Honda NSC 50 R Kokemuksia

hondansc50r

Elikkäs tänne voi ihmiset kirjotella kokemuksia ko. skootterista, jos nyt kellään tämmöstä vielä löytyy. Itse ostin (ostettiin siskolle) tuossa kuukausi sitten. Kilometrejä kertynyt 400km. Elikäs mielipide: Ihan hyvä skootteri. Ajotuntuma ihan ok, vähän kovan tuntunen ehkä, johtuu renkaista, mutta helvetin kevyen olonen vaikka painoa 105kg. Tuntuu kevyemmältä kuin 20kg kevyempi skootteri. Aika näppärän olonen, ohuet renkaat niin pujottelu tuntuu tosi kevyeltä ja kivalta. Penkki on vähän kova, muttei liian kova. Vilkkunappula vähän turhan kaukana peukalosta, mutta siihenkin tottuu nopeasti. Kiihtyvyys aika onneton, mutta kaupunki ajossa ei haittaa oikeastaan yhtään. Huippunopeus 48km/h. Mittari selkeä ja hienonnäköinen. Iskunvaimennus ihan ok, vähän kovalta vaan tuntuu pienemmissä töyssyissä tai hiekkatiellä ajettaessa. Jarrut loistavat ja tuntuma tosi hyvä. Äänet ihan perus nelari äänet. Kääntyvyys hyvä, vähän ehkä vaan huteran juurikin ohuiden renkaiden takia, mutta siihenkin tottuu nopeasti. Ajoasento ehkä hieman etukeno, mutta ei se oikeastaan mitään haittaa, vaan ehkä jopa antaa hieman kyykky motskarimaisen fiiliksen. Selkä puutuu vähän ajossa mutta niin taitaa puutua melkein kaikissa. Kaiken kaikkiaan arvosana 4/5.
Multa voi kysyä mitä vaan mitä mieleen tulee. Ja tosiaan, jos jollain tämmönen löytyy niin kirjotelkaas omia mielipiteitänne.

98

22131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Honda poju

      Itselläni on tää vehje ja hyvin pelaa. Tosiaan hieman laiska on , menee juuri ja juuri ton 48km/h suoralla ja hyvällä myötä tuulella :D
      Oisko sulla jotain tietoa miten sais kulkemaan edes maksimissaan 55km/h
      Ja jos on tietoa miten tätä on oikein rajoitettu niin auttaisi paljon.

      • Honda

        Moi.Loistava skootteri malossi multi variaattori ja 6.5 G Liukurullat kulkee 65Kmh..cdi Box.EI rajoita,tuossa nopeudessa vielä.suosittelen.M,Sport&VirijaVara €.Halpa hyvä ajaa.ainoana tästä huolimatta vuotta takuuta.Suosittelen.!!😊


    • Mörkö

      Auttaako kiihtyvyyteen jos säätää variaattoria?

    • LomanJumala

      Joo oon ite ostamas tätä tiettyä mopoa ja olis kiva tietää miten saa kulkeen sen 50:t edes.

    • että moro

      Ite toimin näin: porasin käyrän ja änkän " kiinnitys kohtaan " pienen reiän josta pääsi poraamaan kureihin reikää. En tukkinut reikää tämän jälkeen. Tulos: kiihtyy tosi hyvin jopa yhteensä 130kg matkustajat kyydissä kaikkien vakioiden ohi.
      jos muuten haluat että kulkee tee kuten minä eli vie mopon huolto liikkeeseen ja käske säätämään rajotinta että kulkee vaikka 55 km/h.

      Mullakin ois viel kysymys eli löytyykö tähän käypäsiä tehopakoputkia???

