Suomen yliarvostetuin kirjasarja

coonskin90

Nimittäin Juoppohullun päiväkirja. Koko sarja on pelkkää alatyylistä keskenkasvuista päämäärätöntä perseilyä. Päähenkilö Juha edustaa olemukseltaan kaikkea epäonnistunutta ja vastenmielistä tässä maassa. Nuoret tuovat näitä kirjoja kouluihin ja ties mitä törkeyksiä oppivat tuskin ymmärtämättä mitään. Huom. minä EN ole mikään kukkahattutäti tai taidesnobi. Katson ja luen mielellään paljon kontroversiaalista viihdettä mutten ikinä tuhlaisi aikaani enää koskaan yhdenkään juoppissivun lukemiseen. Mutta jos olet perussuomalainen juntti alhaisella älykkyysosamäärällä niin onneksi olkoon tämä sarja on kuin luotu sinulle. Vuorinen ja hänen lukijansa, hankkikaa elämä.

8

182

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jtkh

      Kirjallisuuskin on bisnestä nykyään. Sellaisia kirjoja kirjoitetaan, jotka myyvät. Suomessa on ilmeisesti paljon näitä juntteja, ja jos heillä vain on rahaa, tehdään sellaista viihdettä jolla se raha saadaan parempiin taskuihin. Todellinen taide tehdään vain omasta intohimosta, ja sitä ymmärretään vasta paljon myöhemmin, jos tarpeeksi kehittyneitä lukijoita ei vielä ole.

    • Komppaan.
      Vuorisen kirja on ainoa, jonka olen ostamista seuraavana päivänä vienyt divariin.

    • Koprolalisti

      Katso totuutta silmiin, sieltä kukkahattusi alta: ihmisellä on myös "takapuoli", eikä se ole aina kaunis, mutta se on totta yhtä kaikki.

    • -+-

      Näen Vuorisen kirjat irtiottona vallitsevasta ummehtuneesta ja kliseisestä kirjallisuuslinjasta.

    • Ella-Auroora

      Eipä nostanut kiinnostuskynnystä tuo laisinkaan, ei siis hajua mitä kertoo. Joku juo kai paljon ja toiset haluavat samaistua tähän harrastukseen? Toivottavasti perheessä ei ole lapsia, muuten tapaus kuuluisi jo kenties lastensuojelulle. Josko sekään on asiallista touhua harvoin.

      Tosin vielä en ole päättänyt kuka tai mikä on hulluin hulluista. Mutta niitä on paljon.
      En hanki enää uusinta kirjallisuutta vaan kaivelen divareista vanhoja mistä puuttuu aika hyvin poissa nämä nykytyhmyydet.

      • Läsare

        Minua kiinnostaa todellisuus kaikessa karheudessaankin, ei siloiteltu kuva siitä.


    • Luin Juoppohullun päiväkirjan ensimmäisen osan. Minulle tuli mieleen Uuno Turhapuro -leffat, vaikka ehkä hieman päivitettynä versiona.
      Lapset pitävät anarkismista, joka haastaa aikuiset. Samalla tavalla Vuoren kirja haastoi "Meidät kukkahattutädit" omalla Suomalaisen Äijän Anarkismillaan.
      En ole ottanut Uunon haastetta vastaan, sanalla sanoen olen nähnyt vain trailereita ja satunnaisia pätkiä Turhapuroista, vaikka Loirista tykkään kovasti.
      Vuorisen kirjan luin kokonaan, nauroin ainakin silloin kun mies heittää telkkarin auton konepellille. Muuta en kirjasta muistakaan. Myös minulta se lähti kiertoon saman tien. Mutta kirja oli rehellisesti oma itsensä, ei sitä mielestäni voi yliarvostaa kuten ei Uuno Turhapuroakaan.
      Taidan pitää Anja Kaurasen kirjoja yliarvostettuina. Minusta hän nyysii kirjoihinsa juonet. Kirjoittaa kyllä kaunista kieltä, mutta hänen onnettomuutensa on, hänellä ei joko ole sanottavaa tai hän ei osaa sanoa sanottavaansa itse omin keinoin ja omin tarinoin. Varsinkin kirjan Arabian Lauri on Evelyn Waugh'n Mennyt maailma -teoksen kaltainen. Mennyt maailma -kirjasta tehtiin 80-luvulla hieno ja menestynyt tv-sarja, Suomessakin ainakin pari kertaa nähty.

    • kirjoja aivottomille

      Yliarvostettu? Ei kai kukaan tuollaista varsinaisesti arvosta.
      Arvostus ja kaupallinen suosio on kaksi eri asiaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      99
      2870
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2430
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2210
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      2022
    5. 171
      1852
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1846
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1797
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1736
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1539
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe