Tällä palstalla keskustellaan paljon siitä, kuinka kannattaa pirrättää talo hyvällä arkkitehdillä ja kuinka hyvä arkkitehti säästää oman palkkansa hyvin suunnitellussa talossa jne. Mutta nyt alkaa kyllästyttäää!!! Kyllähän tämän tajuaa, mutta kun minä olen nyt jo toista kuukautta yrittänyt etsiä sitä HYVÄÄ arkkitehtiä, niin nyt olisi todellakin jo kiva tietää kuka hän on? Nimetkää siis kokreettisesti joitakin hyviä arkkitehtejä esim. Tampereen seudulta. Niin ja vastaavasti olisi kiva tietää mistä sitten tunnistaa sen huonon arkkitehdin, jotta osaan häntäkin varoa.
Kiitokset!
KUKA ON HYVÄ ARKKITEHTI???
12
4100
Vastaukset
- joku
on kaikki hyvien arkkitehtien suunnittelemia, jos sinulla on oikeasti rahaa rakentaa, valitse kuvastosta valmis arkkitehdin luomus.
- K70
Kuvastosta valitset nimekkään arkkitehdin luomuksen, niin siinähän on kiva asua, kun tietää, että on nimekäs henkilö suunnitellut talon.
Tosin tuolla kuvastotalon piirtäjällä on aika ohuet tiedot juuri sinun tarpeistasi, mitä taloon haluat ja mihin minkäkokoisena ja millaiselle tontille.
...vai oiskohan ne pakettisuunnittelijat sittenkin ennustajia, jotka tietää minkä kokoisen olohuoneen mä haluan ja mihin ilmansuuntaan tahdon aamutoimillani lorotella. - joku
K70 kirjoitti:
Kuvastosta valitset nimekkään arkkitehdin luomuksen, niin siinähän on kiva asua, kun tietää, että on nimekäs henkilö suunnitellut talon.
Tosin tuolla kuvastotalon piirtäjällä on aika ohuet tiedot juuri sinun tarpeistasi, mitä taloon haluat ja mihin minkäkokoisena ja millaiselle tontille.
...vai oiskohan ne pakettisuunnittelijat sittenkin ennustajia, jotka tietää minkä kokoisen olohuoneen mä haluan ja mihin ilmansuuntaan tahdon aamutoimillani lorotella.et rakenna vain itsellesi vaan asunnon on oltava muidenkin käytettävissä, sillä mitä sinä haluat ei pitkällä aikavälillä ole mitään merkitystä.
Tehtäväsi on rakentaa (yhteiskunnan ohjauksessa) maahamme hyvää ja kaikille soveltuvaa asuntokantaa. - K70
joku kirjoitti:
et rakenna vain itsellesi vaan asunnon on oltava muidenkin käytettävissä, sillä mitä sinä haluat ei pitkällä aikavälillä ole mitään merkitystä.
Tehtäväsi on rakentaa (yhteiskunnan ohjauksessa) maahamme hyvää ja kaikille soveltuvaa asuntokantaa.Niinpä.
Kaiken maailman grynderit on tuonkin saanut aikaan rakentelemalla kaikesta laistaen ongelmakämppiä.
Asianhan pitäisi olla aivan toisin.
Minä rakennan OMALLE tontille, OMALLA rahalla, OMAA taloa. Senhän ei pitäisi kuulua yhtään kenellekkään, minkä näköinen yms. siitä tulee.
Tämä siis kärjistäen, ymmärrän kyllä kaavamääräyksiä tiiviisti rakennetuilla alueilla.
Toisekseen, tuolla ei ole mitään tekemistä pakettitalojen kuvastojen kanssa. Kyllä ne huippuarkkitehdinkin piirtämät talot voidaan rakentaa päin helvettiä, yhteiskunnan ohjauksessakin! Talopakettimallistoista löytyy paljon muidenkin kuiin arkkitehtien suunnittelemia malleja.
- piirrättänyt
tee itse luonnokset niin pääsee arkkitehti jyvälle mitä haluat ja edelleen katso sen tekemiä luonnoksia, ennen loppullisia kuvia .onneksi on säännöt ettei tule mitä sattuu minnekkin.
- Arkkitehti
Hyviä arkkitehteja löytyy mm. Tampereen SAFA:n (Suomen Arkkitehtiliitto) avustuksella tai SAFA:n kotisivuilta www.safa.fi/arkkitehtihaku.
Hyvyys on tietysi jossain määrin "katsojan silmässä". Itse suunnittelijana olen aina pyrkinyt tuomaan sen esille, että olennaisinta on löytää suunnittelija jonka VALMIISTA taloista pidät (ja haluat "jotain tuon henkistä") tai, jonka kanssa keskusteltuasi jonkun aikaa, huomaat "puhuvanne samaa kieltä".
Kodin suunnitteleminen toiselle on kenties haastavimpia mahdollisia toimeksiantoja, joten mitä tarkemmin osaat yksilöidä toiveesi sen helpompi on välitää suunnittelijalle toiveesi.
Toisaalta on hyvä huomioida, että arkkitehdin koulutus ja kokemus ei ole aivan tyhjänpäiväistä ja monen "tavallisenkin" arkkitehdin näkemys on kuuntelemisen arvoinen..
Menestystä projektiisi. - Kari S
Kannattaa liittyä OKT rakentajien ryhmään. Siellä tällähetkellä rakentavat jakavat vinkkejä toisilleen
http://www.facebook.com/pages/Raksakimppa/120617824678078/- varo vaaraa
Tuo on joku huijariryhmä mikä kerää ryövättäviä osoitteita tms. Kari S alias milloin mitäkin ilmoittelee kaikkia valetarinoita joka rakennuspalstalla
Hyvä arkkitehti totta vie kykenee säästämään rakennuttajalle palkkansa verran verrattuna vain tavalliseen arkkitehtiin verrattuna. Huono arkkitehti tekee suoranaista vahinkoakin esimerkiksi suunnittelemalla sen verta ufon talon, ettei kukaan sitä ihan tosissaan lähde edes tarjoamaan - tai tarjotessaankin laittavat hintaan reippaasti suolaa, jotta yllätyksiin on varauduttu riittävästi.
Valitettavasti en voi sinua auttaa etsinnässäsi, sen verran vähän minä hyviä arkkitehtejä tunnen.- paras arkkitehti
Mä oon paras arkkitehti maailmassa!
- adfaafadf
Safan listalta löytyy myös huonoja arkkitehteja, ei siitä voi suoraan sanoa onko joku hyvä vai ei. Joskus arkkitehdin valinnasta voi tulla painajainen:
http://turhanheikoillajailla.blogspot.fi/2013/04/arkkitehtikatastrofi.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123840MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar782027Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5461626Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin851298Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671097Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331018Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60873- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3808