mitä on gerbiili agility? :o

gerbiilin omistaja

Moi, näin tänää YouTubessa videon gerbiili agilitystä. Hämmennyin, koska en ole ennen nähnyt moista. Näytti kyllä hauskalta ja voisin kokeilla omillakin gerbiileilöä tuota, mutta kannattaako ja mistä saan esteet? Viekö paljon aikaa ennen kuin gerbiili oppii hyppimään esteiden yli? Onko opettaminen vaikeaa? Minkä laatusten esteiden pitää olla?

Jos satut löytämään kysymyksiini vastaukset, niin kirjoittaisitko?

22

106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oon joku vain

      Heh, se tunne. X) Muttajuu, niitä voi väsätä itse, tehdä vessapaperirullista tunneleita jne. Ruokaa houkutuksena, sekä semmosta. Voi käyttää esteinä myös vaikka leluhevosen mukana tullutta estettä, tai legoja. Tai, no vaikkapa kynääkin. Mielikuvitus laukkaamaan ja radalle vain! ;D

    • gerbiilin omistaja

      Kiitti,taidan kokeilla aluks vaikka legoilla kun niistä voi tehdä näköjään helposti esteitä. ;)


      PS: Odotan jo muilta kans vastauksia!

    • gerbiilin omistaja

      vastailkaa, pliis!

    • Ipsu

      Ite käytän legoja ja niistä aina rakentelen kaiken laista kivaa.

      Kannattaa alottaa helpolla esteella!


      Ite kyl kun ENSIMMÄISEN kerran laitoin gerbun 5 esteen eteen, niin se lähti siitä kun raketti ja juos kaikkien yli ihan kun joku "ammattilainen" :DDDD

    • gerbiilin omistaja

      Ok, kokeilen kyllä aluks lego-esteillä. ;)


      PS: toivon lisää vastauksii!

      • gerbiilin omistaja

        Vastatkaa oikeesti, pliis! On vasta kaks vastannut, enkä oo muutenkaan saanu vastausta kaikkiin kysymyksiini, esim: onks opettaminen vaikeaa ja kauanko aikaa vie että gerbiili oppii hyppimään esteiden yli?
        Hei nyt oikeesti kaikki vastailemaan!

        Joo, oon vähän itseppäinen, sori. ;)


      • Hamsuli<3
        gerbiilin omistaja kirjoitti:

        Vastatkaa oikeesti, pliis! On vasta kaks vastannut, enkä oo muutenkaan saanu vastausta kaikkiin kysymyksiini, esim: onks opettaminen vaikeaa ja kauanko aikaa vie että gerbiili oppii hyppimään esteiden yli?
        Hei nyt oikeesti kaikki vastailemaan!

        Joo, oon vähän itseppäinen, sori. ;)

        Makupaloja ei välttämättä tarvitse. Voit pitää gerbiilin molemmin puolin käsiä vähän niinkuin "tukikäsiä",ja gerbiilillä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin mennä eteen ja hyppiä esteitä. Esteitä voit tehdä niistä legoista,tai vaikka vessapaperirullasta ja kynistä. Ohjeet: Ota 2wc-rullaa. Laita ne pustyyn.Tee terävällä kynänkärjellä rei'ät
        rullaan. Tee ne samaan kohtaan,valmis! Toivottavasti ymmärsit edes jostain jotain :). Gerbiilit oppivat aika helposti agilitya,riippuu vähän kuinka usein sitä tekee ja minkälainen luonne gerbiilillä on. Oma hamsterini on aika laiska joten sillä kesti viikkoja oppia! :D Ainiin,totuta ensin gerbiili esteeseen esim näin: ota vain 1este. Totuta gerbiili esteeseen niin,että "hypytä" sitä yhdellä esteellä muutama kerta. Sitten kun olet koittanut yhdellä esteellä,otat esiin kaksi. Pidä käsiä gerbun molemmin puolin ja jankkaat tätäkin "hypyttämistä" muutaman kerran,ja silloin voit ottaa tukikädet pois. Jos gerbiili yrittää kesken rataa karata,ohjaa kädellä gerbiiliä. Voit halutessasi lisätä radalle putkia,tunneleita,kiikkulautoja,siltoja ym.
        Näin opetat gerbiilillesi nopeiten agilitya! ;) Muista agilityn jälkeen päästää se takaisin häkkiin,ja sillä on oltava raikasta vettä ja muista antaa sille jotain herkku ruokaa kun se oli ollut agilityradalla.


