polydipsia

vesijuoppo

Eli pakonomainen tarve juoda vettä; "vesijuoppous".
Tajusin vasta hetki sitten kun sattumalta luin netistä tosta että ei hemmetti, minähän juon ihan kauheesti vettä ja oon juonut lapsesta asti. Jo pienenä saatoin juoda litra tolkulla vettä tai maitoa. Ennen nukkumaan menoa join jo ihan pienenä tuttipullokaupalla maitoa ennen nukkumaan menoa nimenomaan pakonomaisesti. Vanhempana join vettä koko ajan ja nyt olen jopa siirtynyt alkoholiin.
Epäilen että juon lähes 5 litraa päivässä nesteitä, kahvia, vettä, limua. Ihan mitä vain vaikka ei ole janokaan ja ahdistun jos joudun paikkoihin joissa ei ole mahdollisuutta juoda. Juominen auttaa henkiseen ahdistukseen josta kärsin ja masennukseen. Haluan vaan saada täytettyä sitä tyhjää oloa nesteillä.
Minulle tulee helposti jano ja jos syön jotain saan aivan kauhean janon tunteen jos en heti perään juo. Saatan juoda puoli litraa yhdellä kulauksella. Vessassa saa rampata joka paikassa.
Olen kuullut että tää liittyy henkisiin sairauksiin, jopa skitsofreniaan ja ahdistushäiriöihin. Mietin kärsiikö kukaan muu tästä vaivasta. Se on ilmeisesti harvinaista.

6

3662

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kohtuus kaikessa

Jos juo niin vesi on parempi vaihtoheto kuin alkoholi ja sokerijuomat. Tuollainen vesimäärä huuhtelee elimistöstä suolat ja voi johtaa jopa vesimyrkytykseen. On se varmaan kova rasitus munuaisillekin tuollainen turha veden suodatus. Elimistäösi on tottunut tavallsita runsaamapaan veden tarpeeseen.
      Varmaan olisi syy alkaa pikkuhiljaa totuttaa keho kohtuulliseen nestetasapainoon. Mikäli et hikoile työn tai rasituksen vuoksi, nautittu nestemäärä on ainakin puolet liikaa.

• vesihorm.?
    • yxvaa...

Mun ystävän kehitysvammaisella veljellä on ollut juuri tuo vesiriippuvuus. Hän saattaa juoda vettä lähes 10 litraa päivässä. Hän on ollut useita kertoja sairaalahoidossa tuon takia. Jotkut suola-arvot on menneet täysin sekaisin ja hänellä on ollut rajua oksentelua. Mikään ei sitten ole pysynyt sisällä ja koko elimistö on ihan sekaisin. Hänelle ei ilmeiseti tule vedenjuonnista ns. hyvä olo, vaan se on pakonomaista juomista.

• Näin on

Tuo vesitystauti on ihan eri asia kuin pakonomainen veden juominen.

• Anonyymi

psykoosi lääkkeet auttavat pakonomaiseen veden juontiin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      64
      5582
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      20
      4167
    3. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      17
      2896
    4. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      151
      2159
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1886
    6. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      123
      1689
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1367
    8. Kerro jotakin kaivatustasi.

Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      71
      1148
    9. Harmi, se on

Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1126
    10. Maailma pysähtyy aina kun sut nään

Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o
      Ikävä
      72
      945
    Aihe