Nopeaan kuvaukseen

Lemmikkikuvaaja

Hei! Tarvitsen kameran joka ottaa kuvat mahdollisimman nopeasti. Sarjakuvaus pakollinen. Myös pitkä zoomi ja hyvä hämärä kuvaus olis hyvä olla, mutta nopeus silti tärkeämpää.
Lemmikkikuvaukseen pää sääntöisesti siis. Alkaa ottaan päähän kun joka kuvassa näkyy koiran perse tai pilkku jossain kaukaisuudessa.
Ongelmaksi muodostuu kameran hinta. Järkkäri mulla on ollut, mutta se oli liian kömpelö pitää mukana.

Olen miettinyt seuraavia kameroita:
Canon PowerShot SX160 IS
Fujifilm FinePix S2980
Olympus SP-620 UZ
Olympus SP-720 UZ
Nikon Coolpix S6400

Hinta-laatu suhdehan näissä tuntuu heittelevän aika paljon.
Onko kellään kokemusta kyseisistä kameroista tai osaisko joku kertoa, mikä näistä vois sopia minun käyttötarkoituksiin parhaiten.

5

259

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Osta käytetty

Vaikka Nikon D300 akkukahvalla ja 70-200 f2.8 objektiivi, niin alkaa nopeutta löytyä.
      Valitettavasti järkkäri on ainut vaihtoehto, pokkarit on auttamatta liian hitaita.

• vois sopia

Taitaa Casio olla ylivoimaisesti nopein.

• Muuta et tarvitse
    • Tuo Canon on nyt viimeinen ko. hommaan, kun siinä on CCD-kenno. Katso SX240 HS:ää tai sen uudempaa versiota SX270 HS. SX240 HS ottaa 10 kuvaa sekunnissa, SX270 HS 14 kuvaa sekunnissa (7 kuvaa). SX160 HS on vain 0,8 kuvaa sekunnissa. Hämäräominaisuudet myös ovat paremmat noissa. Joskin pitkä zoom ja hyvät hämäräominaisuudet ovat yleensä vaihtoehtoisia.

• Lemmikkikuvaaja

Kiitos Okaro, tähän mennessä vastauksesi on ollut ainoa hyödyllinen, aloitusviestissäni sanoin nimenomaan etten etsi järkkäriä.
      Tänään listaan tuli lisäyksenä Samsung WB100, eli vaihtoehdot ovat tällä hetkellä se ja tuo Olympus SP-620 UZ jota kävin testaamassa teknisillä.
      Testasin myös expertillä Nikon coolpix L310.
      Molemmissa oli ihan ok kuvaus nopeus, tykkäsin ite nikonin zoomista enemmän, lisäksi se taisi ottaa useamman kuvan nopeammin, mutta olympuksella sai minusta vähän kirkaampia kuvia liikkuvista kohteista (autot) ja vielä hämärässä. Olympuksessa kuului ääni kuvia ottaessa, joten pystyi suunnilleen arvioimaan montako kuvaa se ottaa, lisäksi se tallensi kuvat muistiin nopeammin kuin Nikon. Tosin Nikonissa oli muistikortti paikallaan ja olympuksessa ei, joten varmasti kortillakin on paljon merkitystä tässä.
      Nikonin zoomilla sai kaukana olevista kohteista kirkkaammat kuvat.
      Myyjä sanoi Olympuksen tekevän tällä hetkellä parhaat super zoomit..
      Arvostelutkin sillä tuntuivat olevan yleisesti ottaen paremmat.
      Huomenna menen testaamaan Samsungin nopeutta ja ostan sen tai Olympuksen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      100
      3467
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      3127
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      434
      2634
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      80
      2423
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      84
      2406
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      96
      2086
    7. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      41
      2083
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      22
      1700
    9. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1686
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      41
      1667
    Aihe