Kertokaa nyt hyvä immeiset talokuumeen vallassa olevalle neitokaiselle luotettavia talontoimittajia :)
Omatalo, puutalo, vaajatalot, kastelli, jukka- ja jokeritalot on tuttuja mutta mitä muita löytyy?
Parhaat talopaketit?
37
17185
Vastaukset
- Talora
www.rakentaja.net
- ja täällä
xxxx
- Asiat pelasi
Tietysti on tuuristakin kiinni ja asentajista etc.
Meillä oli pitkälle viedyllä valmiusasteella suurelementtipaketti. Kokoamisen jälkeen 2 pv tiilikate päälle pystyi pistää sisään jo lämmöt.
Naapurille tuli tontille kasa kaksnelosia, lautaa ja rimaa sekä sata kuutiota eristeitä ja muuta. Kyllähän häneltäkin talo syntyi mutta meni kolme kuukautta ennen kuin oli lämmöt päällä. Ilmeisesti Vaaja -talot on OK, kun meidän Herralan myyjäkin sanoi että kyllä sekin on asiallinen.- tyytyväinen
Täysin samanlainen tapaus kuin meillä. Ei mitään huomautettavaa.
Lisäksi paketin saa juuri sellaisena kuin haluaa, siis toimitussisältö ja talon muoto ja malli on melko vapaasti itse määriteltävissä. - tuskin enään samanlaisia
tyytyväinen kirjoitti:
Täysin samanlainen tapaus kuin meillä. Ei mitään huomautettavaa.
Lisäksi paketin saa juuri sellaisena kuin haluaa, siis toimitussisältö ja talon muoto ja malli on melko vapaasti itse määriteltävissä.Anoppila siis on Herralan talopaketti tosin jo eletyltä vuosikymmeleltä. Talossa vetää ja lattiat narisee, seinät on vinossa ja homevaurioita korjataan... Toivottavasti taso on parantunut. (Tehtaan pysytysporukka)
- juuu
tuskin enään samanlaisia kirjoitti:
Anoppila siis on Herralan talopaketti tosin jo eletyltä vuosikymmeleltä. Talossa vetää ja lattiat narisee, seinät on vinossa ja homevaurioita korjataan... Toivottavasti taso on parantunut. (Tehtaan pysytysporukka)
Herrala asentaa ainoastaan seinäelementit ja aluskatteen.
Lattiarakenteet tekee omistaja tai teetättää muilla. Samoin kosteat tilat etc. Näin on yleensä kaikilla tehtailla. Lisätoimituksena saa myös katteen, tällöin voi vuodoista syyttää pystytysporukkaa.
Pitää muistaa että talotehtaan osuus on 20% talon hinnasta ja osista.
- Noksu
Kaikki talopaketit ja talotehtaat ovat ihan yhtä hyviä. Elementtien tekeminen ja niiden pystyttäminen ei todellakaan ole mitään ydinfysiikkaa. Hankitte tontin, palkkaatte vastaavan mestarin, hahmottelette pohjapiirroksen, (palkkaatte suunnittelijan piirtämään talon), pyydätte muutaman tarjouksen talopaketeista joilla on edustaja paikkakunnalla ja valitsette sen paketin jonka myyjä vaikutti mukavimmalta. Paikallinen edustaja on tärkeä, koska sitä säätämistä ja neuvottelemista on paljon.
- 40 t€
http://www.kastelli.fi/miksikastelli/miksiraktapa.php
Kastellin sateelta suojaan pystytys. Tässä vaiheessa on jo uponnut liittymiin vesi sähkö etc 10 t€ perustuksiin maansiirtoon salaojiin sadevesijärjestelmiin etc 20 t€
Siis tässä vaiheessa on mennyt yli 70 t€ tontti.
Eli ollaan jo ylitetty 100 t€. - Tämä oikea
40 t€ kirjoitti:
http://www.kastelli.fi/miksikastelli/miksiraktapa.php
Kastellin sateelta suojaan pystytys. Tässä vaiheessa on jo uponnut liittymiin vesi sähkö etc 10 t€ perustuksiin maansiirtoon salaojiin sadevesijärjestelmiin etc 20 t€
Siis tässä vaiheessa on mennyt yli 70 t€ tontti.
Eli ollaan jo ylitetty 100 t€.http://www.kastelli.fi/miksikastelli/miksiraktapa_avesats.php
- 130 t€
Tämä oikea kirjoitti:
http://www.kastelli.fi/miksikastelli/miksiraktapa_avesats.php
http://www.kastelli.fi/miksikastelli/miksiraktapa_avepuv.php
Tästä saa jonkinlaisen kuvan mitä talon tekeminen maksaa= yli 200 t€. - teeitsemies
130 t€ kirjoitti:
http://www.kastelli.fi/miksikastelli/miksiraktapa_avepuv.php
Tästä saa jonkinlaisen kuvan mitä talon tekeminen maksaa= yli 200 t€.joillakin ei.
- halvalla?
teeitsemies kirjoitti:
joillakin ei.
Tonttia ei saa eikä liittymiä halvalla isojen kaupungien kupeesta. Niihin menee jo 40-250 t€.
Maatyöt maksaa ja varsinkin sepeli aina.
Perustuksissa voi vähän säästää mutta sähkömies on
kallis.
Kaikkea ei voi tehdä itse eikä ole raaka-aineita. Lisäksi pitää käydä vakinaisessakin työssä.
Miten saat talon alle 1000€/ neliö? - Emppu
halvalla? kirjoitti:
Tonttia ei saa eikä liittymiä halvalla isojen kaupungien kupeesta. Niihin menee jo 40-250 t€.
Maatyöt maksaa ja varsinkin sepeli aina.
Perustuksissa voi vähän säästää mutta sähkömies on
kallis.
Kaikkea ei voi tehdä itse eikä ole raaka-aineita. Lisäksi pitää käydä vakinaisessakin työssä.
Miten saat talon alle 1000€/ neliö?...siis 1000 eurolla/neliö rakentaminen, JOS tonttia ei tarvitse ostaa, (sen voi myös vuokrata), talopaketin ei tarvitse olla Kannustaloilta tai kalleimmasta päästä, ja talon ei tarvitse olla valmis muutamassa kuukaudessa (rakennuttaminen kallista ja nopeaa, mutta velkojaan maksaa lopun elämää).
Soraa ja sepeliä saa 6 euroa/kuutio Etelä-Suomestakin, kun vain osaa kysellä oikeasta paikasta, sähköt ja LVI-työt urakkana, jolloin kustannukset on tiedossa jo etukäteen. Perustukset voi myös tehdä itse anturalaudoituksesta lähtien (vrt. valmismuotin kustannukset).
Meillä tulossa pre cut- talo, puolitoistakerrosta, neliöt 160/215. Laskimme juuri, että jo talopaketissa säästimme n. 20 000 euroa verrattuna esim. Jukka-talojen samankokoiseen Huippukotiin, jossa laaja toimitusisältö, vaikka olemme hommanneet samat peruskamat itse hieman korkeatasoisempina. (Esim. Novartin Parma-keittiö, vuolukivitakka, Sunsauna jne...)
Toki Jukka-talo tai vastaava suurelementtitalo olisi ollut nopeammin pystyssä, mutta meille kustannussäästö oli isompi syy rakentaa pikkuhiljaa kuin rakentamisessa säästetty aika. Puolella vuodella ei loppujen lopuksi ole paljoakaan merkitystä kun taloa tehdään loppuelämää varten. Ainakaan meille.
Kyllä edullisestikin voi rakentaa korkeatasoista, mutta se vaatii PALJON omaa tekemistä, aikaa ja suhteita. Meillä onneksi eläkkeellä oleva sukulaismies, ammattiltaan kirvesmies, on ollut suurena apuna, edullisesti saatiin myös muuraus ja maansiirtotyöt, jotka maksettiin tekijöille suoraan taskuun. Tiedän, että pimeästi maksamisesta tulee kritiikkiä, mutta antaa tulla vaan. Sehän on jokaisen oma valinta.
Jos taas haluaa rakentaa edullisesti eikä omista rahkeista ole revittävissä aikaa eikä osaamista, on Desing, Älvsby- Muurame etc.- talot varmasti ihan kelpo vaihtoehtoja. - Noksu
Emppu kirjoitti:
...siis 1000 eurolla/neliö rakentaminen, JOS tonttia ei tarvitse ostaa, (sen voi myös vuokrata), talopaketin ei tarvitse olla Kannustaloilta tai kalleimmasta päästä, ja talon ei tarvitse olla valmis muutamassa kuukaudessa (rakennuttaminen kallista ja nopeaa, mutta velkojaan maksaa lopun elämää).
Soraa ja sepeliä saa 6 euroa/kuutio Etelä-Suomestakin, kun vain osaa kysellä oikeasta paikasta, sähköt ja LVI-työt urakkana, jolloin kustannukset on tiedossa jo etukäteen. Perustukset voi myös tehdä itse anturalaudoituksesta lähtien (vrt. valmismuotin kustannukset).
Meillä tulossa pre cut- talo, puolitoistakerrosta, neliöt 160/215. Laskimme juuri, että jo talopaketissa säästimme n. 20 000 euroa verrattuna esim. Jukka-talojen samankokoiseen Huippukotiin, jossa laaja toimitusisältö, vaikka olemme hommanneet samat peruskamat itse hieman korkeatasoisempina. (Esim. Novartin Parma-keittiö, vuolukivitakka, Sunsauna jne...)
Toki Jukka-talo tai vastaava suurelementtitalo olisi ollut nopeammin pystyssä, mutta meille kustannussäästö oli isompi syy rakentaa pikkuhiljaa kuin rakentamisessa säästetty aika. Puolella vuodella ei loppujen lopuksi ole paljoakaan merkitystä kun taloa tehdään loppuelämää varten. Ainakaan meille.
Kyllä edullisestikin voi rakentaa korkeatasoista, mutta se vaatii PALJON omaa tekemistä, aikaa ja suhteita. Meillä onneksi eläkkeellä oleva sukulaismies, ammattiltaan kirvesmies, on ollut suurena apuna, edullisesti saatiin myös muuraus ja maansiirtotyöt, jotka maksettiin tekijöille suoraan taskuun. Tiedän, että pimeästi maksamisesta tulee kritiikkiä, mutta antaa tulla vaan. Sehän on jokaisen oma valinta.
Jos taas haluaa rakentaa edullisesti eikä omista rahkeista ole revittävissä aikaa eikä osaamista, on Desing, Älvsby- Muurame etc.- talot varmasti ihan kelpo vaihtoehtoja.Meilläkin oli valtava nippu kaiken maailman laskelmia ja suunnitelmia siinä vaiheessa kun talopaketti vasta oli tulossa. Yllätyksiin ei koskaan pysty varautumaan riittävän hyvin etukäteen.
Laita tänne toteutuneet kustannukset vuoden parin päästä kun talonne on valmis. 1000 eurolla/neliö budjetissa onnistuu rakentamaan loistavasti, kunnes rakentaminen todella alkaa... Laskitko muuten tuon neliöhinnan huoneistoalan vain kerrosalan mukaan? Onnea talonrakentamisellenne. - Avaimet käteen rakennuttanut
Emppu kirjoitti:
...siis 1000 eurolla/neliö rakentaminen, JOS tonttia ei tarvitse ostaa, (sen voi myös vuokrata), talopaketin ei tarvitse olla Kannustaloilta tai kalleimmasta päästä, ja talon ei tarvitse olla valmis muutamassa kuukaudessa (rakennuttaminen kallista ja nopeaa, mutta velkojaan maksaa lopun elämää).
Jos taas haluaa rakentaa edullisesti eikä omista rahkeista ole revittävissä aikaa eikä osaamista, on Desing, Älvsby- Muurame etc.- talot varmasti ihan kelpo vaihtoehtoja.Itsekin olen byggailyt rakennuksia nuorempana.
Asia on vain niin että nykyisin ei 10 tunnin työpäivän jälkeen paljon kerkiä itse tehdä.
Se että lasket ilman tonttia 215 te voi olla että pääset siihen. Soraa voi saada halvalla mutta ajaminenkin maksaa.
Meidän alueella itse tehdyt on tulleet ehkä vähän halvemmiksi. Tosin niissäkin on ollut maanajon ja perustusten takia kovia eroja. Säästö loppuhinnoissa on varmaan ollut 15-20% avaimet käteen tehtynä. Mikäli lasket mukaan omat palkanmenetyksesi, työkalut, ei tukkuhinnat etc.
