Brukar ni ännu tvätta mattor med skurborste och tallsåpa ?Jag gör ,jag tycker det är en av sommarens höjdpunkter.Jag har många ärvda mattor som mormor har vävt, mörka i färgen med smala ränder av,rött och andra mera lysande färger.De mattorna bara måste tvättas för hand.
Vastaukset 4
- skurborsten
Man kan ju ha det som en picknick meddetsamma.Mattor tvättade med tallsåpa doftar så gott.
- trasmattan
De vackraste mattorna är nog de som är vävda av "trasor ", de blir minnesmattor på samma gång,mammas klänning,pappas skjorta,de hemska gardinerna...........folk har bara inte riktigt tid att klippa mattrasor nu för tden,enklare att köpa färdiga.
- skurtanten
trasmattan kirjoitti:
De vackraste mattorna är nog de som är vävda av "trasor ", de blir minnesmattor på samma gång,mammas klänning,pappas skjorta,de hemska gardinerna...........folk har bara inte riktigt tid att klippa mattrasor nu för tden,enklare att köpa färdiga.
Nu gäller det nog att skynda på med mattvätt,om man tänker få dem torra också.Finns inget värre än nyvättade mattor som måste bäras ut och in mellan regnskurarna.De doftar inte mera rent och sommar.
- Kkkkiii
Om du tycker att tvätta mattor är en av sommarens höjdpunkter, du få tvätta mina mattor också ;) Jag tycker inte tvätta mattor, men om man måste motionera...tvätta mattor kan vara en av sommarens bästa motioner :) och om man har inte ( eller tycker inte tvätta) sina egna mattor, man kan ju tvätta någon annans mattor, kanske mormors... Motion och glad mormor, kanske det är en av sommarens höjdpunkter :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Metsamanin muru kissa kuollut
Nyt siellä surraan muru kissaa päivä tolkulla,vaikka muuten ei oo välittänyt mitenkään siitä,kun joka videolla vaan mars1853081- 931378
Kysymys
Pystyisitkö tutustuu kaverina tai alkaa parisuhteeseen skitsofreenikon kanssa? T.Skitosoaffektiivinen (parantunut) Ois2481112- 1281102
Tapailtaisko nainen
Meidän kotien puolessavälissä suunnilleen, vähä niinku salaa. Siinä on yks kiva paikka joka sopis hyvin. Mieheltä86965- 94820
Kissan kuolema
https://youtube.com/shorts/lJznLVfBTxA?si=h-F1D4Arg4uGjGX- On tuo aivan uskomaton tapaus! Lähes 200 osanottoa ja surun105684Haluatko J-mies jutella asiat selviksi vai jäädä palstalle haaveilemaan
Kuten otsikko sanoo: Haluatko tavata ja jutella, jotta saadaan asioihin selvyys lopullisesti vai haluatko mieluummin haa55675Naiset ymmärtävät ettei talous lähde nousuun
Miten paljon järjellisempi olento nainen onkaan kuin tilastollisestikin paremmin tienaava mies. Kun kaikkialla puskuroid106636- 38582