Pääskysten pesiä tuhotaan !

joo, joo mies

Moni Kokkolalainen tuhoaa tai estää pääskysten pesinnän, koska pelkää pääskysten paskantavan heidän terasilleen. Kesää ei ole ilman pääskysiä. Aivan mahtavia lentäjiä lentotaidoiltaan. Kesä ei ole mikään ilman pääskysiä. Jos pääskynen paskoo, niin laittakaa pahvi suojaksi terassillenne. Pääskyset ilahduttavat, kiva seurata pääskysten lentotaitoja.

199

2129

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .........

On ihanaa istua kesäyönä parvekkeella ja katsella pääskysten lentoa. Joskus ne lentävät niin läheltä, että vain suhaus kuuluu. Pääskyset tekevät kesän. En ymmärrä pääskysten vihaajia tai muutenkaan lintujen vihaajia.

• joo, joo mies

Pääskyset kuuluvat kesään. Juhannuksen jälkeen lintujenlaulu hiljenee. Pääskyset jaksavat vielä visertää, ovat myöhäisempiä pesijöitä. Lentotaidoiltaan aivan loistavia. Lentävät nurmikon rajaa pitkin ja hetkessä lentäminen kohoaa ylöspäin kohti pilviä ja monenmoisia lentokaareja tekevät. Siinä menee haarapääskysiä ja räystäspääskysiä, joskus näkee tervapääskyjä, kaikkein taitavimpia lentäjiä. Miten sais tervapääskyt pesimään pihalle ? Olen nähnyt, että tervapääsky on tehnyt pesän linnunpönttöön, suurten koivujen keskelle. Sinne se lentää kuin musta salama, kuin ammuttu nuoli linnunpönttöön uskomattomalla lentonopeudellaan ja lentotaidoiltaan.

• TOSIrealisti Kokkola
        joo, joo mies kirjoitti:

Pääskyset kuuluvat kesään. Juhannuksen jälkeen lintujenlaulu hiljenee. Pääskyset jaksavat vielä visertää, ovat myöhäisempiä pesijöitä. Lentotaidoiltaan aivan loistavia. Lentävät nurmikon rajaa pitkin ja hetkessä lentäminen kohoaa ylöspäin kohti pilviä ja monenmoisia lentokaareja tekevät. Siinä menee haarapääskysiä ja räystäspääskysiä, joskus näkee tervapääskyjä, kaikkein taitavimpia lentäjiä. Miten sais tervapääskyt pesimään pihalle ? Olen nähnyt, että tervapääsky on tehnyt pesän linnunpönttöön, suurten koivujen keskelle. Sinne se lentää kuin musta salama, kuin ammuttu nuoli linnunpönttöön uskomattomalla lentonopeudellaan ja lentotaidoiltaan.

Vein lauantaina tervapääskyn pesäpöntön Lohtajalle, mutten kerro minne sen ripustin. Pönttö on nimeltään "Tervapääskyn tutka" (lukee pöntön kyljessä). Paikka on erinomainen ja pönttö on noin 10 metrin korkeudella.
        Tervapääskyn pöntön suuaukko on oltava ovaalin muotoinen.
        Veljelläni pesi tervapääsky samassa pöntössä lähes 20 vuotta, kunnes orava oli sen tuhonnut.
        Pihamme 7:stä pöntöstä orava tuhosi 4 (talitiainen 3 ja kirjosieppo 1). Joten uskokaa, että orava on peto.
        No sen takaan, että ensi keväänä eivät oravat tuhoa linnunpönttöjemme asukkaita...

• Anonyymi
        TOSIrealisti Kokkola kirjoitti:

Vein lauantaina tervapääskyn pesäpöntön Lohtajalle, mutten kerro minne sen ripustin. Pönttö on nimeltään "Tervapääskyn tutka" (lukee pöntön kyljessä). Paikka on erinomainen ja pönttö on noin 10 metrin korkeudella.
        Tervapääskyn pöntön suuaukko on oltava ovaalin muotoinen.
        Veljelläni pesi tervapääsky samassa pöntössä lähes 20 vuotta, kunnes orava oli sen tuhonnut.
        Pihamme 7:stä pöntöstä orava tuhosi 4 (talitiainen 3 ja kirjosieppo 1). Joten uskokaa, että orava on peto.
        No sen takaan, että ensi keväänä eivät oravat tuhoa linnunpönttöjemme asukkaita...

Oravat on söpöimmät mitä löytyy ihkuu

• dhath<ahre

Pääskysenpesäkeitto

Ainekset
      100 g pääskysenpesiä
      4 paksuhkoa siivua tuoretta inkivääriä, kuorittuna
      2 isoa kevätsipulia tai ½ purjoa
      1,1-1,4 l kirkasta lihalientä
      2 rkl maissijauhoja sekoitettuna 2 rkl:een vettä
      suolaa maun mukaan
      ½-1 annos kanamoussea
      25 g hienoksi silputtua keittokinkkua

1. Laita pääskysenpesät 1,4 litraan haaleaa vettä useiksi tunneiksi tai yli yön. Siivilöi sitten tiheän siivilän läpi. Pääskysenpesien paino on nyt nelinkertaistunut.
      2. Poista pinseteillä sulat ja muut epäpuhtaudet. Tämä saattaa joskus olla aikaa vievää, jos pesien laatu ei ole hyvä. Huuhtele niitä sitten muutamia kertoja kylmällä vedellä ja valuta.
      3. Laita pääskysenpesät kattilaan ja lisää joukkoon inkivääri, sipuli ja n. 1,4 1 kiehuvaa vettä. Kiehauta ja hauduta sitten n. 10 min. Ota pesät kattilasta ja heitä pois inkivääri ja sipuli. Kuivaa pesät, mutta jätä kosteiksi. (Pesät voidaan säilyttää jääkaapissa kannen alla 2-3 päivää ennen valmistamista.)
      4. Laita pääskysenpesät lihaliemeen isoon kattilaan ja kiehauta hitaasti. Sekoita maissijauhotahna joukkoon ja anna keiton saostua. Tarkista maku ja lisää suolaa maun mukaan.
      5. Sekoita 4-5 rkl kuumaa keittoa kanamousseen, jotta se ohenee. Valuta seos kiehuvaan keittoon ja sekoita, kunnes saat pehmeän koostumuksen. Keitä hiljalleen, kunnes kanamousse on lämmennyt.
      6. Kaada keitto lämpimään tarjoiluastiaan ja ripottele keskelle hienoksi hakatut kinkunpalat ja tarjoa kuumana.

• joo, joo mies

Pääskysenpesäkeitto ? Satoja ja satoja vastauskommentteja olen lukennut aloittamissani keskusteluissa. Kyllä tämä pääskysenpesäkeittokommentti on aivan huippua, siinä on huumoria ja mielikuvitusta, sanoisinko luovaa hulluutta, kekseliäisyyttä, hauskuutta, ei tosikkomaisuutta, vaan huumoria.

Minulla on nuita vanhoja pääskysenpesiä viimekesältä kattilassa kiehumassa ja kypsymässä. Kiitos reseptistä. Keitto on kohta valmista. Keitto tarjoillaan valko- tai punaviinin kera. Maistuuko ?

• Tämä on varoitus
        joo, joo mies kirjoitti:

Pääskysenpesäkeitto ? Satoja ja satoja vastauskommentteja olen lukennut aloittamissani keskusteluissa. Kyllä tämä pääskysenpesäkeittokommentti on aivan huippua, siinä on huumoria ja mielikuvitusta, sanoisinko luovaa hulluutta, kekseliäisyyttä, hauskuutta, ei tosikkomaisuutta, vaan huumoria.

Minulla on nuita vanhoja pääskysenpesiä viimekesältä kattilassa kiehumassa ja kypsymässä. Kiitos reseptistä. Keitto on kohta valmista. Keitto tarjoillaan valko- tai punaviinin kera. Maistuuko ?

Kannattaa nyt kuitenkin pitää mielessä, että pääskysenpesäkeittoa tehdään vain hyytelömäisistä räkäpesistä, joita et Suomesta löydä. Jos rupeat syömään kakkaisia keitettyjä heinä-savimöykkyjä, saat korkeintaan kovan peräpyryn. Keitä ennemmin vaikka uusia perunoita. Anteeksi, että olin ilonpilaaja.

• joo, joo mies
        Tämä on varoitus kirjoitti:

Kannattaa nyt kuitenkin pitää mielessä, että pääskysenpesäkeittoa tehdään vain hyytelömäisistä räkäpesistä, joita et Suomesta löydä. Jos rupeat syömään kakkaisia keitettyjä heinä-savimöykkyjä, saat korkeintaan kovan peräpyryn. Keitä ennemmin vaikka uusia perunoita. Anteeksi, että olin ilonpilaaja.

Et sinä mikään ilonpilaaja ole, korkeintaan podet alemmuuskompleksia. Minulla on hyvä vastustuskyky. Syön vaikka heinä ja savimöykyt. Peräpyry, jos tulee tulkoot, ei se pitkään kestä. Niin ja ne uudetperunat. Hyvä, että muistutit. Jääkaapissa ovat, uudet perunat, sillit, sipulit, voit ja valkosipulit ja ripaus suolaa. Laitan ne kattilaan ja kiehumaan. Ja kun maistuu. Hyytelömäiset pääskysten räkäpesät, ei tunnu missään.

• TOSIrealisti Kokkola
        joo, joo mies kirjoitti:

Et sinä mikään ilonpilaaja ole, korkeintaan podet alemmuuskompleksia. Minulla on hyvä vastustuskyky. Syön vaikka heinä ja savimöykyt. Peräpyry, jos tulee tulkoot, ei se pitkään kestä. Niin ja ne uudetperunat. Hyvä, että muistutit. Jääkaapissa ovat, uudet perunat, sillit, sipulit, voit ja valkosipulit ja ripaus suolaa. Laitan ne kattilaan ja kiehumaan. Ja kun maistuu. Hyytelömäiset pääskysten räkäpesät, ei tunnu missään.

Kaikella ystävyydellä. Menehän joo-joo-mies nukkumaan...

• Tervemenoa!!!!

Ja sinä voisit häipyä palstalta ikiajoiksi. Kaikella ystävyydellä.

• joo, joo mies

Joo, joo mies meneekin nukkumaan Kokkola keskustelupalstalta. Miksi jatkaisin ? Täällä.. Jos, jotain sanon tai avaan keskustelun, ei kommenttia tule. Ymmärrän sen. Saman nimimerkinkäyttö kuluu loppuun, niin käy möys hikisille sukille, samoin. Hikiset sukat haisevat, eikä niillä ole käyttöä. Jatkan keskustelua muualla, en enää täällä. Minut on otettu avosylin vastaan muilla keskustelupalstoilla ainakin kommennttien perusteella. Kommenttia pukkaa tulemaan. Miksi roikkuisin täällä tyhjänpanttina?

• Tämä on varoitus
        joo, joo mies kirjoitti:

Joo, joo mies meneekin nukkumaan Kokkola keskustelupalstalta. Miksi jatkaisin ? Täällä.. Jos, jotain sanon tai avaan keskustelun, ei kommenttia tule. Ymmärrän sen. Saman nimimerkinkäyttö kuluu loppuun, niin käy möys hikisille sukille, samoin. Hikiset sukat haisevat, eikä niillä ole käyttöä. Jatkan keskustelua muualla, en enää täällä. Minut on otettu avosylin vastaan muilla keskustelupalstoilla ainakin kommennttien perusteella. Kommenttia pukkaa tulemaan. Miksi roikkuisin täällä tyhjänpanttina?

Höh. Sulla on ollut todella hyviä avauksia ja muutenkin olet hyvä tyyppi. Joten KIELLÄN SINUA POISTUMASTA PALSTALTA!!!!!!!

• joo, joo mies
        Tämä on varoitus kirjoitti:

Höh. Sulla on ollut todella hyviä avauksia ja muutenkin olet hyvä tyyppi. Joten KIELLÄN SINUA POISTUMASTA PALSTALTA!!!!!!!

Otan varoituksen vastaan, kun minua kieletään poistumasta palstalta, niin sitten olen jatkossakin täällä. Laitan avauksia ja kommentoin, kun juttua tulee mieleeni, juttua, älykästä, vähemmän älykästä, tai sitten ei älykästä ollenkaan. Harvinaista, että joku kehuu minun avauksia, ja vielä kehuu hyväksi tyypiksi. Se on minulle outoa, vähän yllättävääkin. Positiivisella mielellä mennään etepäin, vaikka erimieltä asioista oltaisiikin. Erimielisyys asioista pitää keskustelua yllä ja huumorinpilkahdus... Palataan. Joo.

• Samoilla linjoilla
        joo, joo mies kirjoitti:

Otan varoituksen vastaan, kun minua kieletään poistumasta palstalta, niin sitten olen jatkossakin täällä. Laitan avauksia ja kommentoin, kun juttua tulee mieleeni, juttua, älykästä, vähemmän älykästä, tai sitten ei älykästä ollenkaan. Harvinaista, että joku kehuu minun avauksia, ja vielä kehuu hyväksi tyypiksi. Se on minulle outoa, vähän yllättävääkin. Positiivisella mielellä mennään etepäin, vaikka erimieltä asioista oltaisiikin. Erimielisyys asioista pitää keskustelua yllä ja huumorinpilkahdus... Palataan. Joo.

Samoilla linjoilla olen nm. Tämä on varoitus kanssa. Etenkin luontoon liittyvät avauksesi ovat olleet hyviä ja on tärkeää, että niitä nostetaan esille. Itseltäni menivät mehut susien kanssa ja ajatus siitä, että joku rikkoo pääskysenpesiä, saa minut suorastaan raivon partaalle. Tehdä ensin monta kuukautta kestävä muuttomatka Etelä-Afrikasta ja sitten joku tomppeli rikkoisi turhamaisuuttaan vaivalla rakennetun pesän. Pääskyset ovat ihania lintuja ja saavat minun puolestani paskoa ihan minne haluavat.

• Eri linjat
        Samoilla linjoilla kirjoitti:

Samoilla linjoilla olen nm. Tämä on varoitus kanssa. Etenkin luontoon liittyvät avauksesi ovat olleet hyviä ja on tärkeää, että niitä nostetaan esille. Itseltäni menivät mehut susien kanssa ja ajatus siitä, että joku rikkoo pääskysenpesiä, saa minut suorastaan raivon partaalle. Tehdä ensin monta kuukautta kestävä muuttomatka Etelä-Afrikasta ja sitten joku tomppeli rikkoisi turhamaisuuttaan vaivalla rakennetun pesän. Pääskyset ovat ihania lintuja ja saavat minun puolestani paskoa ihan minne haluavat.

Minä en pidä kaiffarin ilmaisutyylistä ollenkaan. Nolden kornii on.

• joo, joo mies
        Eri linjat kirjoitti:

Minä en pidä kaiffarin ilmaisutyylistä ollenkaan. Nolden kornii on.

Joo, ja mitä tarkoittaa sana "kaiffari" ja "nolden kornii" ?

• joo, joo mies

Minulla eivät menneet mehut susikeskusteluissa, koska sieltä tuli hyvin monenlaista kommenttia. Aina tuli jotain erilaista kommenttia ja selviä havainnointeja metsästykseen liittyviin asoihin ja näköhavaintoihin perustuvia kokemuksia. Ne keskusteluketjut olivat pitkiä. Niissä ilmeni ihmisten vieraantuminen luonnosta, petoviha, ja suhtautuminen näihin asioihin. Monesti jäin miettimään mikä on metsästyksen tarkoitus nykyään, kun jotain kommentteja luin. Metsästyksen tarkoitus? Tappamisen ilo ? Uskoisin, että niihin keskusteluihin vielä palataan jossain vaiheessa, sellainen kutina on sormenpäissä, kun näppäilen tietokoneen näppäimiä. Siihen palataan kun se on ajankohtaista, ja jotain uutta tulee. Joo.

• joo, joo mies

Joo, ja kun samoilla linjoilla olet nm. Tämä on varoitus. Niin olen sitten mukana. Otan varoituksen vastaan ja olen keskusteluissa mukana. Mutta älkkää nukkoko silloin kun keskustellaan, jos keskustelua tulee.

• TOSIidiootti

PESÄKEITTO OHJEET

100 tl pimpsan karvoja
      2 rkl kardemummaa
      1 muna
      tonnikalapurkki
      1 litra vettä
      sissijuustoraaste 100grammaa
      karvat ja muut höysteet vatkataan tehosekoittimella noin pari min jonka jälkeen pannaan uunivuokaan ja sirotellaan sissijuustoraastetta päälle.annetaan hautua uunissa 200"C noin tunnin verran.tarjoillaan valkoviinin kera.GUTEN APETIT!

• joo, joo mies

Joo, ja pitää kait sitten kokeilla tuota pesäkeitto-ohjetta käytännössä. Pittääpi kysyä kaupasta onko sitä sissijuustoraastetta, mitä sitten lieneekin.

• TOSIrealisti Kokkola
        joo, joo mies kirjoitti:

Joo, ja pitää kait sitten kokeilla tuota pesäkeitto-ohjetta käytännössä. Pittääpi kysyä kaupasta onko sitä sissijuustoraastetta, mitä sitten lieneekin.

Menehän jo nukkumaan joo, joo-mies...

• SusieksPertti...

Menehän jo nukkumaan joo, joo-mies...

Muka susien asiantuntija. Ja passkat...

• TOSIrealisti Kokkola

Gutes Appetit. Jatkuleipä und so weiter...Ich wynsche ihnen nichtmal...
        Hyvää ruokahalua ruotsinmurteiset...

• joo, joo mies
        SusieksPertti... kirjoitti:

Muka susien asiantuntija. Ja passkat...

Joo, ja jos minulle tarkoitit kommenttisi "susiekspertti" minuun verrattuna, et tiedä mitään susiaiheisista keskusteluista. Joo.

• joo, joo mies

Gutes Appetit. Jatkuleipä und so weiter...Ich wynsche ihnen nichtmal...
        Hyvää ruokahalua ruotsinmurteiset...

Ruotsinmurre on yees, ja sitä tarvitaan. Kaksikielisyys on rikkautta. Det är säkert !

• TOSIidiootti

Tosirealistin sienestysreissu perjantaina 12.7 kl.6.Lähtö kokkolan torilta minibussilla vanhan asekoulun takamaastoihin.Reissun aikana käydään läpi parhaimmat kiksit antavat sienet sekä hörhöillään metsän siimeksessä syöden myrkkysieniä ja omia eväitä.Lounaalla tarjoillaan realistin paistamia muurinpohjalettuja itse varastettujen mustikoitten kera.matkan hinta 200 eur /henkilö.vain heteroille suomenkielisille!

• joo, joo mies

Joo, eihän nyt vielä edes ole sienestysaika, myrrkkysieniä ei löydy, korkeintaan omia eväitä. Muuripohjaletut maistuvat, eivät varastetut mustikat. Matkan hinta 200 eur/henkilö ? Liian kallis reissu.

• 1 kysymys?

Saako reissulla vetää päiväkännit?

• joo, joo mies
        1 kysymys? kirjoitti:

Saako reissulla vetää päiväkännit?

Vaikka kahdet kännit

• TOSIrealisti Kokkola

Älä naurata joo, joo. Antaa lintujen passkoa ja pesiä Suomen suvessa.
      Taidat itse rullatuolissasi passkantaa anusastiaan parvekkeellasi äidin avustamana. Ei millään pahalla, sillä saattelen kaltaisiasi lähes päivittäin.
      Jos olet sen avun tarpeessa, eli saattelijaa terveyskeskukseen tai keskussairaalaan, niin teen sen rakkaudella lähimmäistä kohtaan ja sen laupeudentyön teen täysin omin kustannuksin.

• joo, joo mies

Lintujenpaskomista en kiellä. En istu rullaruolissa, enkä pasko... mainitsemaasi astiaan. Kävelen omilla jaloillani, ja pystyn juoksemaan.

• TOSIidiootti

On tullut paljon kysymyksiä sienestysreissusta joten vastaan täällä yleisimpiin kysymyksiin.1.saa vetää päiväkännit. 2.reissussa ei todennäköisesti voi eksyä koska asekoulun takamaastot ovat noin 300x300m 3.olemme takaisin torilla noin kl 18.00 4.Matkaoppaana toimii TOSIrealisti alias eläinystävä jolla on vuosien kokemus sienestyksestä,kissojen tappamisesta yms ja varmasti tunnistaa parhaimmat myrkkysienet.Hän on suomenmestari nyrkkeilyssä,sm-kolmonen snookerissa,uimakandidaatti, asekoulun koronamestari,sukellusvene U-12 konemestari toisessa maailmansodassa ja paljon muuta eli mitä parhain myrkkysieniopas.

• 2 kysymys?

Kuule. Onko täysin paskapuhetta, että TOSIrealisti lahjoittaisi pääsylippurahat kodittomien kollien hammashoitoon ja viiksien vahaukseen. Siis onko mua kusetettu?

• Nils-Johan ilmottaut

No joo, lähden messiin, jos saan vetää kännit. Mutta muistakaa, ettei sanaakaan akalleni, etten joudu pilliruokintaan kuten viimeksi. Ja Ekenäsin Bengt-Håkan voisi ottaa ne muikkuverkot mukaan, niin katsottaisiin niitä sitten.

• Onko rööki ok?

Saako siellä vetää röökiä? Voisin hengata tuon Nissen kanssa vähän kauempana ja katella sen perään.

• joo, joo mies
        Onko rööki ok? kirjoitti:

Saako siellä vetää röökiä? Voisin hengata tuon Nissen kanssa vähän kauempana ja katella sen perään.

Röökinpoltto ei ole varmaankaan kielletty, Jos omat röökit loppuu, aina jollakin on röökii, jolta voi pummata. Lähden mukaan, jos ei kuitenkaan kunnon kännit, muuten reissusta ei muista mitään. Lievät kännit sallittakoot. Yksi ehto on vielä. Olen susien ja karhujen puolustaja henkeen ja vereen asti. Suomessa pitää olla petoeläimiä metsissä. Joo, ja jos matkaan lähtee petoeläinten vihaajia, vailla järkeviä perusteluja, niin minä jään rannalle. Joo, että silleen.

• joo, joo mies
        Nils-Johan ilmottaut kirjoitti:

No joo, lähden messiin, jos saan vetää kännit. Mutta muistakaa, ettei sanaakaan akalleni, etten joudu pilliruokintaan kuten viimeksi. Ja Ekenäsin Bengt-Håkan voisi ottaa ne muikkuverkot mukaan, niin katsottaisiin niitä sitten.

Mitä ihmettä sinä niillä muikkuverkoilla teet asekoulun takamaastoissa ? Eihän siellä ole edes vettä. Lentokalojako aioit pyytää ?

• Nils-Johan
        joo, joo mies kirjoitti:

Mitä ihmettä sinä niillä muikkuverkoilla teet asekoulun takamaastoissa ? Eihän siellä ole edes vettä. Lentokalojako aioit pyytää ?

Se yrittää kaupata niitä mulle, siis Bengt-Håkan, mutta epäilen että niissä on reikiä. Ne on Hangon fregatasta, siis sieltä soutuvenekilpailusta. Alunperin Lars-Åken, mutta se on niin pitkä juttu, etten pysty nyt sitä kertoa, kun akkani on tulossa juuri nettiin.

• Tuun mukaan
        joo, joo mies kirjoitti:

Röökinpoltto ei ole varmaankaan kielletty, Jos omat röökit loppuu, aina jollakin on röökii, jolta voi pummata. Lähden mukaan, jos ei kuitenkaan kunnon kännit, muuten reissusta ei muista mitään. Lievät kännit sallittakoot. Yksi ehto on vielä. Olen susien ja karhujen puolustaja henkeen ja vereen asti. Suomessa pitää olla petoeläimiä metsissä. Joo, ja jos matkaan lähtee petoeläinten vihaajia, vailla järkeviä perusteluja, niin minä jään rannalle. Joo, että silleen.

Mua ei yhtään häiritse metsän pedot, ei sitten yhtään. Monesti olen sammunut mättäälle ja sudet ja karhut ovat tuijotelleet... läheltäkin. Haisen vähän vanhalle viinalle, en pahasti, mutta kuitenkin niin paljon, että niin kuin myrkky väkevältä. Mun takia ei tarvi kenenkään jäädä pois. Fillaroin sinne maastoon teidän muiden perästä.

• Tämä vielä
        Tuun mukaan kirjoitti:

Mua ei yhtään häiritse metsän pedot, ei sitten yhtään. Monesti olen sammunut mättäälle ja sudet ja karhut ovat tuijotelleet... läheltäkin. Haisen vähän vanhalle viinalle, en pahasti, mutta kuitenkin niin paljon, että niin kuin myrkky väkevältä. Mun takia ei tarvi kenenkään jäädä pois. Fillaroin sinne maastoon teidän muiden perästä.

Unohtui mainita sellainen asia vielä, että pääskyset ovat ihan jees.

• joo, joo mies
        Tuun mukaan kirjoitti:

Vanha viina haisee. Sudet ja karhut pysyvät loitolla.

• joo, joo mies
        Tämä vielä kirjoitti:

Unohtui mainita sellainen asia vielä, että pääskyset ovat ihan jees.

Nimimerkille "Tämä vielä" Pääskyset ovat ihan jees. Pihalla pesii harra ja räystäspääskysiä, silloin tällöin vierailevat tervapääskyt. Ja nyt kysymys ? Miten saisin tervapääskyt pesimään pihalle? Paha kysymys, osaako kukaan vastata ? Haara ja räystäspääskysiä on pilvin pimein. Vieläkö sais ne tervapääskyt.

• Tenu-Lasse vastaa
        joo, joo mies kirjoitti:

Nimimerkille "Tämä vielä" Pääskyset ovat ihan jees. Pihalla pesii harra ja räystäspääskysiä, silloin tällöin vierailevat tervapääskyt. Ja nyt kysymys ? Miten saisin tervapääskyt pesimään pihalle? Paha kysymys, osaako kukaan vastata ? Haara ja räystäspääskysiä on pilvin pimein. Vieläkö sais ne tervapääskyt.

Tervapääsky ei ole läheistä sukua haara- ja räystäspääskylle. On vähän niinkuin velipuolen sisarpuoli. Guuglaappa tervapääskyn pönttö. Siten saat vähän osviittaa, miten edetä. Kertoisin lisää, mutta aloitin just tinottelun huomista reissua varten, enkä jouda. Siis mun poinntti oli se, että nikkaroi sopivia pönttöjä, niin tervapääskyt tulevat perässä. Mulla on aika hyvä viinapää, joten kottikärryillä mua ei varmaankaan kovin usein ole monestikaan tarvinnut viedä.