      • NSC50R

        Moi..eli Malossi multivariaattori on ok jos haluat päästä edullisemmin ja että takuu pysyy voimassa,poliini 2000 multivariaattori paketti kytkin jouset hieman jäykempi takavariaattorin jousi.-80-100€.hinta ja liukurullia suosittelen kun saat huippunopeuden kaasua hieman pois ja matka vauhti pysyy 60 ja poltto ainetta ei kulu yhtään enempää jopa vähemmän.minulla kesti liukurullat 4000km..tosin kaliproisin ne kirje vaalla ottamalla remelillä sisältä hieman mesinkkiä pois.käsittääkseni malossi multivariaattori on hyvä ja se on osaisinpa sarjaa voit ostaa 80cc pytyn rippeet,lisäksi teharin kevlar hihnan .moposport kun nämä kaikki on ostettu paikallaan, silloin kyllä liikahtaa jo 80kmh,se on kyllä aika hintava,mutta hyvää ei halvalla saa,hyvä puoli voit ostaa esim,variaattori paketin ensin ja pikkuhiljaa muut osat..jos tyydyt 60 virijavara on myös variaattori liukurullat 6-7g ja toimii,!! Hyvin.poliini variaattori on huomattavasti kevyempi kuin virijavara variaattori,joten kevyemmät liukurullat paikalle.erittäin hyvä skootteri honda nsc50r ainoa vika tulppa meni 4500 kohdilla..virijavara saat lukitus työkalun edullisesti.,etuvariaattoriin se vaati pientä kikkailua,mutta toimii.suosittelen kuitenkin variaattorin,kytkin jousien jousen vaihtamista liikkeessä,takuun säilyttämiseksi,takuuajan loputtua voi ajatella tuota moposport malossi pakettia.hintaa sillä on,mutta laatu on huippu luokkaa,!!.sen asennuksen jälkeen kulkee enemmän kuin on tarpeen,mutta nälkä kasvaa syödessä.iloisia kilometrejä P.s jos ihmettelette,liukurullien kehumista,syy,kiihtyy ja kulkee nopeammin,säästää bensaa ja kestävät hyvin.


      • Anonyymi

        Paljonko tuollainen säätö huolto maksaa liikkeessä?


    • jhonzku

      Vauhti nousee kyllä vielä hieman ja tehojakin tulee lisää kunhan skopa on saatu sisäänajettua!:)

      • jonsu

        kuin paljon ton sisäänajon jälkeen sulla vauhti nousi? ite oon jo sisäänajon tehny enkä huomannut mitään eroa:D:


      • mopopoju

        Onko kysyisessä vehkeessä ryyppyä missään?


      • jenniiiiiiiiii

        Pitäisi vaihtaa ilmansuodatin kun ei hoppa kulje. Onko vaikea vaihtaa?


      • Anonyymi
        jenniiiiiiiiii kirjoitti:

        Pitäisi vaihtaa ilmansuodatin kun ei hoppa kulje. Onko vaikea vaihtaa?

        Ei ole pari euuvvia ja se o siinä


    • hehehheh

      puhukaa mitä puhutte mutte tässä mopossa on cdi boksi eikä yhtään mitään kureja tai muita rajottimia!!! Jos haluatte että mopo kulkee ja kiihtyy TOSI hyvin
      niin katkaiskaa cdi boksista yksi johto ni alkaa kulkee semmoset reilut 70.
      kiinni tosin jäin aika äkkiä muuta helpottava asia oli että mopossa oli vaan "sähkö vika" ainakin niin mopon tarkastaneet mulle kerto, eli en saanu ees sakkoja.

      • tietämätön

        mikäköhän johto??


      • scooterboy

        Missä tuo cdi boksi on


      • Xx_FaZe_xX

        4-T 50cc et saa kulkemaa 70 ku alamäkeen tai kalliolta tiputtamalla :D


      • Kapa65

        Viitsitkö kertoa mikä johto ja minkä värinen.


      • Anonyymi
        Xx_FaZe_xX kirjoitti:

        4-T 50cc et saa kulkemaa 70 ku alamäkeen tai kalliolta tiputtamalla :D

        kyllä mun menopeli kulkee ainaki 75 ku cdi boksist rajotinpiuha poikki ja uus ilmansuodatin ja liukurullat. Kiihtyyki nii prrkeleesti.


      • Anonyymi

        Mikä johto?


      • Anonyymi

        Höpö höpö.


    • tietämätön

      mullakin tota samaa ongemaa on ilmenny vielä sisäänajonkin jälkeen. kellään tietoa miten sen sais kulkemaan korkeintaan sen n. 55km/h? kokemuksia?

      • Tietäväinen

        No ongelma tässä on että tietääkseni näitä cdi bokseja ei voi säätää joten joko vakio ja kulkee tasan 45 tai boksi pois käytöstä ja kulkee noin 70...
        erittäin kestävä mopo kyseessä eli ajamalla et saa rikki mitenkään! Omanikaan ei hajonnut pahemmin vaikka kaverini ajoi mopon ainakin yli 2 metriä syvään kivikko kuoppaan :D. Mitään vikoja ei tullut sähköihin eikä koneeseen mutta mopon ns kantavat katteet hieman irtosiva liitoksistaan. En edes jaksanut korjaukseen viedä kun osasin ne jotenkin kiinni taikoa. Kolina on nyt valtava ja vakaus on enää vain ihan ok :(
        Suosittelen jos haluaa mopon joka kestää. Kuulemma tähän tulee vielä tehari ensvuonna mutta en kyllä menisi siitä takuuseen. Sitten kyllä tää voi kulkea vähän liikaa varmaa jotai 80-90 kun mopo on ihan TÄYSIN kuristamaton. Ainut helppo tapa saada toi cdi boksi pois käytös joko kastella tai katkaista johto .kysykää vaa multa jos jokin mopossa mietityttää.


      • et niin tietäväinen
        Tietäväinen kirjoitti:

        No ongelma tässä on että tietääkseni näitä cdi bokseja ei voi säätää joten joko vakio ja kulkee tasan 45 tai boksi pois käytöstä ja kulkee noin 70...
        erittäin kestävä mopo kyseessä eli ajamalla et saa rikki mitenkään! Omanikaan ei hajonnut pahemmin vaikka kaverini ajoi mopon ainakin yli 2 metriä syvään kivikko kuoppaan :D. Mitään vikoja ei tullut sähköihin eikä koneeseen mutta mopon ns kantavat katteet hieman irtosiva liitoksistaan. En edes jaksanut korjaukseen viedä kun osasin ne jotenkin kiinni taikoa. Kolina on nyt valtava ja vakaus on enää vain ihan ok :(
        Suosittelen jos haluaa mopon joka kestää. Kuulemma tähän tulee vielä tehari ensvuonna mutta en kyllä menisi siitä takuuseen. Sitten kyllä tää voi kulkea vähän liikaa varmaa jotai 80-90 kun mopo on ihan TÄYSIN kuristamaton. Ainut helppo tapa saada toi cdi boksi pois käytös joko kastella tai katkaista johto .kysykää vaa multa jos jokin mopossa mietityttää.

        Et taidakaan olla niin tietäväinen kun luulet olevasi.
        Vai että oikeen ottaa cdi boksi pois käytöstä, mistäs se kipinän sen jälkeen taikoo? Vai oliko kumminkin vaan cdi boksin rajottimen ohitus? Ja olet kyllä aika vitun tyhmä jos et ''jaksa'' viedä huoltoon vaikka takuu voimassa, eikä tehari luultavasti noin paljoa huippuja nosta, kiihtyvyyttä lähinnä.


      • Mutta....
        et niin tietäväinen kirjoitti:

        Et taidakaan olla niin tietäväinen kun luulet olevasi.
        Vai että oikeen ottaa cdi boksi pois käytöstä, mistäs se kipinän sen jälkeen taikoo? Vai oliko kumminkin vaan cdi boksin rajottimen ohitus? Ja olet kyllä aika vitun tyhmä jos et ''jaksa'' viedä huoltoon vaikka takuu voimassa, eikä tehari luultavasti noin paljoa huippuja nosta, kiihtyvyyttä lähinnä.

        Yks huonopuoli tästä skobasta löytyy... Nimittäin jarruttaa etu- sekä takajarrua kun painaa takajarrua. Minkä takia omasta kokemuksesta lähti eturengas alta kun jarrutin liukkaalla kelillä. En tiedä saisko sen pois mutta helvetin tyhmä juttu. Jarruttaa kyllä nopeemmin mutta liukkaalla siitä tuleekin sitten isompi ongelma.


      • Tietämätön
        Tietäväinen kirjoitti:

        No ongelma tässä on että tietääkseni näitä cdi bokseja ei voi säätää joten joko vakio ja kulkee tasan 45 tai boksi pois käytöstä ja kulkee noin 70...
        erittäin kestävä mopo kyseessä eli ajamalla et saa rikki mitenkään! Omanikaan ei hajonnut pahemmin vaikka kaverini ajoi mopon ainakin yli 2 metriä syvään kivikko kuoppaan :D. Mitään vikoja ei tullut sähköihin eikä koneeseen mutta mopon ns kantavat katteet hieman irtosiva liitoksistaan. En edes jaksanut korjaukseen viedä kun osasin ne jotenkin kiinni taikoa. Kolina on nyt valtava ja vakaus on enää vain ihan ok :(
        Suosittelen jos haluaa mopon joka kestää. Kuulemma tähän tulee vielä tehari ensvuonna mutta en kyllä menisi siitä takuuseen. Sitten kyllä tää voi kulkea vähän liikaa varmaa jotai 80-90 kun mopo on ihan TÄYSIN kuristamaton. Ainut helppo tapa saada toi cdi boksi pois käytös joko kastella tai katkaista johto .kysykää vaa multa jos jokin mopossa mietityttää.

        Mikäs johto tosta cdi-boxista pitää katkasta ja missäköhän se cdi boxi sijaitsee?


