Imuri vaikkutukoksien ehkäisyyn

vaikut pois

Minulla on muutaman vuoden välein mennyt korva vaikusta tukkoon tai lukkoon, miten vain. Yleensä olen pystynyt Remo Waxilla ja vastaavilla itse saamaan vaikut pois. Viimeisimmllä kerralla ei onnistunut, vaan piti käydä terveyskeskuksessa avauttamassa.

Suositeltiin käytettäväksi tukosten ehkäisyyn Wax Offia tai vastaavia öljypohjaisia tuotteita. Näiden pitäisi siis poistaa vaikkua ennen kuin se ehtii tehdä tukoksia. Osui netistä silmiin Kiinan ihme samaan tarkoitukseen. Se on pienitehoinen imuri, jolla ilmeisesti pystyisi vaikun tapaisen irrallisena olevan poistamaan.

http://www.ebay.com/itm/Electric-Ear-Wax-Cleaner-Cordless-Painless-Safely-Easy-Suction-Removal-Remover-/171020273841?pt=LH_DefaultDomain_15&hash=item27d19a48b1

Muitakin myyjiä löytyy.

Hintaahan ei ole postimaksuineen kuin noin 6 euroa. Tekeekö tällä mielestänne mitään? Tukkoon mennyttä korvaa sillä ei varmaankaan saa auki, mutta silloin tällöin käyttämällä saisi vaikun muruset ulos ennen kuin ne tekevät tukoksen.

5

5214

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaikut pois
    • uusi kuulo

      Älä tunge sitä vaikkua pumpulipuikolla korvaan.

      Itse näin tein ja tukkoon meni.

      Laitoin remo waxia

      ja kävin huhtouttamassa terveydenhoitajalla liat pois.

      • vaikut pois

        Tuo on tuttu asia. Mielestäni Remo waxin mukana tulleella pumpullakin voi saada korvan vaikun syvemmälle, jos pumppaa liikaa vettä korvaan. Näin siis käy, jos Remo wax ei ala toimia, vaan täytyy sitä useamman kerran peräkkäin käyttää ja välillä pumpata vettä todetakseen, että vaikku ei tahdo lähteä ulos. Sen sijaan vaikku pakkaantuu entistä syvemmälle ja tiiviimmäksi.


    • vaikut pois

      Tilasin tuollaisen imurin ja olen vähän kokeillut sitä. Silikoniputki imurin päässä on hyvin joustava ja sopii hyvin korvakäytävään. Imu on aika heikkotehoinen. Ei ollut korvassa ilmeisesti mitään irrallista vaikkua tai muita roskia, koska ei näyttänyt saaneen mitään imettyä. Kokeilin imuria vielä muuten. Se pystyi pöydältä imemään aivan pieniä leivänmuruja. Täytyi imuletkun olla melkein kiinni leivänmuruissa.

      En osaa sanoa, onko tuosta imurista todella hyötyä. Pitäisi käyttää sitä ilmeisesti säännöllisin välein, jotta imisi vaikkuja ennen kuin ne juuttuvat korvakäytävään/tärykalvoa vastaan. Sen jälkeen vaikku ei enää lähde tuollaisella imurillla. Saman asian ajaa varmasti oliiviöljy, jota voi silloin tällöin pari pisaraa laittaa korvakäytävään.

    • C. obturans

      Vaikkuimuri ei poista korvavahaa lainkaan, todetaan American Hearing Researchin sivustolla. Kannattaa varata aika korvalääkärille, joka puhdistaa korvakäytävät imulla parissa minuutissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4603
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2249
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1443
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe