sano ruutiset että ranualle ennätyshilasato tulossa. toiset toitottaa että pakkaset syöny. mikä on tosi?
hllaaa tulee vai ei tule
5
339
Vastaukset
- Maria vaan
Tornion alueen soilla (ojitettu kaikki) ei hillaa ole lainkaan, kesäkuun alun hallayö vei avoinaisten paikkojen hillat. Korpihillaa on vähän, mutta se on aivan raakaa vielä. Muualla hillaa kuulemma on paljon.
- Aslaik
Tulloo niin kauhiasti ettei kukkaan meinaa keretä vastaamaan !
Peräsuoli pitkällä jolkotetaan soilla. - Hilloja ilmassa
Tämmöistä tietoa mulla on.
Itälappi:Tunsa -Salla ja aina Kuusamoon asti hellejakson
jälkeen oli pari pakkasyötä(-4),ei tule hillaa.
Keski-osa lappia: paikoin ennätys hillavuosi(myös Ranua).
Käsivarsi ja länsilappi: mulla ei ole tietoa.
Lapin alkukesä oli 2-3vk edellä normaalista, joten hillakin kypsyi
etuajassa.
Korpihillakin alkoi kukkimaan ennen kesäkuun puoliväliä(napapiiri).- Boa vista
Metlan Kauko Salo antaa lausuntoja jotka eivät pidä paikkaansa.Ke HS lakkaa voi löytyä vielä aukeilta paikoilta.Sieltähän ne kypsyy ensimmäisenä.Monet paikat Kemijärvi,Salla ja Savukoski tyhjiä mustikoista.Nämä tiedot 10 ihmiseltä.Alkaa vähän säälittää thaikkujen asema.Itse kun vaan harrastan asiaa niin kunhan jotain saan.
- Eweliina
Itse poimin Muonion seudulla viime viikolla ( vko 29 ) josta oli vaikea löytää sellaista paikkaa josta ei olisi jo kerätty. Kyllähän sitä lakkaa oli ja vielä raakojakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581371Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491185Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä221104Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111060- 1261041
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72885
- 73859