Illustrator ja kuvista koostuvan julkan teko!?

Blondi illuilija

Tarvin apua!

Olen tekemässä kolmea julistetta (painetaan lopulta levylle), jotka sijoitetaan kauppaan tiettyjen tuotteiden yhteyteen, ns. fiilistauluiksi.

Illustratorin käyttöni on TODELLA vähäistä, joten apu on todella tarpeen.
Olen luonut uuden pohjan (oikean kokoinen), ja sijoittanut pohjakuvan. Kuvaa sijoittaessani, siihen tuli välittömästi se ns. sininen risti päällee ja sain sen venytettyä kuvaboksin kokoiseksi. Onko kuva nyt jo vektorigrafiikkaa (kun jo venytin sen täsmälleen pohjan kokoiseksi ihan vaan vetämällä boksin reunoista)? Vai tarviiko mun jotenkin käsitellä tuota pohjakuvaa vielä?

Sitten, mun pitää lisätä tähän kuvan päälle muutama lisäkuva (brädnilogo jne). Miten mä sen teen? Tarvitseeko mun jotenkin noita kuvia käsitellä / sijoitella eri tasoihin.

Argh, nyt joku ystävällinen sielu jos antaisi pika-opastuksen, niin olisin enemmän kuin tyytyväinen!!

1

243

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1. huomio:
      Muistit kai että kun sijoitat sen kuvan ja säädät sen kokoa niin paina shift samalla pohjaan muutoin kuva voi vääristyä korkeus ja leveys suhteessa. Shift pitää nuo suhteet tasoissa eikä venymistä tule.

2.huomio: Kuva ei ole vektorigrafiikka se on vain tuotu pikseli kuva illustratoriin.
      3.huomio: Tuohon tarkoitukseen photoshop sopii paremmin, koska tarkoituksesi ei ole tehdä yhtään vektoria. (Valmiista kuvista ei voi tehdä vektoria. Vektori tehdään suoraan illustratorissa niillä työkaluilla esim. logot on suotavaa tehdä alusta asti illussa, koska logon venyttäminen myöhemmin onnistuu rajoittamattoman isoksi ilman laadun huononemista.)
      4. huomio: Perjaatteessa ei tarvitse tehdä layereita tai käsitellä kuvia. Sen ison taustan voi tosin laittaa esim. omalle layerille ja laittaa siihen sen lukon kuvan ettei se siirtyile vahingossa kun noita logoja jne. lisäilee toiselle layerille. Ilman layereitakin pärjää.
      Esim. Logo kuvan päällä painaa hiiren oikeaa tulee valikko arrange/bring to front tai back. Nämä siis auttavat tuomaan logon päällimmäiseksi jos se esim. jää sen pääkuvan alle piiloon.
      esim. Tärkein asia on tarkistaa että kuvat on riittävän isoja painoa varten riippuen katseluetäisyydestä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      15
      2081
    2. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      63
      1425
    3. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      106
      1409
    4. Toivoisitko Rakas vielä?

Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.
      Ikävä
      68
      1245
    5. Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen

Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A
      Kotimaiset julkkisjuorut
      5
      1212
    6. Ihan pieni näkeminen vaan

👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥
      Ikävä
      31
      1027
    7. En haluaisi kaiken kuihtuvan pois

ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?
      Ikävä
      52
      1016
    8. Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen

Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      994
    9. Koska tajusit silloin aikanaan

että olin ihastunut sinuun? 🤭😍 Taisin olla aika läpinäkyvä 🫣❤️
      Ikävä
      47
      991
    10. Keskustelua kasteesta

You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti
      Kaste
      335
      973
    Aihe