Aiottiin hankkia onnittelumaljoiksi kuohuviiniä, mutta sitten pitopalvelumme järjestäjä heitti ilmaan ehdotuksen, että mitä jos laitettaisiinkin siideriä. Ei maksaisi mitään ruokien lisäksi ja on lisäksi kauniimman näköistä & makuista...
Vähän epäilyttää tai itsellämme ei sinänsä olisi mitään tuota ehdotusta vastaan, mutta katsooko vieraat kieroon moista(?) Tietty voidaan ajatella, että jos katsoo niin lähtekööt kotiin, jos ei kelpaa!=)
Häissämme ei muutenkaan pääpaino ole juomisella, vaan tarjoamme vieraillemme lasilliset viiniä palanpainikkeena ja jos joku mielii enemmän, niin juomia saa ostaa omakustannushintaan.
Onnittelumalja
13
4754
Vastaukset
- morsian 08/05
Heippa!
Tietysti on jokaisen omassa päätöksessä tarjoaako onnitelumaljana siideriä vai kuoharia, mutta tänäkin kesänä useissa häissä vierailleena voin sanoa, että kyllä kuohuviini mielestäni mukavasti aloittaa juhlan. Siitä tulee nimensä mukaisesti mukava "kuohahdus". Siideri voi tuntua helposti vähän "platkulta". Mutta tämä vain minun mielipiteeni. Kertokaapa muut omianne...
Oikein iloisia ja mukavia juhlia Teille...kumpaan maljaan sitten päädyttekin ;) - Siideri
Olen ollut tänä kesänä kaksissa häissä ja kummassakin on ollut alkumaljana siideriä. Toisessa oli raparperisiideriä, väriltää kuohuviini väristä ja toisissa häissä marjasekoitus siideriä, väriltään punaista. Kumpikin oli alkoholitonta ja yhtä juhlavaa kun kuohuviini =) Eipä tullut ongelmia alkoholin/alkoholittomuuden kanssa ja lapset saivat myös aivan rauhassa juoda sitä enemmänkin :D
- Emäntä
Olen ollut tänä kesänä kaksissa häissä ja kummassakin on ollut alkumaljana siideriä. Toisessa oli raparperisiideriä, väriltää kuohuviini väristä ja toisissa häissä marjasekoitus siideriä, väriltään punaista. Kumpikin oli alkoholitonta ja yhtä juhlavaa kun kuohuviini =) Eipä tullut ongelmia alkoholin/alkoholittomuuden kanssa ja lapset saivat myös aivan rauhassa juoda sitä enemmänkin :D
pitopalvelun vaihtoa, jos pitää siideriä parempana kuin kuoharia ei makuaistit voi olla muutenkaan kovin kohdallaan. Mieluummin sitten vaikka pommacia jos on kustannuskysymys. Tai no ehkä joku kuiva englantilainen siideri voisi mennä, mutta samalla hintaa taitaa kyllä jo saada ihan siedettävää kuohariakin.
- inna
...jos pelkkä ilmaan heitetty ehdotuskin saa aikaiseksi asiakkaan menetyksen.
Palvelualalla tosiasia on kuitenkin, että vaihtoehtoja pitää olla laidasta laitaan, ja niistä pitää kertoa. On yrittäjälle vaikeaa tietää, kuka on kaltaisesi, joka loukkaantuu.
Vaihtoehdoista kertominen ei kerro siitä, että juuri tämän pitopalvelun mielestä siideri olisi parempaa. Vaan siitä, että jos siiderin tarjoaminen on viime aikoina yleistymässä, siitä tulee kertoa yhtenä mahdollisuutena. Ota huomioon, että pitopalvelut ovat kuitenkin joka viikonloppu joissain kissanristiäisissä, ja ovat nähneeet kikenlaista, ja tietävät myös uusista, yleistyvistä tarjottavista.
Mutta arvaankin, että sinä varmaan heti ekana pitopalvelulta tarjousta pyytäessäsi ilmoitat, että MINULLE sitten ei mitään ehdotella, ja pysyttäydytään PELKÄSTÄÄN niissä tarjottavissa mitä MINUN tilausuudessani KUULUU olla ;o)
- itsekkin järjestänyt
On nimittäin "pikkusen" juhlavampaa, kuin sidu. Valitettavaa, mutta näin on.
- inna
Itse valitsisin kuohuviinin (tai mieluiten shamppanjan, mutta siihen ei ole varaa). Siideri tuntuu vähän arkiselta ja lattealta onnittelumaljalta. Olen kuullut häistä joissa on tarjottu onnittelumaljana siideriä, itse en ole ollut, mutta jos kohdalle osuisi, kyllä pieni ihmetys tulisi.
- Kanerva
olleena en ole IKINÄ edes pannut merkille, mitä alkumalja mahtaa sisältää. Hyvin ovat kaikki maistuneet.
Meidän häissä alkumaljana oli helmeilevää omenaviiniä ja ihan kelpo tavaraa oli. Pommacia alkoholittomana vaihtoehtona. - sunflower
En kyllä vieläkään tiedä mitä tehdään... Kuten sanoin, siideri kelpaisi kyllä meille, kun ei olla itse muutenkaan kuohari ihmisiä, mutta saa nähdä nyt mihin päädytään..=)
Lienee vähän sama homma tässä kuin monessa muussakin asiassa eli toiset kiinnittää enemmän huomiota pieniin yksityiskohtiin kuin toiset... Itse en esim. jälkikäteen muistanut oliko tuttavan häissä kirkossa kukkia vaiko eikö (ei kuulemma ollut), joten olen päättänyt että meilläkään ei niitä sinne laiteta, vaan se rahaa laitetaan hyvään ruokaan...
Että eipä voi näistä mielipideasioista kiistellä, kun aina on jollain kumminkin nenä nyrpyssä teki miten hyvänsä...=) Parasta kait toimia vaan niin kuin itse parhaaksi näkee...=) - Ellu
jos pitopalveluyrityksen tehtävänä on hankkia teille myös nuo juomat niin ymmärrän miksi he eivät sitä kuoharia haluaisi tarjoilla.. koska vaatii luvat.. siideri on siinä mielessä parempi vaihtoehto että se sopii lähes kaikille ja on paljon edullisempaa tarjota kuin kuohari josta lähes kaikki eivät edes pidä..
henkilökohtaisesti olen ollut häissä jotka on olleet tosi tiptop-järjestetyt ja onnittelumaljana on ollut pommacia.. mutta olen ollut monissa häissä tarjoilemassa ja niistä monessa onnittelumaljana ollut alkoholitonta siideriä ja muutamissa jopa aivan perusmehua laimennettuna vishyllä..
että tällaista...- sunflower
Varmasti totta... Tosin meidän tapauksessa pitopalvelu on oikeastaan ravintola, josta kyllä luvat löytyy eikä omia juomia saa paikalle tietenkään viedäkään. Viinithän he hankkivatkin...
ja ehkä alkoholiton siideri nyt ovatkin noin 100 kertaa tyylikkäämpiä ratkaisuja kuin ns. keskikalja siiderit jotka maistuvat lähinnä huonolle mehukiljulle...
- Häävieras
Teillä on näköjään ammattitaitoinen porukka järjestämässä häitä. Alkoholiton siideri on muuten ihan paras vaihtoehto alkumaljaksi, aivan kuten he kertoivat. Halpa kuohuviini maistuu kissankuselle, ja siihen menevällä rahalla voi maksaa vaikka bändin soittamaan musiikkia häihin. Jokainen avattu pullo nimittäin veloitetaan ja alkoholipitoista alkumaljaa on varattava vieraiden pääluvun mukaan. Osa porukasta on kuitenkin autolla tai raskaana tai muuten vain eivät pidä kuohuviinistä. Olen ollut monissa häissä vieraana sekä tarjoilemassa ja aina kuoharia jää yli aivan tolkuttomasti. Alkoholittomista juomista sen sijaan tulee yleensä pula: kesken maljojen jakamisen täytyy etsiä jotain korviketta ja siten osalla vieraista on erivärinen juoma kädessä. Mielestäni sellainen järjestely rikkoo tunnelmaa enemmän kuin kokonaan alkoholiton alkumalja. Sitäpaitsi, yleensä hääävieraat ovat tuttuja, joten viinalle persoja voi hyvitellä mutenkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1086937- 954441
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista493885- 513538
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483522- 1903479
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242979- 672684
- 482532
- 131924