Entisen sefun

pillinmukaan kulkee ketju.Sääli monet omilla aivoillaan ajattelevat jäävät varjoon.
Tehkää aloituksia,kertokaa,niistä kolotuksista,ryytimaankitkemisistä ja vaikka haleista sen läheisen kanssa.
Minulla toi muistisaisas ukonköriläs on elämääni eteenpäin vievä kokonaisuus

18

100

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikä kummallinen maininta on näistä entisistä sefuista ihan otsikkona:D
      Aikanaan mökillä luin arkistoa huvikseni, ja eikös sielläkin ajoittain joku Billmann sai arvosteluja niin maan perusteellisesti--nyt alkoi jo naurattamaan!

Juupa juu, lähtemättömät jäljet on jättäneet rituliininkin oppositimieleen, mutta mitäpä näistä.

No olihan eilen täällä yrttien istutusta ulkoruukkuihin, lähinnä basiliikkaa, joista olen jo saanut satoa kuivatettavaksi.

Villiintyneistä mansikoista aina jonkun virkistyksen saa, ennenkuin lintuset ne napsii. Siiliä en ole muuten nähnytkään tänä vuonna
      joskin hyviä piiloja löytyy pihaltani.

Kolotuksista, juu u, etupihan pihapuiden roskia eilen siivoilin ja pyllistelin niin että selkä natisi, vaan hetken tanssahtelin hulaa,...jo asettui kohtaalleen! Taas huvittaa kun muistan Puntini siellä Sipoossa sanovan tahallaan --- * sillä kohtaalla*

Nyt onkin aamuaskareiden vuoro,...perjantain mukava pikkusuorimisen aika, ennen muita menoja.

Hyvää jatkoa päivälle!

• Voi kuinka tärkeää on,että sini-sirkku kerrot kuinka sinä koet tämän päivän,voimme sivuuttaa sen tuskan jota koen muistisairaan myötäeläjänä.
      Sinä Ruunen kera voitte elää siellä,mikämikä maassa,joka on haasteelisin keino paeta todellisuutta

• Juu --mekin ollaan oltu oikein aamuvirkkuja "taas>2 jerrynkanssa -- käytiin kaupassa ,ennen perjantai ruuhkia . Ja ei hellettäkään taida olla tulossa --tällaista mukavaa pilvipoutaa vaan .

Rituli -- kaikilla meillä on jo "tähän ikään " ollut omat painiottelut elämän kanssa -- kyllä me sinun kanssa ollaan myötäeläjiä -- ja ymmärretään .
      Jos nyt pikkusen muistan sitä nuoruutta --kun mies oli vakavasti sairas . Ja tuossäkin oli käytävä - ym. ---ym-- :=(
      Kestä -- kirkkaamman Kruunun saat . Tyhmä sanonta muuten . Kenenkääs keksimä .

• Tämä aikuistenhiekkalaatikko jolla aivotoimintaamme elimimioimme ei saa olla kaavoihin kangitunutta,sitä yritän tuodan esille.Se että yksi lensi yli käenpesän ei tarkoita,että laumasieluja olisimme

• rituliini_38 kirjoitti:

Tämä aikuistenhiekkalaatikko jolla aivotoimintaamme elimimioimme ei saa olla kaavoihin kangitunutta,sitä yritän tuodan esille.Se että yksi lensi yli käenpesän ei tarkoita,että laumasieluja olisimme

Sorry,pöpilälstähän se yksi otti hatkat,jatkoa edelliseen mielipiteeseen.Hyvä leffa ja todella hyvä näyttelijä,en muista nimeä,siis taas olen saanut vaikutteita hoidokiltani

• hulvatonhapeli

Tällä ryhmällä on uusi sefu josta eräs (nimimerkkiä en mainitse) kirjoitti riemuissaan sumppilaan.
      Siis kanssakirjoittajistamme valittu...amen

• Voi hyvä jyssäys,että laumanvartija meille hupakoille,johan siinä menis katekismus uusiin kansiin,jo vain.
        Jos tämä meno vielä kangistuu,niin soronoo,pelkkää musisointia

• PLIIIIIS!

Mainitsisit nikinkin nyt, ole niin kiltti!

