ekaa kertaa alanyassa.

minä vain

Hellou! Olemme poikaystäväni kanssa menossa kahdestaan alanyaan ensimmäistä kertaa. Hotellimme on itäisellä rannalla ja alanyan keskustaan on 3,5km, onko kellään tietoa meneekö sieltä ns. pikkujunaa/bussia alanyan keskustaan vai kävelläänkö vai pitääkö mennä taxilla?
Elokuussa ilmeisesti todella lämmin, onko totta että rannalle ei saa ottaa mukaan marketista ostettuja juomia? Ja onko itäisellä rannalla vaate/kenkä yms "kojuja"?
Ja onko itäisellä rannalla aktiviteetteja banaaniveneitä yms?
Muutakin juttuja voi kertoa jos tulee muille mieleen?
Ja vain asiallisia viestejä kiitos! :)

45

1232

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • idän ranta

Rantakatua menee ainakin bussi nro 1 keskustaan suht úsein ja maksaa 2 liiraa per nenä. Muutenkin kannattaa ajella paikallisilla busseilla esim. nro 10 menee Dim-joen padolle asti mukava retki eikä maksa paljoa. Olin itse keväällä aikaisin eikä silloin ollut "kojuja", mutta rantakadulla on kauppoja joissa myydään kenkiä ja vaatteita yms. En tiedä juomien viennistä rannalle kun silloin ei ilman viieyden takia tullut edes rannalla oltua. Me tykättiin kovasti siitä puolesta kaupunkia kun siellä oli elämää silloin keväälläkin siis paikallisia. Keskustassa oli basaareilla kauppiaat innokkaita jo silloin nk. talviaikaan, mutta idänpuolen kauppiaat antoi kulkea rauhassa moikkasivat ja jos sanoi vaan kiitos ei ei tuputtaneet mitään vaan toivottivat vaan hauskaa loman jatkoa. Asuttiin Lavinia hotellissa ja siinä lähellä oli hyvä ruokapaikka Kipaan päin ison risteyksen kulmauksessa paikalliset suosivat ja ruoka oli kohtuuhintaista ja hyvää. Kokeilkaa niitä rinkeleitä joita myydään kojuista/kärryistä oli helppoja ja hyviä välipaloja rantakadulla kävellessä. Hauskaa lomaa nauttikaa lämmöstä mekin lähdetään syksyllä uudestaan.

• minä vain

kiitos vinkeistä pitää etsiskellä tuo ruoka paikka ja kokeilla.
        Lämmöstä tosiaan nautitaan!

• Brasserie

Me oltiin itäisellä puolella huhtikuun puolenvälin jälkeen. Muutamana päivänä käytiin rannalla ja mukana oli omat juomat (iso vesipullo miehelle oluttölkki). Käytiin kuitenkin syömässä jotain pientä ko. ranta-alueen baarista, joten viimeisellä kerralla meidän ei enää tarvinnut maksaa rantapedeistä/varjosta mitään. Liekö normaali käytäntö vai mikä lie ollut? Myyntikojuja ei katujen varsilla itäisellä puolella ollut, mutta kaupat olivat auki. Itse tykkäsin enemmän tuosta itäisestä puolesta kuin Kleopatran puolesta. Miehen kannattaa käydä paikallisessa parturissa ja naiselle suosittelen käyntiä kampaajalla. Itse kävin vain pesettämässä hiukset laitattamassa kampauksen ja olin tosi tyytyväinen tulokseen. Kannattaa käydä Oban markkinoilla, joilta löytyy paljon erilaisia myyntikojuja.

• 2+8

Turkkilaisilla on itsellään aina omat eväät rannalla mukana. Myös näillä ns. yksityisillä rannoilla, joissa rantapeti pitää vuokrata.
      Itse olen aina tuonut kaupasta vesipullon ja jotain pientä naposteltavaa eikä kukaan ole koskaan siitä huomauttanut. Ei Kleopatra-rannalla, eikä Itäisellä rannnalla.
      Joskus olen kyllä lisäksi ostanut rannalla kiertelevältä myyjältä jäden tai bissen.

Bussia kannattaa käyttää mutta kulkevat muistaakseni kulkevat vain noin puoleen yöhön asti. Pysäkkiä lähestyvä bussi tööttää, siitä tiedät nostaa käden pystyyn ja pysäyttää oikean bussin. Ihan vinkkinä tämä, koska itse huidoin alkuun kättä jokaiselle ohimenevälle bussille, ja niitä oli paljon :)

• Minä vain

Joo kiitos paljon näistä' vinkeistä pitää kokeilla noita busseja jos noin edullisiakin ovat. Odotan matkaa kovasti joten jos jollain vielä omia kokemuksia/vinkkejä matkalle niin saa kertoa :)

Kestääkö muuten oikeesti neljä tuntia bussimatka hotelleille lentokentältä?
      Tuntuu kovin pitkältä tuo aika mutta kaipa se voi mennä, toivottavasti bussissa on ilmastointi =)

• Brasserie

Bussimatka voi viedä tuon 4 tuntia, kun puolessa välissä pysähdytään vähäksi aikaa tauolle. Lisäksi bussi kiertelee perillä jättäen porukkaa eri hotelleihin. Ainakin meidän bussissa oli ilmastointi. Lisäksi bussista voi ostaa juomia, jotka ainakin menomatkalla tekivät kauppansa. Toki niitä olisi saanut edullisemmin lentoasemalta. Kannattaa muuten varata matkaan pieniä euron seteleitä sekä vaihtaa perillä/nostaa liiroja. Tilanteen mukaan voi sitten tutkailla, että kummalla kannattaa maksaa. Me käytiin kahdesti syömässä Flash-nimisessä ravintolassa, kun tykästyttiin siihen heti eka-iltana. Joten suosittelen sitä. Dim-joki on varmaan käymisen väärti, me oltiin niin aikaisin keväällä, ettei sinne silloin kannattanut mennä. Kannattaa muuten tutkia eri matkanjärjestäjien kohdeoppaita ja poimia sieltä "helmet".

• mina vain

Joo no tuota just mietin että kestää noiden ihmisten "tiputtelu" hotelleille jonkin aikaa. Sitä mun piti kysyä myös että missä ne rahat kannattaa vaihtaa onko hotelleilla rahanvaihto vai missä kannattaa eikä siis suomessa jo valmiiksi?
      Me ajateltiin lähtee sille laiva retkelle vai mikä lie ei se joki risteily vaan se oli joku toinen,missä sitte oli se ruoka kanssa ja sai uida siellä keskellä merta :)
      Otan noita ruoka paikkojen nimiä ylös kyllä varmasti joku löydetään =) matkustetaan tjäreborgin matkalla ja sielä kun on noi retket niin tuntuu hurjalta ne hinnat? oliko alanyassa/ itäisellä puolella jotain vesipuistoa ja jos on joku käynyt niin minkälaiset hinnat sielä esim. sisäänpääsy ym.. ?
      Kiitos vastauksista! :)

• Vakiasukas

Hei! Raha kannattaa ehdottomasti vaihtaa vasta täällä, kurssi on todella paljon parempi. Valuutanvaihtopisteissä on kaikissa sama kurssi, kannattaa vain tarkistaa, että ei peritä komissiota (useimmissa ei). Luottokortti kelpaa, mutta ei ihan kaikkialla. Laivaretki merelle Kale-kukkulan ympäri kannattaa ehdottomasti tehdä. En tiedä mitä matkanjärjestäjät tästä retkestä perivät, mutta satamasta tai kadun varren myyntipisteistä ostettuna hinta halvimmillaan on 15 euroa, sisältää vaatimattoman lounaan (kanaa, riisiä, salaatti ja leipää). Juomat yleensä maksavat erikseen. Retki kestää n. 4-5 tuntia ja monta uimapysähdystä välillä. Jonkinmoista viihdykettäkin niillä yleensä on. Kiva retki helteisenä päivänä. Itäisellä rannalla ei ole vesipuistoa, pieni, vaatimaton on Kleopatrarannan tuntumassa, isompi parikymmentä kilometriä Antalyaan päin, hinta muistaakseni parikymppiä sis. kuljetuksen ja lounaan. Katuvarsien myyntipisteissä tämäkin retki on tarjolla. Hyvää lomaa!

• minä vain
        Vakiasukas kirjoitti:

Hei! Raha kannattaa ehdottomasti vaihtaa vasta täällä, kurssi on todella paljon parempi. Valuutanvaihtopisteissä on kaikissa sama kurssi, kannattaa vain tarkistaa, että ei peritä komissiota (useimmissa ei). Luottokortti kelpaa, mutta ei ihan kaikkialla. Laivaretki merelle Kale-kukkulan ympäri kannattaa ehdottomasti tehdä. En tiedä mitä matkanjärjestäjät tästä retkestä perivät, mutta satamasta tai kadun varren myyntipisteistä ostettuna hinta halvimmillaan on 15 euroa, sisältää vaatimattoman lounaan (kanaa, riisiä, salaatti ja leipää). Juomat yleensä maksavat erikseen. Retki kestää n. 4-5 tuntia ja monta uimapysähdystä välillä. Jonkinmoista viihdykettäkin niillä yleensä on. Kiva retki helteisenä päivänä. Itäisellä rannalla ei ole vesipuistoa, pieni, vaatimaton on Kleopatrarannan tuntumassa, isompi parikymmentä kilometriä Antalyaan päin, hinta muistaakseni parikymppiä sis. kuljetuksen ja lounaan. Katuvarsien myyntipisteissä tämäkin retki on tarjolla. Hyvää lomaa!

Kiitos paljon näistä vinkeistä tuo veneretki kyllä kiinnostaa kovasti ja se vesipuisto myös jos vaikka käytäis siellä pidemmällä :)
        Miten tuon komission voi tarkistaa? :o ( bimboKo?)
        Kun monissa etelänmaissa sanotaan että rahanvaihto pisteissä kaduilla ei kannata vaihtaa kun huijataan mutta Turkissa voi toki olla toisin :)
        Olimme viime vuonna bulgarian kultahietikolla niin meillä oli hotellilla rahanvaihtoa ja se oli ainakin turvallista :) Kiitos vielä kaikkien kommenteista jos jollain vielä tulee mieleen jotain niin tänne vaan =)

• Vakiasukas
        minä vain kirjoitti:

Kiitos paljon näistä vinkeistä tuo veneretki kyllä kiinnostaa kovasti ja se vesipuisto myös jos vaikka käytäis siellä pidemmällä :)
        Miten tuon komission voi tarkistaa? :o ( bimboKo?)
        Kun monissa etelänmaissa sanotaan että rahanvaihto pisteissä kaduilla ei kannata vaihtaa kun huijataan mutta Turkissa voi toki olla toisin :)
        Olimme viime vuonna bulgarian kultahietikolla niin meillä oli hotellilla rahanvaihtoa ja se oli ainakin turvallista :) Kiitos vielä kaikkien kommenteista jos jollain vielä tulee mieleen jotain niin tänne vaan =)

Et ole binmbo kun kysyt. No comission -maininta on jo rahanvaihtopisteen ulkopuolella, samoin päivän kurssi. Vaihto on todella turvallista niissä. Toki kannattaa tarkistaa käteensä saamat rahat ihan niin kuin missä tahansa, virheitähän sattuu. Hotellissa vaihtamista en suosittele kuin hätätilassa, koska kurssin määrää hotelli ja on takuulla huonompi. Samoin euroilla maksaminen basaarissa, kaupoissa, ravintoloissa on epäedullista.

