Erittäin ärsyttävää tämä huutelu basaareista, kaupoista ja ravintoloista. Se on tasan varma, että yhteenkään putiikkiin tai baariin en mene, josta huudellaan. Ja jos ja kun en edes päätä huutelulle käännä, saati hymyile ja vastaa kysymyksiin miten menee ja mistä olen, saan osakseni armotonta kettuilua.
Minulle on aikanaan vanhemmat opettaneet, ettei vieraille saa jutella ja miksi pitäisi vastata jokaiselle helppoheikille hei, kiitos hyvin menee, ei en tule baariisi, olen jo syönyt, tulen Suomesta ja asun X hotellissa viikon lomalla?
Minä päätän, mistä tavarani ostan ja missä juomani juon ja ruokani syön. Päätän myös milloin pidän aurinkolaseja ja milloin en. Omassa vallassani on myös se kenelle puhun ja kenelle en.
Huutelevat kauppiaat ja myyjät
11
665
Vastaukset
- Ruokavaliosi sen
sijaan määrää psykiatrisi.
- Pidä tyylisi
Hyvä, että sinulla on omaa päätösvaltaa edes noissa pienissä asioissa. Ei pään kääntämistä, ei hymyä, ei sanaa eikä katsetta ja lasit päässä oman mielen mukaan.
Siihenpä se sinun päätösvaltasi jääkin. Isommat asiat päättää joku muu. Olet ajan ja paikan ja oman kehosi vanki. Mitään oleellista asiaa et voi tässä maailmassa muuttaa. Matkustaessakin sinun päätösvaltasi lentokoneessa tai bussissa on tasan nolla. Päädyt sinne mihin sinut viedään. Nosta sitten nokkasi pystyyn!- buahhahahhahhaaaa
Hahhahah, kuule eipä pidä juurikaan paikkaansa. Lentokone toki vie lomalle, mutta sekin silloin kun itse haluan, valitsen päivän ja reitin, en kulje seuramatkoilla, joten bussilinjankin valitsen ihan itse. :)
- maailman matkaaja
buahhahahhahhaaaa kirjoitti:
Hahhahah, kuule eipä pidä juurikaan paikkaansa. Lentokone toki vie lomalle, mutta sekin silloin kun itse haluan, valitsen päivän ja reitin, en kulje seuramatkoilla, joten bussilinjankin valitsen ihan itse. :)
Sinä menet sinne mihin sinut joku vie, itse et pysty yhtään lentoa tai edes bussivuoroa määräämään vaan otat siitä mitä annetaan. Käytät ihan samoja palveluita kuin muutkin, mutta olet niin tyhmä, että luulet olevasi muita parempi. Sinä et saa yhtään konetta ilmaan.
- ei enäää
sen takia en turkkiin matkusta,siellä ei voi 100m kävellä ettei joku ole hihasta nykimässä ja tyrkyttämässä jotain ärsyttävää pakkokauppaamista että hatuttaa.
- Jokaisella työnsä
Hehän tekevät vain työtään, monella ei ole mitään pohjapalkkaa, vaan provikoilla pitäisi elää. Jutella ei ole pakko ja jokainenhan valitsee itse missä syö ja tekee ostoksensa. Ei kannata omaa lomaansa sen takia pilata, että muut yrittävät tehdä koko vuoden palkkansa muutamassa kuussa.
- Turhaa työtä
Mutta tekevät turhaa työtä, jolla on päinvastainen vaikutus. Milloinkahan oppivat tajuamaan, että jättämällä huutelun ja tyrkyttämisen väliin, kauppakin kävisi paremmin.
- juuri näin....
Turhaa työtä kirjoitti:
Mutta tekevät turhaa työtä, jolla on päinvastainen vaikutus. Milloinkahan oppivat tajuamaan, että jättämällä huutelun ja tyrkyttämisen väliin, kauppakin kävisi paremmin.
Tuttu mies Marmariksesta kertoi, että jos ja kun hän tunnistaa suomalaisen, hän ei huutele ja häiriköi kuten esim. englantilaisia kohtaan. Useat suomalaiset kuulemma jopa poikkeavat ravintolaan, koska ovimies ei väkisin yritä saada sisään.
- kokemuksesta oppinut
juuri näin.... kirjoitti:
Tuttu mies Marmariksesta kertoi, että jos ja kun hän tunnistaa suomalaisen, hän ei huutele ja häiriköi kuten esim. englantilaisia kohtaan. Useat suomalaiset kuulemma jopa poikkeavat ravintolaan, koska ovimies ei väkisin yritä saada sisään.
kauden lopussa huutelu oli ihan hirveää.
merkillistä muuten että jokaisella tuntuu olevan sukulainen tai kaksi Suomessa naimisissa, tytär Suomessa ym. pazkaa.
Jatkuva tuputus otti sikana pattiin. - marmaris 667
kokemuksesta oppinut kirjoitti:
kauden lopussa huutelu oli ihan hirveää.
merkillistä muuten että jokaisella tuntuu olevan sukulainen tai kaksi Suomessa naimisissa, tytär Suomessa ym. pazkaa.
Jatkuva tuputus otti sikana pattiin.Täytyy ottaa huomioon että he ja me olemme eri kulttuureista. Tarkoitan juuri tuota huutelemista ym...ja siitä he saavat palkan kun kauppaavat tuotetta.
- Joo-o Turkki-fani
Ei se huutelu lomaani pilaa, mutta en minäkään heiltä osta. Minullekin on sanottu, että koska olet suomalainen annan sinun katsella rauhassa. Joillain kauppiailla on silmää eri kulttuureille!
Ne joita huutelu ärsyttää, kannattaa valita sellainen turkkilainen kaupunki, jossa se ei ole sallittua. Tunnelma on toinen ja saa valita kelle menee itse juttelemaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kyllä tiedän että ajattelet
Niin ajattelen minäkin. Sinulla tuskin on yhtään sen helpompi olla kuin minullakaan tällä hetkellä.. Toisaalta ehkä tä207769Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä
Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.3051395- 61195
- 3391141
- 57993
Ensi vuonna
Toivon että meistä tulee vähintään ystäviä. Olemme samankaltaisia ja ymmärrämme toisiamme. Haluaisin oppia tuntemaan sin24966- 36938
Parempaa uutta
vuotta dear. Kun vuosi vaihtuu, olet ensimmäisenä mielessäni. Uusi vuosi ei pyyhi pois vanhan vuoden tunteita.48918Yksi elämän pahimmista virheistä
Olla tekemättä mitään, jos on jostakin oikeasti kiinnostunut ja jää vain miettimään, sekä kaipaamaan. Sekin parempi, jo29907Korona-ajan häväistysten tutkiminen alkaa
Teemu Keskisarja ja Tapio Puolimatka haastavat korona-ajan viralliset totuudet. "Korona synnytti kastilaitoksen. Se aset177817