Paljon kissa maksaa vuodessa?

entinenkoiraihminen

Olen köyhä opiskelija ja olen kauan haaveillut kissasta. Joten paljon on hyvä säästää rahaa ennen kun hankkii kissan? Paljon sinulla/tutullasi kuluu kissaan vuodessa? Ja tottakai ymmärrän, että se vaihtelee jos vaikka kisu sairastuu...

52

2960

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kissaton.

      Ihan summamutikassa nappasin tuon eläinlääkäriaseman hinnaston, että voi vähän siitä katsoa suuntia eri toimenpiteistä. Sitten tietenkin kaikki ruoat, kissanhiekat, kissanvessa pitää hankkia, leikkikaluja ja kiipeilypuu tai raapimapuu. Jos asunnossasi on parveke, niin sinne kissa ei voi mennä ellei parveketta ole verkotettu tai lasitettu (maksaa). Jos tarvitset joskus kissanhoitajaa jos matkustat jonnekin mihin kissa ei voi tulla mukaan, niin sekin maksaa.

      En osaa mitään könttäsummaa arvioida, valitettavasti. Itsekin olen köyhä ja haaveilen kissasta, mutta toistaiseksi en ole uskaltanut ottaa kun ei ole yhtään säästössä vaan pikemminkin on velkaa. :(

      Toivottavasti haaveet kissasta muuttuvat joskus todeksi. :)

      http://www.elainlaakariasemaakuutti.fi/usein-kysyttya/hinnasto.html

      • Omasta kokemuksesta

        Moikka moi, itse otin kissani viimeisen ammattikouluvuoteni aikana. ja kirjoitan nyt sitten pitkän viestin ihan tästä miten minun kukkarolla raha juoksi.

        Aluksi rahaa meni reippaasti, mutta siitä selvisi, kun kiristi vain omaa vyötä tiukemmalle. Kaurapuuroa ja lättyjä, nam ;) Itse etenin kuitenkin näissä tarvikehankinnoissa vaihe vaiheelta, jolloin se ei tuntunut kerralla ihan kamalan kalliilta. Tärkeimmät varusteet täytyy tietysti hankkia heti, ruokakupit, alustat (jos haluat suojella lattioita, kuten minä!), vessa lapio, harja, ruoat ja hiekat.