      • Virityshondancs50r
        Tietäväinen kirjoitti:

        No ongelma tässä on että tietääkseni näitä cdi bokseja ei voi säätää joten joko vakio ja kulkee tasan 45 tai boksi pois käytöstä ja kulkee noin 70...
        erittäin kestävä mopo kyseessä eli ajamalla et saa rikki mitenkään! Omanikaan ei hajonnut pahemmin vaikka kaverini ajoi mopon ainakin yli 2 metriä syvään kivikko kuoppaan :D. Mitään vikoja ei tullut sähköihin eikä koneeseen mutta mopon ns kantavat katteet hieman irtosiva liitoksistaan. En edes jaksanut korjaukseen viedä kun osasin ne jotenkin kiinni taikoa. Kolina on nyt valtava ja vakaus on enää vain ihan ok :(
        Suosittelen jos haluaa mopon joka kestää. Kuulemma tähän tulee vielä tehari ensvuonna mutta en kyllä menisi siitä takuuseen. Sitten kyllä tää voi kulkea vähän liikaa varmaa jotai 80-90 kun mopo on ihan TÄYSIN kuristamaton. Ainut helppo tapa saada toi cdi boksi pois käytös joko kastella tai katkaista johto .kysykää vaa multa jos jokin mopossa mietityttää.

        Mikä piuha pitää poikkasta?


      • Virii
        Tietäväinen kirjoitti:

        No ongelma tässä on että tietääkseni näitä cdi bokseja ei voi säätää joten joko vakio ja kulkee tasan 45 tai boksi pois käytöstä ja kulkee noin 70...
        erittäin kestävä mopo kyseessä eli ajamalla et saa rikki mitenkään! Omanikaan ei hajonnut pahemmin vaikka kaverini ajoi mopon ainakin yli 2 metriä syvään kivikko kuoppaan :D. Mitään vikoja ei tullut sähköihin eikä koneeseen mutta mopon ns kantavat katteet hieman irtosiva liitoksistaan. En edes jaksanut korjaukseen viedä kun osasin ne jotenkin kiinni taikoa. Kolina on nyt valtava ja vakaus on enää vain ihan ok :(
        Suosittelen jos haluaa mopon joka kestää. Kuulemma tähän tulee vielä tehari ensvuonna mutta en kyllä menisi siitä takuuseen. Sitten kyllä tää voi kulkea vähän liikaa varmaa jotai 80-90 kun mopo on ihan TÄYSIN kuristamaton. Ainut helppo tapa saada toi cdi boksi pois käytös joko kastella tai katkaista johto .kysykää vaa multa jos jokin mopossa mietityttää.

        Missä tämä cdi boxi sijaitsee ja mikä johdoista täytyy katkaista?


      • SUITSA

        POLIININ VARIAATTORI JA PYYDÄ HARTAASTI NOPEUDEN SÄÄDINTÄ SÄÄTÄMÄÄN HIEMAN ISOMMAKSI PELKKÄLLÄ POLIININ VARIAATTORILLA KARVAN VERRAN VAJAA 60 SATAVARMASTI KARVAN VERRAN YLI JOS PAINAT VÄHÄN ELI ALLE SATA.


      • ncs50r
        Mutta.... kirjoitti:

        Yks huonopuoli tästä skobasta löytyy... Nimittäin jarruttaa etu- sekä takajarrua kun painaa takajarrua. Minkä takia omasta kokemuksesta lähti eturengas alta kun jarrutin liukkaalla kelillä. En tiedä saisko sen pois mutta helvetin tyhmä juttu. Jarruttaa kyllä nopeemmin mutta liukkaalla siitä tuleekin sitten isompi ongelma.

        Tämä ominaisuus tulee pakolliseksi Eu alueella ensi vuoden aikana. tai vaihtoehtoisesti pitää olla ABS


      • harmiööööö

        Honda vision 2012 mistä löytyy akku?


      • KiinnostunutHondista
        Tietäväinen kirjoitti:

        No ongelma tässä on että tietääkseni näitä cdi bokseja ei voi säätää joten joko vakio ja kulkee tasan 45 tai boksi pois käytöstä ja kulkee noin 70...
        erittäin kestävä mopo kyseessä eli ajamalla et saa rikki mitenkään! Omanikaan ei hajonnut pahemmin vaikka kaverini ajoi mopon ainakin yli 2 metriä syvään kivikko kuoppaan :D. Mitään vikoja ei tullut sähköihin eikä koneeseen mutta mopon ns kantavat katteet hieman irtosiva liitoksistaan. En edes jaksanut korjaukseen viedä kun osasin ne jotenkin kiinni taikoa. Kolina on nyt valtava ja vakaus on enää vain ihan ok :(
        Suosittelen jos haluaa mopon joka kestää. Kuulemma tähän tulee vielä tehari ensvuonna mutta en kyllä menisi siitä takuuseen. Sitten kyllä tää voi kulkea vähän liikaa varmaa jotai 80-90 kun mopo on ihan TÄYSIN kuristamaton. Ainut helppo tapa saada toi cdi boksi pois käytös joko kastella tai katkaista johto .kysykää vaa multa jos jokin mopossa mietityttää.

