Täällä on yksi nelivuotias kissaneiti, jonka vatsan huomasin tänään olevan sekaisin. Illalla kuulin kun nukkui vieressä sen vatsan mouruavan ja tänään oli tehnyt yhden kiinteän ja loput löysiä ulosteita. Kissa on käyttäytynyt normaalisti ja jopa karkasi ulos kenenkään huomaamatta n. puoleksi tunniksi vaikka on sisäkissa. Sisälle tullessaan kissa oksensi kerran ja suunnisti siitä heti syömään ja juomaan.
Pitäisikö huolestua, tai muuttaa ruokavaliota vatsaoireiden ajaksi? Jos joku fiksumpi ja kokeneempi tietää mitä tulee tehdä, niin neuvoja arvostetaan suuresti!!
Vatsa sekaisin
3
141
Vastaukset
- kisukaveri41
Uskoisin että kissasi on vain syönyt jotain sopimatonta, kenties huonekasvia, kärpäsiä, tähteitä? vaihtoehtoja on monia. muutaman kerran ripuloinnista ei kannata huolestua jos kissa vaikuttaa normaalilta. jos jatkuu pitempään niin apteekista saa ripuli lääkettä. Takaa vain että nestettä on riittävästi koko ajan tarjolla, voit vaikka lisätä veteen tipan hunajaa tai sokeria, se sitoo nestettä.
Tuo oksentaminen oletettavasti johtui siitä että kissa on syönyt ulkona jotain heiniä, sillä tuskin on tekemistä tuon vatsavaivan kanssa :)
jos ei vaivat muutamaan päivään mennessä lievene niin vaan kipinkapin eläinlääkäriin ! - Vaaratonta varmaanki
Kenties joku sattuma pöpö päässyt vatsaan, tuskin on vaarallista. Kunha kissa syö ja juo suunnilleen normaalisti niin ei hätää.
Millaista ruokaa teillä syödään? - 19+14
Anna kissalle jotain kevyttä ruokaa esimerkiksi keitettyä broileria ja tarjolle riittävästi raikasta vettä.
Tuo vatsatauti on varmasti ohimenevää. Jos kissa ripuloi aina välillä, niin kannattaa tarkkailla kissan ruokavaliota, jospa se olisi allerginen tai herkki jollekin ruoka-aineelle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1406653
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495729- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434480Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523892- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522956Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242402- 422270
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152197