Minulla on pussillinen luomu-ohranjyviä ja ajattelin kasvattaa kissanruohoa. Kaadanko jyvät sellaisenaan kuppiin/ruukkuun vai täytyykö olla myös multaa?
Kuinka kasvattaa kissanruohoa ohranjyvistä?
1
173
Vastaukset
- itävää
Kyllä ne itää kupissakin jos saavat vettä. mutta parhaan tuloksen saat laittamalla reilusti multaa, siemeniä riittävästi ja peittämällä kevyesti mullalla sekä kastelemalla riittävästi.
Periaatehan on, että itäminen vaatii oikeat olosuhteet: lämmintä, valoa ja vettä. Kasvu vaatii lisäksi myös hyvän alustan johon itävien siementen juuret voivat juurtua ja josa ne saavat myös ravinteita.
Itselläni parvekkeella tällä hetkellä ensimmäinen kasvusto tuottaa jopa tähkiä eli uusia siemienä :) Uudet oraskasvustot on kissojen syömäkunnossa. Eli viljelyksen voi laittaa viikon-kahden välein ja saa koko ajan tuoretta syötävää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1662747
- 2011997
- 711746
- 921648
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.451514Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91471- 791151
- 811060
- 951019
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes193976