• II elämä

Minäkin .
      Harva meistä päässyt helpolla tai hellien tähän pisteeseen, elämänkoulu piikkeineen ja jopa itse aiheutettujen mokien kautta tässä voidaan olla onnellisia, kun on selvitty.4
      Pitkä olisi minunkin listani jos kaiken kertoisin, sitä en tee, jo oman mielenrauhani takia, kärsitty mikä kärsitty nyt elän rauhallisia eläkepäiviäni niin pitkään kuin Luojani suo, minun Luojani on armahtavainen ja anteeksinatava, ja minulla on hyvä olla.

Toivon sitä samaa teille kaikille tänne ja kotiinne.

• Aloitteellinen,mutta en pyrkyri lista ykköseksi tiettävästi ole.
      Se aika jonka voin koneella viettää,luen mieluummin,kuin otan kantaa mielipiteisiin.Tänään toi testosteroni vei voiton naisen kehossan ja sai minut käyttäytymään kuin mies,siis avoimin mielipitein.Onko se niin väärin,kertoa miltä minusta juuri nyt tuntuu?

• Ja mitäänkö väliä

ei ole muilla kirjoittajilla ja heidän tunteillaan? Voit hyökätä ruunen niskaan äkkiarvaamatta kuin villipeto, ja sitten vain että kun musta tuntui siltä!! Ihmettelt kovasti jos joku laittaa miinuksen!!! onko minkäänlaista kasvatusta muutamilla täällä ollutkaan?

• Nyt olen täysin ällikällä lyöty.Ja minäkö tunteeton ihminen? Enhän toki,tuntein meistä tuntee jokainen,olisiko hymyillevää Apolloa?
        Kuka hyökkää Ruuneperin reviirille,siis minäkö?Onko hän ertyissuojelussa?
        Tietääkseni tämä on avoin areena ja mittäänkö väliä,elämä jatkuu,kivat sulle

• niin on se itsekkyys

kin tunne. ja itsesääli. Eikö ruune ansaitsisi myötäelämistä vammaisuutensa kerrottuaan täällä.
      Ja meillä kaikilla on omat vammamme, näkyvät taikka näkymättömät, miten paljon äitini itki sodan aikana, kun elämä yllättäin muuttui aivan kauheaksi loputtomaksi raadannaksi vailla lepotaukoa , vielä ne hammassäryt. olisin tehnyt vaikka mitä jos olisin pystynyt auttamaan. Siinä on minun kipuni, vammaisuuteni. Ja elämäni läpi olen mennyt vaikeuden kautta seuraavaan. Sinulla on omat vaikeutesi ollut ja on, kuten meillä kaikilla. Ollaan ystävällisiä ja ymmärtäväisiä toisillemme, se ei maksa teille mitään. Kaikki eivät ole kovanaamoja jotka kestäisivät mitä tahansa.

• Tottakai,hänelle kaikki kunnia,avoimmuudesta,me kaikki kan
        namme hänen kuormaansa,minäkin.
        Se sota me jokainen kannamme kohdallamme omana painolastina.Se että minä äidin hylkäämänä pentuna jouduin ilmaiseksi piiakski sukulaisten hoteisiin kahden vanhana,ei lievitä tuskaa.
        Kipuilu ja hyväksytuleminen vie aikansa,niin toivon myös sinulle

• Minä olen jo ollut

hyväksyttynä livessä niin pitkään kuin muistan, sitä en hae.
      Muttä hyökkäämättömyyssopimus tekisi eetwarttia. Kaikki emme ole kovanaamoja.

• Se,että minä olen minä,voin valaista asiaa,olin lähes yksinhuoltaja lasteni ollessa pieniä.Olin myös työyhteisössä jossa 90 prossaa miehiä,siellä tiuukapipoisuus karsittiin heti kättelyssä ja minä olin hyvä jätkä.Kaiketi toi nöyristely,että insinöörille pitäis olla alamainen kalskahtaa näin haudanpartaalla olevilta tyhjänpäiväiseltä.Jokaiselle se sulka hattuun on vaatinut uhrauksia

• Joukossanne

Tuskin kenenkään pillin mukaan on pakko täälläkään tanssia, yksilöinä, toiset huomioiden ja tilaa antaen, mielipide- erot hyväksyen polku olisi tasaisempaa tallattavaa jokaisella palstalaisella.

Kivien keräääminen kivittämistä varten, pahan mielen patoaminen ja sen jälkeinen laukominen syyttömille kanssakulkijoille, tänne palstalle, ei osoita kovin tarkkaan harkittua sadon tuottamista muiden luettavaksi. Joku voi saada osuman ja ainakin pienen kolhun herkkään pintaan. Koviksia emme ole ja pehmeyttämme emme halua julistaa, sehän luetaan täällä heikkoudeksi.

