu, sieltä ei niin vain pysty hyppäämään pois.
        Tiedoksi vain, että olen kyseisen henkilön nähnyt, enkä kommentoi sitä enempää.
        Mitä puollustamiseen tulee; maailma ei ole mustavalkoinen. Aina ei voi olla puolesta ja vastaan. Joskus voi olla hyvä vaihtoehto kultainen keskitie. En kiistä sitä, että tietyissä sioissa voimme olla tämän Magnus-herran kanssa samaa mieltä....siis tietyissä, ei kaikissa.
        Hyvää kesää kaikille! Toivottelee aito misu8.
        (voihan sillä "trollilla" olla vaikka luki-häiriö, jollei sitten ole tahallaan tehnyt kirjoitusvirheitä, on tänne ennenkin kopiot kirjoitelleet..;))


      • von Lagerbom
        aitoamisua kirjoitti:

        Samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa on entinen tälläkin palstalla joskus kommentoinut Misu8. Sama joka tämän herra Magnus Von Lagerbomin kanssa joskus täällä kirjoitteli ja ärsytti teitä.
        Minulla on elämässä muutakin kuin ruotia toisten huoltajuuskiistoja täällä netissä. Jos niistä on paineita voi kääntyä ammattiauttajan puoleen. Voihan tietenkin olla niinkin, että tämä on teille joillekin hyvä terapia-muoto kun saatte irvailla ja olla vahingoniloisia toisten kohtaloista. Tässä misu7 kirjoituksessa oli osaltaan perääkin. Kallista yhteiskunnalle on lasten sijoittaminen. Olen huomannut, että täällä monikin henkilö kommentoi sellaisikin asioita, joista ei selvästikkään tiedä mitään.
        Voin vain sanoa, että kun siihen yhteiskunnan "oravanpyörään" joutuu, sieltä ei niin vain pysty hyppäämään pois.
        Tiedoksi vain, että olen kyseisen henkilön nähnyt, enkä kommentoi sitä enempää.
        Mitä puollustamiseen tulee; maailma ei ole mustavalkoinen. Aina ei voi olla puolesta ja vastaan. Joskus voi olla hyvä vaihtoehto kultainen keskitie. En kiistä sitä, että tietyissä sioissa voimme olla tämän Magnus-herran kanssa samaa mieltä....siis tietyissä, ei kaikissa.
        Hyvää kesää kaikille! Toivottelee aito misu8.
        (voihan sillä "trollilla" olla vaikka luki-häiriö, jollei sitten ole tahallaan tehnyt kirjoitusvirheitä, on tänne ennenkin kopiot kirjoitelleet..;))

        Aloituksessani ei ollut kyse huoltajuuskiistasta enää sinänsä, että se on kyllä loppunut jo. Kirjoitin asiasta siinäkin mielessä että ehkäpä joku ottaisi asiasta myös opikseen, huomaisi että lapsi tarvitsee sekä isän että äidin eikä ole lapselle hyväksi että toinen vanhempi riistää lapselta toisen vanhempansa. Olen nähnyt tämän eksäni nyt kahteen otteeseen, näkemisillä muutamia kuukausia väliä ja kylläpä oli mennyt huonon näköiseksi. Olisiko merkkejä omantunnon heräämisestä. Joko havaitsee mitä tuli omille lapsilleen tehtyä. Eipä tarvitse eksän enää ilkkua sätissä että mihin saisi taas lapset hoitoon kun pitäisi juhlimaan lähteä. Nyt on hoitaja jo, mutta vieläkö on juhlamieltä, heh, virn ja silmänisku. En oikein voi tilanteesta nauttiakaan kun kuitenkin omat lapset kärsivät.


      • huihai4
        von Lagerbom kirjoitti:

        Aloituksessani ei ollut kyse huoltajuuskiistasta enää sinänsä, että se on kyllä loppunut jo. Kirjoitin asiasta siinäkin mielessä että ehkäpä joku ottaisi asiasta myös opikseen, huomaisi että lapsi tarvitsee sekä isän että äidin eikä ole lapselle hyväksi että toinen vanhempi riistää lapselta toisen vanhempansa. Olen nähnyt tämän eksäni nyt kahteen otteeseen, näkemisillä muutamia kuukausia väliä ja kylläpä oli mennyt huonon näköiseksi. Olisiko merkkejä omantunnon heräämisestä. Joko havaitsee mitä tuli omille lapsilleen tehtyä. Eipä tarvitse eksän enää ilkkua sätissä että mihin saisi taas lapset hoitoon kun pitäisi juhlimaan lähteä. Nyt on hoitaja jo, mutta vieläkö on juhlamieltä, heh, virn ja silmänisku. En oikein voi tilanteesta nauttiakaan kun kuitenkin omat lapset kärsivät.