Meidän alueelle on tulossa 100 omakotitaloa, ongelmana monella itse rakentajalla on ollut saada sopivaan aikaan sähkäriä ym. Lisäksi oppirahoja on joutunut maksaa itsekkin vaikka on ollut ammattiurakoitsija.
Design ym. ei välttämättä ole halpoja, sillä niissäkin annetaan lian ruusuinen kuva. Käytännössä joudut pistää 20-30% hintaa lisää.
Pumattakaan omatalon tai kastellin alkaen 40 t€
Ne joudut kertoo viidellä. - Emppu
Noksu kirjoitti:
Meilläkin oli valtava nippu kaiken maailman laskelmia ja suunnitelmia siinä vaiheessa kun talopaketti vasta oli tulossa. Yllätyksiin ei koskaan pysty varautumaan riittävän hyvin etukäteen.
Laita tänne toteutuneet kustannukset vuoden parin päästä kun talonne on valmis. 1000 eurolla/neliö budjetissa onnistuu rakentamaan loistavasti, kunnes rakentaminen todella alkaa... Laskitko muuten tuon neliöhinnan huoneistoalan vain kerrosalan mukaan? Onnea talonrakentamisellenne.Neliöhinnan laskin huoneistoalan mukaan. Talopaketti, perustukset, runkopystytys ja LVIS-urakat (sis. ilmanvaihtojärjestelmän ja Wirsbon vesikiertoinen lattialämmitys) nielaisivat budjetistamme 123 000 euroa.
Talo on tällä hetkellä ulkopäin maalausta vaille valmis, routaerityksiä ja salaojaputkia laitetaan paikalleen vielä ennen talven tuloa. Sisätiloissa on menossa villoitus. Lattiaa olisi tarkoitus päästä valamaan lähiviikkoina.
Muihin, vähän isompiin tilpehööreihin (jos ostetut tai lähiaikoina ostettavat) olemme budjetoineet seuraavasti:
keittiö (Parma) 5000 (alennuksen jälkeen)
kodinkoneet (rosteria, AEG, ostettu omakotimessuilta) 3500
portaat 2500 (tuttu puuseppä)
sauna (SunSauna, sis. paneelit, lauteet, kuituvalot ja lasiseinän) 2800
maalit(Teknos) 2000
parketit (Upofloor) 4000
kaakelit ja klinkkerit (kaakeli.net) 2000
kalusteet (sohvat etc) 5000
sadevesijärjestelmä (Vesivek) 3500
vessojen kalusteet 3000
Kodinhoitohuoneen kalusteet 1000
Keittiön saamme Novartilta suhteilla puoleen hintaan, samoin vessojen ja kodinhoitohuoneen kalusteet. Palkallista työtä tulevat tekemään liippari, muurari ja oma rak. mestarimme, joka tekee vesieristykset. Kaivinkone ja kuski tulevat myös hommiin pihan täyttöjä tekemään.
Kaikkien noiden kulujenkin jälkeen budjetissa on vielä yli kympppitontti varaa. Ja jos yli menee, niin pankistahan sitä saa lisää...:)
Mutta hyvin siis näyttäisi näillä näkymin riittävän. - ????
Emppu kirjoitti:
Neliöhinnan laskin huoneistoalan mukaan. Talopaketti, perustukset, runkopystytys ja LVIS-urakat (sis. ilmanvaihtojärjestelmän ja Wirsbon vesikiertoinen lattialämmitys) nielaisivat budjetistamme 123 000 euroa.
Talo on tällä hetkellä ulkopäin maalausta vaille valmis, routaerityksiä ja salaojaputkia laitetaan paikalleen vielä ennen talven tuloa. Sisätiloissa on menossa villoitus. Lattiaa olisi tarkoitus päästä valamaan lähiviikkoina.
Muihin, vähän isompiin tilpehööreihin (jos ostetut tai lähiaikoina ostettavat) olemme budjetoineet seuraavasti:
keittiö (Parma) 5000 (alennuksen jälkeen)
kodinkoneet (rosteria, AEG, ostettu omakotimessuilta) 3500
portaat 2500 (tuttu puuseppä)
sauna (SunSauna, sis. paneelit, lauteet, kuituvalot ja lasiseinän) 2800
maalit(Teknos) 2000
parketit (Upofloor) 4000
kaakelit ja klinkkerit (kaakeli.net) 2000
kalusteet (sohvat etc) 5000
sadevesijärjestelmä (Vesivek) 3500
vessojen kalusteet 3000
Kodinhoitohuoneen kalusteet 1000
Keittiön saamme Novartilta suhteilla puoleen hintaan, samoin vessojen ja kodinhoitohuoneen kalusteet. Palkallista työtä tulevat tekemään liippari, muurari ja oma rak. mestarimme, joka tekee vesieristykset. Kaivinkone ja kuski tulevat myös hommiin pihan täyttöjä tekemään.
Kaikkien noiden kulujenkin jälkeen budjetissa on vielä yli kympppitontti varaa. Ja jos yli menee, niin pankistahan sitä saa lisää...:)
Mutta hyvin siis näyttäisi näillä näkymin riittävän.kun itserakentajat kehuvat täällä saavansa kamaa puoleen hintaan, mitähän mahtaa tehdä normaalilla kaupankäynnille. Itse jätän ainakin hankkimatta sellaisilta firmoilta tavaraa jotka lahjoittelevat niitä sellaisille jotka eivät pysty pitämään SUUTANSA KIINNI saamistaan erikoiseduista. Koska en aio osallistua kenenkään itserakentajan lahjakeittiön maksuun.
- Emppu
???? kirjoitti:
kun itserakentajat kehuvat täällä saavansa kamaa puoleen hintaan, mitähän mahtaa tehdä normaalilla kaupankäynnille. Itse jätän ainakin hankkimatta sellaisilta firmoilta tavaraa jotka lahjoittelevat niitä sellaisille jotka eivät pysty pitämään SUUTANSA KIINNI saamistaan erikoiseduista. Koska en aio osallistua kenenkään itserakentajan lahjakeittiön maksuun.
..tuskinpa ollaan ainoita rakentajia, kenen vanhemmat tai sukulaiset on sellaisessa paikassa töissä, että etuja irtoaa. Taitaa niitä alennuksia irrota muidenkin keittiövalmistajien, rautakauppiaiden jne. sukulaisille, joten sinun on sitten varmaan parempi rakentaa keittiösi ihan itse.
- ????
Emppu kirjoitti:
..tuskinpa ollaan ainoita rakentajia, kenen vanhemmat tai sukulaiset on sellaisessa paikassa töissä, että etuja irtoaa. Taitaa niitä alennuksia irrota muidenkin keittiövalmistajien, rautakauppiaiden jne. sukulaisille, joten sinun on sitten varmaan parempi rakentaa keittiösi ihan itse.
vaan siitä että joku kehuskelee netissä (huutelee torilla) että saa halvalla tavaraa. Miksi sitten maksaa normaalihintaa, kun kerran voi jaella halvemmallakin. Tottakai niitä on erillaisia "eturyhmiä", mutta yleensä ymmärtävät olla hissukseen - mutta eivät tee-se-itse-tyypit ymmärrä oikein jujua.
- Noksu
???? kirjoitti:
vaan siitä että joku kehuskelee netissä (huutelee torilla) että saa halvalla tavaraa. Miksi sitten maksaa normaalihintaa, kun kerran voi jaella halvemmallakin. Tottakai niitä on erillaisia "eturyhmiä", mutta yleensä ymmärtävät olla hissukseen - mutta eivät tee-se-itse-tyypit ymmärrä oikein jujua.
Jos kerran kaikki tietävät että suhteilla saa tuotteita paljon halvemmalla, niin eikö se ole aivan sama jos asiasta anonyyminä jollain typerällä palstalla mainitsee. Taidat vetää herneen nenään myös siitä jos mainitsen että suuren rakennusliikkeet saavat K-Raudasta tavaraan paljon sinua halvemmalla. Mitä sitten? Ei se Empun vika ole jos sinulla ei ole suhteita tavanrantoimittajiin.
- ????