• joo, joo mies
        Tenu-Lasse vastaa kirjoitti:

Tervapääsky ei ole läheistä sukua haara- ja räystäspääskylle. On vähän niinkuin velipuolen sisarpuoli. Guuglaappa tervapääskyn pönttö. Siten saat vähän osviittaa, miten edetä. Kertoisin lisää, mutta aloitin just tinottelun huomista reissua varten, enkä jouda. Siis mun poinntti oli se, että nikkaroi sopivia pönttöjä, niin tervapääskyt tulevat perässä. Mulla on aika hyvä viinapää, joten kottikärryillä mua ei varmaankaan kovin usein ole monestikaan tarvinnut viedä.

Kiitokset sinulle "Tenu-Lasse" Minäpä Guuklaan tervapääskyn pönttö, ehkä sitten apuu löytyy. Ymmärtäisin kuitenkin, että kaikki pääskyset ovat sukua haukoille. Kerro sitten lisää, kun olet lopettanut tinottelun. Taidat tarvita kottikärryjä, nekin löytyy.

• TOSIidiootti

TOSIrealisti lahjoittaa rahat viiksien vahaukseen ja svenska kulturfondetin rahastoon.muut ovat paskapuhetta!röökiä saa vetää reissussa niin paljon kun haluaa ja realisti rakastaa metsän eläimiä,joten ei tarvi pelätä että mukana ois joku petoeläinten vihaaja.

• TOSIidiootti

Osallistujalista sienestysreissulle:
      Ekenäs Bengt-åke,Nils-johan,ISO G,joo joo mies,TOSIidiootti,eli muutama paikka vielä auki!PS.muikkuverkot myytiin eniten tarjoavalle eli Heureka tiedemuseolle.Onnittelut!

• Nils-Johan

Voihan prkle. Nekö meni jo? Ylläpito poisti myynti-ilmoituksen päivällä. Samperi soikoon, mulla olisi ollut silti kiinnostusta niiden ostoon. No samapa tuo. Haisivat kuulemma kissanraadoilta ja karkottivat muikut.

• Tenu-Lassekin tulee

Tenu-Lasse osallistuu retkelle. Mutta omalla fillarilla. Lisää nimi listaan.

• 1 äijä ja 3 koiraa

Millaiset koiranpaskatusmaastot siellä asekoulun takana on? Onko hyvät? Jos ei ketään haittaa, niin otan kolme vinttikoiraani mukaan. Niistä lähtee just nyt aikalailla karvaa, mutta kai sen voi muut katsoa läpi sormien. Eli vinttikoiramies ja 3 piskiä, ellei kukaan vastusta.

• Otanko kompassin?

Tarviiko siellä kompassia?

• Tenu-Lasse
        1 äijä ja 3 koiraa kirjoitti:

Millaiset koiranpaskatusmaastot siellä asekoulun takana on? Onko hyvät? Jos ei ketään haittaa, niin otan kolme vinttikoiraani mukaan. Niistä lähtee just nyt aikalailla karvaa, mutta kai sen voi muut katsoa läpi sormien. Eli vinttikoiramies ja 3 piskiä, ellei kukaan vastusta.

Ei mua ainakaan haittaa. Mutta Realisti saattaa haista kissalle. Onko se ongelma sun koirille? Onko niillä allerkiaa tai semmoista niiskutusvaivaa?

• joo, joo mies
        Tenu-Lassekin tulee kirjoitti:

Tenu-Lasse osallistuu retkelle. Mutta omalla fillarilla. Lisää nimi listaan.

Tenu-Lasse fillarilla, pystyykö ajamaan takasin kotiin, vai pitääkö kantamalla kantaa kotiin kottikärryillä ?

• joo, joo mies
        1 äijä ja 3 koiraa kirjoitti:

Ota vaan koirat mukaan. Minä en vihaa koiria, enkä vastusta koiria.

• joo, joo mies
        Otanko kompassin? kirjoitti:

Tarviiko siellä kompassia?

Ei tarvitse kompassia. Itse olen asunut asekoulualueella 1-5 vuotiaana vanhempieni kanssa. Isäni oli armeijan palveluksessa, sotilas. Tuttuja ovat ympäristöt minulle jälkeenkinpäin, myöhemmällä iällä. Kuten silloinen Kokkolan sotilaspiirin esikunta. Monesti kävin siellä isäni mukana.

• bhuijn
        joo, joo mies kirjoitti:

Tenu-Lasse fillarilla, pystyykö ajamaan takasin kotiin, vai pitääkö kantamalla kantaa kotiin kottikärryillä ?

Taitaa olla ukko jo sammuksissa. Ja pyöräkin on varmasti kolmirattainen ;))

• TOSIidiootti

Valitettavasti reissulle ei nyt mahdu enempää kuin Ekenäs Bengt-åke,Nils-johan,ISO G,joo joo mies,TOSIidiootti,tenu-lasse ja vinttikoiramies aveceineen.kompassia ei tarvi sillä onhan meillä suunnistuksen MM-voittaja oppaana.Muutama VIP-lippu ois kuitenkin vielä tarjolla(puolijoukkueteltta omine olut hanoineen sekä korsuorkesteri feat.realisti hittibiiseineen kuten kissanpolkka,panssarinyrkki jne.)hintaan 300egee.HUOM!Riippuen mikä matkaoppaan monista persoonista on matkan aikana "esillä" kannattaa mukaan varata pippurisumute tai jotain kättä pitempää.terv.TOSIidiootti,promoottori

• Sven980

Ajattelin ottaa jeesusteippiä kaiken varalta. Pirukaan ei kestä kuunnella, jos siellä asekoulun takaisessa erämaassa alkaa papatus Kirkasta, merisäästä, tupakasta, tekojärvestä, kissankusesta, VesiVeijarista jne jne. Mun nimi puuttuu muuten listalta, vaikka ilmoittauduin melkein heti. Olen röökiä vetävä Nissen kaveri. Vinttikoiramies jättäköön yhden hurttansa kotiin, jos en muuten mahdu mukaan.

• Varaus teltasta

Hangosta on tulossa bussilastillinen Lars-Åken sukua muikkuverkot mukanaan, joten he kaiketi mahtuvat sinne puolijoukkuetelttaan. Seuraava juttu onkin sitten hieman kimurantimpi eli miten TOSIrealisti ja Lars-Åke saadaan pidettyä tarpeeksi kaukana toisistaan? Onko kenelläkään laumanvartijakoiria, ettei tulisi heti alkajaisiksi joukkotappelua???

• joo, joo mies
        Sven980 kirjoitti:

Ajattelin ottaa jeesusteippiä kaiken varalta. Pirukaan ei kestä kuunnella, jos siellä asekoulun takaisessa erämaassa alkaa papatus Kirkasta, merisäästä, tupakasta, tekojärvestä, kissankusesta, VesiVeijarista jne jne. Mun nimi puuttuu muuten listalta, vaikka ilmoittauduin melkein heti. Olen röökiä vetävä Nissen kaveri. Vinttikoiramies jättäköön yhden hurttansa kotiin, jos en muuten mahdu mukaan.

Ilmanmuuta sinut pitäisi ottaa mukaan, ota jeesusteippiä mukaan, jos joku alkaa urputtamaan. Nissen kaveri aina mahtuu mukaan. Joo.

• joo, joo mies
        Varaus teltasta kirjoitti:

Hangosta on tulossa bussilastillinen Lars-Åken sukua muikkuverkot mukanaan, joten he kaiketi mahtuvat sinne puolijoukkuetelttaan. Seuraava juttu onkin sitten hieman kimurantimpi eli miten TOSIrealisti ja Lars-Åke saadaan pidettyä tarpeeksi kaukana toisistaan? Onko kenelläkään laumanvartijakoiria, ettei tulisi heti alkajaisiksi joukkotappelua???

Siinäpä kysymys??. Laitetaan molemmat kaverit eri telttoihin ja ympärivuorokautinen vartiointi. Mutta kun niin monta vahvaa persoonaa, omilla mielipiteillään kokontuu, niin siinä on joukkotappelun ainekset. Onneksi on näitä laumanvartijakoiria, pitävät porukan aisoissa ja järjestyksessä, jotta kahinointia ei tule.

• Artsi -71
        Varaus teltasta kirjoitti:

Lainaan yhtä sutta muistuttavaa pystäriä ja homma on hallinnassa.

• Tarvitko apua??????

Herran tähden. Väkeä on tulossa niin pirusti, että miten promoottori saa tehtyä aamukuudeksi pimpsakarvakeittonsa valmiiksi? Oletko jo aivan hapoilla, TOSIidiootti?

• TOSIidiootti

Olen aivan ällikällä lyöty siittä miten paljon kiinnostusta reissua kohtaan on ollut.Joten olen varannut Dahlin bussin torille jotta kaikki mahtuvat mukaan ja muutaman "virolaisen pukumiehen"pitämään järjestystä yllä.Jos joku jaksaa keittää 10 litraa keittoa puolestani niin oisin enemmän kuin kiitollinen nimittäin minulla on täysi työ asentaa teltta valmiiksi huomista varten.orkesterin raiderikin teettää hommia(rosvopaistia ja savusauna keikan jälkeen,taikuri max ja kepakko yms.).toivottavasti uljas korpisoturimme buahhaaa oho anteeksi naurun purkaukseni,siis matkaoppaamme on raittiina aamulla että pääsemme turvallisesti sieni paikoille.Ja miksei olisi onhan hän uljaan armeijamme valioyksilö,oikea karpaasi ,sissien sissi,usean rintaman veteraani sekä ennenkaikkea meidän kaikkien hyvä ystävä.

• Tenu-Lasse

Muistaako kukaan, että olinko siellä reissussa vai en? Toinen housunpunttini on umpikusessa ja eteisen nurkassa on sotkuiset muikkuverkot. Mitä saatana soikoon niiden kanssa teen? Mun fillarikin on jäänyt johonkin... Tietääkö kukaan? Auttakaa vanhaa juoppoa.

• Vinttikoiramies
        Tenu-Lasse kirjoitti:

Muistaako kukaan, että olinko siellä reissussa vai en? Toinen housunpunttini on umpikusessa ja eteisen nurkassa on sotkuiset muikkuverkot. Mitä saatana soikoon niiden kanssa teen? Mun fillarikin on jäänyt johonkin... Tietääkö kukaan? Auttakaa vanhaa juoppoa.

Ota nyt rauhallisesti hyvä mies. Kuskasin sinut kämpillesi joo joo -miehen kottikärryillä sen jälkeen, kun olit sammunut puun juurelle ja yksi vinttikoiristani oli nostanut jalkaansa lahkeellesi. Fillarisi vaihdoit heti klo 6:n jälkeen hankolaisten muikkuverkkoihin, että että...

• Kävin kurkkimassa

Uteliaisuuttani kävin kurkkimassa ruokatunnilla asekoulun takana. Aivan mahtava tapahtuma siis. Tällaista pitäisi saada lisää Kokkolaan. Promoottori TOSIidiootti ansaitsee kyllä suuret kiitokset.

P.S. Kuka oli se tukevahko, karvasäärinen 60 tytsi, joka lääppi keittojonossa Lars-Åken veljenpoikaa? Esitteli itsensä Rantojen kaunottareksi, mutta oikea nimi jäi arvoitukseksi.

• Sekopää sakkia
        Tenu-Lasse kirjoitti:

Ota taksi ja vie verkot takaisin. Samalla voit ottaa pyöräsi hankolaisten bussista. Siellä on vielä täysi kähy päällä. Sakki sekoilee pitkin pusikkoa, halaa puita ja piehtaroi nokkosissa. Täysiä sekopäitä, jos multa kysytään.

• joo, joo mies
        Kävin kurkkimassa kirjoitti:

Uteliaisuuttani kävin kurkkimassa ruokatunnilla asekoulun takana. Aivan mahtava tapahtuma siis. Tällaista pitäisi saada lisää Kokkolaan. Promoottori TOSIidiootti ansaitsee kyllä suuret kiitokset.

P.S. Kuka oli se tukevahko, karvasäärinen 60 tytsi, joka lääppi keittojonossa Lars-Åken veljenpoikaa? Esitteli itsensä Rantojen kaunottareksi, mutta oikea nimi jäi arvoitukseksi.

Aivan mahtava tapahtuma, pitäis ottaa joskus uusiks. Itse otin pohjia ennen matkalle lähtöä vähän liikaakin, mutta kun oli perjantai, niin pitihän sitä pohjia ottaa, kun viikonloppu oli tulossa. Joo ja minä sammuin jonnekkin pusikkoon ja vintti meni pimeäksi. Jotain kuitenkin muistan. Moni hyvä tyyppi jäi matkasta pois. Eniten jäin murehtimaan Artsi-71:n pystäriä, ettei sitä vain ammuttu sutena, vaikka sutta muistuttaakin. Yritin vääntää keskustelun susiaiheisiin, mutta ketään ei kiinostanut susiaiheinen keskustelu. Minäkin heräsin pusikosta ja pääsin kämpälle onnellisesti ilman mitään haavereita. Joo, ja pitää vielä tehdä punkkitarkastus.