        Missä se CDI boksi sijaitsee Honda NSC 50R 2014????


      • Anonyymi
        harmiööööö kirjoitti:

        Honda vision 2012 mistä löytyy akku?

        Keulakatteen alta, outo paikka mut sielläpä se.


      • Anonyymi
        Tietäväinen kirjoitti:

        No ongelma tässä on että tietääkseni näitä cdi bokseja ei voi säätää joten joko vakio ja kulkee tasan 45 tai boksi pois käytöstä ja kulkee noin 70...
        erittäin kestävä mopo kyseessä eli ajamalla et saa rikki mitenkään! Omanikaan ei hajonnut pahemmin vaikka kaverini ajoi mopon ainakin yli 2 metriä syvään kivikko kuoppaan :D. Mitään vikoja ei tullut sähköihin eikä koneeseen mutta mopon ns kantavat katteet hieman irtosiva liitoksistaan. En edes jaksanut korjaukseen viedä kun osasin ne jotenkin kiinni taikoa. Kolina on nyt valtava ja vakaus on enää vain ihan ok :(
        Suosittelen jos haluaa mopon joka kestää. Kuulemma tähän tulee vielä tehari ensvuonna mutta en kyllä menisi siitä takuuseen. Sitten kyllä tää voi kulkea vähän liikaa varmaa jotai 80-90 kun mopo on ihan TÄYSIN kuristamaton. Ainut helppo tapa saada toi cdi boksi pois käytös joko kastella tai katkaista johto .kysykää vaa multa jos jokin mopossa mietityttää.

        Minkä värinen johto ?


    • wsfawrgreag

      Teharilla ei tee mitään nelarissa.

      • moivaan85858

        Mistä löytyy cdi boxi


      • hondansc50rharrastaja

        Takavalon alta


    • late lapista

      Paljonko mopo maksaa?

      • Jjjjj

        2390


    • latela

      Millä hintaa saa ostaa? Kuinka pitkä takuu?

      • Morj123ens456

      • Jjjjjjjjjjjjjjjjjjjj

        2390 e ja 4 vuoden takuu


      • Seppo t

        4 vuoden takuu


      • Skopotar

        Mulla on ollut tää skopo nyt jo pari vuotta enkä ole viittiny vaihtaa öljyjä vielä mut kai nyt olis jo korkee aika...
        Auttakaa tyhmää; miten tosta vaihdetaan öljyt? Onko jossain joku netistä ladattava manuaali tuohon toimitukseen?


      • virittäjä22

        mulla on sama skootteri ollu ehkä 3-4 v ja en ole vaihanut kertaakaan öljyjä niissä on sähkö moottori ei tarvi vaihtaa se bensa moottori tuottaa vaan sähköä, se öljy vaikuttaa vaan renkaitten pyörimis nopeuteen. viritin mopoa laittamalla 5 kilobaarin paineet takarenkaaseen, tuli noin 5-10 km/h lisää vauhtia


      • sammaamieltä

        mulla toimi ainaki


      • Mopojonne
        Skopotar kirjoitti:

        Mulla on ollut tää skopo nyt jo pari vuotta enkä ole viittiny vaihtaa öljyjä vielä mut kai nyt olis jo korkee aika...
        Auttakaa tyhmää; miten tosta vaihdetaan öljyt? Onko jossain joku netistä ladattava manuaali tuohon toimitukseen?

        Manuaalista löytyy


    • Oikeaa tietoa

      Ei auta toi multiwari mitään. Ite ostin ja kulki edellen sen 45 koska mopossa on kierros rajoitin sekä nopeus antuuri joka tunnistaa vauhdin ja jos se menee yli 45 ni mopo ikään kuin alkaa itse jarruttamaan ja hieman nykimään. Voit huomata sen toiminnan ajamalla ala mäkeen, vauhti kyllä menee sen 45 yli mutta kone jaruttaa ja nykii kuin viimeistä päivää.
      Itse myin hondani pois juuri tämän liiallisen rajoituksen takia, koska se oli saanut sytytykset pois kondiksesta jo tuhannen kilometrin kohdalla joka ei todellakaan ole normaalia kun olin ajanut todella hyvin, ihan huollossa kehuivat. :)
      Hyvä mopo jos et aio virittää.
      Talvella nää ruisku koneet ei tahdo toimia sammuu kesken ajon tai ei meinaa lähteä käyntiin.

      • late lapinperältä

        Sama koskee kyllä myös kaasarikoneita, valitettavasti.


    • juu u

      kertokaas nyt ihan rehellisesti että kannattaako 16 vuotiaan ostaa tätä ku se on ehkä markkinoiden hienoin mut haluisin kuitenki skoban joka menee iha lujaa, tai oisko kenties jotai muuta sanmakaltaista joka menis lujempaa

      • omistan aeroxin

        Jos haluu kunnon skootterin minkä saa meneen lujaaki nii joko yamahan aerox tai jog r. Aeroxista ku nappaa prikan pois niin kulkee n.66km/h ja jog r n.70km/h. Ja jos jos harrastaa kikkailua kuten keulintaa nii kanttii laittaa jog r koska keveempi mut aeroxissa ok mielestäni parempi ajoasento


    • jep2

      tietääkö kukaan minkä kokoiset rullat tässä on?

    • huferpf

      Vittu ku katkasin väärän johdon cdi-boksissa :D (sain kyl sidottuu taksin kiinni onneks). Tietääkö nyt kukaan, että mikä johto cdi-boksissa pitää katkasta? Ne kaikki näyttää olevan jotain valko-vaaleanpunaisia.
      Kiitos!

      • HondaRydahh

        missä cdi-boksi sijaitsee?


    • Nyt kun pystyy vielä

      Hei!!! mites toi sopis maalle ,hiekkateille kala ja marja matkoille jos siihen vaihdattas karkeammat ja pulleammat renkaat? tulisko siitä sitten pehmeämpi ja mukavampi? kilometrit 5000/120kuukautta?????

      • Malossi

        Laitoin malossin multivarin paikoilleen ja nyt kulkee n. 60km/h. Kovin vähän on tietoa, missä sijaitsee cdi-boksi ja miten kurituksen saa pois.

        Mopo erittäin hyvä ajaa, hiljainen, jarrut loistavat ja kulutus n. 2L/100km.


      • Anonyymi
        Malossi kirjoitti:

        Laitoin malossin multivarin paikoilleen ja nyt kulkee n. 60km/h. Kovin vähän on tietoa, missä sijaitsee cdi-boksi ja miten kurituksen saa pois.

        Mopo erittäin hyvä ajaa, hiljainen, jarrut loistavat ja kulutus n. 2L/100km.

        Onks tietoo keskipakokytkimen mutterin koosta
        onks se jotain 35-41 mm?


    • 47 km/h alkaa tyrpii

      Onko tietoa, että saako tähän rajottamattoman cdi boksin, kun ei viittis alkaa repii mitään piuhaa 4 vuoden takuun takia?

    • Rikku

      Vaihtakaa variaatioina rulla isommaksi niin kulkee 60 km ei paranna kiihtyvyyttä vain huippuja

      • Skodemiäss

        Variaattorin painavammat rullat siis auttaisivat huippunopeuteen? Kuinka painavia rullia suosittelet ko. skootteriin?


    • hondaonperseestä

      Iha paska ajoa simahtaa vähän väliä

    • skopotar

      Kirjotinkin tonne väliin...
      mut tarttisin apua öljynvaihtoon, mitä ootte käyttäneet ja miten ootte sen tehneet?

    • ylpeäomistaja

      On hyvä. Ei vie bensaa melkein yhtään eikä mitään vikoja. vielä kysymys. paljonko olisitte valmiita maksamaan 2000km ajetusta honda nsc 50r joka on hrc värityksellä? (siis 2015 malli)

      • Mopoa_vailla

        1400 euroo. Missä päin nähtävillä?


    • Kokematonkäyttäjä

      Ostin just tänään ton skopan itelleni elikkä siis kommenttien perusteella ei kiihdy nopeasti eikä kulje lujaaa. Pystyykö huollos tekemään jotai fiksauksii mitkä auttais kulkemaan lujempaa? Ois kiva kuitenki et skopa kulkis ja vuosi malli on 2013 onks ihan lahna

    • Itsekokeillut

      Vaihda variaattori. Sen jälkeen kulkee 60. Ei tosin kiihdy sen paremmin:)

      • Visioton

        Miten avasit variaattorin mutterin ja mihin suuntaan avautuu? Onko vastakierre?


      • Anonyymi
        Visioton kirjoitti:

        Miten avasit variaattorin mutterin ja mihin suuntaan avautuu? Onko vastakierre?

        Kaikki kierteet variaattorissa oikeakätisiä.


    • itsekokeillut

      Moposportissa maksoi noin 90e.

    • speedfightilainen

      kertokaas lisää näistä kantavista muovikatteista ja kolinasta mikä juttu se on ? siis hondassa olisi jotain niin kiinalaista viristelmää toteutettu-ko ?