Noksu kirjoitti:
Jos kerran kaikki tietävät että suhteilla saa tuotteita paljon halvemmalla, niin eikö se ole aivan sama jos asiasta anonyyminä jollain typerällä palstalla mainitsee. Taidat vetää herneen nenään myös siitä jos mainitsen että suuren rakennusliikkeet saavat K-Raudasta tavaraan paljon sinua halvemmalla. Mitä sitten? Ei se Empun vika ole jos sinulla ei ole suhteita tavanrantoimittajiin.
Minä olen TAVARANTOIMITTAJA - älä noksu äksyile anonyymi-palstalla, kun et tiedä minne ja kenelle hillut :)
- juu
http://www.jetta-talo.fi/talon_rakentaminen.htm
Onkos tää nyt avaimet käteen?
Rakennusluvassa ei olla tarte vastaavaa mestaria. - ????
:) ovat todella aktiivisia nuo m....t.
- =)))))))))))))))
???? kirjoitti:
:) ovat todella aktiivisia nuo m....t.
=)))))))))))
Jaa selvästi Kateellinen Jetta-talon olemassa olosta.
=)))))))))))))))))))))))))))))))))
MIksi?
Miten joku voi noin voimakkaasti reagoida?
=)))))))))))))))))) - Juki
www.omatalo.com
- irtak
juu kirjoitti:
http://www.jetta-talo.fi/talon_rakentaminen.htm
Onkos tää nyt avaimet käteen?
Rakennusluvassa ei olla tarte vastaavaa mestaria.siksi että, 80000e:llä saatiin talo täysin ulkoa valmiiksi, autotalli ja 2auton katos varasto. Taloon lisäksi väliseinä materiaalit ja väliovet. Tän lisäks taloon tuli sähkö ja LVI suunnitelmat koko tontille ja pääsuunnittelijan tehtävät ja kalustesuunnitelmat. Me tykättiin että ens kertalaiselle on hyvä kun kaikki tulee saman katon alta...meille siis helpompaa. Itse ollaan kuitenkin saatu kaikesta sanoa viimeinen sana, eli esim. talossa ollaan oman mielen mukaan saatu päättää kaikki ratkasut ja seinän paikat. Me voidaan suositella lämpimästi, vaikka täällä palstoilla noita Jetan myyjiä onkin ryöpytetty oikein urakalla, meidän kokemukset on ollu myönteisiä!
- samat sanat.
irtak kirjoitti:
siksi että, 80000e:llä saatiin talo täysin ulkoa valmiiksi, autotalli ja 2auton katos varasto. Taloon lisäksi väliseinä materiaalit ja väliovet. Tän lisäks taloon tuli sähkö ja LVI suunnitelmat koko tontille ja pääsuunnittelijan tehtävät ja kalustesuunnitelmat. Me tykättiin että ens kertalaiselle on hyvä kun kaikki tulee saman katon alta...meille siis helpompaa. Itse ollaan kuitenkin saatu kaikesta sanoa viimeinen sana, eli esim. talossa ollaan oman mielen mukaan saatu päättää kaikki ratkasut ja seinän paikat. Me voidaan suositella lämpimästi, vaikka täällä palstoilla noita Jetan myyjiä onkin ryöpytetty oikein urakalla, meidän kokemukset on ollu myönteisiä!
Aikalailla samoissa hinnoissa meilläkin pyörii.
Talo oli pystytyksen jälkeen nurkkalistoja vaille valmis ulkoapäin.
Jetalla ilmeisesti aina kuuluu noi LVI ja sähköjutut yms.. pakettiin. Meille tuli nimittäin myös. Ja samaa sanoisin, että on ollut helpotus, kun on ollut ja tullut nämä asiat jo valmiina.
Juu seiniä siirreltiin rouvan mieltymysten mukaan ja huonekorkeuttakin sai lisättyä.
Kaikennäköistä viilausta tehtiin viimeiseen asti.
Täällä joku (ehkä vain yksi tyyppi?) ryöpyttää Jettaa urakalla. Kirjoitustyyli on saman sorttinen. Minua henk.koht. ihmetyttää tuollainen. Tuskinpa tavallinen rakentaja noin haukkana aina olis kimpussa (kun Jetasta kirjoitetaan). Taitaa olla jonkun toisen firman talomyyjä ?? Tiedä häntä.
