Huutelevat kauppiaat ja myyjät

turisti 1990

Erittäin ärsyttävää tämä huutelu basaareista, kaupoista ja ravintoloista. Se on tasan varma, että yhteenkään putiikkiin tai baariin en mene, josta huudellaan. Ja jos ja kun en edes päätä huutelulle käännä, saati hymyile ja vastaa kysymyksiin miten menee ja mistä olen, saan osakseni armotonta kettuilua.

Minulle on aikanaan vanhemmat opettaneet, ettei vieraille saa jutella ja miksi pitäisi vastata jokaiselle helppoheikille hei, kiitos hyvin menee, ei en tule baariisi, olen jo syönyt, tulen Suomesta ja asun X hotellissa viikon lomalla?

Minä päätän, mistä tavarani ostan ja missä juomani juon ja ruokani syön. Päätän myös milloin pidän aurinkolaseja ja milloin en. Omassa vallassani on myös se kenelle puhun ja kenelle en.

11

610

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ruokavaliosi sen

      sijaan määrää psykiatrisi.

    • Pidä tyylisi

      Hyvä, että sinulla on omaa päätösvaltaa edes noissa pienissä asioissa. Ei pään kääntämistä, ei hymyä, ei sanaa eikä katsetta ja lasit päässä oman mielen mukaan.
      Siihenpä se sinun päätösvaltasi jääkin. Isommat asiat päättää joku muu. Olet ajan ja paikan ja oman kehosi vanki. Mitään oleellista asiaa et voi tässä maailmassa muuttaa. Matkustaessakin sinun päätösvaltasi lentokoneessa tai bussissa on tasan nolla. Päädyt sinne mihin sinut viedään. Nosta sitten nokkasi pystyyn!

      • buahhahahhahhaaaa

        Hahhahah, kuule eipä pidä juurikaan paikkaansa. Lentokone toki vie lomalle, mutta sekin silloin kun itse haluan, valitsen päivän ja reitin, en kulje seuramatkoilla, joten bussilinjankin valitsen ihan itse. :)


      • maailman matkaaja
        buahhahahhahhaaaa kirjoitti:

        Hahhahah, kuule eipä pidä juurikaan paikkaansa. Lentokone toki vie lomalle, mutta sekin silloin kun itse haluan, valitsen päivän ja reitin, en kulje seuramatkoilla, joten bussilinjankin valitsen ihan itse. :)

        Sinä menet sinne mihin sinut joku vie, itse et pysty yhtään lentoa tai edes bussivuoroa määräämään vaan otat siitä mitä annetaan. Käytät ihan samoja palveluita kuin muutkin, mutta olet niin tyhmä, että luulet olevasi muita parempi. Sinä et saa yhtään konetta ilmaan.


    • ei enäää

      sen takia en turkkiin matkusta,siellä ei voi 100m kävellä ettei joku ole hihasta nykimässä ja tyrkyttämässä jotain ärsyttävää pakkokauppaamista että hatuttaa.

    • Jokaisella työnsä

      Hehän tekevät vain työtään, monella ei ole mitään pohjapalkkaa, vaan provikoilla pitäisi elää. Jutella ei ole pakko ja jokainenhan valitsee itse missä syö ja tekee ostoksensa. Ei kannata omaa lomaansa sen takia pilata, että muut yrittävät tehdä koko vuoden palkkansa muutamassa kuussa.

      • Turhaa työtä

        Mutta tekevät turhaa työtä, jolla on päinvastainen vaikutus. Milloinkahan oppivat tajuamaan, että jättämällä huutelun ja tyrkyttämisen väliin, kauppakin kävisi paremmin.


      • juuri näin....
        Turhaa työtä kirjoitti:

        Mutta tekevät turhaa työtä, jolla on päinvastainen vaikutus. Milloinkahan oppivat tajuamaan, että jättämällä huutelun ja tyrkyttämisen väliin, kauppakin kävisi paremmin.

        Tuttu mies Marmariksesta kertoi, että jos ja kun hän tunnistaa suomalaisen, hän ei huutele ja häiriköi kuten esim. englantilaisia kohtaan. Useat suomalaiset kuulemma jopa poikkeavat ravintolaan, koska ovimies ei väkisin yritä saada sisään.


      • kokemuksesta oppinut
        juuri näin.... kirjoitti:

        Tuttu mies Marmariksesta kertoi, että jos ja kun hän tunnistaa suomalaisen, hän ei huutele ja häiriköi kuten esim. englantilaisia kohtaan. Useat suomalaiset kuulemma jopa poikkeavat ravintolaan, koska ovimies ei väkisin yritä saada sisään.

        kauden lopussa huutelu oli ihan hirveää.

        merkillistä muuten että jokaisella tuntuu olevan sukulainen tai kaksi Suomessa naimisissa, tytär Suomessa ym. pazkaa.
        Jatkuva tuputus otti sikana pattiin.


      • marmaris 667
        kokemuksesta oppinut kirjoitti:

        kauden lopussa huutelu oli ihan hirveää.

        merkillistä muuten että jokaisella tuntuu olevan sukulainen tai kaksi Suomessa naimisissa, tytär Suomessa ym. pazkaa.
        Jatkuva tuputus otti sikana pattiin.

        Täytyy ottaa huomioon että he ja me olemme eri kulttuureista. Tarkoitan juuri tuota huutelemista ym...ja siitä he saavat palkan kun kauppaavat tuotetta.


    • Joo-o Turkki-fani

      Ei se huutelu lomaani pilaa, mutta en minäkään heiltä osta. Minullekin on sanottu, että koska olet suomalainen annan sinun katsella rauhassa. Joillain kauppiailla on silmää eri kulttuureille!

      Ne joita huutelu ärsyttää, kannattaa valita sellainen turkkilainen kaupunki, jossa se ei ole sallittua. Tunnelma on toinen ja saa valita kelle menee itse juttelemaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      327
      2772
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      94
      2076
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1610
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1144
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1022
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      983
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      940
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      143
      883
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      832
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      744
    Aihe