Punapääbarbin ravinto: on enimmäkseen kasvissyöjä

oikea ruokinta

http://freshaquarium.about.com/od/barbs/p/Black_Ruby_Barb.htm

Suomalaisilla sivustoilla korostetaan virheellisesti liikaa sekaruokaisuutta!


Ravinto:

Kalat syövät enimmäkseen pohjalta. Ne kaivelevat paloja orgaanisesta aineksesta, joka kasaantuu metsäpurojen pohjalle. Niiden ruokavalio koostuu lähes kokonaan tästä orgaanisesta aineksesta ja levästä. Siksi on tärkeää pitää paljon kasviainesta niiden ruokavaliossa. Hiutaleet/rakeet/pohjatabletit, joissa on runsaasti kasvismateriaalia, ja myös vihannekset, kuten kuoritut herneet, pala raakaa kesäkurpitsaa ja kuorittua salaattia tai pinaattia, ovat kaikki hyviä valintoja.

Lisää kasvisruokavalioon satunnaisesti elävää/pakastekuivattua ruokaa, esim. surviaista, vesikirppua ja katkarapua, joka viikko tai joka toinen.

Omaa kokemusta: Kannattaa varoa kuitenkin kesäkurpitsan siemeniä ja liian isoa hernepalasta, koska voivat tukehduttaa barbin, ja monen muunkin kalan! Ne kun eivät pehmene kalan suussa moneen tuntiin ja voivat siis tarttua kalan kurkkuun, jolloin kala ei voi sitä "oksentaa" pois!!

Diet:

Ruby Barbs are what is known as a benthic, or bottom, feeder. They rummage for bits of organic material in the detritus that builds up on the bottom of the forest streams they live in. Their diet is almost entirely composed of the detritus and algae. For this reason, it's important to keep plenty of vegetable matter in their diet. Flake foods high in vegetable matter, or vegetables such as shelled peas, pieces of raw zucchini, and blanched lettuce or spinach, are all good choices.

As an augment to the vegetarian diet, occasional feedings of live foods are beneficial. Bloodworms, Daphnia and Brine Shrimp are all good choices to feed as a supplement every week or two.

1

84

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lisäys...

      Kisailevat keskenään tuntikausia. SIksi surviaista melko usein viikossa. Surviaiset ovat hyviä raudanlähteitä (veri). Tarvitsevat rautaa, ettei tule anemia/tulehduksia. Eivätkä väsy!

      Tämä omaa kokemusta!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe