Mikä olisi kevyt vehje vesakon raivaamiseen mökillä?

Mehtäläinen

Mikä olisi kevyt vehje vesakon raivaamiseen mökillä?
En jaksa käyttää painavaa mootorisahaa tms mutta sellaisen varrellisen vehkeen kanssa jaksaisin hyvin siistiä pihapiiriä ja metsänlaitoja.

Ennen nuo bensakäyttöiset oli aika painavia, mutta jos löytyisi jokin kevyt vaikka akkukäyttöinen niin olisin tiedosta kiitollinen.

7

214

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poltinkarva

Minulla on Hondan UMK 435E ruohoraivuri. Olen siihen tyytyväinen. Murmikosta tulee kolmioterällä siisti ja saan vadelmapuiskat raivattua. 4 tahti kone, ei paljoa käryä.

• Ytimennävertäjä

Kyllä se taitaa olla hyvin, hyvin terävä vesuri.

• tietova...

Raiva raivausveitsi on yksi vaihtoehto. Voi katkoa risuja ja muutaman sentin vahvuisia vesoja. Työasento seisallaan, ei tarvii kumartua, toisella kädellä taivutetaan puuta ja veitsellä vedetään pokki. Olen katkonut n.5 sentin vahvuisia, raja on minkä vahvuisen jaksaa taivuttaa. Kanto on vastaava kuin vesurilla. Myydään alanliikkeissä ja maatalous kaupoissa.

• Minulla on bensakäyttöinen Jonseredin raivaussaha. Se on todella tehokas ja sillä voi katkoa jopa 15 cm:n vahvuisia puita. Vesakon raivaamiseen se on ehdottoman hyvä. Se kiinnitetään valjaiden kanssa vyötärölle, joten sitä on kevyt käyttää.

• naismetsuri

Hei!

Naismetsurina (painoni on alle 60 kg) käytän STIHL raivaussahaa. Valjaiden avulla sen kanssa voi työskennellä useita tuntia. Sahan saino on noin 7 kg. Suosittelen muillekin.

• ekarhio

Hei, ihan btw, ootko ollut töissä rymättylän suunnalla lähiaikoina?

• ekarhio

Varsinkin jokunen vuosi sitten tulleet uudemman mallin valjaat parantavat ergonomiaa huomattavasti, jakaantuu rasitus tasaisemmin, vähän kuin rinkkaa kantaisi... toisin kuin niillä pääosin hartioista tukensa ottavilla vanhan mallin valjailla. Itse aloittanut pienimällä Hussen raivurilla joskus 14v. ja vanhan mallin valjailla, hyvin jakso, vähän kulki vaan vinossa nuori mies metsässä tuolloin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vilma Nissinen pyytää anteeksi rasistisia lausuntojaan

Nöyrtyi kuten persut yleensäkin. On kyllä noloa tuollainen vätystely, kun ei ole miestä seisoa omien lausuntojensa takan
      Maailman menoa
      203
      3223
    2. Riikka Purra: "Kokoomus haluaa leikata pienituloisten etuuksista - Se ei meille käy"

Näin vakuutti persujen Purra edellisten eduskunta vaalien alla,. https://www.ku.fi/artikkeli/4910942-kun-uudessa-videos
      Maailman menoa
      62
      2014
    3. Sandels tölkin hinta nousi 1,29 eurosta 1,32 euroon

Mitähän järkeä valtiolla on verottaa tuotakin elintarviketta niin kovasti, että on järkevämpää käydä hakemassa ulkomailt
      Köyhyys
      35
      1612
    4. Lindtmanin pääministeriys lähenee päivä päivältä

Suomen kansan kissanpäivät alkavat siitä hetkestä, kun presidentti Stubb on tehnyt nimityksen. Ainoastaan ylin tulodesi
      Maailman menoa
      65
      1583
    5. Oon kyllä välillä ollut susta

Nainen huolissani, en oo niin sydämetön mitä tunnut ajattelevan
      Ikävä
      105
      1317
    6. Tuntuuko sinusta mies

että olet jossain, mutta sydämessäsi haluat olla muualla. Suunnittelet kaikkea kivaa ja olet innolla mukana, mutta silti
      Ikävä
      22
      1235
    7. Rakastan sitä

kun uppoat selittämään jotain. Etsit oikeaa tapaa sanoa jotain, jonka olet jo etukäteen miettinyt, sekoat vähän sanoissa
      Ikävä
      50
      1023
    8. Ikävä uutinen uudesta Unelmia Italiassa kaudesta - Iso pettymys tv-katsojille!

Unelmia Italiassa -sarja kertoo Ellen Jokikunnaksen perheen elämästä Suomessa ja Italiassa. Nyt Ellen on kertonut tuleva
      Tv-sarjat
      5
      972
    9. Jokaisella tytöllä on supervoimansa

Millaisia ajatuksia artikkeli herättää? Mainos: Dove | ”Itsetuntoni oli ihan romuttunut” – Peppina Rosén haastaa tavan
      Sinkut
      188
      943
    10. Mitä tapahtuisi....

Meidän välillä jos törmäisimme yöelämässä ilman häiriötekijöitä ja olisimme hieman huppelissa? Päättyisikö ilta kenties
      Ikävä
      61
      937
    Aihe