Toisaalta kummastuttaa kuka ja mikä talonmyyjä noin henkeen ja vereen tehastaan puolustaa ;). Onko edes vaiva väärti? - meillä myös
samat sanat. kirjoitti:
Aikalailla samoissa hinnoissa meilläkin pyörii.
Talo oli pystytyksen jälkeen nurkkalistoja vaille valmis ulkoapäin.
Jetalla ilmeisesti aina kuuluu noi LVI ja sähköjutut yms.. pakettiin. Meille tuli nimittäin myös. Ja samaa sanoisin, että on ollut helpotus, kun on ollut ja tullut nämä asiat jo valmiina.
Juu seiniä siirreltiin rouvan mieltymysten mukaan ja huonekorkeuttakin sai lisättyä.
Kaikennäköistä viilausta tehtiin viimeiseen asti.
Täällä joku (ehkä vain yksi tyyppi?) ryöpyttää Jettaa urakalla. Kirjoitustyyli on saman sorttinen. Minua henk.koht. ihmetyttää tuollainen. Tuskinpa tavallinen rakentaja noin haukkana aina olis kimpussa (kun Jetasta kirjoitetaan). Taitaa olla jonkun toisen firman talomyyjä ?? Tiedä häntä.
Toisaalta kummastuttaa kuka ja mikä talonmyyjä noin henkeen ja vereen tehastaan puolustaa ;). Onko edes vaiva väärti?Meillä myös Jetta-talo ja hinta-laatuhsuhde oli hyvä. Ainoa mikä meistä oli negatiivista, että katto piti tehdä tai teettää muilla. Ei saanut Jetalta lisämaksustakaan ainakaan vielä vuosi sitten. Muuten oltiin tosi tyytyväisiä.
Samaa ihmettelen näistä "hyökkääjistä" minäkin. Itse kaipasin rakentamista suunnitellessamme nimenomaan myös niitä onnistuneita kokemuksia, mutta niitä ei tällä palstalla jostain syystä sallita. - Rehtiä mainontaa, kiitos
=))))))))))))))) kirjoitti:
=)))))))))))
MIksi?
=))))))))))))))))))"=)))))))))))
MIksi?
=))))))))))))))))))
Hmmm, miten joku voi noin voimakkaasti reagoida ;)
- paitsi jukka talot
ei mitään hyvää sanottavaa jukka taloista
- Mike
Pohjankoti.com
Ylihärmäläisiä talopaketteja. Pieni firma ja siellä panostetaan laatuun. Otin sieltä 130m2 talon ja kaikki meni tosi hyvin
- "rakentaja"
Helppo oli ostaa JT-Talo! Suosittelen Oulun seudulla asuville. Etenkin "avaimet käteen" on erittäin toimiva juttu. Oli ainoa talotoimittaja, joka pystyi kirjallisesti näyttämään, että mitä EI sisälly paketin hintaan!!! Aikataulut piti ja hinnat piti!
- punainen tupa
www.kannustalo.fi
- PARAS
Muuttovalmis asunto edullisesti
Olen tutkinut eri talopaketteja/toimittajia ja päätynyt...Desingtalossa on valmistaloista kaikkein parhain hinta ja laatu suhde.
http://www.designtalo.fi/etusivu.htm - Ihan jees!
Jetta-talon.
http://www.jetta-talo.fi/- Rehtiä mainontaa, kiitos
Hih, kylläpäs Jetta-talojen ostajat ovat kovin yhtenäistä porukkaa;). Pari sanaa kehuja, jonka jälkeen aina linkki talofirman sivuille. Ja sama käytäntö toistuu muillakin rakentamiseen liittyvillä keskustelupalstoilla... Miksihän muiden talopakettien ostajat eivät käytä samankaltaista linkitystä kehujensa yhteydessä niinkuin Jetta-talojen onnelliset omistajat? Hmmmm...minkä kumman vuoksi minusta tuntuu, että ko. viestit saattavat loppujen lopuksi kääntyä ko. firmaa vastaan? Tarinan opetus on se, että ihmisten hoksottimia ei aina kannata aliarvioida ;).
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan804143Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan303161- 1602550
- 141875
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281482Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631366Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131140- 741009
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää38960Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13852