Illustrator ja kuvista koostuvan julkan teko!?

Blondi illuilija

Tarvin apua!

Olen tekemässä kolmea julistetta (painetaan lopulta levylle), jotka sijoitetaan kauppaan tiettyjen tuotteiden yhteyteen, ns. fiilistauluiksi.

Illustratorin käyttöni on TODELLA vähäistä, joten apu on todella tarpeen.
Olen luonut uuden pohjan (oikean kokoinen), ja sijoittanut pohjakuvan. Kuvaa sijoittaessani, siihen tuli välittömästi se ns. sininen risti päällee ja sain sen venytettyä kuvaboksin kokoiseksi. Onko kuva nyt jo vektorigrafiikkaa (kun jo venytin sen täsmälleen pohjan kokoiseksi ihan vaan vetämällä boksin reunoista)? Vai tarviiko mun jotenkin käsitellä tuota pohjakuvaa vielä?

Sitten, mun pitää lisätä tähän kuvan päälle muutama lisäkuva (brädnilogo jne). Miten mä sen teen? Tarvitseeko mun jotenkin noita kuvia käsitellä / sijoitella eri tasoihin.

Argh, nyt joku ystävällinen sielu jos antaisi pika-opastuksen, niin olisin enemmän kuin tyytyväinen!!

1

137

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1. huomio:
      Muistit kai että kun sijoitat sen kuvan ja säädät sen kokoa niin paina shift samalla pohjaan muutoin kuva voi vääristyä korkeus ja leveys suhteessa. Shift pitää nuo suhteet tasoissa eikä venymistä tule.

      2.huomio: Kuva ei ole vektorigrafiikka se on vain tuotu pikseli kuva illustratoriin.
      3.huomio: Tuohon tarkoitukseen photoshop sopii paremmin, koska tarkoituksesi ei ole tehdä yhtään vektoria. (Valmiista kuvista ei voi tehdä vektoria. Vektori tehdään suoraan illustratorissa niillä työkaluilla esim. logot on suotavaa tehdä alusta asti illussa, koska logon venyttäminen myöhemmin onnistuu rajoittamattoman isoksi ilman laadun huononemista.)
      4. huomio: Perjaatteessa ei tarvitse tehdä layereita tai käsitellä kuvia. Sen ison taustan voi tosin laittaa esim. omalle layerille ja laittaa siihen sen lukon kuvan ettei se siirtyile vahingossa kun noita logoja jne. lisäilee toiselle layerille. Ilman layereitakin pärjää.
      Esim. Logo kuvan päällä painaa hiiren oikeaa tulee valikko arrange/bring to front tai back. Nämä siis auttavat tuomaan logon päällimmäiseksi jos se esim. jää sen pääkuvan alle piiloon.
      esim. Tärkein asia on tarkistaa että kuvat on riittävän isoja painoa varten riippuen katseluetäisyydestä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe