nyt ensimmäiset testi macro kuvat on otettu... ja olen todellakin tyytyväinen tulokseen... vaikka en olekkaan vielä sinut kaikkien vipstaakien kanssa ja tämän tyyppinen kamera on muutenkin uusi minulle entisenä filmikameran omistajana... niin todellakin olen tyytyväinen o(s)tokseen. Hinta laatusuhteelta aivan erinomainen.
Saapi nähdä tulenko kuukauden kuluttua haukkumaan tämän aivan pystyyn.. vielä näin alku huuman jälkeen.
Tässä linkki testi kuvaan: (kuva alkuperäisessä koossaan ilman minkäänlaista editointia 1,5Mt)
http://koti.mbnet.fi/~huba020/DSCF0002.JPG
Kertokaapa vaikka omista S7000 fiiliksistänne?
uusi S7000
7
3808
Vastaukset
- kat
Mikä on pienin aukko (=isoin numero) mitä saa manuaaliasetuksilla? Haluisin ton kameran, mutta häiritsee et asaluvut lähtee 200:sta:-/ Et voiks sillä kuvata tosi kirkkaassa valossa..
- Omistaja
valossa. Nopein suljinaika käsisäädöillä oli muistaakseni 1/10000 s.
- kat
Omistaja kirjoitti:
valossa. Nopein suljinaika käsisäädöillä oli muistaakseni 1/10000 s.
..mutta jos haluaa kikkailla pidemmällä valotusajalla.. Studiovaloista puhumattakaan.
Mikäs tossa on pienin aukko? - Omistaja
kat kirjoitti:
..mutta jos haluaa kikkailla pidemmällä valotusajalla.. Studiovaloista puhumattakaan.
Mikäs tossa on pienin aukko?Pienin aukko käsisäädöllä on F8.
Pikku vihjeenä voin sanoa että äärimmäisiä kuva-aiheita tämän tason kameralla ei kannata yrittääkään. Jos harrastat erikoiskuvausta, niin varaudu useamman tuhannen euron investointeihin. - Pyskala
Omistaja kirjoitti:
Pienin aukko käsisäädöllä on F8.
Pikku vihjeenä voin sanoa että äärimmäisiä kuva-aiheita tämän tason kameralla ei kannata yrittääkään. Jos harrastat erikoiskuvausta, niin varaudu useamman tuhannen euron investointeihin.Olisko tietoa, kuinka ko. digi toimii liikkuvan kohteen kuvauksessa ?
Harrastelen paljon ralliautojen kuvaamista, välillä huonoissakin olosuhteissa, lumisateella, hämärässä ja kylmässä. Ei ole helppoa.
Suurin ongelmahan on saada kohde pysähtymään ruudulle ja että kuvassa näkyis muutakin kuin maisemia.
Olen tutkiskellut ko. kameran ominaisuuksia ja hankinnasta mietintämyssy on syvällä.
Tiedoista kiittelen ! - hitaanpuoleinen
Pyskala kirjoitti:
Olisko tietoa, kuinka ko. digi toimii liikkuvan kohteen kuvauksessa ?
Harrastelen paljon ralliautojen kuvaamista, välillä huonoissakin olosuhteissa, lumisateella, hämärässä ja kylmässä. Ei ole helppoa.
Suurin ongelmahan on saada kohde pysähtymään ruudulle ja että kuvassa näkyis muutakin kuin maisemia.
Olen tutkiskellut ko. kameran ominaisuuksia ja hankinnasta mietintämyssy on syvällä.
Tiedoista kiittelen !En kyllä lähtisi rallia kuvaamaan tällä kameralla. Saattaa olla auto jo maalissa kun kone ottaa kuvan.
Kuvauksen hitaus on ongelma tietääkseni kaikilla digikameroilla. Järjestelmädigit ehkä ovat nopeinpia, mutta hintaakin on sitten enemmän.
Kyllä tavallinen filmikamera on liikkuvan kohteen kuvauksissa täysin lyömätön. Et kai ole mennyt myymään vanhaa filmikameraasi? :) - TPH
Pyskala kirjoitti:
Olisko tietoa, kuinka ko. digi toimii liikkuvan kohteen kuvauksessa ?
Tiedoista kiittelen !Ostin omani (S7000) n. kuukausi sitten!
Kuvia olen nyt ottanut noin 500. Siis sen verran, että on ehtinyt tutstua laitteeseen ja sen ominaisuuksiin.
Onhan sen tekniikka (kuten muutkin samanlaiset) hitaanpuoleinen laukaisun jälkeen. Muuten sitten ominaisuuksia riittää kyllä perusharrastaja kuvaajalle enemmän kuin hyvin! Siinähän on käytännössä samat kuvanottoon liittyvät perussäätöominisuudet (valo/aika/aukko/yms.) kuin järkkärissä.
Itse tykästyin kovasti kameran hinta/laatu suhteeseen!!! Olen mm. ottanut pimeällä (salmalla) hienoja kuvia vierestä täyttä vauhtia ohi laukkaavasta koirasta, pimeällä (ilman salmaa) hienoja poseerauskuvia (vaatii jalustan), kuvannut tunnistettavia henkilökuvia reilun 100m päästä ja kuvannut 1 cm etäisyydeltä kuvia kukan lehdestä..... Ja tietty kuvannut testimielessä videota ja testaillut muutenkin esim. "sarjatuli" ominaisuuksia yms...
Tuohon kategoriaan ei vain löydy hinta/laatu suhteessa kilpailijoita...! Jokainen voi todeta tämän itse etsimällä esim. www.dpreview.com:in kautta kaikki vastaavat kamerat riviin ja vertaamalla!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1526309
- 491753
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes381414- 461033
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3241009Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se47928Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13909Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384876Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14857Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni75845