Nopeaan kuvaukseen

Lemmikkikuvaaja

Hei! Tarvitsen kameran joka ottaa kuvat mahdollisimman nopeasti. Sarjakuvaus pakollinen. Myös pitkä zoomi ja hyvä hämärä kuvaus olis hyvä olla, mutta nopeus silti tärkeämpää.
Lemmikkikuvaukseen pää sääntöisesti siis. Alkaa ottaan päähän kun joka kuvassa näkyy koiran perse tai pilkku jossain kaukaisuudessa.
Ongelmaksi muodostuu kameran hinta. Järkkäri mulla on ollut, mutta se oli liian kömpelö pitää mukana.

Olen miettinyt seuraavia kameroita:
Canon PowerShot SX160 IS
Fujifilm FinePix S2980
Olympus SP-620 UZ
Olympus SP-720 UZ
Nikon Coolpix S6400

Hinta-laatu suhdehan näissä tuntuu heittelevän aika paljon.
Onko kellään kokemusta kyseisistä kameroista tai osaisko joku kertoa, mikä näistä vois sopia minun käyttötarkoituksiin parhaiten.

5

207

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Osta käytetty

      Vaikka Nikon D300 akkukahvalla ja 70-200 f2.8 objektiivi, niin alkaa nopeutta löytyä.
      Valitettavasti järkkäri on ainut vaihtoehto, pokkarit on auttamatta liian hitaita.

    • vois sopia

      Taitaa Casio olla ylivoimaisesti nopein.

    • Muuta et tarvitse
    • Tuo Canon on nyt viimeinen ko. hommaan, kun siinä on CCD-kenno. Katso SX240 HS:ää tai sen uudempaa versiota SX270 HS. SX240 HS ottaa 10 kuvaa sekunnissa, SX270 HS 14 kuvaa sekunnissa (7 kuvaa). SX160 HS on vain 0,8 kuvaa sekunnissa. Hämäräominaisuudet myös ovat paremmat noissa. Joskin pitkä zoom ja hyvät hämäräominaisuudet ovat yleensä vaihtoehtoisia.

    • Lemmikkikuvaaja

      Kiitos Okaro, tähän mennessä vastauksesi on ollut ainoa hyödyllinen, aloitusviestissäni sanoin nimenomaan etten etsi järkkäriä.
      Tänään listaan tuli lisäyksenä Samsung WB100, eli vaihtoehdot ovat tällä hetkellä se ja tuo Olympus SP-620 UZ jota kävin testaamassa teknisillä.
      Testasin myös expertillä Nikon coolpix L310.
      Molemmissa oli ihan ok kuvaus nopeus, tykkäsin ite nikonin zoomista enemmän, lisäksi se taisi ottaa useamman kuvan nopeammin, mutta olympuksella sai minusta vähän kirkaampia kuvia liikkuvista kohteista (autot) ja vielä hämärässä. Olympuksessa kuului ääni kuvia ottaessa, joten pystyi suunnilleen arvioimaan montako kuvaa se ottaa, lisäksi se tallensi kuvat muistiin nopeammin kuin Nikon. Tosin Nikonissa oli muistikortti paikallaan ja olympuksessa ei, joten varmasti kortillakin on paljon merkitystä tässä.
      Nikonin zoomilla sai kaukana olevista kohteista kirkkaammat kuvat.
      Myyjä sanoi Olympuksen tekevän tällä hetkellä parhaat super zoomit..
      Arvostelutkin sillä tuntuivat olevan yleisesti ottaen paremmat.
      Huomenna menen testaamaan Samsungin nopeutta ja ostan sen tai Olympuksen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4643
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe