Brukar ni ännu tvätta mattor med skurborste och tallsåpa ?Jag gör ,jag tycker det är en av sommarens höjdpunkter.Jag har många ärvda mattor som mormor har vävt, mörka i färgen med smala ränder av,rött och andra mera lysande färger.De mattorna bara måste tvättas för hand.
Tvätt av mattor.
4
120
Vastaukset
- skurborsten
Man kan ju ha det som en picknick meddetsamma.Mattor tvättade med tallsåpa doftar så gott.
- trasmattan
De vackraste mattorna är nog de som är vävda av "trasor ", de blir minnesmattor på samma gång,mammas klänning,pappas skjorta,de hemska gardinerna...........folk har bara inte riktigt tid att klippa mattrasor nu för tden,enklare att köpa färdiga.
- skurtanten
trasmattan kirjoitti:
De vackraste mattorna är nog de som är vävda av "trasor ", de blir minnesmattor på samma gång,mammas klänning,pappas skjorta,de hemska gardinerna...........folk har bara inte riktigt tid att klippa mattrasor nu för tden,enklare att köpa färdiga.
Nu gäller det nog att skynda på med mattvätt,om man tänker få dem torra också.Finns inget värre än nyvättade mattor som måste bäras ut och in mellan regnskurarna.De doftar inte mera rent och sommar.
- Kkkkiii
Om du tycker att tvätta mattor är en av sommarens höjdpunkter, du få tvätta mina mattor också ;) Jag tycker inte tvätta mattor, men om man måste motionera...tvätta mattor kan vara en av sommarens bästa motioner :) och om man har inte ( eller tycker inte tvätta) sina egna mattor, man kan ju tvätta någon annans mattor, kanske mormors... Motion och glad mormor, kanske det är en av sommarens höjdpunkter :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä602047Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1661698Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701408Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2431379Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2331321Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421185- 811156
- 1281155
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3481097Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3181086