      • gerbiilin omistaja
        Hamsuli<3 kirjoitti:

        Makupaloja ei välttämättä tarvitse. Voit pitää gerbiilin molemmin puolin käsiä vähän niinkuin "tukikäsiä",ja gerbiilillä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin mennä eteen ja hyppiä esteitä. Esteitä voit tehdä niistä legoista,tai vaikka vessapaperirullasta ja kynistä. Ohjeet: Ota 2wc-rullaa. Laita ne pustyyn.Tee terävällä kynänkärjellä rei'ät
        rullaan. Tee ne samaan kohtaan,valmis! Toivottavasti ymmärsit edes jostain jotain :). Gerbiilit oppivat aika helposti agilitya,riippuu vähän kuinka usein sitä tekee ja minkälainen luonne gerbiilillä on. Oma hamsterini on aika laiska joten sillä kesti viikkoja oppia! :D Ainiin,totuta ensin gerbiili esteeseen esim näin: ota vain 1este. Totuta gerbiili esteeseen niin,että "hypytä" sitä yhdellä esteellä muutama kerta. Sitten kun olet koittanut yhdellä esteellä,otat esiin kaksi. Pidä käsiä gerbun molemmin puolin ja jankkaat tätäkin "hypyttämistä" muutaman kerran,ja silloin voit ottaa tukikädet pois. Jos gerbiili yrittää kesken rataa karata,ohjaa kädellä gerbiiliä. Voit halutessasi lisätä radalle putkia,tunneleita,kiikkulautoja,siltoja ym.
        Näin opetat gerbiilillesi nopeiten agilitya! ;) Muista agilityn jälkeen päästää se takaisin häkkiin,ja sillä on oltava raikasta vettä ja muista antaa sille jotain herkku ruokaa kun se oli ollut agilityradalla.

        kiitti tosi paljon tiedosta Hamsuli


      • Oon joku vain
        gerbiilin omistaja kirjoitti:

        kiitti tosi paljon tiedosta Hamsuli

        Tarkoitinsiis makupaloilla sitä, että gerbiili kannattaa palkita kun se tekee oikein, että se sitten tulevaisuudessa yhdistää että kun tekee sen jutun niin saa herkkua. ja en usko ett hirveän kauan vie, se riippuu ihan yksilöstä. Jotkut ovat luotuja hyppimään ja olemaan villejä, jotkut ovat hieman varovaisempia kuin muut. Ja voi katsoa youtubestakin videoita missä näytetään kuinka este tehdään. Siis ihan itse kasataan semmonen hieno este esmes. Jäätelötikuista. :P En oo mikään expertti, kun ei omaa vielä ole, mutta toivon että saisin sen, niin hyvin olen varautunut...


      • Gerbiilin omistaja
        Oon joku vain kirjoitti:

        Tarkoitinsiis makupaloilla sitä, että gerbiili kannattaa palkita kun se tekee oikein, että se sitten tulevaisuudessa yhdistää että kun tekee sen jutun niin saa herkkua. ja en usko ett hirveän kauan vie, se riippuu ihan yksilöstä. Jotkut ovat luotuja hyppimään ja olemaan villejä, jotkut ovat hieman varovaisempia kuin muut. Ja voi katsoa youtubestakin videoita missä näytetään kuinka este tehdään. Siis ihan itse kasataan semmonen hieno este esmes. Jäätelötikuista. :P En oo mikään expertti, kun ei omaa vielä ole, mutta toivon että saisin sen, niin hyvin olen varautunut...