• minä vain
        Vakiasukas kirjoitti:

Et ole binmbo kun kysyt. No comission -maininta on jo rahanvaihtopisteen ulkopuolella, samoin päivän kurssi. Vaihto on todella turvallista niissä. Toki kannattaa tarkistaa käteensä saamat rahat ihan niin kuin missä tahansa, virheitähän sattuu. Hotellissa vaihtamista en suosittele kuin hätätilassa, koska kurssin määrää hotelli ja on takuulla huonompi. Samoin euroilla maksaminen basaarissa, kaupoissa, ravintoloissa on epäedullista.

Hyvä tämä valaisi asiaa kyllä hyvin, pitää vaihdella rahat sitten sielä niissä rahanvaihtopisteissä =) ja joo ajateltiin kyllä vaihtaa rahaa ja maksaa liiroilla eikä euroilla ollenkaan :)
        Odotan matkaa innolla, oon saanut hyviä vinkkejä täältä kiitos vaan kovasti!

• khkhkhkhkhk

Joo toi kuljetus kentältä hotellille on minimissään 2,5 h, mutta voi kestää jopa 4 h!. Riippuen kuinka moneen hotelliin matkustajia, sekä liikenteen määrästä.

Itse koen sen niin surkeana alkuna lomalle, että olen varannut aina vuokra-auton kentälle ja olen jo altaalla kylmä kalja kädessä, kun muut hikiset matkalaiset vasta lähestyvät Alanyaa.

Ja auto on käytössä viikon, jos haluaa jossain käydä...

• Minulla on

mukana oma vesiliukumäki, jonka otan yleensä käyttöön jo koneessa.

Kiva on myös ratsastaa seeproilla ennen bussiin siirtymistä.

• minä vain

Ai silleeki vois tehdä noo me jo ollaan otettu ne kuljetukset sinne mutta toivottavasti ei menis ihan neljää tuntia ja että se ilmastointi edes sitten toimisi :)
        Ens kerralla sitä ollaan sitten viisaampia :.

• Osta oma
        minä vain kirjoitti:

Ai silleeki vois tehdä noo me jo ollaan otettu ne kuljetukset sinne mutta toivottavasti ei menis ihan neljää tuntia ja että se ilmastointi edes sitten toimisi :)
        Ens kerralla sitä ollaan sitten viisaampia :.

ilmasto lähimmältä Kebab-kioskilta. Niitä saa halvalla.

• Ziva1

Oletteko milloin menossa Alanyaan? Me 3.8. Mietin vain jos päivä sama, niin yhteinen taxi? Meiläkin hotelli itäisellärannalla:)

• minä vain

Moikka meillä lähtö vasta 14.8 :/ ja meillä jo valmiiks kuljetukset hotelille tuo kimppa taxi ois kyllä hyvä jos ois moni menossa samaan suuntaan :)

• zusku1

Vieläkö Alanyassa ajelee taksia suomesssa asunut turkkilainen mies? Heh, no ei siellä naiskuskeja olekaan..... Minulla on hävinnyt hänen yhteystiedot. Käytimme hänen palvelujaan muutama vuosi sitten, eikä hinnat päätä huimanneet ja vielä suomea puhuva kuski:) Olemme jälleen menossa Alanyaan ensi kuussa. Jos joku tietää kenestä on kysymys ja on hänen puhelinnumero, niin ottaisin sen mielelläni vastaan. Kiitos jo etukäteen.

• minä vain

minä en osaa sanoa tähän oikeen mitään :) mutta jos vaikka itelleen sattuis :)

• Tarkoitatko nuorta
        minä vain kirjoitti:

minä en osaa sanoa tähän oikeen mitään :) mutta jos vaikka itelleen sattuis :)

miestä nimeltä Orhan Pamuk?

