Mikä olisi kevyt vehje vesakon raivaamiseen mökillä?
En jaksa käyttää painavaa mootorisahaa tms mutta sellaisen varrellisen vehkeen kanssa jaksaisin hyvin siistiä pihapiiriä ja metsänlaitoja.
Ennen nuo bensakäyttöiset oli aika painavia, mutta jos löytyisi jokin kevyt vaikka akkukäyttöinen niin olisin tiedosta kiitollinen.
Mikä olisi kevyt vehje vesakon raivaamiseen mökillä?
7
207
Vastaukset
- poltinkarva
Minulla on Hondan UMK 435E ruohoraivuri. Olen siihen tyytyväinen. Murmikosta tulee kolmioterällä siisti ja saan vadelmapuiskat raivattua. 4 tahti kone, ei paljoa käryä.
- Ytimennävertäjä
Kyllä se taitaa olla hyvin, hyvin terävä vesuri.
- tietova...
Raiva raivausveitsi on yksi vaihtoehto. Voi katkoa risuja ja muutaman sentin vahvuisia vesoja. Työasento seisallaan, ei tarvii kumartua, toisella kädellä taivutetaan puuta ja veitsellä vedetään pokki. Olen katkonut n.5 sentin vahvuisia, raja on minkä vahvuisen jaksaa taivuttaa. Kanto on vastaava kuin vesurilla. Myydään alanliikkeissä ja maatalous kaupoissa.
Minulla on bensakäyttöinen Jonseredin raivaussaha. Se on todella tehokas ja sillä voi katkoa jopa 15 cm:n vahvuisia puita. Vesakon raivaamiseen se on ehdottoman hyvä. Se kiinnitetään valjaiden kanssa vyötärölle, joten sitä on kevyt käyttää.
- naismetsuri
Hei!
Naismetsurina (painoni on alle 60 kg) käytän STIHL raivaussahaa. Valjaiden avulla sen kanssa voi työskennellä useita tuntia. Sahan saino on noin 7 kg. Suosittelen muillekin.- ekarhio
Hei, ihan btw, ootko ollut töissä rymättylän suunnalla lähiaikoina?
- ekarhio
Varsinkin jokunen vuosi sitten tulleet uudemman mallin valjaat parantavat ergonomiaa huomattavasti, jakaantuu rasitus tasaisemmin, vähän kuin rinkkaa kantaisi... toisin kuin niillä pääosin hartioista tukensa ottavilla vanhan mallin valjailla. Itse aloittanut pienimällä Hussen raivurilla joskus 14v. ja vanhan mallin valjailla, hyvin jakso, vähän kulki vaan vinossa nuori mies metsässä tuolloin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku504154Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt351959Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1531346- 1541232
Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti421024- 192992
Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.229976- 80947
- 55820
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm122815