KUKA ON HYVÄ ARKKITEHTI???

Palkkaan hänet heti!!!

Tällä palstalla keskustellaan paljon siitä, kuinka kannattaa pirrättää talo hyvällä arkkitehdillä ja kuinka hyvä arkkitehti säästää oman palkkansa hyvin suunnitellussa talossa jne. Mutta nyt alkaa kyllästyttäää!!! Kyllähän tämän tajuaa, mutta kun minä olen nyt jo toista kuukautta yrittänyt etsiä sitä HYVÄÄ arkkitehtiä, niin nyt olisi todellakin jo kiva tietää kuka hän on? Nimetkää siis kokreettisesti joitakin hyviä arkkitehtejä esim. Tampereen seudulta. Niin ja vastaavasti olisi kiva tietää mistä sitten tunnistaa sen huonon arkkitehdin, jotta osaan häntäkin varoa.

Kiitokset!

12

4041

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joku

      on kaikki hyvien arkkitehtien suunnittelemia, jos sinulla on oikeasti rahaa rakentaa, valitse kuvastosta valmis arkkitehdin luomus.

      • K70

        Kuvastosta valitset nimekkään arkkitehdin luomuksen, niin siinähän on kiva asua, kun tietää, että on nimekäs henkilö suunnitellut talon.
        Tosin tuolla kuvastotalon piirtäjällä on aika ohuet tiedot juuri sinun tarpeistasi, mitä taloon haluat ja mihin minkäkokoisena ja millaiselle tontille.
        ...vai oiskohan ne pakettisuunnittelijat sittenkin ennustajia, jotka tietää minkä kokoisen olohuoneen mä haluan ja mihin ilmansuuntaan tahdon aamutoimillani lorotella.


      • joku
        K70 kirjoitti:

        Kuvastosta valitset nimekkään arkkitehdin luomuksen, niin siinähän on kiva asua, kun tietää, että on nimekäs henkilö suunnitellut talon.
        Tosin tuolla kuvastotalon piirtäjällä on aika ohuet tiedot juuri sinun tarpeistasi, mitä taloon haluat ja mihin minkäkokoisena ja millaiselle tontille.
        ...vai oiskohan ne pakettisuunnittelijat sittenkin ennustajia, jotka tietää minkä kokoisen olohuoneen mä haluan ja mihin ilmansuuntaan tahdon aamutoimillani lorotella.

        et rakenna vain itsellesi vaan asunnon on oltava muidenkin käytettävissä, sillä mitä sinä haluat ei pitkällä aikavälillä ole mitään merkitystä.

        Tehtäväsi on rakentaa (yhteiskunnan ohjauksessa) maahamme hyvää ja kaikille soveltuvaa asuntokantaa.


      • K70
        joku kirjoitti:

        et rakenna vain itsellesi vaan asunnon on oltava muidenkin käytettävissä, sillä mitä sinä haluat ei pitkällä aikavälillä ole mitään merkitystä.

        Tehtäväsi on rakentaa (yhteiskunnan ohjauksessa) maahamme hyvää ja kaikille soveltuvaa asuntokantaa.

        Niinpä.
        Kaiken maailman grynderit on tuonkin saanut aikaan rakentelemalla kaikesta laistaen ongelmakämppiä.

        Asianhan pitäisi olla aivan toisin.
        Minä rakennan OMALLE tontille, OMALLA rahalla, OMAA taloa. Senhän ei pitäisi kuulua yhtään kenellekkään, minkä näköinen yms. siitä tulee.
        Tämä siis kärjistäen, ymmärrän kyllä kaavamääräyksiä tiiviisti rakennetuilla alueilla.

        Toisekseen, tuolla ei ole mitään tekemistä pakettitalojen kuvastojen kanssa. Kyllä ne huippuarkkitehdinkin piirtämät talot voidaan rakentaa päin helvettiä, yhteiskunnan ohjauksessakin!


      • Talopakettimallistoista löytyy paljon muidenkin kuiin arkkitehtien suunnittelemia malleja.


    • piirrättänyt

      tee itse luonnokset niin pääsee arkkitehti jyvälle mitä haluat ja edelleen katso sen tekemiä luonnoksia, ennen loppullisia kuvia .onneksi on säännöt ettei tule mitä sattuu minnekkin.

    • Arkkitehti

      Hyviä arkkitehteja löytyy mm. Tampereen SAFA:n (Suomen Arkkitehtiliitto) avustuksella tai SAFA:n kotisivuilta www.safa.fi/arkkitehtihaku.

      Hyvyys on tietysi jossain määrin "katsojan silmässä". Itse suunnittelijana olen aina pyrkinyt tuomaan sen esille, että olennaisinta on löytää suunnittelija jonka VALMIISTA taloista pidät (ja haluat "jotain tuon henkistä") tai, jonka kanssa keskusteltuasi jonkun aikaa, huomaat "puhuvanne samaa kieltä".

      Kodin suunnitteleminen toiselle on kenties haastavimpia mahdollisia toimeksiantoja, joten mitä tarkemmin osaat yksilöidä toiveesi sen helpompi on välitää suunnittelijalle toiveesi.

      Toisaalta on hyvä huomioida, että arkkitehdin koulutus ja kokemus ei ole aivan tyhjänpäiväistä ja monen "tavallisenkin" arkkitehdin näkemys on kuuntelemisen arvoinen..

      Menestystä projektiisi.

    • Kari S
      • varo vaaraa

        Tuo on joku huijariryhmä mikä kerää ryövättäviä osoitteita tms. Kari S alias milloin mitäkin ilmoittelee kaikkia valetarinoita joka rakennuspalstalla


    • Hyvä arkkitehti totta vie kykenee säästämään rakennuttajalle palkkansa verran verrattuna vain tavalliseen arkkitehtiin verrattuna. Huono arkkitehti tekee suoranaista vahinkoakin esimerkiksi suunnittelemalla sen verta ufon talon, ettei kukaan sitä ihan tosissaan lähde edes tarjoamaan - tai tarjotessaankin laittavat hintaan reippaasti suolaa, jotta yllätyksiin on varauduttu riittävästi.

      Valitettavasti en voi sinua auttaa etsinnässäsi, sen verran vähän minä hyviä arkkitehtejä tunnen.

    • paras arkkitehti

      Mä oon paras arkkitehti maailmassa!

    • adfaafadf

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      125
      3156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      89
      2886
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2248
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      23
      1787
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1519
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1494
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1437
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1397
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1335
    Aihe