Elikkäs omistan kolme gerbiiliä, yksi täyttää kohta vuoden ja kaksi muuta ovat vähän nuorempia. Kaikki ovat siis tyttöjä.
Huomasin siis, että gerbiilien nenät ovat karvattomia, jokseenkin vähän tummahkoja ja joskus on valunut vertakin.. Ja yhdeltä gerbiililtä lähtee karvaa. Iskä ei ole suostunut viemään niitä vielä eläinlääkäriin koska kallista jne. ja että hänen mielestään kannattaisi oottaa vielä jos se menisi ohi. No me ootettiin, eikä ole tapahtunut kauheasti muutosta.
Ja siis jostain olin lukenut, että karvanlähtö saattaa olla vitamiininpuutetta, miten gerbut saisivat lisää vitamiinia? Veteen voi kuulemma myös laittaa mutta myydäänkö kaupassa jotain vitamiinilitkua jota voisi laittaa juomapulloon?
Kertokaa mitä tekisin gerbiileitten kanssa :)
Gerbiilit sairaita? :/
1
<50
Vastaukset
- Jokuvaan eli minä
Mitä olen lukenut, voisi kokeilla Tehovitol tai Bonnien vitamiiniliuosta, kysyä sitä voi esim. apteekista, eläinlääkäristä tai eläinkaupasta. Kokeile laittaa nettiin hakusanaksi ''gerbiilien vitamiinit'' ja etsi lisä tietoa jos sitä vielä tarkemmin haluat:)
Mikseipä voisi myös olla, että jos gerbiilit asuvat häkissä ne jyrsivät pinnoja (toivon että ne asuvat terrassa) katso myös ettei terraariossa ole mitään mikä voisi aiheuttaa karvan irtoamista esim. nenää hinkkaavat jyrsimis mahdollisuudet. Käytä myös chinchillan kylpyhiekkaa jos et vielä käytä, se parantaa turkinlaatua kun ne saavat siinä pyöriä:-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663045
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai252123Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä671709Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t251577Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161307- 281301
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61216Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281170Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101127Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu621021