Hei
Omistan 4 vuotiaan kultaisennoutajan. Viime vuonna alkoi aina noustessaan ontumaan oikeaa etutassua jonka vuoksi koiralta kuvattiin molemmat etuset.
Oikeasta tassusta löytyi hiusmurtuma nuljuluusta. Koira sai pitkän kipulääkekuurin ja pakko lepoa kuukauden. Tassu tervehtyi ja normaalisti on voitu elää tähän päivään saakka.... Olimme reissussa 4 pvä ja koira autossa, uimassa yms. Kotiin tultua alkoi ontuminen. Todella paljon ontuu nyt tassua aina noustessa, sitten vähän ajan päästä helpottaa. Sai nyt kipulääkekuurin ja seurataan tilannetta.
Eräs lääkäri epäili voiko vaiva johtua nuljuluun murtumasta? Muuta ei silloin löydetty kuin pieni murtuma nuljuluussa...
Onko kenellälään kokemuksia koiran nuljuluun murtumista ja sen tuomista ongelmista ja miten murtumaa hoidettiin?
Nuljuluun murtuma?
Stressaa...
1
2959
Vastaukset
- Voi toista :(
Kävin kiinnostuksen vuoksi lukemassa vaivasta ja täytyi todeta että jos pääsee etenemään pitkälle niin kivut lisääntyy :(
-> http://www.labradori.fi/jalostus/terveys/muut-sairaudet/nuljuluun-murtumat/
Painon hallinta varmasti auttaa jo paljon kun ymmärsin että massa voi nostaa riskiä taudin etenemisessä raskailla roduilla. Barffaus tai light-pitoinen ruoka voisi olla omiaan pitämään yllä kuntoa ja vähentämään kiputiloja? Sekä tietenkin omegat jotka tukee niveliä ja luuston hyvinvointia. Esim. nutrolin tai lohiöljyt tms.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723053
- 552715
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792178
- 951996
- 541906
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291349