    • Visioton

      Tietääkö joku kertoa, miten etuvariaattorinmutterin saa auki ja mihin suuntaan mutteri avautuu vision nsc 50:ssä? J Costan variaattorin ajattelun asentaa.

      • visiollinen

        Molemmat mutterit aukea vastapäivään. Avaamisessa hyvä olla mutteripyssy, muuten vaikea avata. Ei kannata kiristää mutteripyssyllä, itse laitoin hieman kierrelukitetta niin ei tarvitse kiristää niin piukkaan. Älä vahingossa kierrä myötäpäivään vahvalla mutteripyssyllä kierteet saattaa vahingoittua.


    • Tehotonhonda

      Itse vaihdoin rajoittamattoman cdin (honda nsc 50 r ) alkoi kulke kevyttä 60 km/h mutta kapistus lähti menettämään tehoa ajan myötä

    • Ehkäjooehkäei

      Useimissa skootereissa on sinertävä johto jonka katkasemalla cdi ei enää rajota

      • Jutustelija1

        Useimmissa skoottereissa on tulpanjohto jonka irroittamalla mopo ei enää käynnisty...


    • Esa-Pekka

      Mikä se johon väri on

    • Mummo12085

      Tietäiskö joku paljo toi Honda nscr 50 kantaa, niinku painoa? 120kg?

      • Jutustelija1

        Voit ajaa sillä vaikka painaisit 120kg tai enemmänkin.


      • Anonyymi

        Ollaan ajettu kaverin kans jo n. 3000 km ja painetaan 190 kiloa yhteensä, ei mitään ongelmaa. ainoa et pitää lisätä renkaisiin ilmaa muutaman kerran vuodessa


    • Anonyymi

      Mun honda nsc50r:ssä (2013) on cdi boksissa viisi johtoa: keltapunanen, valkopunanen, vihreeoranssi, keltamusta sekä valkosininen.

      Mikä noista täytyy irrottaa?

    • Anonyymi

      Nyt iski vika tytön scootteriin. Honda vision. Sammui ajosta. Ei lähde käyntiin starttaa kyllä ja kipinäkin tulee. Pitääkö ruiskusuuttimen pistokkeeseen tulla virta missä vaiheessa (virta päällä vai startatessa vasta.) ja paljonko voltteja 12v vai pienempi.

      • Anonyymi

        Eikö todellakaan ole muilla mitään vikoja hondassa


      • Anonyymi

        Meillä kävi pojan NSC50R:lle sama. Kone starttaa notkeasti, tulppa on uusittu, kipinä tulee, bensalinja on puhdistettu, bensapumppu toimii, ruiskusuutin ruiskuttaa bensaa startatessa, mutta ei vain käynnisty. Pitää varmaan säätää venttiilit nyt aluksi ja jos ei auta, niin katsoa, onko venttiileissä jotain vikaa.


      • Anonyymi

        Mikä oli vikana?


    • Anonyymi

      Hommasin tuolaisen ja kiva peli...mutta

      Miten tuohon saa kiihtyvyyttä lisää ? Nopeudesta viis, 45 riittää mutta jos ei tehoa saa ilman nopeutta niin 60 korkeintaan ?

    • Anonyymi

      Multivarin vaihto auttaa 55km/h nopeuteen
      Mittari heittää sen 5km/h
      Ylämäet on tervaa..
      Malossin pakoputki ja ruiskunsäädin malossi FORCE MASTER 0 auttaa sinne 65km/h paikkeille. (antaa myös 2200 kierrosta koneeseen lisää)
      Käytä silloin 6.5g tai alle rullia, jotta saat nostetut kierrokset/tehon käyttöösi.
      Ylämäkeen tuli voimaa, loivia ei huomaa.

    • Anonyymi

      Ai niin, vaihda kytkimeen siniset jouset. Niin lähtee ylemmillä kierroksilla. Takarenkaan paineella voi kikkailla (koko ja rullattavuus) paranee.

    • Anonyymi

      Luotettava skootteri ei valittamista yli 20tkm jälkeen, paitsi nyt kun nopeusmittarin vaijeri katkesi niin varaosia ei niin vain löydykkään, mistäs jengi osia tilaa?

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      mistä helevetistä löytyy honda nsc 50r cdi poksi

      • Anonyymi

        Satulan alla keskellä vasemmalla piilossa


    • Anonyymi

      Jos itse tykkää ja osaa korjailla niin en todellakaan suosittele visionia, varaosia ei saa netistä klikkailemalla, tai saa mutta kalliiksi tulee ulkomailta tilatessa.

      • Anonyymi

        Kaikkia varaosia saa BikeWorldista. Ei niitä usein tarvita, koska Honda.

