2-tahtisessa evikassa, kun ei nosta bensaa kaasuttimelle? Olen purkanut ja pessyt kaasuttimen 2-3 kertaa ja kokeillut suuttimien eri säätöjä. Koneessa on luistikaasutin jossa on se koho alla....
Mikähän mahtaisi olla vikana..
12
2285
Vastaukset
- neuvoja vailla...
ja letkutkin on vaihdettu.
- Ykä2
Pikkusen lisää tietoa olisi ollut avuksi arvailun helpottamiseksi.
Letkukin vaihdettu, siis koneessa lienee erillinen tankki? Minkähän ikäluokan koneesta on kyse? Luisitkaasutin kun on harvinainen. Onkohan koneessa erillinen polttoainepumppu, vai siirtyykö polttoaine kampikammin paineen avulla, siis meneeko tankkiin kaksi letkua?
Mikäli koneessa on irtotankki ja polttoainepumppu, onko letkussa oleva käsipumppu oikein päin?
Jos koneessa on polttoainepumppu, niin mikä on sen kunto? Tuleeko kampikammiosta painepulssi vapaasti, eli onko kyseinen letku/reikä kunnolla auki? Tuleeko bensa käsipumpulla kaasariin vievästä letkusta?
Vanhempien OMC:n koneiden kanssa on ollut nykybensan aiheuttamia ongelmia tiivisteiden turvotessa kaasuttimessa niin, että koho ei toimi kunnolla.
Vanhoissa koneissa on sintterityyppinen suodatin, joka on herkkä menemään tukkoon likaisen tai seisoessaan hartsiintuvan polttoaineen takia.
Kerroit putsanneesi kaasarin, joten oletettavasti tiedät, että bensa ei tule kohokammioon saakka. Puhalsitko kanavat? - kahdella tahdilla
Mikä kone? ja onko siinä kiinteä vai irtotankki?
Jos letkussa tai liittimissä ilmavuoto, ei vättämättä jaksa imeä soppaa kaasarille.- neuvoja vailla...
Moottori on luultavasti 80-90 vuodelta, siinä on omatankki noin 2litraa, bensa tulee suoraan hanan kautta suodattimelle josta vissiin imu vetää sen kaasuttimelle. vaihdoin 15cm bensaletkua ja vishiinkin sen impulssiletkun myös.
Tuli itellä mieleen et jos siellä olisi kampiakselintiiviste kappaleina?? ei saisi sillalailla imua aikaan... Voisiko olla?? - kuulumatonta
neuvoja vailla... kirjoitti:
Moottori on luultavasti 80-90 vuodelta, siinä on omatankki noin 2litraa, bensa tulee suoraan hanan kautta suodattimelle josta vissiin imu vetää sen kaasuttimelle. vaihdoin 15cm bensaletkua ja vishiinkin sen impulssiletkun myös.
Tuli itellä mieleen et jos siellä olisi kampiakselintiiviste kappaleina?? ei saisi sillalailla imua aikaan... Voisiko olla??Kun irroitat letkun kaasarista ja siitä valuu bensaa, niin este on kaasarin neulaventtiilissä,se ei aukea eikä bensa pääse kammioon.Ei mun vanhassa
evikassa mitään muuta letkua ollut kuin ylätankilta yksi kaasarille,sulkuraana oli
tankin alla ja bensa tuli valumalla ilman apua.Voi myös olla tukos kaasarin
kannen tulpassa mihin letku kiinnitetään,taikka koho jumissa kohokammiossa
sulkien neulaventtiilin.Kaasari auki ja putsaus,pikku homma. Jos letkusta ei
tule bensaa,niin vielä pienempi homma.Kone imee kohokammiossa olevan
bensan suuttimien läpi jos bensaa kaasarissa on,ei siihen mitään impulssiletkua
tarvita,oo ikään kuullutkaan.
- kahdella tahdilla
Onhan sulla tankin ilmaruuvi auki ja polttoainehana toimii varmasti?
Kastuuko tulppa yhtään kun oot aikas nykiny? - neuvoja vailla...
Kummatkin toimii.. tankin päällä oleva ilmaruuvi ja pa-hanakin toimiin.. bensaa tulee, mutta se ei vaan mene kaasuttimelle. ei tulppa ei kastu.
- Kerro nyt ihmeessä
Minkä kokoisesta moottorista on kysymys. Oomme päätelleet, että aika pieni se taitaa olla, ja tankki on kopan sisällä, jos siinä on hana..
Ootko puhdistanu tankin, siellä saattaa olla möhnää, joka tukkii polttoaineen virtauksen, jos sitä ei tule kaasuttimelle asti.
Äläkä käytä 95-bensaa, vaan aina 98. ja samoin öljy, käytä merkkikohtaista, jos suinkin mahdollista.
Mulla oli ongelmia isommassa koneessa, kun pistin bensan sekaan Polaric-merkkistä öljyä, vaikka on TSC 3, API-TC laatua. savuttaa hirveästi, ja ei ota kierroksia, ennekun sadan metrin kiihdytyksen jälkeen. - Johnson 60 vro
Kerro nyt ihmeessä kirjoitti:
Minkä kokoisesta moottorista on kysymys. Oomme päätelleet, että aika pieni se taitaa olla, ja tankki on kopan sisällä, jos siinä on hana..
Ootko puhdistanu tankin, siellä saattaa olla möhnää, joka tukkii polttoaineen virtauksen, jos sitä ei tule kaasuttimelle asti.
Äläkä käytä 95-bensaa, vaan aina 98. ja samoin öljy, käytä merkkikohtaista, jos suinkin mahdollista.
Mulla oli ongelmia isommassa koneessa, kun pistin bensan sekaan Polaric-merkkistä öljyä, vaikka on TSC 3, API-TC laatua. savuttaa hirveästi, ja ei ota kierroksia, ennekun sadan metrin kiihdytyksen jälkeen.Nyt on pakko vastata! Tänä kesänä on ollut Johnson 60 2syl. ongelmia tyhkäkäynnin kanssa ja välillä liukuun lähdössä. Meinaa vaan töpeksiä ja ryyppyä härnäämällä lähtee liukuun. Ostin keväällä Polaric öljyä, muistaakseni samaa kuin sinulla! Edellisenä kesänä ajoin Yamahan öljyllä ja mitään ongelmia ei ollut koko kesänä. Taidanpahan hakea Yamahan öljyä kannun ja kokeilla sillä. Hintaeroahan näillä on tosi paljok, mutta eipä Yamahan öljy savutakkaan sitten ollenkaan.
- neuvoja vailla...
2-tahti, 3.5hp mercury
- hjölmjhgfd
Pistä polttoaineletkun pumpussa oleva nuoli moottoriin päin!
- nii i
heh heh.... kaasutin ei saa imua sylinteriltä. Impulssiletku on tarkastettu ja siinä ei ole vikaa. Joten luulisin et vika on kampikammiossa tai jossain välittömässä läheisyydessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 544736
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot1724286- 673902
- 1273882
Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti
Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans493681Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe793508- 983051
- 542895
- 252726
Korjaamo suositus
Vahva suositus Kumpulaisen korjaamolle vanhan 5-tien varrelta! Homma pelaa ja palvelu ykköslaatuista. Mukavaa kun tuli p152460