        Mikä siinäkin sitten on, ettei kuitenkaan annettu sinulle???
        Vai onko herra von l.bom myös menettänyt kasvonsa, muutakin kuin siinä aidossa merkityksessä. Mikä sinäkin olet kenenkään ulkomuotoa arvostelemaan?
        Minulla otti ero joskus aikanaan tosi koville, vaikka olin eroa hakeva osapuoli, laihduin 38 kg tuona kurjuuden aikana, kun sitten löysin uuden rakkaan, selvisin syömishäiriöstäni ja kiloja alkoi tulla takaisin, tästä exäni totesi sossussa, että olen pöhöttynyt ryyppäämisestä ;D Ootte te miehet melkoisia mulkeroita.


      • von Lagerbom
        huihai4 kirjoitti:

        Mikä siinäkin sitten on, ettei kuitenkaan annettu sinulle???
        Vai onko herra von l.bom myös menettänyt kasvonsa, muutakin kuin siinä aidossa merkityksessä. Mikä sinäkin olet kenenkään ulkomuotoa arvostelemaan?
        Minulla otti ero joskus aikanaan tosi koville, vaikka olin eroa hakeva osapuoli, laihduin 38 kg tuona kurjuuden aikana, kun sitten löysin uuden rakkaan, selvisin syömishäiriöstäni ja kiloja alkoi tulla takaisin, tästä exäni totesi sossussa, että olen pöhöttynyt ryyppäämisestä ;D Ootte te miehet melkoisia mulkeroita.

        Se, että näin sairastuneen. En mielestäni muuten ulkonäköä arvostellutkaan. Olet vaan taas kerran henkilö joka ei ymmärrä mitä tekstissä todellisuudessa lukee.. Ja mikseikö minulle annettu. No katsos kun yleensä sosiaalitoimen papereissa lukee psyykkisesti sairaalla, helposti puhutettavalla äidillä että on yhteistyökykyinen ja haluinen. Minä taas en kumartele viranhaltijoita koska minulla on omakin tahto ja tieto eikä päätäni käännetä oikeasta minnekään. Jos "isämme" olisivat olleet akkamaisia, tietämättä mitä haluavat, Suomi olisi ollut Neuvostoliiton länsirajaa...:-) ja silmänisku..


      • kouluun1

        Kannattaisi harkita kirjottamista selvin päin ..... tai lopeta kirjottaminen...


      • kouluun 1
        kouluun1 kirjoitti:

        Kannattaisi harkita kirjottamista selvin päin ..... tai lopeta kirjottaminen...

        Tää viesti tuli väärään paikkaan ....tää viestin pitäis olla misu7 ala puolella...mutta nää hyppii ihmeellisesti...


      • ajatelkaa lapsia
        von Lagerbom kirjoitti:

        Se, että näin sairastuneen. En mielestäni muuten ulkonäköä arvostellutkaan. Olet vaan taas kerran henkilö joka ei ymmärrä mitä tekstissä todellisuudessa lukee.. Ja mikseikö minulle annettu. No katsos kun yleensä sosiaalitoimen papereissa lukee psyykkisesti sairaalla, helposti puhutettavalla äidillä että on yhteistyökykyinen ja haluinen. Minä taas en kumartele viranhaltijoita koska minulla on omakin tahto ja tieto eikä päätäni käännetä oikeasta minnekään. Jos "isämme" olisivat olleet akkamaisia, tietämättä mitä haluavat, Suomi olisi ollut Neuvostoliiton länsirajaa...:-) ja silmänisku..

        Mun mielestä jos suoraan sanon niin vanhempien pitäis tulla toimeen keskenään niin pitkään ja vaikka ero tulisi niin välien pitäis olla silti hyvät niin kauan kunnes lapsi / lapset ovat täys ikäisiä tai edes vanhempia että pystyvät huolehtimaan itsestään .....mutta olen sellasia tapauksia nähnyt että voin sanoa että kaikkien ei pitäisi hommata lapsia kun joutuvat kärsimään sitten ero jupakoista ja vanhempien riidoista .....


      • von Lagerbom
        ajatelkaa lapsia kirjoitti:

        Mun mielestä jos suoraan sanon niin vanhempien pitäis tulla toimeen keskenään niin pitkään ja vaikka ero tulisi niin välien pitäis olla silti hyvät niin kauan kunnes lapsi / lapset ovat täys ikäisiä tai edes vanhempia että pystyvät huolehtimaan itsestään .....mutta olen sellasia tapauksia nähnyt että voin sanoa että kaikkien ei pitäisi hommata lapsia kun joutuvat kärsimään sitten ero jupakoista ja vanhempien riidoista .....

        Olen kanssasi ihan samaa mieltä. Mutta usein käy juuri niin, että psyykensairaat äidit alkavat kiristämään, kostamaan lasten avulla ja sitten miestä syytetään huoltajuusriidasta vaikka hakee vaan oikeutta lapsiinsa ja lasten oikeutta isäänsä ja isänpuoleiseen sukuunsa. Näitä lapsenoikeuksiakin on minun lasteni kohdalla rikottu häikäilemättömästi niin oikeuslaitoksen, sosiaalitoimen kuin eksienkin taholta. Nuorimmaisestani taistelu edelleen jatkuu- ja tulee jatkumaan ellei lapsellani mitään oikeuksia ole isäänsä..


      • ajatelkaa lapsia
        von Lagerbom kirjoitti:

        Olen kanssasi ihan samaa mieltä. Mutta usein käy juuri niin, että psyykensairaat äidit alkavat kiristämään, kostamaan lasten avulla ja sitten miestä syytetään huoltajuusriidasta vaikka hakee vaan oikeutta lapsiinsa ja lasten oikeutta isäänsä ja isänpuoleiseen sukuunsa. Näitä lapsenoikeuksiakin on minun lasteni kohdalla rikottu häikäilemättömästi niin oikeuslaitoksen, sosiaalitoimen kuin eksienkin taholta. Nuorimmaisestani taistelu edelleen jatkuu- ja tulee jatkumaan ellei lapsellani mitään oikeuksia ole isäänsä..

        Niin kyllä tää asia tota rataa menee ....ja suomessa pitäisi olla oikeutta ja paskan marjat ja oikeus laitos ....hah ha ....kun oikeutta hakee niin mitä tulee paskaa niskaan ja suojellan äitejä jotka on niin syvältä ettei kuuluisi edes olla lapsia ...saati huolehtimaan niistä ...sellasen käsityksen saan sinun kirjotuksista ..mutta on se kyllä kumma juttu miksi täytyy tapella lapsista kun kaksi ihmistä siihen tarvitaan isä ja äiti ..niin miksi niistä ei voi huolehtia yhdessä ja eron jälkeenkin niin kun aikuiset ...niin lapsien ei tarvis kärsiä ja olla erossa isästä joka välittää lapsista ja sukulaisista jotka varmaan haluisi tavata lapsia ...Isälle oikeutta!!


      • mummi 48
        ajatelkaa lapsia kirjoitti:

        Niin kyllä tää asia tota rataa menee ....ja suomessa pitäisi olla oikeutta ja paskan marjat ja oikeus laitos ....hah ha ....kun oikeutta hakee niin mitä tulee paskaa niskaan ja suojellan äitejä jotka on niin syvältä ettei kuuluisi edes olla lapsia ...saati huolehtimaan niistä ...sellasen käsityksen saan sinun kirjotuksista ..mutta on se kyllä kumma juttu miksi täytyy tapella lapsista kun kaksi ihmistä siihen tarvitaan isä ja äiti ..niin miksi niistä ei voi huolehtia yhdessä ja eron jälkeenkin niin kun aikuiset ...niin lapsien ei tarvis kärsiä ja olla erossa isästä joka välittää lapsista ja sukulaisista jotka varmaan haluisi tavata lapsia ...Isälle oikeutta!!

        Miten kukaan on voinut erota noin täydellisestä miehestä?
        Miten noin täydellinen mies on voinut valita aina niin epätäydellisiä naisia?
        Miten naiset ovat pystyneet peittämään psyykesairautensa seurusteluaikoinanne?
        Onko mahdollista, että olet itse sairas ja luulet vain, että kaikki muut ympärilläsi ovat sairaita?
        Mikä vika sinussa on, ettet saa pidettyä vaivoin hankkimaasi naista?
        Useiden erojesi jälkeen, ihmettelen, että täydellisenä ihmisenä, et harkinnut kastroida itseäsi, jos kumit oli eläkeläiselle liian kalliita...
        Miksi kerta toisensa perään panit sairaita ihmisiä paksuksi, kun tiesit, etteivät kykene huolehtimaan edes itsestään, saati lapsesta?