• Vinttikoiramies
        joo, joo mies kirjoitti:

Aivan mahtava tapahtuma, pitäis ottaa joskus uusiks. Itse otin pohjia ennen matkalle lähtöä vähän liikaakin, mutta kun oli perjantai, niin pitihän sitä pohjia ottaa, kun viikonloppu oli tulossa. Joo ja minä sammuin jonnekkin pusikkoon ja vintti meni pimeäksi. Jotain kuitenkin muistan. Moni hyvä tyyppi jäi matkasta pois. Eniten jäin murehtimaan Artsi-71:n pystäriä, ettei sitä vain ammuttu sutena, vaikka sutta muistuttaakin. Yritin vääntää keskustelun susiaiheisiin, mutta ketään ei kiinostanut susiaiheinen keskustelu. Minäkin heräsin pusikosta ja pääsin kämpälle onnellisesti ilman mitään haavereita. Joo, ja pitää vielä tehdä punkkitarkastus.

Palautan sulle ne kottikärryt, kun kerkiän. Nyt mulla on täysi työ noiden Lassen housujen kanssa. Ostaako sille uudet vai viedäkö pesulaan. En tiedä huolivatko sinne, kun seisovat pystyssä ilman miestäkin. Minäkin huomioin sen pystärin. Moni äijä meni melkoista ripaskaa, kun se oli housunpuntissa koko ajan kiinni. Se oli kuulemma jonkun Artsin kaverin. Artsi sanoi ottavansa sen aina mukaan, kun tarvii henkistä tukea.

• Paikalla ollut

Huomasitteko, että tiedotusvälineet haastattelivat TOSIrealistia? Vaatimattomaan tapaansa hän kertoi matkoistaan Venäjällä, Kiinassa ja Mongoliassa marsalkka Mannerheimin jalanjälkiä seuraten. Siperiassa hän oli mm. paininut ylävartalo paljaana kahden tiikerin kanssa. Sen jälkeen hän oli ratsastanut läpi Mongolian kahden villihevosen selässä seisten.

Olin TODELLA vaikuttunut.

Seuratkaapa illan alueuutisia.

• Reija?
        Kävin kurkkimassa kirjoitti:

Se oli joku Reija.

• joo, joo mies
        Vinttikoiramies kirjoitti:

Palautan sulle ne kottikärryt, kun kerkiän. Nyt mulla on täysi työ noiden Lassen housujen kanssa. Ostaako sille uudet vai viedäkö pesulaan. En tiedä huolivatko sinne, kun seisovat pystyssä ilman miestäkin. Minäkin huomioin sen pystärin. Moni äijä meni melkoista ripaskaa, kun se oli housunpuntissa koko ajan kiinni. Se oli kuulemma jonkun Artsin kaverin. Artsi sanoi ottavansa sen aina mukaan, kun tarvii henkistä tukea.

Kiitos. Olinkin huollissani kottikärryistä. Ilman niitä en pärjää. Niillä saa aina kuskata juopuneita, kottikärryt on aina lainattavissa kun tarvitsette. Pumppaan renkaisiin vähän enemmän ilmaa, niin kestävät enemmän painoa.

• joo, joo mies
        Tenu-Lasse kirjoitti:

Joo, minä en tiedä, tai sanoisinko en muista.

• Höh ja pöh
        Paikalla ollut kirjoitti:

Huomasitteko, että tiedotusvälineet haastattelivat TOSIrealistia? Vaatimattomaan tapaansa hän kertoi matkoistaan Venäjällä, Kiinassa ja Mongoliassa marsalkka Mannerheimin jalanjälkiä seuraten. Siperiassa hän oli mm. paininut ylävartalo paljaana kahden tiikerin kanssa. Sen jälkeen hän oli ratsastanut läpi Mongolian kahden villihevosen selässä seisten.

Olin TODELLA vaikuttunut.

Seuratkaapa illan alueuutisia.

Höh. Ei sieltä tullutkaan mitään. Realistin iso ego olisi nähtävästi räjäyttänyt tv-vastaanottimet tuusan nuuskaksi.

• TOSIrealisti Kokkola

Älä puhu passkaa joo, joo- kakara. Kukaan ei tuhoa pääskysenpesiä Suomessa. Joten lopeta heti tuo passkan jauhaminen. Tuliko selväksi? Tulihan!
      Jk Äijä tai akka toistaa itseään koko ajan. Sairasta. Jokainen sen huomaa.

• Voi mikä seko!

Niin muuten toistaa. Olen havainnut aivan saman asian. Ja sikäli sairas on vielä lievä ilmaisu, että tyhmempikin huomaa, että itsensä toistelija olet sinä ja huomautat itse itsellesi asiasta, johon itse olet syypää. Olet seko. Menikö perille? Menihän?

• joo, joo mies

Joo, en paskaa puhu. Omilla silmilläni olen nähnyt virityksiä, joilla pääskysten pesintä estetään. Laiteetaan kiiluvia cd-levyjä roikkumaan talojen harjanteille estämään pääskysten pesintä. Tai pitkällä kepillä pudotetaan keskeneräisiä pääskystenpesiä. Kesä ei le mikään ilman pääskysiä. Kuu kiurusta kesään, puolikuuta peipposesta, västäräkistä vähäsen, pääskysestä ei päivääkään. Minulla rakkaalla lapsella on monta nimeä, kuten tuo joo, joo-kakara. Hyvinhän se minulle sopii. En ole moksiskaan.

• Häh???

Katoppa vain. Huomionkipeä eläkeläinenkin on ilmaantunut paikalle. Vitutttaako? Pitäisikö saada enempi eläkettä, häh?

• bhuijn
        Häh??? kirjoitti:

Katoppa vain. Huomionkipeä eläkeläinenkin on ilmaantunut paikalle. Vitutttaako? Pitäisikö saada enempi eläkettä, häh?

Siltä on nyt turha kysellä mitään. Se kertoo parhaillaan tuossa toisessa ketjussa, miten jyystää puolisoaan takapuoleen. Ei ole ihan kaikki muumit laaksossa.

• Artsi -71

Kuunteletko taas merisäätä? Ei siinä mitään sairasta ole. On täysin normaali käytäntö, että havaintopaikkakunnat luetellaan aina samassa järjestyksessä.

• joo, joo mies
        Artsi -71 kirjoitti:

Kuunteletko taas merisäätä? Ei siinä mitään sairasta ole. On täysin normaali käytäntö, että havaintopaikkakunnat luetellaan aina samassa järjestyksessä.

Totta. Merisää ja havaintopaikat samassa järjestyksessä luetellaan, sitä ei monikaan mantereella olija ymmärrä. Ne,m jotka merellä vesillä liikkuvat, heille merisäätiedot ovat tärkeitä tiedotuksia. Merellä säätyypit saattavat vaihdella lyhyelläkin aikavälillä, siksi ne ovat tärkeitä. Joo.

• Artsi -71
        joo, joo mies kirjoitti:

Totta. Merisää ja havaintopaikat samassa järjestyksessä luetellaan, sitä ei monikaan mantereella olija ymmärrä. Ne,m jotka merellä vesillä liikkuvat, heille merisäätiedot ovat tärkeitä tiedotuksia. Merellä säätyypit saattavat vaihdella lyhyelläkin aikavälillä, siksi ne ovat tärkeitä. Joo.

Joo-o, kumma juttu, että jollakulla miltei päänuppi sekoaa merisään takia. Luulisi, että merenkävijöiden turvallisuus olisi se tärkein asia.

• Artsi -71

Onko huumori hukassa? Jos joku tykkää heittää läppää minusta ja pystäristäni, eipä se minua haittaa.

• VoikoTämäOllaTotta?

Voi ei!!!! Joku oli tyhmä ja luuli, että reissu on OIKEASTI TOTTA!!!! Olitko TOSIressukka siellä asekoulun takana koko päivän? No... onneksi ei sentään satanut.

Mehän vain heitimme läppää.

• 1 osallistujista
        VoikoTämäOllaTotta? kirjoitti:

Voi ei!!!! Joku oli tyhmä ja luuli, että reissu on OIKEASTI TOTTA!!!! Olitko TOSIressukka siellä asekoulun takana koko päivän? No... onneksi ei sentään satanut.

Mehän vain heitimme läppää.

Mullakin kävi mielessä, että löytyykö tarpeeksi kaheli, joka menee paikalle. Ok. Ei saa nauraa muiden kustannuksella.

• TOSIrealisti Kokkola
        1 osallistujista kirjoitti:

Mullakin kävi mielessä, että löytyykö tarpeeksi kaheli, joka menee paikalle. Ok. Ei saa nauraa muiden kustannuksella.

Naurettava tyyppi. Puhuu itsekseen ja vieläpä kirjoittaa sen tälle sivustolle.
        Näistä kommenteista on 99 % joo, joo-miehen omia. Näkeehän sen jokainen. Joten lopeta hyvä mies sekoilusi, ota yölääkkeesi ja käy nukkumaan... Hyviä unia ja kauniita painajaisia...
        Ystävyydellä

• Tervemenoa!!!

Näistä kommenteista on 99 % joo, joo-miehen omia. Näkeehän sen jokainen. Joten lopeta hyvä mies sekoilusi, ota yölääkkeesi ja käy nukkumaan... Hyviä unia ja kauniita painajaisia...
        Ystävyydellä

Taitaa harmittaa, kun joo joo -miehen viestiketju keräsi näin paljon porukkaa. Ja toisin kuin sinua, häntä pidetään mukavana ja sympaattisena miehenä.

• joo, joo mies

Ystävyydellä

Joo ja hyvä sienestysreissu oli koko porukalle asekoulun takamaastoihin. Sieniä riitti kaikille kotiin vietäväksi.

Joo ja sinun laskutaidoissasi on vikaa. Tässä viestiketjussa omat kommenttini 30kpl. ja muiden 56kpl. Millä laskutavalla saat siitä, että minun kommenttini olisivat 99%. Ei taida sulla olla matikkapäätä.

• Tenu-Lasse
        joo, joo mies kirjoitti:

Joo ja hyvä sienestysreissu oli koko porukalle asekoulun takamaastoihin. Sieniä riitti kaikille kotiin vietäväksi.

Joo ja sinun laskutaidoissasi on vikaa. Tässä viestiketjussa omat kommenttini 30kpl. ja muiden 56kpl. Millä laskutavalla saat siitä, että minun kommenttini olisivat 99%. Ei taida sulla olla matikkapäätä.

Itekkin oon syyllinen muutamaan prosenttiin. Sun kottikärryillä sai hyvää kyytiä. Katos kun en muista matkasta hölkäsen pöläystä. Artsin pystärin nilkkaan on ilmestynyt rannekello. Artsi oli huolissaan että ei kai sen koira ole varkaaksi ryhtynyt. Onko joltain kello hukassa. Roleksi. Sitä on järsitty vähän tai siis ei sen enempää kuin että takakansi on vielä ehjänä, mutta koneistoa ja viisareita joutuu etsimään.

• joo, joo mies
        Tenu-Lasse kirjoitti:

Itekkin oon syyllinen muutamaan prosenttiin. Sun kottikärryillä sai hyvää kyytiä. Katos kun en muista matkasta hölkäsen pöläystä. Artsin pystärin nilkkaan on ilmestynyt rannekello. Artsi oli huolissaan että ei kai sen koira ole varkaaksi ryhtynyt. Onko joltain kello hukassa. Roleksi. Sitä on järsitty vähän tai siis ei sen enempää kuin että takakansi on vielä ehjänä, mutta koneistoa ja viisareita joutuu etsimään.

Ethän sinä Tenu-Lasse mitään muistanut. Kottikärryillä sinut kuskasin jotenkuten. Artsin koiran kanssa juttelin, joka suussaan sen kantoi. Laitoin sen kellon Artsin pystärin nilkkaan. Oletin, että se on Artsin kello, ja että hänen pystärinsä toimittaa sen hänelle. Artsia ei näkynyt, joten annoin kellon hänen pystärilleen.

• Hah hah hah haaa...

Hauska ketju :))))

• TOSIidiootti

Voi ristus ku on kauhea krapula ja kellosta ei tietoakaan koska heräsin vasta äsken koiranputkien seasta.kaikki ilmeisesti on päässyt kotiin turvallisesti kun kerran ketään täällä ei enää näy.kiitos kaikille osaanottajille ja ennenkaikkea realistille vaikka maijan kyydillä täältä lähtikin loppuillasta.otetaan joskus uusiksi vaikka realistin väläyttelemä ruskareissu pallastunturin maastoihin.PS. Rantojen kaunotar on naiseksi pukeutunut realisti vähän niinkuin kokkolan dame Edna.

• Sven980

Nisseä ei ole reissun jälkeen näkynyt. Toivottavasti se ei sotkeutunut hankolaisten reikäisiin muikkuverkkoihin ja päätynyt paskaiseen Suomenlahteen.

Taisit muuten olla aika kauan taju kankaalla. Realisti on läpikäynyt (sillä aikaa kun olit vintti pimeänä) uuden metamorfoosin ja on tätä nykyä Hento blondikaunotar.

• Jotain rajaa, pliis
        Sven980 kirjoitti:

Nisseä ei ole reissun jälkeen näkynyt. Toivottavasti se ei sotkeutunut hankolaisten reikäisiin muikkuverkkoihin ja päätynyt paskaiseen Suomenlahteen.

Taisit muuten olla aika kauan taju kankaalla. Realisti on läpikäynyt (sillä aikaa kun olit vintti pimeänä) uuden metamorfoosin ja on tätä nykyä Hento blondikaunotar.

Hohhohhahhahhohohahah...
        Älä herran tähden tapa toisia nauruun.... Äkkipäätä realistista ei tule mieleen hento blondikaunotar, mutta mikäpä siinä, jos mies itsensä sellaisena näkee....
        Hohhohhahhahhohohahaaa...

• poiuuiop
        Jotain rajaa, pliis kirjoitti:

Hohhohhahhahhohohahah...
        Älä herran tähden tapa toisia nauruun.... Äkkipäätä realistista ei tule mieleen hento blondikaunotar, mutta mikäpä siinä, jos mies itsensä sellaisena näkee....
        Hohhohhahhahhohohahaaa...

Helevetin hullut tämä on parasta mitä oon ikinä lukunut. vähä teillä läppä lentää.

• joo, joo mies
        poiuuiop kirjoitti:

Helevetin hullut tämä on parasta mitä oon ikinä lukunut. vähä teillä läppä lentää.

Joo, nyt oon viiheteenpuolella, perjantaisin ja lauantaisin, kuten moni muukin, kuten nimim. "poiuuiop" olet huomannut tästä viestiketjusta. Arkisin kirjoitellaan ja kommentoidaan aika tosissaan, otetaan kantaa, parannetaan maailmaa, mutta viikonloppuna on otettava rennommin ja annettava läpän lentää. Anna läpän lentää! Pitääpi lukea kavereiden kommentteja ja vastata. Sanoit, että helvetin hullut. Joo ja vastaan, hulluus on luovuutta, kun se ei vahingoita ketään, kaikkea ei pidä ottaa tosissaan. Joo ja huumorilla täysiä eteenpäin.

• joo, joo mies
        Sven980 kirjoitti:

Joo, ettei Nisse vain olisi lähtenyt Hankolaisten mukaan Hankoon muikkuverkkoineen ja ottikohan hän minun pyöränpumpun mukaansa. Millä minä nyt sitten pumppaan ilmaa, jos nisse vei minun pyöränpumpun Hankoon. ?

• TOSIidiootti

Nisse löytyi äsken läheisestä venevajasta peräsuoli pahasti vereslihalla!kuka hirviö voi tehdä tämmöistä kenellekkään?Nisse ei muista mitään tapahtumista muutakuin että joku houkutteli hänet vajaan katsomaan jotain kissanloukkua tai jotain vastaavaa ja sen jälkeen häneen käytiin kiinni takaapäin.etsivät löysivät vajassa sijainneesta perämoottorinkyljestä sperma roiskeita joista on etsivien toimesta otettu DNA näytteet.toivottavasti tekijä saadaan kiinni ja nissen peppu parantuu....

• joo,m joo mies

Joo minä tiedän miten siinä kävi. Minun piti pumpata pyöränpumpulla ilmaa kottikärryjen renkaisiin. Pyöränpumpun annoin Nisselle että vie sen polkupöräni telineeseen. Näin kun nisse käveli vajaan pumpun kanssa, mitä hän sillä sitten siellä teki. En tiedä. Yksin hän sinne vajaan meni pyöränpumpun kanssa. Polkupyöräni telineellä ei vieläkään näkynyt pyöränpumppua. Tais omia sen itselleen.

• Tenu-Lasse

saakelin saakeli. Nyt ei Nissen akka tykkää. Nissen perse oli valmiiksi hellänä kun akka potkaisi sitä teräskärkisaappaalla ahteriin. Se uskoutui siittä mulle. Kerran. Tuota tuota. Mitä jos mentäisiin huomenna katsomaan sitä sairaalaan. Jos se siitä piristyisi. Ketkä lähtee messiin? Sven? TOSIidiootti? Joo joo -mies? Kantsiiko Artsia edes kysyä kun se ei lähe mihinkään ilman sitä pystäriä. Ja vinnttikoiramies oli viimeksi niin korviaan myöten koiran karvoissa, että jätetään se suoosilla ulkopuolelle.

• TOSIidiootti
        Tenu-Lasse kirjoitti:

saakelin saakeli. Nyt ei Nissen akka tykkää. Nissen perse oli valmiiksi hellänä kun akka potkaisi sitä teräskärkisaappaalla ahteriin. Se uskoutui siittä mulle. Kerran. Tuota tuota. Mitä jos mentäisiin huomenna katsomaan sitä sairaalaan. Jos se siitä piristyisi. Ketkä lähtee messiin? Sven? TOSIidiootti? Joo joo -mies? Kantsiiko Artsia edes kysyä kun se ei lähe mihinkään ilman sitä pystäriä. Ja vinnttikoiramies oli viimeksi niin korviaan myöten koiran karvoissa, että jätetään se suoosilla ulkopuolelle.

soittivat juuri että nisse siirretty alapääosastolle!kuulemma huonolla hapella koko mies.joku rutto levinny pepusta nivusiin.pitäiskö lähteä saman tien ziigaan nissee ennenkuin on liian myöhäistä?tavataan kärriksessä tunnin päästä!passaako?jaksaako tenu-lasse olla kuskina vai kysytäänkö joo joo miestä?

• joo, joo mies
        Tenu-Lasse kirjoitti:

Joo, ja Nissen akka on pahalla päällä. Tenu-Lasse ja Nisse hyviä kavereita ootte keskenään. Nissen akka on tosikko, ei ymmärrä yhtään huumoria, juttelin Nissen akan kanssa, ei sitten yhtään huumoria, ei ymmärrä miesten huumoria. Naisten ja miesten huumorintaju, ehkä erilainen.

• Vinttikoiramies
        Tenu-Lasse kirjoitti:

Haista Lasse paska! Yritäpä itse lykkiä kottikärryillä vanhaa haisevaa juoppoa, joka makaa mahallaan kuin mätisäkki. Toisella kädellä pitää reissutuliaisiasi ja toisella kolmea vinttistä. Mieti kahdesti, ennen kuin sanot karvoista sanaakaan. Tulen katsomaan Nisseä avecieni kanssa.

• tanulasse
        TOSIidiootti kirjoitti:

soittivat juuri että nisse siirretty alapääosastolle!kuulemma huonolla hapella koko mies.joku rutto levinny pepusta nivusiin.pitäiskö lähteä saman tien ziigaan nissee ennenkuin on liian myöhäistä?tavataan kärriksessä tunnin päästä!passaako?jaksaako tenu-lasse olla kuskina vai kysytäänkö joo joo miestä?

voisin tulla kuksiksi. mutta tietääkö kukaan että oonko kämpillä vai en. onko kukaan nähnyt mua tänään että missä oon nyt.?

• TOSIidiootti

Realisti puhaltaa ilmaa sinun renkaisiin onhan hänellä kokkolan tehokkaimmat keuhkot 17litran tilavuudella(kunhan vapautuu putkasta).Nisse pahoittelee pumpun katoamista mutta todennäköisesti pahoinpitelijä vei sen mukanaan trofeena kotiinsa.Matkanjärjestäjä korvaa sinulle uuden pumpun tai jos maksoit matkan master cardilla saattaa siihen sisältää matkavakuutus joka voisi korvata sen sinulle.Terv.TOSIidiootti,promoottori, rymyretket oy.
      supported by BBC and National geographic channel

• Tahdon tietää

Onko asekoulun takana ollut oikeasti jonkinlainen tapahtuma. Missä siitä on ilmoitettu? Mitä siellä tehtiin? Keitä sinne oli kutsuttu? Kaksi työkaveriani puhuivat siitä työpaikalla, mutten kehdannut kysyä. Voiko joku selittää, mistä on kyse.

• Utelias.

Vastatkaa nyt joku, että mikä ihmeen homma on kysymyksessä???

• joo, joo mies

Joo, Asekoulun takana ei ole ollut mitään tapahtumaa. Mistä sitten on kyse ? Viikonloppuisin heitetään vähän viihteenpuolelle. Me heitetään läppää, kuten tästä viestiketjusta olet todennut, kun olet sitä lukennut. Heitä sinäkin läppää, emme ole tosikkoja.

• joo, joo mies
        Utelias. kirjoitti:

Vastatkaa nyt joku, että mikä ihmeen homma on kysymyksessä???

Nimimerkille "utelias" Viikonloppuisin heitetään läppää, eli keskustelu menee viihteenpuolelle, missä on huumoria, leikinlaskua, rento meininki. Läppää voi heittää, tosissaan ei pidä ottaa asioita vakavasti. Kun luet tämän viestiketjun kokonaan ymmärrät mistä on kyse. Heitä sinäkin läppää, positiivisellä mielellä.

• TOSIidiootti

Voihan vinetto!Nyt tämä homma meni hankalaksi nimittäin oon täällä kärriksessä tuoppi kädessä oottelemassa että muu porukka saapuu et päästäis kattoo nissee sairaalaan niin nissen emäntä tuli tänne ja virittelee tuolla vieraita miehiä.luuleeko se jo että nisse on delannu ku on täällä uutta ukkoo hakemassa?aika härski tyyppi!
      noh taisihan se nissekin bylsiä paljaalla nakilla sen yhen hankolaisen muijan kans.

• joo, joo mies

Joo ja hankalaksi meni, selvinpäin ei nää ola, sairaalaan ei päästä, toivotaan Nisselle parasta, ettö selviytyy ja on meidän kimpassa mukana. Nytkö se Nissen vaimo muita miehiä katselee. Ei helvetti. Ei se Nissekään puhtailla papereilla selviä, se kun oli sen Hankolaisen muijan kanssa

• njet, njet Herra
        joo, joo mies kirjoitti:

Joo ja hankalaksi meni, selvinpäin ei nää ola, sairaalaan ei päästä, toivotaan Nisselle parasta, ettö selviytyy ja on meidän kimpassa mukana. Nytkö se Nissen vaimo muita miehiä katselee. Ei helvetti. Ei se Nissekään puhtailla papereilla selviä, se kun oli sen Hankolaisen muijan kanssa

No njet, njet Herra vaan tässä terve! Eikö olekin ärsyttävä nimimerkki, varsinkin jos toistan sitä sulle koko ajan? Tahdotko jopa että tulen uniisikin?

• Nils-Johan
        joo, joo mies kirjoitti:

Pojat. Kiitos huolenpidosta. Perseeni on punainen kuin melalla lyöty. Tiedättehän, että minulla on ollut ongelmia akkani kanssa. Ei päästä nettiin, ei anna vetää päiväkännejä. Sitten kun se tuhti typykkä vei minut sinne venevajaan... en saata kertoa enempää... Muistan vain "tycker du om mej" ja taju meni saman tien. Akalleni kerroin olevani sienikurssilla. Saattoi valehtelu olla sille viimeinen pisara. Anteeksi sekavuuteni. Olen kovan lääkityksen alla ja olen menettänyt paljon muistiani.

• Nils-Johan
        Nils-Johan kirjoitti:

Pojat. Kiitos huolenpidosta. Perseeni on punainen kuin melalla lyöty. Tiedättehän, että minulla on ollut ongelmia akkani kanssa. Ei päästä nettiin, ei anna vetää päiväkännejä. Sitten kun se tuhti typykkä vei minut sinne venevajaan... en saata kertoa enempää... Muistan vain "tycker du om mej" ja taju meni saman tien. Akalleni kerroin olevani sienikurssilla. Saattoi valehtelu olla sille viimeinen pisara. Anteeksi sekavuuteni. Olen kovan lääkityksen alla ja olen menettänyt paljon muistiani.

Tuokaa mulle huomenna aski röökiä ja puhtaita alushousuja.

• joo, joo mies
        njet, njet Herra kirjoitti:

No njet, njet Herra vaan tässä terve! Eikö olekin ärsyttävä nimimerkki, varsinkin jos toistan sitä sulle koko ajan? Tahdotko jopa että tulen uniisikin?

njet,njet Herra. ei sulla mikään ärsyttävä nimmari ole. Tuu vaan minun uniin. Toistaminen ei haittaa.

• TOSIidiootti

No hyvä Nisse että oot kondiksessa mutta ookko varma että se oli typykkä joka sinut otti väkisin ?jos oli niin kenen soosit siinä perämotskarissa sitten oli?onkohan siinä ollut sitten joku kolmas osapuoli mukana katsojan roolissa,tiedä häntä mutta huomenna nähään!Tullaan koko porukka kattoon sua ja otetaan kartsa punasta mallua mukaan ja uudet kalsarit.Nyt nukkumaan kaikki!TOSIrealisti kans,vai ookko jo keittelemässä aamupuuroa?

• Nils-Johan

Joo joo. Typykkä se oli. Sänkileukainen... melkolailla vatsakas... Vähän sellaista painonnostajatyyppiä. Lääkäri sanoi, että persreikäni ennuste olisi ollut varsin huono, jos et Tosis olisi tajunnut antaa mulle termaristasi lämmintä pimpsakarvakeittoryyppyä. Se aikaansai jonkinlaisen vasta-ainereaktion. Onneksi.

• Ihanat pääskyset

Jännää, miten luonnonsuojeluun liittyvät keskusteluketjut keräävät aina näin paljon vastauksia. Asia on kokkolalaisille mitä ilmeisemmin hyvin tärkeä. Kesä ei olisi kesä ilman pääskysiä.

• TOSIidiootti

Niinpä!Luonto ja merisääennusteet ovat meille kokkolalaisille hyvin tärkeitä.Ehdottaisin realistia kokkolan alueen luonto-kummiksi joka ois koordinaattori luonto aiheisissa kysymyksissä ja hänen nimiinsä perustettaisiin rahasto josta hän voisi ohjata varoja esim.susien suojeluun taikka sienien elinalueitten parantamiseen(miinan raivausta yms.).Asekoulun takamaastot voitaisiin ottaa natura -suojeluohjelmaan.Nisse vois toimia kurssisihteerinä jos se yhtään parantais sun mieltä.

• joo, joo mies

Kannatan sinun ehdotustasi, että realisti alkaisi luontokummiksi, sillä ehdolla, että rahastosta ohjataan rahaa asekoulun takamaaston naturaohjelmaan, ja tietysti vähiin käyvien susien suojeluun.

• Artsi -71

Ja netti-Matskin ansaitsisi jonkinlaisen tunnustuksen, koska hänhän tämän sopan aloitti ;o)

• joo, joo mies
        Artsi -71 kirjoitti:

Ja netti-Matskin ansaitsisi jonkinlaisen tunnustuksen, koska hänhän tämän sopan aloitti ;o)

Joo. netti-Matskin voisi ottaa hoidettavakseen naturaohjelmaan tarkoitetun rahaston ja minä voisin hoitaa susien suojeluun tarkoitettusta rahastosta.

• niinpä vissiin
        joo, joo mies kirjoitti:

Joo. netti-Matskin voisi ottaa hoidettavakseen naturaohjelmaan tarkoitetun rahaston ja minä voisin hoitaa susien suojeluun tarkoitettusta rahastosta.

Eiköhän sunkin ois aika jo vaihtaa nimimerkkis? pösilö.

• MAHTAVAmamma

Lopettakaa äijät lätinä ja sassiin. Paljon suurempi kala on käymässä TOSIidiootin koukkuun kuin muutaman tenuttelijan surkea sieniretki. Eilen se piti jo palaveria keskussairaalan käytävällä Selviytyjät-tuotantoryhmän Charlie Parsonsin kanssa. Jeff Probstkin näytti olevan paikalla. Koska Kokkola Suomi24 on kansainvälinen palsta, TOSIidiootin promoottorin taidot oli huomattu USAssa asti.

Nyt tulee sitten varsinainen pommi!!!!!!!!!

Asekoulun takana kuvataan Selviytyjien 25. tuotantokausi: GunSchoolOutback!!!!!

TOSIidiootti tietää tästä maailmaa mullistavasta hankkeesta lisää, mutta epäilempä, ettei häntä enää palstalla nähdä.

Jk. Rakkauteni Nilsiin kukoistaa, vaikka te raukat väittäisitte mitä!!!!!

• TOSIidiootti

Kylla olen taalla hollywoodissa parasta aikaa keskustelemassa hankkeesta lahemmin tuotantoteamin kanssa.Taalla on hurja helle 37"C !Sen voin paljastaa että realistille on pedattu ohjelman vetäjän paikka hanen taitojensa takia.Voin luvata että luvassa on hurjia temppuja ja raiskintaa sekä kolmiodraamoja mikali teamiin on uskomista!!Mutta nyt minun taytyy menna koska minulla on palaveri itse David Attenboroughn kanssa.

• TOSIidiootti

No joo nyt ollaan takas kruunupyyssä!26 tunnin suoralento losista takana,koneen ropellit ihan hehkuu punasena.Sen verran glamouria ja silikoonia tuli reissulla nähtyä et nyt kyllä tekis mieli vähän loukkua.Onks Mahtavallamammalla menoja tän?

• nissenmuija

moikka pojat, voisko joku kertoo missä mun pikkarit on, kun mulla oli aamulla vain muikkuverkko päällä

• haarapääsky
        nissenmuija kirjoitti:

moikka pojat, voisko joku kertoo missä mun pikkarit on, kun mulla oli aamulla vain muikkuverkko päällä

sama tilanne mul, kaikki housut hukas

• nissenmuija
        haarapääsky kirjoitti:

sama tilanne mul, kaikki housut hukas

pojat oli vähän hauskalla tuulella mut eikai se haittaa kerran kesäs, mut se hankolainen oli ihana, vai

• haarapääsky
        nissenmuija kirjoitti:

pojat oli vähän hauskalla tuulella mut eikai se haittaa kerran kesäs, mut se hankolainen oli ihana, vai

juu, olihan sillä isooooo, mut varmaankin jokin ammattigigolo, älä sisko hyvä haikaile sen perää enempää, tyydy nisseen, kunhan sen perä kuntoutuu

• nissenmuija
        haarapääsky kirjoitti:

juu, olihan sillä isooooo, mut varmaankin jokin ammattigigolo, älä sisko hyvä haikaile sen perää enempää, tyydy nisseen, kunhan sen perä kuntoutuu

ok, rakastan nissee kuitenkin vaik se o pikkasen leväperäinen, mut mis vaihees sä sit paukutit hankomiest

• haarapääsky
        nissenmuija kirjoitti:

ok, rakastan nissee kuitenkin vaik se o pikkasen leväperäinen, mut mis vaihees sä sit paukutit hankomiest

olin siin venevajan luona vähän ottanut siiderii, se tuli vajasta hermostuneen oloisena, aloin lohduttaa sitä, siitä se lähti touhu käyntiin enkä kadu yhtään , ainakaan vielä

• nissenmuija
        haarapääsky kirjoitti:

olin siin venevajan luona vähän ottanut siiderii, se tuli vajasta hermostuneen oloisena, aloin lohduttaa sitä, siitä se lähti touhu käyntiin enkä kadu yhtään , ainakaan vielä

näkyikö nissee siellä

• haarapääsky
        nissenmuija kirjoitti:

näkyikö nissee siellä

emmä tunne nissee, joku siä venevajas kiroili isoon ääneen, mut keskityin vaan siihen ihanaan hankolaiseen

• Bengt-Håkan Ekenäs
        haarapääsky kirjoitti:

Kumpi teistä kanoista oli kussut mun kalasaappaisiin?

• nissenmuija
        haarapääsky kirjoitti:

emmä tunne nissee, joku siä venevajas kiroili isoon ääneen, mut keskityin vaan siihen ihanaan hankolaiseen

oliks sil sun hankolaisel perhosen kuva ronkas

• nissenmuija
        Bengt-Håkan Ekenäs kirjoitti:

varmaan hp, mut kyl hankolainenkin kävi välil pissalla venevajan luona

• Sven980

Siellä on yksi naaras vieläkin verkoissa. Melkoiset orgiat on täytynyt olla. Venevajakin on notkahtanut perustuksiltaan. Epäilen, että TOSIidiootilla on asian kanssa j o t a k i n tekemistä. Hänhän kävi Hollywoodissa asti ja nyt on miehellä egoa, että silmissä säkenöi. Varmasti vetoaa naisiin...

• haarapääsky
        nissenmuija kirjoitti:

varmaan hp, mut kyl hankolainenkin kävi välil pissalla venevajan luona

oli kaaliperhonen ronkas :) juu mä pissasin b kenkään, sori vaan mut ku en muuta pottaa löytänyt ihan oikeest

• Bengt-Håkan Ekenäs
        Sven980 kirjoitti:

Siellä on yksi naaras vieläkin verkoissa. Melkoiset orgiat on täytynyt olla. Venevajakin on notkahtanut perustuksiltaan. Epäilen, että TOSIidiootilla on asian kanssa j o t a k i n tekemistä. Hänhän kävi Hollywoodissa asti ja nyt on miehellä egoa, että silmissä säkenöi. Varmasti vetoaa naisiin...

No voi prkle. Ettei äijä olisi vain ollut karvakeittoonsa aineksia keräämässä. Taitaa olla akoilla alapäät kaljuna, hehe...

• Bengt-Håkan Ekenäs
        haarapääsky kirjoitti:

oli kaaliperhonen ronkas :) juu mä pissasin b kenkään, sori vaan mut ku en muuta pottaa löytänyt ihan oikeest

Helevetti. Oli kyllä varsinaista naaraan kusta kun oli polttanut reiän kumikengän pohjaan. Ootte akat mulle kengät auki.

• haarapääsky

oikeesti b ei ole sopivaa nimitellä meitä kanoiksi olemme ihan kunnon tyttöjä, saadaanhan mekin kerran kesäs pitää hauskaa asekoulun takana, vai onko se sinun mielestä jotenkin väärin ?

• nissenmuija
        haarapääsky kirjoitti:

oikeesti b ei ole sopivaa nimitellä meitä kanoiksi olemme ihan kunnon tyttöjä, saadaanhan mekin kerran kesäs pitää hauskaa asekoulun takana, vai onko se sinun mielestä jotenkin väärin ?

Hankolainen oli joku lintubongari, se kyseli et onko tääl pesää, nii mä huikkasin et on, nii siit se alkoi, mut kyl mul on jo nii ikävä nisseä et aivan kauheata kun en tiä mis se o

• Bengt-Håkan Ekenäs
        haarapääsky kirjoitti:

Mietipä pimu, että kusisin korkkarisi täyteen ja kieriskelisin sen jälkeen muikkuverkoissasi... että tykkäisitkö. Täytyy teidän tämä jotenkin korvata, ettei mene välit. Nissenmuija on kuitenkin vanha tuttu.

• qweewq
        nissenmuija kirjoitti:

Hankolainen oli joku lintubongari, se kyseli et onko tääl pesää, nii mä huikkasin et on, nii siit se alkoi, mut kyl mul on jo nii ikävä nisseä et aivan kauheata kun en tiä mis se o

Eikös sen ahteria kursita parhaillaan kokoon. Oletko "ulalla" kuten palstan isä aurinkoinen sanoisi.

• nissenmuija

No voi prkle. Ettei äijä olisi vain ollut karvakeittoonsa aineksia keräämässä. Taitaa olla akoilla alapäät kaljuna, hehe...

kuules b mul on kyl aina tukka sieltä pois koska nisse ei haluu naarmuttaa herkkää kieltään

• nissenmuija

Mietipä pimu, että kusisin korkkarisi täyteen ja kieriskelisin sen jälkeen muikkuverkoissasi... että tykkäisitkö. Täytyy teidän tämä jotenkin korvata, ettei mene välit. Nissenmuija on kuitenkin vanha tuttu.

juu korvataan korvataan älä hermoile, pidetään välit lämpiminä, saat tavarat takaisin kunhan löydän jostain niin risaisen muikkuverkon ja niin risaiset saappaat vai kelpaako ihan uudet :) joo arvvaan jo vastauksen ;) mut missähän nissee kursitaan?? on nii ikävä

• TOSIidiootti

Nisse on täällä teholla vielä.Ollaan just parasta aikaa tässä röökillä Nissen kans ulkona salaa.Nisse toivoo että vaimo ei jakelis loukkuansa ympäri kaupunkia.Nisse joutuu olla parisen viikkoa vielä täällä ku rutto levinny nivusiin peräsuolesta.Hoitsut laittanu parin sentin kerroksen hautalan palosalvaa nivuset täyteen joka pitäis auttaa vaivaan.

• TOSIrealisti Kokkola

Tuhositteko sen Kokkolan viimeisimmän pääskysen pesän?

• Tenu-Lasse

Kuulkaa ukot. Tulkaa juopotteleen mun luo illalla. Vaihetaan kuulumisia jne. Ota TOSIidiootti termariin keittoa mukaan. Voitte siivota täällä vähän mun kanssa kun ne tvn kaukosäätimet on edelleen hukassa. Johonkin ne laitoin mutta en nyt enää löydä vaikka paikka oli vielä äsken muistissa. Keitä tulee jos keitän vaikka kahvit merisuolaan. TOSIidiootti? Bengt-Håkan? Joo joo -mies? Artsi&koira? Vinntis&avecit? Muita? Jättäkää ne ämmät kotiin. Mun huusholli ei oo ihan naisväen makuun.

• Sven980

Voimia Nilsille. Sano, että tulen käymään kun pääsen töistä. Otan se akan mukaan, jos löydän jostakin.

• Sven980
        Tenu-Lasse kirjoitti:

Kuulkaa ukot. Tulkaa juopotteleen mun luo illalla. Vaihetaan kuulumisia jne. Ota TOSIidiootti termariin keittoa mukaan. Voitte siivota täällä vähän mun kanssa kun ne tvn kaukosäätimet on edelleen hukassa. Johonkin ne laitoin mutta en nyt enää löydä vaikka paikka oli vielä äsken muistissa. Keitä tulee jos keitän vaikka kahvit merisuolaan. TOSIidiootti? Bengt-Håkan? Joo joo -mies? Artsi&koira? Vinntis&avecit? Muita? Jättäkää ne ämmät kotiin. Mun huusholli ei oo ihan naisväen makuun.

Tulisin muuten, mutta kun me Artsin kanssa hoitelemme talkoina sitä Nilsin minkkitarhaa.

• joo, joo mies
        Tenu-Lasse kirjoitti:

Joo, minä jo aattelinkin, etteikö minua kutsuta mukaan, olen tässä vähän jo pohjia ottanut kesälomallani. Laitetaan ämmät omiin ompeluseuroihin ja miehet keskustelevat ajankohtaisista asioista. Artsin koira ja vinttikoirat mukaan kans. Tuunko kottikärryillä kaupankautta. Ja mitä tuon mukanani ? Joo. Laittakaa tilauslista.