        Kiinanpaskoja saa korjata jatkuvasti, näille ei tarvitse tehdä käytännössä muuta kuin huollot ja vaihtaa renkaat ja variaattorin hihna joskus.
        Ilmanputsarielementin vaihtovälikin on 16000 kilometriä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkia varaosia saa BikeWorldista. Ei niitä usein tarvita, koska Honda.

        Kiinanpaskoja saa korjata jatkuvasti, näille ei tarvitse tehdä käytännössä muuta kuin huollot ja vaihtaa renkaat ja variaattorin hihna joskus.
        Ilmanputsarielementin vaihtovälikin on 16000 kilometriä!

        Kestävä on kyllä mutta jossain vaiheessa tulee aika kun pitää niitä korjauksia tehdä ellei halua vain uuteen aina vaihtaa.
        Osat maahantuojalta tilatessa todella kalliita kun kiinan peleihin saa pilkka hinnalla vaikka useimmin korjata joutuukin. Ja ilmanputsarille en suosittele noin pitkää vaihtoväliä se sentään maksaa vaa kympin ja saa motonetistä.

        Ja se miinus kyllä on että takalokasuoja on aika vitsi, pääsee kura ja suola johtoihin ja niistä sähkövikoja aiheutunut

        T: Hondan omistaja vuosikausia


    • Anonyymi

      Ostin tuollaisen tyttärelle. Vakiona meni tasan 45km/h, mutta kiihtyi selvästi paremmin kuin ehjä Speedfight 2 LC.

      Vaihdoin Malossin Multivarin, Mopo-Sportissa sanoivat, ettei takavariin kannata vaihtaa jousta, vakiolla toimii paremmin, testattu.
      Kytkimelle ei tarvinnut tehdä mitään, Kevlarhihnaa eivät suosittele, se luistaa noissa.
      Laitoin uuden vakiohihnan.

      Nyt kulkee 62 km/h gps:ään (mittari menee pohjaan), kiihtyy erinomaisesti, kuluttaa 1,5 litraa sadalla eikä hyydy yhtään ylämäissäkään.

      Paska juttu ettei näitä saa enää uutena, ostaisin heti toisen pojalle, joka pääsee reilun vuoden päästä mopon puikkoihin.

      Visionin jousitus on älyttömän mukava jopa kaksin ajaessa, jarruilla todella pysähtyy ja vehkeestä ei kuulu käytännössä mitään ääntä. Koneessa on painevoitelu isompien koneiden malliin, joten säännöllisesti huoltamalla tuo kestää todennäköisesti 40-50 tonnia ajoa ennen remonttitarvetta.

      Ruisku takaa käynnistymisen aina ilman ylimääräistä pelleilyä eikä tuossa edes ole aina vikaantuvaa poljinkäynnistystä.
      Kypärä mahtuu istuimen alle ja tuossahan on ihan oikeat valotkin, joilla oikeasti näkee pimeällä jotain!

      Todella hyvin tehty skootteri, vakaa, kiihtyy ihan riittävästi eikä hyydy mäkiin. Huollot maksavat BikeWorldissa 250-290e riippuen mitä kaikkea siihen teettää. Huoltoväli 4000km.

      Öljyt voi vaihtaa itsekin ja öljysihdin putsata, samoin huohottimen. Venttiilien säädön tarkistus vaatii istuinboksin irrotuksen, mutta on tehtävissä.
      Itse en jaksa käsiäni paskata vaan vien vehkeen kauden päätteeksi merkkihuoltoon.

      Hyvä skootteri, Peugeotiin ja Keewayhin verrattuna aivan eri planeetalta, eikä se Pösökään mikään pska ollut!

      • Anonyymi

        Eli takavari jäi alkuperäiseksi täysin ja eteen vaihdoit sen malossin osat? Ja hyvin toimii niillä?


    • Anonyymi

      Hei onko jollain linkkiä tai myydä rajottamatonta cdi tähän kyseisew hondaa jos sillä sais kulkee kovempaa? Saa ehdotella jos jollain on keinoja virittää tota halvalla

      • Anonyymi

        Halvalla ei tota saa viritettyä, ulkomaan palstoilta luin että honda vision 110 mallin toi ecu cdi ku laittaa antaa tehoa ja kierroksia, alle satasen luokkaa ebayssä.

        Pariin sataan ne myy malossin jotai säätö hommaa bensan syöttöön ym.


    • Anonyymi

      mist löytyy honda ncs50 vilkkurele? tai muita ideoita miks vilkut pysyy päällä muttei vilkuta,

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6689
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4330
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2760
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2080
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1633
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1437
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1127
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1114
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1071
    Aihe