Jos ja kun, oppii hyväksymään muiden kirjoitukset mielipiteinä, ei määräyksinä muuttaa omia tapojansa, saa täältäkin palstalta paljon ajateltavaa ja joskus jopa sellaisen viisaan ajatuksen josta on iloa ja hyötyä oman polun tallaajalle, jos uskaltaa myöntää toisen olleen oikeassa, ei aina väärässä ja määräämässä mitä ja miten.

Eilenkin sain kuulla, laitoin voita väärälle puolelle näkkileipää, mutta minähän voitelinkin oman leipäni ja toinen voi voidella sinne tasaiselle puolelle oman leipänsä. Minusta kun oikea puoli on se kolopuoli. Ei hän määrännyt minua muuttamaan tapaani, vaikka oman mielipiteensä laukaisi kuin lain, vain näin, mutta minä teen toisin, riitelemättä erilaisuudestamme siinäkin asiassa.

Sus, tuolla toisaalla kirjoittaakin hienon ajatelman jota voi soveltaa aina ja kaikessa. Jos rakastat, rakasta täysillä, jos vihaat, tee sekin täysillä, mutta onhan siinä sentään jokin raja pidettävä, tee se kuten itse haluat ja osaat, älä vaadi muita tekemään samoin kuin itse teet.
      Sus löytää usein juuri sen jujun jota minä ainakin täältä haen, ajatuksia antavaa ja omaa sisintä ravistelevaa viisautta.

Turhaan täällä on luulla ja luulotella. Mitä väliä kuka sanoo ja mistä lukee, onko kotona kaikki hyvin vai huonosti, täällähän on yksilöitä joilla kaikilla on oma elämä ja omat ajatukset. Kaikille on tie auki eikä porteissa lukkoja, ei sefun, eikä sefuksi aikovan viritelmiä.
      Mukavaa sanailua kaipaamassa, mutta riitoja kaihtamassa on moni vähemmän julkisuutta kaipaava nikitön joilla on sittenkin ajatuksia, omastakin päästä, vaikka aloituksia eivät tee, eivätkä heitä sitä kiveä joka ehkä oli taskussa.

• Joukossanne

Tämä viestini on luvatta kopioitu aloitukseksi!

En ole niin julkisuudenkipeä, että tekisin aamulla kirjoittamastani viestistä vielä aloituksen illalla !

Se joka kopioinnin suoritti, kertokoon rehellisesti ettei ole minä, koska en kaipaa palstalta kiitoksia, enkä tekstieni kopiointia hyväksy missään muodossa ellei kerrota mista teksti on peräisin.
        Eikä minulla ole tarkoitus olla palstalla esillä millään nimimerkillä.

Ilmoitan kopioinnista ylläpidolle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minkä nimistä naista

Täällä kaipailet?
      Ikävä
      101
      2220
    2. Minkä nimistä miestä

Täällä kaipailet🤔
      Ikävä
      105
      1792
    3. Ripeyttä asiointiin

Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee
      Hyrynsalmi
      14
      1731
    4. Mitä ajattelit hänestä

Ensi kohtaamisesta alkaen? Itsellä pikkuhiljaa syventyi rakkaudeksi vaikka alusta asti ajattelin että hän on samallainen
      Ikävä
      93
      1346
    5. Marinin ahdistelija - "Lemmenkipeä huippuosaaja Lähi-idästä"

Olikin valtamedialle hankala paikka, kun kyseessä olikin "rikastaja" Vähän aikaa sitä voitiin piilotella, mutta pakko ol
      Maailman menoa
      179
      1223
    6. Mietitkö tosissasi..

..että olisin tullut sinne jonkun muun vuoksi kuin sinun? Ei näinä vuosina tapahtuneet, myös tapahtumatta jääneet, ole
      Ikävä
      3
      1196
    7. En tunne muita

Kohtaan tätä samaa polttavaa halua vain sinua kohtaan. Ei vaan muut sytytä
      Ikävä
      64
      926
    8. Koska me nähdään

Seuraavan kerran ja odotanko sitä?
      Ikävä
      56
      906
    9. Se hetki kun

Saisi olla kahdestaan ja rutistaa sua
      Ikävä
      76
      890
    10. Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!

Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi
      Tunteet
      123
      878
    Aihe