• Vinttikoiramies
        joo, joo mies kirjoitti:

Joo, minä jo aattelinkin, etteikö minua kutsuta mukaan, olen tässä vähän jo pohjia ottanut kesälomallani. Laitetaan ämmät omiin ompeluseuroihin ja miehet keskustelevat ajankohtaisista asioista. Artsin koira ja vinttikoirat mukaan kans. Tuunko kottikärryillä kaupankautta. Ja mitä tuon mukanani ? Joo. Laittakaa tilauslista.

Yes. Hyvä, että muistit kottikärryt. Olisimme lirissä ilman niitä. Onko sulla ylimääräisiä sateenvarjoja? Ota mukaan, jos on. Meinaan, että jos Lassen kämppä haisee yhtä ammoniakilta kuin ne housut jotka käytin pesulassa, niin voi olla että istumme iltaa Lassen talon räystään alla.

• joo, joo mies

Yes. Hyvä, että muistit kottikärryt. Olisimme lirissä ilman niitä. Onko sulla ylimääräisiä sateenvarjoja? Ota mukaan, jos on. Meinaan, että jos Lassen kämppä haisee yhtä ammoniakilta kuin ne housut jotka käytin pesulassa, niin voi olla että istumme iltaa Lassen talon räystään alla.

Joo on ylimääräisiä sateenvarjoja ja otan muutaman sadetakin mukaan, jos porukkaa tulee enemmän. Mutta jos Lassen kämppä haisee, niin olisikohan hänellä iso huviteltta ? Sen vois pystyttää miesvoimin pihalle ja siellä istuskella ja rupatella. Räystäänalla istuminen ei huvita, kun ei ole vielä saanut valmiiksi sitä terassiaan, jota on rakentanut koko kesän. Kaljotteluun sillä menee enemmän aikaa kuin terassin rakentamiseen. Otan muutaman grillimakkara paketin mukaan ja pistän ne kottikärryihin. Sittenhän vois vähän grillata makkaraa.

• TOSIidiootti

Voisin lähtee messiin!Mites meidän matkaoppaamme,otetaanko mukaan?Keittoa ei valitettavasti ole enää koska kaikkia ainesosia ei ole tarpeeksi.Jos joku typykkä haluais alapäänsä sheivattua niin tervetuloa Tenu-lassen luo niin saatais värkit soppaan.Jos haluaa niin voidaan pikkusen kielellä lirputella vehettä palkkioksi uhrauksesta.

• Vinttikoiramies

Joo joo -mies hoitaa karvahomman kauppareissunsa yhteydessä tai sitten Artsi. En ole ihan varma matkaoppaasta. Tenuttelija tykkää soittaa Kirkaa ja jos Sven ilmaantuu paikalle, se laittaa heti tupakiksi ja Bengt-Håkan on puolestaan matkaopastakin pahempi tosikko ja viiden angorakissan omistaja... No sun harkinnan mukaan.

• joo, joo mies

Joo joo -mies hoitaa karvahomman kauppareissunsa yhteydessä tai sitten Artsi. En ole ihan varma matkaoppaasta. Tenuttelija tykkää soittaa Kirkaa ja jos Sven ilmaantuu paikalle, se laittaa heti tupakiksi ja Bengt-Håkan on puolestaan matkaopastakin pahempi tosikko ja viiden angorakissan omistaja... No sun harkinnan mukaan.

Joo, olen just lähdössä kauppareissulle, poikkean muutamassa kyläpaikassa keräämässä karvoja ja yritän hoitaa sen karvahomman, niin että kaikki karvat lähtee mukaani. Karvat laitan muovipussiin ja kottikärryihin. Ei, nyt pitää lähteä matkaan, että kerkee kaikki asiat hoitaan. Palataan. Joo.

• Artsi -71

Minulta saa vain koirankarvoja, mutta kaiketi niistäkin jonkin huopahatun tai pannarin vääntää TOSIidiootin gourmet-kokin taidoilla.

• Mua naurattaaa

VAU! Täältä löyty jatkokertomus. Saiskos tämän Kepariin tylsän kesädekkarin tilalle? Nimi voisi olla TOSI-idiootin, Tenu-Lassen, joo joo-miehen, Artsin, Nissen, Svenin ja muiden poikien seikkailut asekoulun takana.

• TOSIidiootti

Hyviä uutisia!Ollaan tässä menossa Tenu-Lasselle eli Tetskan luo ja työntelen tässä Nisseä potilassängyssä pitkin katuja.Se oli karannu sairaalasta ja tuli kauheella vauhdilla alas pitkin mariankadun mäkeä ja oli just menossa punasia päin valoristeyksessä kunnes sain sen sängyn pysäytettyä.Eihän Nisseä pysäytä mikään kun on kunnon pippaloista kysymys,Vaihettiin tippapullon tilalle lahden sininen joten Nissekin on jo kunnon tenuissa kun päästään perille.

• Innokas fanittaja

Jee jee. Tämä on mahtavaa. Piti heti tsekata kun pääsin koneelle, että mikä on Nissen tilanne. Tämä on jännää!!!!!!

• poiuuiop

Toivottavasti Nisse makaa mahallaan... aivan se omaa parasta ajatellen...

• TOSIidiootti

Ookko joo joo mies vielä kaupassa?Nisse kaipaili ribsejä grillattavaksi ku on viikon saannu pelkkää letkuruokaa.Tosin en tiiä mitä se aiheuttaa ku tulee paskomisen tarve,ei sais vissiin kovin järeitä torttuja vääntää ettei haavat aukea......

• joo, joo mies

Joo, kauppareissulta tulin ja kottikärryt ovat täynnä makkaraa kriillaamista varten. Sinappiakin ostin, en juomaa, aattelin, että joku olisi hommannut juomat. Kiva kuulla, että Nisse alkaa toipumaan. Aika vähän karvoja löytyi kyläpaikoista. Kovin helpolla eivät karvat irtoa alkuviikosta. Siinä sitten seisoin Anttilan kulmilla ja kyselin ihmisiltä, löytyyisikö karvoja tähän muovipussiin keittoa varten. Ja löytyihän niitä, että keitto saadaan. Joku nyppi karvoja housuntaskujen kautta, joku antoi omia rintakarvojaan, ja eräs vanha rouva nyppi pinseteillä leuastaan partakarvoja Anttilan kulmilla. Tarjosi joku myös omia kulmakarvojaan. Parturista kävin vielä kysymässä karvoja, mutta ulos heittivät minut, pitivät minua hulluna. Kuitenkinkin näin , että parturin lattialla oli iso tukko karvoja. Onneksi sain sieltä lattialta siepattua tukon karvoja ennen ulosheittämistä. Pitihän siihen pussiin pistää vähän omiakin karvoja. Nyt on karvoja,kyllä siitä keitto syntyy.

• TOSIidiootti

Ok,hyvä homma mutta juomapuoli taitaa olla Tenu-Lassen harteilla, meilläkään ei Nissen kans oo mitään (enään)Smuutaku sen lääkkeet jota voidaan kyllä syödä porukalla jos ei muuta ole tarjolla.By the way missäs se Lasse asuu ku ollaan täällä hörhöilty Nissen kans ympäri kaupunkia mutta ei ole kämppää löytynyt.Saatu hätistellä koko ajan typyköitä pois meidän ympäriltä ku tuo Nissen viikon selibaatti on pistänyt sen pöksyt pullottamaan ja muutenki se erittää jotain endorfeenejä ympäri kylää ja houkuttelee akkoja kuin hunaja mehiläisiä.....

• Sven980

Voi teitä helevetin jeppejä. Seuratkaa sitä oluttölkkirivistöä, joissa on tuikkukynttilät sisällä. Täällä koko sakki konttaa pöydän alla, Bengt-Håkan laattaasi Tenuttelijan sohvan hirveään siivoon, kun yksi pitempi parturista saatu karva juuttui sen nieluun ja Vinttiksen koira väänsi paskat keskelle pöytää.

• qweewq.

Sehän on minkkitarhuri. Johtuuko se siitä?

• TOSIidiootti

No joo nyt taidettiin löytää perille,sen verran on tölkkejä ja pulloja pihassa että ei voi erehtyä.Työnnänkin Nissen sänkyineen suoraan autotalliin ku tarttui muutama misu mukaan matkan varrelta.Saavat rauhassa touhuta siellä.Mutta missäs kaikki muut ovat,oisko ne takapihalla kenties?Kuka helvetin pahansisuinen ukko hyökkää minun kimppuuni läppäri kourassa APUA!Sehän on TOSIrealisti !Menimme sittenkin väärään osoitteeseen voi helvetin helvetti.No onneksi pääsin karkuun kun se ei jaksannut pihamaata pitemmälle juosta.Mutta Nisse!Ei prkl #¤¤#¤#¤#¤ sehän jäi sinne autotalliin.Nyt tarvittais jotain isoa miestä hakemaan se sieltä pois.Onks Ekenäs B-H ajokunnossa,sehän parimetrisenä muikunpyytäjän vartalolla hakee Nissen sieltäpois?

• Vinttikoiramies

Nisse on turvassa! Luojan kiitos. Mukana keikkuu edelleen muutama misu, vaikka yritin antaa niille vauhtia haravanvarrella ja vanhoilla verkonmerkeillä. Me haettiin koko lössi pois Svenin pakulla. Oltiin vähän hermona, että mikä siellä on vastassa, mutta sitten Bengt-Håkan keksi, että kierretäänpä sen kämpän kautta ja otetaan sen angorakolli mukaan niinkuin harhautukseksi. TRK vetikin heti sieraimiinsa hajut, koska Bengtin kissa ei ollut käynyt laatikolla sitten iltapäivän. Sillävälin pojat lykäsivät Nissen tykötarpeineen ja uusine morsiammineen pakun perään. Hiki siinä virtasi, kun painuttiin kaasu pohjassa kohti Lassen asuntoa. Seuraavaksi tilaan taksin noille harakoille ja lähetän ne sun vaivoiksi. Ne on muuten kasvissyöjiä, että ota huomioon.

• Sven980

Nisse on turvassa! Luojan kiitos. Mukana keikkuu edelleen muutama misu, vaikka yritin antaa niille vauhtia haravanvarrella ja vanhoilla verkonmerkeillä. Me haettiin koko lössi pois Svenin pakulla. Oltiin vähän hermona, että mikä siellä on vastassa, mutta sitten Bengt-Håkan keksi, että kierretäänpä sen kämpän kautta ja otetaan sen angorakolli mukaan niinkuin harhautukseksi. TRK vetikin heti sieraimiinsa hajut, koska Bengtin kissa ei ollut käynyt laatikolla sitten iltapäivän. Sillävälin pojat lykäsivät Nissen tykötarpeineen ja uusine morsiammineen pakun perään. Hiki siinä virtasi, kun painuttiin kaasu pohjassa kohti Lassen asuntoa. Seuraavaksi tilaan taksin noille harakoille ja lähetän ne sun vaivoiksi. Ne on muuten kasvissyöjiä, että ota huomioon.

Mää en ainakaan ota niitä riesoikseni. Mulla on nimittäin muuta ajateltavaa. Olen just jäykkispiikkiä ottamassa ahteriini. Ne realistin kissanraudat napsuivat kuin piraijaparvi pitkin mun kinttuja ja yksi sinkosi melkein mun munille asti kun panin juoksuksi. Seuraavalla kerralla tavataan jossakin yleisellä paikalla, jonka kaikki tuntee. VesiVeijarissa vaikka?

• Vinttikoiramies
        Sven980 kirjoitti:

Mää en ainakaan ota niitä riesoikseni. Mulla on nimittäin muuta ajateltavaa. Olen just jäykkispiikkiä ottamassa ahteriini. Ne realistin kissanraudat napsuivat kuin piraijaparvi pitkin mun kinttuja ja yksi sinkosi melkein mun munille asti kun panin juoksuksi. Seuraavalla kerralla tavataan jossakin yleisellä paikalla, jonka kaikki tuntee. VesiVeijarissa vaikka?

Kuulostaa hyvältä. Istuttaisiin porealtaassa ja vedettäisiin kaljaa. Tenu-Lasse pitäisi kyllä saunottaa ennen sitä.

• TOSIidiootti

Mutta muistakaa että suihkussa pitää olla varovainen ettei kumartele tai tiputa mitään lattialle.Tosirealisti hyppää selkään alta aikayksikön jos sille tilaisuus koittaa.....

• qweewq.

Ette kai käyneet heittämässä yrjöjä Mariankadulle? Joku hemmo on tehnyt oksennuksenhajusta avauksen.

• joo, joo mies
        qweewq. kirjoitti:

Ette kai käyneet heittämässä yrjöjä Mariankadulle? Joku hemmo on tehnyt oksennuksenhajusta avauksen.

No, se hemmo olin minä, kun oksensin, mutta en Mariankadulle. Oksensin krillauspaikan läheisyyteen. Tais lentää oksennukset kukkapenkkiin makkaranpaloineen. Siisti kukkapenkki. Jomkun rouva on pitänyt sen siistissä kunnossa. Toivottavasti tästä ei tule jälkipuintia. Jos jotain tulee, olen kyllä hyvä selittämään.

En muista kenen pihalla istuttiin. Mutta kottikärryissä oli makkaraa kilokaupalla ja se sinappipurkki. Siinä sitä syötiin makkaraa minä ja pari koiraa, en muista kenen koiria ne olivat siinä porukassa. Muu porukka meni kaljakasseineen saunaan. Minä jäin pihalle koirien kanssa krillaamaan ja syömään makkaraa. Minä ja koirat, me olimme ainuita, jotka olivat selvinpäin, niin minä muistaakseni muistan.

• Vinttikoiramies
        joo, joo mies kirjoitti:

No, se hemmo olin minä, kun oksensin, mutta en Mariankadulle. Oksensin krillauspaikan läheisyyteen. Tais lentää oksennukset kukkapenkkiin makkaranpaloineen. Siisti kukkapenkki. Jomkun rouva on pitänyt sen siistissä kunnossa. Toivottavasti tästä ei tule jälkipuintia. Jos jotain tulee, olen kyllä hyvä selittämään.

En muista kenen pihalla istuttiin. Mutta kottikärryissä oli makkaraa kilokaupalla ja se sinappipurkki. Siinä sitä syötiin makkaraa minä ja pari koiraa, en muista kenen koiria ne olivat siinä porukassa. Muu porukka meni kaljakasseineen saunaan. Minä jäin pihalle koirien kanssa krillaamaan ja syömään makkaraa. Minä ja koirat, me olimme ainuita, jotka olivat selvinpäin, niin minä muistaakseni muistan.

Niin joo. Muilla (paitsi sulla ja mun vinttiksillä) jäi makkarat syömättä sen Nissehakureissun takia. Svenilläkin löi ihan mahan jännityksestä kuralle ja Bengt-Håkan ei periaatteesta syö muuta kuin kalaa. En tiedä sitten missä kaikkialla se TOSIidiootti sen Nissen kanssa oikein rullaili. Nissellä on vähän taipumusta matkapahoinvointiin, että se on voinut hyvinkin vetää laatat Mariankadulle. Jompikumpi niistä tietää.

• joo, joo mies

Niin joo. Muilla (paitsi sulla ja mun vinttiksillä) jäi makkarat syömättä sen Nissehakureissun takia. Svenilläkin löi ihan mahan jännityksestä kuralle ja Bengt-Håkan ei periaatteesta syö muuta kuin kalaa. En tiedä sitten missä kaikkialla se TOSIidiootti sen Nissen kanssa oikein rullaili. Nissellä on vähän taipumusta matkapahoinvointiin, että se on voinut hyvinkin vetää laatat Mariankadulle. Jompikumpi niistä tietää.

Joo, annettakoon anteeksi, mulla ja sun viinttiskoirilla, me syötiin makkaraa, kun ei muille kelvanut. Tosi-idiootti, vai Nisse ? Taisivat kumpikin vetää ne oksennuslaatat Mariankadulle.

• TOSIidiootti

Nissen örsmät ne oli ,sillä meni vähän verenkierto sekaisin kun laitettiin bisse tölkki tippapullon tilalle.Päästiin Nissen kans just putkasta ja lähetään Hakalaxiin ottaa yhet pitkät.Millos ne vesiveijari bileet oli?Realisti oli kans lukkojen takana ja kyseli tarkempia aikoja.Oli kuulemma menossa purkamaan atomon kiinteistöä sorkkaraudalla kun poliisit tuli ja nappas sen putkaan kun luulivat sen aikeita joksikin muuksi.

• Pääskytyttö

Oot nyt niinku niinku vähän tippunu kärryiltä. Mutta saat anteeksi jos tuo putkajuttu pitää niinku oikeasti paikkansa. Vesiveijarijutut on kuule vanhojen äijien heiniä. Nehän kuule liottaa siellä niinku tiedätkö mitä vanhoja teepussejaan. Ok. Tässä kohti voit nauraa. Me ollaan jätkien kanssa tiedätkö siellä yhessä venevajassa hengailemassa niinku silleen. Tiedät jos et oo ihan katveessa. Täällä on siis kaikki jätkät sua ja Nisseä lukuunottamatta me pääskyt. Ja toooosi goomaa on. Että nyt tänne ja vähän äkkiä!!!!!!!

• TOSIidiootti

Toosi kuumana,nam.Laitetaan nakkia sämpylän väliin kun tulen sinne.Mikäs venevaja se olikaan ?onks se tää vaja jos on nää lasiikkunat joka on täällä englannin puistossa.Aika huonossa kunnossa on kyl toi paatti.....

• Pääskytyttö

Hei, nyt ei kuule oo aikaa leikkiä jotakin helvetin toopeee. En kuule ala näppejäni polttaan joidenki tuikkujen kanssa niinku eräät keski-ikäset fiilistelijät heko heko. Me soitetaan merisäätä niinku kovalla niinku toosi kovalla. Siis merisää on se kun mereltä tuulee että sen kuulee. Muuten oot pölkkypää. Beni just kerto tuon mulle. Nisseeee!!!! Ota se kans mukaan jos se pääsee käveleeen. Mutta nyt tassua toisen eteen ettei mun tarvi kuule suuttua!!!!!!!!!!

• Sotkuisia ja ihania

Pääskysten perintään on kiva seurata omalta terassilta ja ne kesyyntyvät hyvin, mikäli asustelet normaalisti. MUTTA toista kertaa en niiden anna terassilleni tulla, pesä lähtee heti kun sen huomaan, sillä se sotku on aivan mahdotonta. Eli asukoot omilla alueillaan.

• TOSIidiootti

Kiitos Pääskyseni eilisestä!oli makeeta tanssia hitaita merisään tahdissa ja juoda apertivejä venevajan terassilla.Mutta täytyy kyllä sanoa että on toi Nisse aikamoinen pupujussi,miten joku jaksaa painaa koko yön ja vielä rampana.On siinä semmonen siitosori että taitaa teillä pääskysillä olla pesinnän aika ens talvella.

• Tenu-Lasse

Olinko määkin siellä? Ei oikein tuo muisti pelaa. Vaikka hyvä se tietenkin muuten on paitsi silloin kun ei muista mitään. Mennäänkö me sinne VesiVeijariin vai ei? Vai lintujako vain nykyään bongaatte.

• Tähtipölyy
        Tenu-Lasse kirjoitti:

Olinko määkin siellä? Ei oikein tuo muisti pelaa. Vaikka hyvä se tietenkin muuten on paitsi silloin kun ei muista mitään. Mennäänkö me sinne VesiVeijariin vai ei? Vai lintujako vain nykyään bongaatte.

Olit sä siel vaik me ei kutsuttukaa sua. Laitettii sut sit ovanpönkäks ku ei muut keksittyy. Kuule älä ny suutu niinku mut sä oot jo vanhus ja sun juttui on enemmän radion kuuntelu pihan hoito ja marjastus. Vaik se voi ol kyl ekstriimii jos näkee jonku eläimen.

• TOSIidiootti

Vois mennä sinne veijariin dokaan mutta ei tänään ku pitää kuunnella merisäätä koko päivän ku tuulee niin paljon tällä hetkellä.Vois ottaa pääskyset mukaan jos ei paikat oo liian kipeenä eilisestä.Uikkareita ei tarvi ottaa mukaan,nehän lähtee kumminkin viimeistään porealtaassa veke.Tähtipölylle vaan et eläinten "hoitohan"se vasta extriimiä onkin,varsinkin lampaiden hoito.siinä saa kyl pitää lujaa turkista kii et saa lampaan hoidettua isot kumisaappaat.Nissehän voi puhallella kuplia siellä lisää altaaseen jos ei jaksa enää touhuta mutta ei kaasukuplia kiitos.

• Tähtipölyy

Mä kuule tarkotin niinku susii ja kettui. Siis jotain vaarallisii niinku en mitää puudeleit. Missä on joo joo-mies? Se tietää susist kaikkee jännäääää.

• Vinttikoiramies

En ole ikinä käynyt VesiVeijarissa. Voiko siellä uittaa koiria esim. lastenaltaassa? Nuo mun wuffet (oottehan te ne jo nähneetkin) pelkäävät kylmää vettä, mutta kiva niitäkin olisi joskus pestä. Pitäisikö ne muuten saunottaa ensiksi vai saavatko ne loikata heti altaaseen?

• TOSIidiootti

Saa loikata suoraan altaaseen,säännöt ovat vain ihmisille.Ja tähtipölylle sen verran et eihän suomes oo susia ja kettuja.Niitä on vaan alaskassa ja perhossa.Eikös se eilinen python jota mää sulle näytin oo tarpeeks pelottava vai pitäiskö sen olla vielä isompi ja karvasempi?

• Tähtipölyy

Siis niinku voi ei!!!! Oliko se niinku oikeasti joku käärme? Et kai sä heittäis läppää? Mä kun niinku olin ihan varma et se oli niinku norsun kärsä???? Mut eihän norsut oo villieläimii? Niinku Dumbo vaikka...

• Bengt-Håkan Ekenäs

Voiko siellä jossain altaassa pestä yhet muikkuverkot. Tuuli löi ne viime yönä täyteen paskaa ja mieluusti selvittelisin ne lämpimässä vedessä. Eikös siellä ole jotku suodattimet, jotka kerää moskat?

• joo, joo mies

Joo, ei lampaidenhoito ole mitään susienhoitamiseen verrattuna. Lampaita on Suomessa pilvinpimein ja susia liian vähän. Artsi sudennäköisen koiran omistaja ja vinttikoiramies, heidän polvet tutisevat, kun pelkäävät että tuon rajantakaa, hillareissun ohella susia tänne. Koiria voi uittaa soramontuilla ja samalla pestä ne muikkuverkot, eikä siellä ole susia eikä käärmeitä.

• Artsi -71

Susia pitää suojella, vaikka koiran omistaisikin. Se taitaa olla meidän molempien mielipide.

• joo, joo mies
        Artsi -71 kirjoitti:

Susia pitää suojella, vaikka koiran omistaisikin. Se taitaa olla meidän molempien mielipide.

Totta, samaa mieltä olen. Itse olen aikanaan omistanut yhden oman koiran ja aikaisempi koira oli vanhempieni. Susia voi ja pitääkin suojella, luotettavien laskelmien mukaan susia ei ole Suomessa liikaa, vaan liian vähän. Jos susi veisi koirani, en alkaisi susienvihaajaksi. Koira on aina omistajan vastuulla, tarkoitan itseäni koiran omistajana. Joo, jutusteluni tahtoo väkisinkin karata susikeskusteluun. Tuntuu, että susikeskustelusta ei koskaan tule loppua. Eikä tulekaan loppua, Perhon tapahtumat ja Lohtajan kaapattu susikuva. Aina jotain yllätyksiä on tulossa varmaan jatkossakin.

• Artsi -71
        joo, joo mies kirjoitti:

Totta, samaa mieltä olen. Itse olen aikanaan omistanut yhden oman koiran ja aikaisempi koira oli vanhempieni. Susia voi ja pitääkin suojella, luotettavien laskelmien mukaan susia ei ole Suomessa liikaa, vaan liian vähän. Jos susi veisi koirani, en alkaisi susienvihaajaksi. Koira on aina omistajan vastuulla, tarkoitan itseäni koiran omistajana. Joo, jutusteluni tahtoo väkisinkin karata susikeskusteluun. Tuntuu, että susikeskustelusta ei koskaan tule loppua. Eikä tulekaan loppua, Perhon tapahtumat ja Lohtajan kaapattu susikuva. Aina jotain yllätyksiä on tulossa varmaan jatkossakin.

Ja aina kun pieni metsästyskoira joutuu "suden" suuhun, pitäisi tutkia, onko syyllinen ollut kuitenkin jokin toinen koira. Tiedän useita tapauksia, joissa pystäri on joutunut esimerkiksi hirvikoiran raatelemaksi ja syytä on yritetty vierittää olemattoman suden "harteille".

• joo, joo mies
        Artsi -71 kirjoitti:

Ja aina kun pieni metsästyskoira joutuu "suden" suuhun, pitäisi tutkia, onko syyllinen ollut kuitenkin jokin toinen koira. Tiedän useita tapauksia, joissa pystäri on joutunut esimerkiksi hirvikoiran raatelemaksi ja syytä on yritetty vierittää olemattoman suden "harteille".

Niin se on, jos metsästyskoira joutuukin toisen koiran suuhun, syy ei ole suden, vaan hirvikoiran. Minä hakkasin kylätiellä kerran nyrkillä hirvikoiraa pidin suurta ääntä, hirvikoira oli hyökkäämässä koirani kimppuun. Hirvikoira pakeni, kun huusin ja karjuin. Koira pelkää ääntä.

• TOSIidiootti

Sori nyt Tähtis mut eihän Dumbo oo mikään eläin vaan fazerin suklaa makeinen.Just kävin hakee kaupasta yhen dumbo pussin ja vietän täs leffailtaa parasta aikaa.Ps vai norsun kärsä:)kiitos,olen otettu!Rupee näköjään nää tv-shopista tilatut venytyslaitteet tehoamaan.

• joo, joo mies

Mitä laitteita tv-shopista? Miten ne tehoo

• Anonyymi

Onko asevarikon metsikössä koira paskaa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      402
      2132
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      12
      1999
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      250
      1405
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      82
      1059
    5. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      56
      975
    6. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      402
      948
    7. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      39
      828
    8. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      789
    9. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      75
      760
    10. Hyvää yötä mies

Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo
      Tunteet
      70
      734
    Aihe