        Juu, mä ymmärsin kyllä ihan alukskin mitä tarkoitit herkkupaloilla. ;)
        Mutta kiitos Oon joku vain, vielä vastauksestasi. :)
        Käy vielä joskus kirjoittelemassa! :D


    • gerbiilin omistaja

      muut kans jo vastailemaan! :P

      • Oon joku vain

        Hih. :):D Saatetaa lähtee tänää Sirkus finlandiaan, Mikkeliin, onkohan siellä se kameli mikä siinä julisteessa oli...... :P


    • gerbiilin omistaja

      Ok (: Jos meette nii pitäkää hauskaa! :D

      PS: vastailkaa!

      • Oon joku vain

        Ooh mä sain ratsastaa KAMELILLA! :)


      • gerbiilin omistaja
        Oon joku vain kirjoitti:

        Ooh mä sain ratsastaa KAMELILLA! :)

        ihanaa! :))


    • gerbiilin omistaja

      vastailkaa! X( X)

    • Gerbuttaja :)

      Moi. :)

      Hmm, no en ite vielä gerbiilejä omista, mutta saan elokuussa kaksi. :3
      No, ainakin niissä youtuben videoissa näkyy niitä eri esteitä ja putkia, että niistä voi ottaa mallia. :)
      Ja sitten aina kun gerbiili on oppinut jotain uutta, niin voi antaa makupalan. :)
      (ei joka hypyn jälkeen, muuten gerbu lihoo hullun lailla :D )
      Itse ainakin rupean tekemään mm. vessapaperirullista, legoista ja sitten itse kehittelen kaikista kynistä jne.

      Semmonen este on aika kiva, että ottaa kaksi vessapaperirullaa.
      Sitten tekee kumpaankin rullaan samaan kohtiin (vaikka kynällä) reiät.
      Sitten laittaa kynän niistä reistä läpi. :)

      Siitä että onko opettaminen vaikeaa ja oppiiko gerbiili nopeasti, niin en osaa sanoa, koska mulla ei oo kokemusta, kun en gerbui vielä omista. :D

    • gerbiilirakas

      Moi, Haluaisin opettaa gerbiileilleni agilitya, mutta mistä niille voisi tehdä kiikkulaudan ja sillan? Kaikenlaisia tunneleita osaan tehdä, mutta en siltaa tai kiikkulautaa(:

    • hyppymyyrä

      gerbiilirakas // Osta kaupasta, eivät ne paljoa maksa. Silta ja keinulauta ovat todella mukavia vempaimia, sillasta on hyötyä mm. gerbiilien siirtämisessä johonkin, agilityssä, leikkimisessä niiden kanssa ja tarvikkeena vain terraariossa :)

    • Gerbsufani

      Moips!


      Gerbiili hypytys tuntuu helpolta mutta näin se ei ole.Gerbiili oppii hyppäämään vain jos omistaja osaa.Gerbiiliä ei missään nimessä saa ns pakottaa kivuliaalla tavalla.Voit kysyä joltain tutulta joka hypyttää gerbiileitä niin tietoa hypyttämisesta.Huom!Mitään legoja ei saa olla esteenä!Jos gerbiili kompastuu ei este kaadu ja gerbiilille voi käydä köpelösti.Minä hypytän gerbiileitä ja paras este niille on schleich esteet.Jos gerbiili kaataa esteen ei muuta tule kuin puomi ja gerbiilille ei käy mitään.:)

    • Gerbiili-fani :3

      Joo, ittekin oon kerran kokeillut legoilla. Ei ne suostunu kuitenkaan hyppään :DD
      Tosin poikasia vasta :) Ittekin miettisin tota: Kaksi vessapaperirullaa, ja kynällä sitten reiät samaan kohtaan. Juups, taidan kokeilla! :D

    • Gerbiili-Fani :3

      Toimi! :3
      Gerbsuni oikein rakasti sitä ♥♥
      Vaikka ne kyllä alkoi järsiin sitä pahvia heti ensimmäisenä xDD


      Kiitos kaikille avusta! (:

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1505
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1102
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    7. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe