sano ruutiset että ranualle ennätyshilasato tulossa. toiset toitottaa että pakkaset syöny. mikä on tosi?
hllaaa tulee vai ei tule
5
376
Vastaukset
- Maria vaan
Tornion alueen soilla (ojitettu kaikki) ei hillaa ole lainkaan, kesäkuun alun hallayö vei avoinaisten paikkojen hillat. Korpihillaa on vähän, mutta se on aivan raakaa vielä. Muualla hillaa kuulemma on paljon.
- Aslaik
Tulloo niin kauhiasti ettei kukkaan meinaa keretä vastaamaan !
Peräsuoli pitkällä jolkotetaan soilla. - Hilloja ilmassa
Tämmöistä tietoa mulla on.
Itälappi:Tunsa -Salla ja aina Kuusamoon asti hellejakson
jälkeen oli pari pakkasyötä(-4),ei tule hillaa.
Keski-osa lappia: paikoin ennätys hillavuosi(myös Ranua).
Käsivarsi ja länsilappi: mulla ei ole tietoa.
Lapin alkukesä oli 2-3vk edellä normaalista, joten hillakin kypsyi
etuajassa.
Korpihillakin alkoi kukkimaan ennen kesäkuun puoliväliä(napapiiri).- Boa vista
Metlan Kauko Salo antaa lausuntoja jotka eivät pidä paikkaansa.Ke HS lakkaa voi löytyä vielä aukeilta paikoilta.Sieltähän ne kypsyy ensimmäisenä.Monet paikat Kemijärvi,Salla ja Savukoski tyhjiä mustikoista.Nämä tiedot 10 ihmiseltä.Alkaa vähän säälittää thaikkujen asema.Itse kun vaan harrastan asiaa niin kunhan jotain saan.
- Eweliina
Itse poimin Muonion seudulla viime viikolla ( vko 29 ) josta oli vaikea löytää sellaista paikkaa josta ei olisi jo kerätty. Kyllähän sitä lakkaa oli ja vielä raakojakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1332364Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3451865- 401537
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii311353Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua281290Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941183- 541153
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327897Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles104830Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53742