Taloon asennettiin edistykselliseksi mainittu Talokuitu-laajakaista (10/20). Asiaa hoiti paikallinen puhelinlaitos. Täydennykseksi hankittiin reititin. Käyttöalue on kaksio,
Yhteyden saamien on ongelmallista. Saadun ohjeen mukaan piti painaa tietokoneen fn- ja F12-näppäimiä. Kun aikansa niitä painelee, yhteys syntyyi. Yhteys on hidasta ja katkeilee.
Olin paljon luotettavampaa käyttää aiemmin mokkulaa.
Onko tuollainen normaalia? Pitäisikö hankkia erillinen kaapeli, jolla saisi yhteyden pistorasiasta, vai mitä pitäisi tehdä? Voiko vika olla reitittimessä?
"Talokuidun" ongelmia
5
230
Vastaukset
Ei ole normaalia. Kaapeliyhteys pitäisi olla luotettavampi kuin langaton. Reitittimessäkin voi olla vika, tai Wi-Fi asetukset pielessä.
- dtrfgyh7u8i9
Siis toi Fn-jutskahan vaan laittaa läppärin langattoman on/off.
Joskus kun on ollut onkelmia pätkimisen kanssa niin olen poistanut vanhan verkkoyhteyden, ja tehnyt uuden verkkoyhteyden.
Verkko --- Hallitse yhteyksiä - Vaihda kanavaa
Onko yhteys koneen ja reitittimen välillä siis langaton eli Wlan ? Jos on niin katso ohjekirjasta miten sen reitittimen Wlan asetuksia muutetaan ja vaihda se eri kanavalle (kanavia on 14). Aika yleinen ongelma noissa on se että naapurustossa on useampi Wlan-reititin ja kaikki oletuskanavilla joten häiritsevät toisiaan. Myös joku muu laite saattaa häiritä (Bluetooth, langaton kamera yms.) ja usein kanavan vaihtaminen auttaa.
- tampereen sälli
Kyseessä oleva laite on ASUS14.
Käyttöohjeita siihen ei ole annettu ja siksipä sen virittely ei nykyisillä tiedon eväillä onnistu, joten kanavien valinnasta ei tämän kysyjällä ole tietoa. Onko kyseessä siis tarkkaan ottaen tämä laite?
http://www.asus.com/Networking/RTN14U/
Sen englannin kielisen käyttöohjeen (Manual) voi ladata tuon sivun Support > Download kohdasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389