Ostin tummakylkisen veneen ja irroittelin siitä vanhat nimi- ja kotisatamatarrat pois. Vaikka vahasin suht karkealla laikalla, aurinko on tehnyt tehtävänsä ja vanha nimi näkyy edelleen. Onko suosituksia jostain hyvästä värivahasta, jolla nuo vanhat tekstit saisi peitettyä vai pitääkö niiden kanssa vain elää kunnes vene menee vaihtoon? Olen kuullut värivahoista hyvää ja huonoa, esim. että sotkevat laikat ja jos kyljessä valkoisia raitoja, vahaus on hidasta.
Värivahaa?
3
1449
Vastaukset
- -Mika-
Koita "myyllytystä" hiovilla aineilla. Vaikkapa Autoglymin Paint renovator tai Farecla. Jos vanhan nimen kohdalla on oikeasti jopa korkeuseroa pinnassa, niin ensin 800 vesihiomapaperilla hionta ja sen jälkeen edellä mainituilla aineilla ja lopuksi vahaa.
Luultavimmin perussyynä on se, että veneen runko on haalistunut auringon vaikutuksesta nimitekstin ulkopuolelta, mutta nimen kohdalla runko on haalistumaton. Värivahat ei todennäköisesti auta, vain haalistuneen gelcoat-pinnan palauttaminen oikeaan väriin auttaa.- rane5
Kiitos -Mika-. Kyse on juuri siit auringin aiheuttamasta haalistumisesta tekstin ulkopuolella. Olin vähän epätarkka, kokeilin siis jo karkearakeista Fareclaa. Kokeilen seuraavaksi vesihiomapaperia, jonka jälkeen sama käsittely. Ajattelin, että tuo värivaha peittäisi samalla joitain naarmuja ja kolhuja.
- -Mika-
Olen kokeillut värivahoja monenlaisiin pintoihin, yleensä aina on tulos ollut surkean ja säälittävän välimaastossa...
Mutta useamman veneen olen ehostanut alkuperäiseen väriin tuolla hiontajutulla. Jopa yhden purkkarin kyljet kokonaan käsin. Siis vesihionta 800 paperilla käsin ja myös se "myllytys" käsin paint renovatorilla. Itse tykkään siitä enemmän kuin fareclasta, joita molempia molen kyllä käyttänyt.
Pienet naarmut ja kolhut häviää siinä samalla, varsinkin jos hieman enemmän niitä kohtia hioo sillä vesihiomapaperilla. Gelcoatia on sinä veneessä useamman millin paksuisesti, mutta kannattaa silti hioa maltilla ja järki mukana.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053141Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951462- 921369
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461324Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561236Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803