Olisi mielenkiintoista tietää miten on menneet "iäkkäämpien" synnyttäjien synnytykset? Turvaudutaanko useammin keisarinleikkauksiin, komplikaatiot yms.? Entä synnytyksestä toipuminen vanhemmalla iällä? Harvinaisia varmaan on yli 45-vuotiaiden synnytykset mutta kyllähän niitäkin on.
Yli 45-vuotiaana synnyttäneiden synnytyskokemuksia?
2
467
Vastaukset
- itse39vuotias
Huonekaverini sairaalassa oli 44-vuotias ja synnytys sekä toipuminen meni ihan hyvin. Hänellä oli kyseessä toki jo kahdestoista kerta, joten toki tuo lukumäärä vaikutti siihen että oli suht nopeakin synnytys.
- Millamaaria
Olin 45 kun synnytin toisen lapseni.Kaikki meni koko raskauden ajan hyvin, yhtäkään normaalista poikkeavaa tulosta ei tullut tutkimuksissa koko raskausaikana.Tosin Ihan viimeisessä tutkimuksessa oli lapsivesi vähentynyt ja laskettu aika oli seuraavana päivänä, joten synnytys käynnistettiin Sytotec lääkkeillä.
Synnytys sujui täysin normaalisti ilman spinaali- tai epiduraalipuudutusta.
Lapsi syntyi alateitse noin 4 tunnissa.Yhtään tikkiä ei tarvittu ja toipuminen sujui erittäin nopeasti.Olisin heti synnytyksen jälkeen voinut vaikka täyden työpäivän tehdä.Kaikki on muutenkin sujunut lapsen kanssa erittäin hyvin, lapsi todella helppo tapaus (onneksi) kaikella tavalla.
Olen 2 lasta synnyttänyt yli 40 vuotiaana, eikä MITÄÄN ongelmia itselleni ole jäänyt ja lapset terveitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata822453Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f1951575- 1091475
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411401Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v601092- 56929
Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻72926- 61775
Gallup: Mikä ruoka kuuluu sinulla ehdottomasti juhannuksena ruokapöytään?
Juhannuksena ruoka on tärkeä osa juhlaa. Mittumaarina syödään hyvin, ehkä myös grillataan ja nautitaan juhlasta. Kats30771- 41761