Tiedän, että kyseinen tyyppi on mennyt metsään niin monta kertaa, että koko listaa on rasittavaa lukea. Palvelen siis hänen logiikkansa onttoudesta kiinnostuneita yksittäisellä tapauksella.
Ensin hän kirjoitti:
"""Silti on todistettu tosiasia että Mozartin uuppera aaroiden pianosäestys versioissa pianisti kilkuttaa säestykseksi pelkkiä perus duuri- ja mollikolmisointuja. Mitään muita sointuja ei käytetä."
"Mozartin oopperoiden säestyksestä löytyy tasan tarkkaan samat perussoinnut kuin löytyy esim Beatles lauluista tai jokseenkin mistä hyvänsä lauluista. Mitään sen kummempaa niissä soinnutuksellisesti ei ole. Todista ihmeessä että näin ei ole. Netistä löytyy Mozartin oopperoiden nuotit. Siitä vaan käytettyjä sointuja analysoimaan."
Dhommi tarttui tähän helppoon tehtävään (tosin se on helppo tällä palstalla vain Dhommille, on selvää, ettei esim. tämä kannabiskamu ole koskaan mitään nuotteja tutkinut).
Ja tulos oli seuraava: mukana oli mm. ylennetty kuutossointu, dim7, dimb7, vähennetty sointu, ylinouseva sointu.
Mikään näistä soinnuista ei ole "duuri tai mollisointu", kuten oli väitetty Mozartin ainoastaan käyttäneen. Monet (1., 2 ja 3. noista viidestä mainitusta soinnusta) kyseisistä soinnuista ei myöskään ole kolmisointu. Pitää kuitenkin muistaa, että hän nimenomaan (kuten kuka tahansa voi lukea edellä olevasta sitaatista) väitti Mozartin käyttäneen VAIN molli- ja duurikolmisointuja.
Hänet siis nolattiin täysin. Mutta miten hän vastasi tähän?
"Eihän kukaan ole koskaan edes väittänyt, etteikö Mozart olisi käyttänyt dissanoivia harmonioita, dim7-sointua ja ylinousevia sointuja."
Heh. :)
Yksittäinen esimerkki 15+86:n logiikasta
9
178
Vastaukset
- rannan kundi.
- uskomatonta! toi 15 63 puhu ittensä täysin pussiin, ja sitten koitti vielä luikerrella kuiville!...
- kysynpähänvaan
Onko jotain järkeä väittää, että Mozart olisi käyttänt pelkkliä duuri- ja mollikolmisointuja? Eihän se niin ollut!
Moxzart sitä paitsi käytti HYVIN USEIN myöhäisessä tuotannossaan jopa sellaisia harmonioita, jotka ovat uudenaikaisempia ja rohkeampia kuin Biitlesin soinnut satoja vuosia myöhemmin.
Esimerkkie: Dissonanssikvartetto, Komtuurikohtaus, 40. sinfonia. - Teisco
kysynpähänvaan kirjoitti:
Onko jotain järkeä väittää, että Mozart olisi käyttänt pelkkliä duuri- ja mollikolmisointuja? Eihän se niin ollut!
Moxzart sitä paitsi käytti HYVIN USEIN myöhäisessä tuotannossaan jopa sellaisia harmonioita, jotka ovat uudenaikaisempia ja rohkeampia kuin Biitlesin soinnut satoja vuosia myöhemmin.
Esimerkkie: Dissonanssikvartetto, Komtuurikohtaus, 40. sinfonia.Mozart nyt pesee Beatlesin miten päin tahansa, mutta ei siitä keskustella tässä ketjussa.
Tässä ketjussa on tarkoitus todeta vain se, että 15 72:lla ei ole alkeelllisintakaan logiikkaa jorinoissaan.
Ainakin niin mä käsitin.
- 13 + 12
"""Silti on todistettu tosiasia että Mozartin uuppera aaroiden pianosäestys versioissa pianisti kilkuttaa säestykseksi pelkkiä perus duuri- ja mollikolmisointuja. Mitään muita sointuja ei käytetä."
http://www.8notes.com/scores/424.asp?ftype=gif
-Ääria uupperasta Don Giovanni.
Siitä vain sointuanalyysiä tekemään, käytännössä pelkkää duuri- ja mollikolmisointua. - Dhommi´´
Mutta kun väitteesi koski Mozartin aarioita yleensä, eikä mitään yksittäistä aariaa! :D
Älä koita livistää. Ihan selvästi puhuit puuta heinää.
Kiellätkö, että esim. Taikahuilun monissa aarioissa on muita kuin kolmisointuja, ja muita kuin mollisointuja ja duurisointuja?
Et.
Eli toistan: Älä koita livistää. - Teisco
Eikös tuo esimerkki ollut vain yksi näyttö siitä epälogiikasta, jota kannabis-veikon tekstit ovat täynnä?
On olemassa se kokoelmaviesti, joka sisältää täysin aukottomia näyttöjä täysin virheellisen tiedon julistamisesta kannabismiehen toimesta.
Dhommi on hyvin kerännyt kasaan noita epäloogisuuksia.
Ainakin opimme sen, että 15 74 ei tiedä musiikista yhtään mitään. - diddonanssi
mozartin paras musiikki omaa mittaamattoman emotionaalisen syvyyden jota popissa ei ole kuten mozartin taidokas rakemnnesuunnittelu on poppia paljon kompleksisempaa ja taidokkaampaa
- tai.PennyLane
Ei osannut Moz tehdä yhtä hyvää, kuin on Strawberry Fields Forever.
Murehdi sitäkin.
- objektivoitu
mozartin mittaamaton emotionaalinen syvyysperspektiivi ei ole kuultavissa vaan sen voi vain tuntea ja kokea sielunsa syvimmässä sopukassa puhtaan mielteen alueelle heijastuneiden tahdonliikkeiden objektivoidun valon ja rakkauden atmosfäärin ottaessa koko ihmisen olemuksen valtoihinsa tajunnan täyttävällä poltteisella valohehkuisella pätsinomaisella emotionaalisella kokemuksella johon poppi ei yllä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387705Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381925Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251900- 911623
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801555Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104988- 49920
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4859Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28820- 33793