      • mietis hiukan !!!!
        mummi 48 kirjoitti:

        Miten kukaan on voinut erota noin täydellisestä miehestä?
        Miten noin täydellinen mies on voinut valita aina niin epätäydellisiä naisia?
        Miten naiset ovat pystyneet peittämään psyykesairautensa seurusteluaikoinanne?
        Onko mahdollista, että olet itse sairas ja luulet vain, että kaikki muut ympärilläsi ovat sairaita?
        Mikä vika sinussa on, ettet saa pidettyä vaivoin hankkimaasi naista?
        Useiden erojesi jälkeen, ihmettelen, että täydellisenä ihmisenä, et harkinnut kastroida itseäsi, jos kumit oli eläkeläiselle liian kalliita...
        Miksi kerta toisensa perään panit sairaita ihmisiä paksuksi, kun tiesit, etteivät kykene huolehtimaan edes itsestään, saati lapsesta?

        Tiedätkö mitä ...että et tiedä mistä asiasta edes puhutaan ...niin olisit hiljaa ...ja mihin tää viesti oli tarkoitettu ....oletko itse sairas jos saanen kysyä ..niin lakkaaa haukkumasta toisia ....KIITOS


      • mieti ite
        mietis hiukan !!!! kirjoitti:

        Tiedätkö mitä ...että et tiedä mistä asiasta edes puhutaan ...niin olisit hiljaa ...ja mihin tää viesti oli tarkoitettu ....oletko itse sairas jos saanen kysyä ..niin lakkaaa haukkumasta toisia ....KIITOS

        Kyllä tiedän ja tiedän ihan tyypinkin.


      • ????????????????????
        mummi 48 kirjoitti:

        Miten kukaan on voinut erota noin täydellisestä miehestä?
        Miten noin täydellinen mies on voinut valita aina niin epätäydellisiä naisia?
        Miten naiset ovat pystyneet peittämään psyykesairautensa seurusteluaikoinanne?
        Onko mahdollista, että olet itse sairas ja luulet vain, että kaikki muut ympärilläsi ovat sairaita?
        Mikä vika sinussa on, ettet saa pidettyä vaivoin hankkimaasi naista?
        Useiden erojesi jälkeen, ihmettelen, että täydellisenä ihmisenä, et harkinnut kastroida itseäsi, jos kumit oli eläkeläiselle liian kalliita...
        Miksi kerta toisensa perään panit sairaita ihmisiä paksuksi, kun tiesit, etteivät kykene huolehtimaan edes itsestään, saati lapsesta?

        Haukkumista???


      • von Lagerbom
        mummi 48 kirjoitti:

        Miten kukaan on voinut erota noin täydellisestä miehestä?
        Miten noin täydellinen mies on voinut valita aina niin epätäydellisiä naisia?
        Miten naiset ovat pystyneet peittämään psyykesairautensa seurusteluaikoinanne?
        Onko mahdollista, että olet itse sairas ja luulet vain, että kaikki muut ympärilläsi ovat sairaita?
        Mikä vika sinussa on, ettet saa pidettyä vaivoin hankkimaasi naista?
        Useiden erojesi jälkeen, ihmettelen, että täydellisenä ihmisenä, et harkinnut kastroida itseäsi, jos kumit oli eläkeläiselle liian kalliita...
        Miksi kerta toisensa perään panit sairaita ihmisiä paksuksi, kun tiesit, etteivät kykene huolehtimaan edes itsestään, saati lapsesta?

        Heh, ei nyt ole lainkaan kyse täydellisestä tai epätäydellisestäkään miehestä vaan siitä että psyykensairaat äidit pyrkivät kaikin tavoin estämään isän ja lasten tapaamiset ja näin aiheuttavat lapsilleenkin sairautta..


      • misu7/merj.
        kouluun 1 kirjoitti:

        Tää viesti tuli väärään paikkaan ....tää viestin pitäis olla misu7 ala puolella...mutta nää hyppii ihmeellisesti...

        Niin varmaan tulikin.
        Opettele käyttämään konettasi. Äläkä syyttele ihmisiä alkoholin- ja tupakan käytöstä, jos et kerran tiedä asioiden todellista laitaa. Voisinhan minäkin huomauttaa sinulle, että jätä se viimeinen siideripullosi juomatta kun, et oikeaan paikkaan osaa kirjoittaa ja viestisi hyppii.
        Nyt taas näppäimistö pelittää kun kävi hakemassa paikalliselta kauppa-autolta uudet patterit näppäimistöön. Ei jää enään kirjaimia pois kirjoituksestani. Tälläisinä sadepäivinä on hyvää aikaa kirjoitella tänne perhosidonnan ja patikkaretkien lomassa. On todella hupaisaa seurailla ihmisten reaktioita kun kirjoittaa teille pumpulissa kasvaneille todellisesta elämästä. Kyllä te vielä huomaatte, minkälaisessa maailmassa taaperratte.

        Pahoitteluni Misulle, kaikesta mielipahasta mitä olen aiheuttanut käyttäessäni vapaana ollutta nimimerkkiä. Huomasin vain, miten nimimerkkisi ja kirjoitustyylisi ärsyttää täällä muutamia tyyppejä. Mutta mitään pahaahan ei ole tapahtunut. Luulen, että tämä MVL on niin fiksu henkilö, että ainoana erotti kirjoitustyylin. Sorry vaan Misu.

        Vielä tähän lapsi-asiaan. Minulla on lähipiirissäni henkilö, jolla oli vaikea avo-ero. Kahta lasta käytettiin julkeasti äidin tarpeisiin. Äiti oli niin ovela, että suunnitteli pitkään lähtöään, etsi mieheltään salaa asunnon. Laittoi erään ystävänsä soittelemaan lastensuojeluviranomaisille nimettömänä. Milloin ilmoitettiin perättömästä hyväksikäytöstä, milloin perättömästä pahoinpitelystä.
        Kaiken huippu oli se kun kyseinen nainen vaati eräässä oikeusportaassa kun mies olisi halunnut yhteishuoltajuutta tai olisi halunnut lapset itselleen, että lapset sijoitettaisiin tai laitettaisiin laitokseen, ennemmin kuin annettaisiin isälleen. Mutta kaikki ei mennyt naisen haluamalla tavalla.
        Tietenkin tämäkin nainen sai elää vapaata sinkku-elämää yhteiskunnan maksamassa kaksiossaan, lapsiakaan ei tarvinnut nähdä ja heistä huolehtia kuin joka toinen viikonloppu. Helpolla pääsee nykyään jollei halua kantaa vastuutaan jälkeläisistään. Ihmetyttää vain, mitä tämänkin äidin päässä liikkuu?
        Rahahan tässä tietenkin oli motiivina, nainen kuvitteli saavansa puolet omaisuudesta itselleen, vaikka ei mitenkään ollut kotirouvana ja pitkäaikaistyöttömänä kantanut taloudellisesti mitään silloiseen yhteiseen pesään.
        Loppu hyvin kaikki hyvin.


      • virn, röyh, ptruuth
        von Lagerbom kirjoitti:

        Heh, ei nyt ole lainkaan kyse täydellisestä tai epätäydellisestäkään miehestä vaan siitä että psyykensairaat äidit pyrkivät kaikin tavoin estämään isän ja lasten tapaamiset ja näin aiheuttavat lapsilleenkin sairautta..

        Et taaskaan pystynyt vastaamaan kysymyksiin.


    • roskaväki lisääntyy

      Pissavehkeet tulisi takavarikoida valtion toimesta ja käyttöoikeuden niihin saisi kun on tehty monitahoinen persoonallisuustesti jolla selvitetään onko k.o. henkilö sovelias vanhemmaksi vai ei.Huume ja alkotestit pitää myös läpäistä.

      Mikäli on sovelias, pissavehkeet luovutetaan valtion varastosta lukkojen takaa käyttöön viikonlopuksi valvottuun koppiin jossa ei vedetä edes tupakkia.

    • ihmetyttää

      Tiedän parikin naista, toisella on kuusi lasta edellisen miehensä kanssa, pahoinpiteli lapsiaan ja miestään vuosikausia, ennenkuin mies ei enään jaksanut vaan haki apua itselleen ja lapsille. Lapset saivat jäädä isänsä kanssa. Nainen joutui vastuuseen tekosistaan ja nyt vapauduttuaan otti uuden miehen itselleen ja ja toinen lapsi juuri syntynyt tämänkin ukon kanssa. Sama ruletti on alkanut pyörimään kuin ex-miehenkin aikana.
      Toinen tietämäni tapaus on sellainen, että naiselta on otettu kolme lasta sijoitukseen ja huostaan. Lapsia tulee silti kuin kani-emolta. pari kappalta / mies.Sitten ero ja uusi mies. Lapset yhteiskunnan elätettävänä.
      Eikö tälläisiä naisia voida edes steriloida, jotka eivät pysty huolehtimaan lapsistaan?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8634
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2605
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      127
      2332
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1976
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1724
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      12
      1534
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1477
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1419
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe