Irtosuhteesta syntyneen adoptioon antaminen

vahinkoraskausnrx

Onko mahdollista antaa irtosuhteesta syntynyt lapsi (kierukkaehkäisy pettänyt) lapsen isälle adoptoitavaksi koska mitään parisuhdetta ei voisi tulla kyseeseen eikä lapsen äiti halua korkean ikänsä vuoksi alkaa lasta kasvattamaan yksinkään? Sisältyykö tämä mahdollisuus ns. perheen sisäiseen adoptioon? Jos tämä ei olisi mahdollista ainoaksi mahdollisuudeksi jäisi antaa lapsi tavalliseen adoptioon vieraille. Lapsen isä kuitenkin olisi halukas lapsen ottamaan itselleen.

5

364

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Froost

Jos isä on lapsen biologinen isä, ei siinä mitään adoptiota silloin tarvita. Isä tunnustaa lapsen ja ryhtyy vaan yksinhuoltajaksi.
      Jos haluat elatusvelvollisuudesta eroon, sen voi sopia vain lapsen isän kanssa, jos hän siihen suostuu.

• miten toimia

Mutta, jos biologisella isällä on vaimo. Minkälainen prosessi on jos antaa biologiselle isälle ja hänen vaimollensa adobtioon lapsen?

• Ymmyrkäinen
        miten toimia kirjoitti:

Mutta, jos biologisella isällä on vaimo. Minkälainen prosessi on jos antaa biologiselle isälle ja hänen vaimollensa adobtioon lapsen?

Isälle ei tarvitse antaa adoptoitavaksi, koska jo on isä, mutta perheensisäisellä adoptiolla voi antaa äidillä.

• aaada1
        Ymmyrkäinen kirjoitti:

Isälle ei tarvitse antaa adoptoitavaksi, koska jo on isä, mutta perheensisäisellä adoptiolla voi antaa äidillä.

Juuri niin, mutta millainen prosessi

• Ymmyrkäinen
        aaada1 kirjoitti:

Juuri niin, mutta millainen prosessi

Isä tunnustaa isyyden, sovitte mielellään yksinhuollosta isälle (ei pakko) ja sen jälkeen isä ja tämän vaimo ottavat yhteyttä sosiaalitoimistoon ja aloittamassa adoptioneuvonnan. Siitä se lähtee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2306
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      115
      1801
    3. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      88
      1449
    4. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      133
      1397
    5. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      117
      1266
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      74
      1248
    7. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      63
      1111
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      1067
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      992
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      844
    Aihe