uusi S7000

iDusty

nyt ensimmäiset testi macro kuvat on otettu... ja olen todellakin tyytyväinen tulokseen... vaikka en olekkaan vielä sinut kaikkien vipstaakien kanssa ja tämän tyyppinen kamera on muutenkin uusi minulle entisenä filmikameran omistajana... niin todellakin olen tyytyväinen o(s)tokseen. Hinta laatusuhteelta aivan erinomainen.

Saapi nähdä tulenko kuukauden kuluttua haukkumaan tämän aivan pystyyn.. vielä näin alku huuman jälkeen.

Tässä linkki testi kuvaan: (kuva alkuperäisessä koossaan ilman minkäänlaista editointia 1,5Mt)
http://koti.mbnet.fi/~huba020/DSCF0002.JPG

Kertokaapa vaikka omista S7000 fiiliksistänne?

7

3771

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kat

      Mikä on pienin aukko (=isoin numero) mitä saa manuaaliasetuksilla? Haluisin ton kameran, mutta häiritsee et asaluvut lähtee 200:sta:-/ Et voiks sillä kuvata tosi kirkkaassa valossa..

      • Omistaja

        valossa. Nopein suljinaika käsisäädöillä oli muistaakseni 1/10000 s.


      • kat
        Omistaja kirjoitti:

        valossa. Nopein suljinaika käsisäädöillä oli muistaakseni 1/10000 s.

        ..mutta jos haluaa kikkailla pidemmällä valotusajalla.. Studiovaloista puhumattakaan.

        Mikäs tossa on pienin aukko?


      • Omistaja
        kat kirjoitti:

        ..mutta jos haluaa kikkailla pidemmällä valotusajalla.. Studiovaloista puhumattakaan.

        Mikäs tossa on pienin aukko?

        Pienin aukko käsisäädöllä on F8.

        Pikku vihjeenä voin sanoa että äärimmäisiä kuva-aiheita tämän tason kameralla ei kannata yrittääkään. Jos harrastat erikoiskuvausta, niin varaudu useamman tuhannen euron investointeihin.


      • Pyskala
        Omistaja kirjoitti:

        Pienin aukko käsisäädöllä on F8.

        Pikku vihjeenä voin sanoa että äärimmäisiä kuva-aiheita tämän tason kameralla ei kannata yrittääkään. Jos harrastat erikoiskuvausta, niin varaudu useamman tuhannen euron investointeihin.

        Olisko tietoa, kuinka ko. digi toimii liikkuvan kohteen kuvauksessa ?
        Harrastelen paljon ralliautojen kuvaamista, välillä huonoissakin olosuhteissa, lumisateella, hämärässä ja kylmässä. Ei ole helppoa.
        Suurin ongelmahan on saada kohde pysähtymään ruudulle ja että kuvassa näkyis muutakin kuin maisemia.
        Olen tutkiskellut ko. kameran ominaisuuksia ja hankinnasta mietintämyssy on syvällä.

        Tiedoista kiittelen !


      • hitaanpuoleinen
        Pyskala kirjoitti:

        Olisko tietoa, kuinka ko. digi toimii liikkuvan kohteen kuvauksessa ?
        Harrastelen paljon ralliautojen kuvaamista, välillä huonoissakin olosuhteissa, lumisateella, hämärässä ja kylmässä. Ei ole helppoa.
        Suurin ongelmahan on saada kohde pysähtymään ruudulle ja että kuvassa näkyis muutakin kuin maisemia.
        Olen tutkiskellut ko. kameran ominaisuuksia ja hankinnasta mietintämyssy on syvällä.

        Tiedoista kiittelen !

        En kyllä lähtisi rallia kuvaamaan tällä kameralla. Saattaa olla auto jo maalissa kun kone ottaa kuvan.

        Kuvauksen hitaus on ongelma tietääkseni kaikilla digikameroilla. Järjestelmädigit ehkä ovat nopeinpia, mutta hintaakin on sitten enemmän.

        Kyllä tavallinen filmikamera on liikkuvan kohteen kuvauksissa täysin lyömätön. Et kai ole mennyt myymään vanhaa filmikameraasi? :)


      • TPH
        Pyskala kirjoitti:

        Olisko tietoa, kuinka ko. digi toimii liikkuvan kohteen kuvauksessa ?
        Harrastelen paljon ralliautojen kuvaamista, välillä huonoissakin olosuhteissa, lumisateella, hämärässä ja kylmässä. Ei ole helppoa.
        Suurin ongelmahan on saada kohde pysähtymään ruudulle ja että kuvassa näkyis muutakin kuin maisemia.
        Olen tutkiskellut ko. kameran ominaisuuksia ja hankinnasta mietintämyssy on syvällä.

        Tiedoista kiittelen !

        Ostin omani (S7000) n. kuukausi sitten!

        Kuvia olen nyt ottanut noin 500. Siis sen verran, että on ehtinyt tutstua laitteeseen ja sen ominaisuuksiin.

        Onhan sen tekniikka (kuten muutkin samanlaiset) hitaanpuoleinen laukaisun jälkeen. Muuten sitten ominaisuuksia riittää kyllä perusharrastaja kuvaajalle enemmän kuin hyvin! Siinähän on käytännössä samat kuvanottoon liittyvät perussäätöominisuudet (valo/aika/aukko/yms.) kuin järkkärissä.

        Itse tykästyin kovasti kameran hinta/laatu suhteeseen!!! Olen mm. ottanut pimeällä (salmalla) hienoja kuvia vierestä täyttä vauhtia ohi laukkaavasta koirasta, pimeällä (ilman salmaa) hienoja poseerauskuvia (vaatii jalustan), kuvannut tunnistettavia henkilökuvia reilun 100m päästä ja kuvannut 1 cm etäisyydeltä kuvia kukan lehdestä..... Ja tietty kuvannut testimielessä videota ja testaillut muutenkin esim. "sarjatuli" ominaisuuksia yms...

        Tuohon kategoriaan ei vain löydy hinta/laatu suhteessa kilpailijoita...! Jokainen voi todeta tämän itse etsimällä esim. www.dpreview.com:in kautta kaikki vastaavat kamerat riviin ja vertaamalla!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1525
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      171
      1230
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1070
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      967
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      86
      890
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      66
      803
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      787
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      60
      744
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    Aihe