• köri

Mahtaako zusku1 tarkoittaa miestä nimeltä Fatih? Hän puhuu hyvin suomea, ja kuljettaa paljon suomalaisia retkillä Alanyassa ja lähiympäristössä. Samalla hän kertoo alueen historiasta ym. Lentokenttäkuljetukset järjestyy myös, mutta silloin yleensä kuskina on joku toinen kuljettaja joka ei välttämättä osaa suomea. Fatih itse taitaa tehdä enimmäkseen näitä retkikeikkoja. Nettisivut yhteystietoineen löytyy www.suomenkielinentaksi.com

• Uudestaanpian

Olimme alanyassa kolmisen vuotta sitten ja paikka on aivan loistava. Tinkimällä saa lähes joka paikasta alennusta ja sitä paikalliset odottavatkin. Rannalla myytävistä juomistakin kannattaa yrittää pudottaa muutama liira vielä pois. Itse sain jonkinlaisen Mehmet ice tean (varmaan baarimikon oma sekoitus) neljällä liiralla kun alkup. hinta oli 8 euroa.
      Takseissa hinta kannattaa sopia etukäteen ja varmistaa ettei kuski vie teitä mihin sattuu. Pyysimme taksia viemään meidät basaareille mutta löysimme itsemme jostain paikallisesta prismasta. Eli toiselta puolelta alanyaa. Rahat vaihdoimme hotellin respassa ja saimme aina tarkalleen kurssien mukaisen summan. Hotellimme oli lähellä Atatürk-patsasta joten molemmille rannoille oli lyhyt matka. Kale kukkulalla kannattaa myös käydä.

• minä vain

kiitos vinkeistä, jos jollain omia Hyviä kokemuksia mitä suosittelette tekemään/syömään ja juomaan/ käymään niin tänne vaan =)

• Käy rannalla

mutta muista pudottaa juomista pari litraa pois.

• Mukavaa lomaa

Isoilla tippukiviluolilla kannattaa käydä, on hienoa luonnon omaa taidetta. Bussi numero 2:lla pääse aika lähelle. Siitä sitten kävelee luolille. Ne on lähellä sitä Dim jokea tai oikeastaan toisella puolella sitä. Toiselle puolelle pääsee bussi numero 10:llä, siellä on paljon erilaisia ravintoloita ja voi ilmeisesti myöskin uidakin siellä. Me olimme keväällä, silloin siellä oli vielä hiljaista. Me emme uineet mutta yhdessä aika hienossa paikassa käytiin ottamassa kylmät oluet ja kävelimme siellä muuten vain.

• Kannattaa käydä

myös eläinpuistossa.

Hienoja laamoja, emuja, troglodyyttejä ja vasalleja.

Tosi kiva henkilökunta.

• minä vain

Joo tippukiviluolaa mietittiin kanssa, miten onko jollain kokemusta hamamista minkälainen se on ja jos joku käynyt lähi aikoihina vähän hintaluokkaa ku joka matkan järjestäjällä on erihinnat :)

• vilmastiina1

En voi ainakaan suositella Deturin mainostamaa Kleopatra hamamia. Oltiin Alanyassa huhtikuussa ja käytiin kyseisessä paikassa oppaitten mainostamana. Sauna oli tosi tunkkainen ja selvästi homeessa. Muuten käsittelynä ok, mutta paikka oli hirveä! Tuo maksoi 20€/hlö.

• Brasserie

Me käytiin hamamissa Aurinkomatkojen kautta. Maksoi 25 €/hlö. Hintaan kuului kuljetukset hotellilta hamamiin ja takaisin sekä itse hamam. Olimme molemmat tyytyväisiä hamamiin. Ensin pötköttelimme löylyhuonessa kuumilla kaakeleilla, sen jälkeen meidät saippuoitiin, pestiin ja huuhdeltiin. Tämän jälkeen meille tarjottiin odotushuoneessa teetä sekä kasvoille laitettiin savinaamio. Naamion huuhtomisen jälkeen oli vuorossa hieronta, joka kesti noin 30 minuuttia. Hierojat olivat ammattitaitoisia koska he tunnistivat meidän molempien kremppoja ja tarjosivat näin ollen lisähierontoja/hoitoja noihin kremppoihin. Ne jätettiin kyllä väliin. Ainut negatiivinen juttu hamamissa oli se, kun vatsalla maatessa en osannut laittaa "lötköpötköä" oikeaan kohtaan. Makaaminen oli vähän tuskaista ja odotin, että milloin pääsee kääntymään selälleen! No, se oli ihan oma moka, mutta ehkä pesijätärkin olisi voinut opastaa minua asiassa.

• MASA ET VILTSU

olimme vuosi sitten alanyassaja todella tykkäsimme paikasta niin paljon että voisimme muuttaa sinne asumaan ,Meidän hotelli oli kleopatra ja erittäin siisti pieni hotelli,Hotellin katolla oli uimaallas ja auringon otto paikka, ruoka siellä on halpaa ja hyvää. aamupalapaikkana hotelli EXPERIA oli mahtava kokemus kannattaa käydä .Kale kukkulalle kannattaa kävellä on näkemistä matkalla.
      ALANYA ON JEES JA FANTASTINEN PAIKKA

'

• Ihanaa olla täällä

Minä muutin jo, aah! Enkä ole katunut hetkeäkään.

• minä vain

Kiitos taas näistä kommenteista ja omista kokemuksista mitä olette kirjottaneet, itse odotan tosi paljon matkaa vielä olis reilu 4vko jäljellä odoteltavaa ja sitten pääsisi ottamaan aurinkoa ja rennosti loam päiviä vietellen =)

• iidairene_

ehdottomasti kannattaa käydä Onnela Alanya restaurantissa, siellä on palvelua myös kohtalaisella suomen kielellä! Pojat on tulleet useille tutuksi Heikin baarista sekä Alexin baarista. Onnela löytyy Marco Polo Kippis baarin vastapäätä, googlettamalla tarkempia osoitteita!
      Alanyassa on joka tiistai kylämarkkinat can hastanesin (sairaala) luona, sinne pääsee myös dolmuksella :) Oikein ihanaa lomaa, minä menen taas lokakuussa :)

• ;.,,..,.,,,.,.

Mikä tuossä Onnelassa ,muka on käymisen arvoista ?Kuka tommosessä mielettömässsä metelissä haluaa olla.

• iidairene_
        ;.,,..,.,,,.,. kirjoitti:

Mikä tuossä Onnelassa ,muka on käymisen arvoista ?Kuka tommosessä mielettömässsä metelissä haluaa olla.

Onnelassa sijainti on hyvä, henkilökunta on ystävällistä ja ei päälle käyvää niinkuin useissa muissa ravintoloissa.
        Onnelassa ruokalista on laaja ja maukas, suosittelen! Tuosta meluisuudesta voi olla useita mielipiteitä, itse olin koko kesäkuun Alanyassa ja harmikseni vasta viimeisillä viikoilla bongasin Onnelan ja todellakin tykästyin. Jokainen voi valita haluaako istua kaiuttimen alla pöydässä vai syrjemmässä, kukin tyylillään!
        Monet turistit eivät halua että heitä häiritään kun syödään ja vietetään iltaa, Onnelassa ei sellaista ole! :)

• minä vain

Joo täytyy käydä katsastamassa tuota Onnelaa millainen paikka, jokainen viihtyy omanlaisessa ymäristössä, ja minä ainakin olen sellainen että haluaisin kyllä syödä rauhassa melu ei niinkään haittaa. Mutta kiitos tästä vinkistä :)
        Lomaa kovasti odotellen :)

• tosi kun

Älkää matkstako Alanyaan..Menkää karibialle,arabiaan tai ihan jonnekin kunnon paikkaanPersaukiset menee Turkkiin

• Joukkonaurut

Tämä "tosi on" aiheutti päivän naurut tyhmyydellään. arabiaanpa hyvinkin...voi tätä yksinkertaisuutta !

• Arabia on
        Joukkonaurut kirjoitti:

Tämä "tosi on" aiheutti päivän naurut tyhmyydellään. arabiaanpa hyvinkin...voi tätä yksinkertaisuutta !

ihan ok. Hermannin arabia.

Jundet ei tiedä...

• arapia ;)
        Arabia on kirjoitti:

ihan ok. Hermannin arabia.

Jundet ei tiedä...

Ja jotkut jundet eivät osaa edes kirjoittaa kunnon suomea.... Ihan kuin vielä Hermannin liittyisi Turkki-palstalle jotenkin :D Tosi on.

• Tosi hyvää
        arapia ;) kirjoitti:

Ja jotkut jundet eivät osaa edes kirjoittaa kunnon suomea.... Ihan kuin vielä Hermannin liittyisi Turkki-palstalle jotenkin :D Tosi on.

suomea lienee "vielä Hermannin liittyisi..."

Voi tuota kieliopillisesti lähes säihkyvää otetta tuossa lauseessa, se saa vedet silmiin;)

• kardes

Suosittelen kiertämään kaukaa Alanyassa Kasikara ocakbasi ravintolaa. Hinnat pilvissä eikö todellakaan ruoka sen arvoista että siitä kannattaisi niin paljon maksaa!Lapsille ei omaa listaa, kamala tupakankäry vaikka paikan piti olla savuton. Lattialla juoksenteli torakoitja muita yhtä ällöttäviö otuksia, kamalan hygienista!! Vessat kaameassa kunnossa, rottaa pienemmät ötökät majailevat siellä!
      osa henkilökunnasta todella töykeitä, tiedän kyllä turkkilaisen tyylik mutta ei silti tarvitse vainota perässä kielteisen vastauksen saatua! Ystävälleni ehdoteltiin työpäivän jälkeen seuraa, hän kieltäytyi ja tarjoilija uhkasi tehdä kaikkea pahaa ja tappaa. Ei ikinä enään sinne!

• jo ikäneito

Hei, tuosta rannalta ostamisesta yleensäkkin, älkää ostako siellä on ainakin kaksin kertaiset hinnat, samaa tavaraa on halvemmalla kun kävelee rannalta pois pikku kauppoihin. Kaikista halvimmalla saa kun osallistuu matkatoimiston markkina matkalle Deturilla sellainen retki on ainakin. siellä säästää rahaaja samaa tavaraa mitä rannallakin. Rannalla on kaikkea aktiviteettia ei välttämättä Kleobatrarannan puolella.
      - Rannalle voi ottaa omia juomia jos on ns. puolueettomalla alueella hiekassa. Taas jos menet aurinkotuoliin niin se on sidottu ravintolaan ja suotavaa on silloin käyttää myös ravintolan palveluita, mikä ei ole halpaa. Teillä on tosi pitkä matka Alanyan keskustaan jotenka alueenne hinnoista en tiedä koska itse aina ollut Alanyan kupeessa. Dolmus nimisiä busseja siellä kannattaa käyttää ovat halpoja. Taxilla ajo ei ole järin kallista. Hyvää matkaa teille itse lähdemme taas syyskuussa porukalla sinne, se on minulle 3. kerta tämän vuoden puolella, siellä asuu suomalaiset naapurini ja heille menemme nyt oikein porukalla... terveisin 56v matkustaja

• voi elämän kevät

Mikään aurinkotuoli tai varjo EI SIDO ketään käyttämään juuri sen rannan palveluita. Älkää levitääkö tällaista paskaa edes netissä!

• Haarojen levitys
        voi elämän kevät kirjoitti:

Mikään aurinkotuoli tai varjo EI SIDO ketään käyttämään juuri sen rannan palveluita. Älkää levitääkö tällaista paskaa edes netissä!

ei myöskään ole aivan täysin vaaratonta Analiassa, mutta paljon sitä harrastetaan myös.

"Sex on the beach, sex on the beach..."

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      30
      5862
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4414
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3247
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      52
      2981
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      340
      1579
    6. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      70
      1339
    7. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1338
    8. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      232
      1216
    9. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1179
    10. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      10
      1170
    Aihe