Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Suzuki Jimny kokemukset??

JImnykö

Olen hankkimassa itselleni uudehkoa tai uutta pikkuautoa ja mielellään nelivetosta. Olis muutama kysymys Jimnyn omistajille tai muuten auton tunteville. Todellinen polttoaineen kulutus? Käykö 95e10 bensa? Huoltoväli (onko esim. 20 tkm tai 1 vuosi) ja huoltojen hinnat? Tyyppiviat? Onko herkkä ruostumaan ( ruosteenesto käsittely olis varmaankin aiheellista jos meinaa autoa pitkään pitää)? Millainen auto ajaa maantiellä satasen vauhdissa kesällä/talvella? Maastossa kait aika hyvä etenemään ?Onko talvella lämmin ja toimiiko ilmastointi tehokkaasti kesällä? Onko missään suomen suzuki liikkeessä jimnyä (uutta) koeajettavana? Kerro myös muut plussat tai miinukset kyseisestä autosta? KIITOS etukäteen.

67

15884

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zutsuki

      Jos ei ole pakko saada aivan noin maasturimaista pikkuautoa, niin suuntaa katseesi SX4:n suuntaan, on huomattavasti parempi auto ajaa silloin kun mennään hyvälaatuista tietä pitkin.

      • Sussu Zuzunen

        Huoltoavuksi ja ongelmatilanteisiin kannattaa hankkia Haynesin korjausopas; esim. www.amazon.com 17 euroa, tai www.alfamer.fi 33 euroa, www.biltema.fi 25 euroa, www.ago.fi 23 euroa, www.suomalainenkirjakauppa.fi 23 euroa. Ei maksa huollot niin paljon.


    • GV -11

      Aivan he...tin iso miinus on ajoominaisuudet!!! Hengenvaarallinen yli 100 km/h nopeudessa (mikäli myötätuulessa saavuttaa moisen nopeuden :=). Keskittyisin ehdottomasti SX neloseen, joka on jo varsin mukava ajettava ja muistuttaa autoa jo muutenkin, kuin pelkillä renkaanjäljillä.
      Minulla on kokemusta molemmista autoista, tosin Jimnyä en kauaa uskaltanut pitää.

    • Jimnyx

      Hyviä kysymyksiä kaikki! Olen ajellut neljä vuotta Samurailla, ja nyt Jimnyllä vuodesta 2001 alkaen, joten kokemusta on.

      Jimny ei ole varsinainen maantieauto, joten matkapainotteiseen käyttöön sitä ei todellakaan kannata hankkia. Toisaalta sen ansiot kaupunkiajossa, talvikelissä yleensä, kärrynvetäjänä ja esim. maaseutuasukkaan kakkosautona ovat huomattavat. Kun isoja ominaisuuksia verrataan pieneen hintaan, on Jimny aivan loistava hankinta.

      Omat ajoni ovat niin sekalaisia, etten ole katsonut bensankulutuksen mittaamista mielekkääksi. Uudehkojen vuosimallien huoltoväli kannattaa tarkistaa, mutta luulen sen olevan edelleen 15 tuhatta. Olen tehnyt myös "välivaihdon" moottoriöljylle n. 7,5 tuhannen kohdalla, myös erittäin vaihtelevan ajon vuoksi. Ysivitonen käy joka ikiseen bensa-Suzukiin, joten se on helppo muistaa.

      Tyyppivikoja? Takaoven saranat ruostuvat ensimmäisinä, ja painava ovi kuluttaa osaltaan saranointia. Laturin ja ohjaustehostimen käyttöhihnoissa on ehkä jonkinlaista mitoitusvirhettä, koska Suzukin 1,3-litraisissa koneissa remmeillä on taipumus luistaa. Ulina kuuluu kauas! Akku on kovin pieni, ja "kiehuu" helposti. Napoja ja kaapelointia joutuu puhdistelemaan. Nyt aivan viime aikoina nelivedon kytkeytymisessä on ollut ongelmia silloin tällöin. (Autolla on ajettu 142 tuhatta.)

      Jimny on mahtava talviauto nimenomaan nelivedolla, mutta huurteenpoisto on kehnonpuoleinen. Jos pakkassäällä ajelee yksin, pärjää kyllä, mutta jo yhdenkin matkustajan mukanaolo huurruttaa sivulaseja. Ilmastoinnista en tiedä mitään.

      Jos löydät tästä maasta uuden Jimnyn koeajoon, ilmoita ihmeessä minullekin! Mallia on "myyntitiskillä" erittäin vähän.

      • Maltilla, ei kiireellä.

        Neliveto toimii alipaineella, joka otetaan imusarjalta. Minulla kytkeytyminen takelteli ja se aiheutui kumiletkun vuodosta, vaihda letku. 154 tuhatta mittarissa ja vähävikaisin auto 35 vuoden aikana itselläni olleista. Ei äkkinäisen auto, talveksi mahdollisimman kapeat renkaat, 195, jos löytyy. Kevyt auto ei halkaise lunta leveillä yhtä hyvin. Ja nastarenkaat isänpäivästä äitienpäivään, jos lunta on, ja nelkku päällä jo, jos jäästä on aavistustakaan. Ei missään mielessä valtaväylien auto, mutta jos perille pitää päästä, silloin ehdoton.


    • suikkaa suosittelen

      Kulutus talvella olen päässyt kaupunki ja maantie seka ajossa 8,2 l/100km neliveto ei koko ajan päällä varsinkaan kaupungissa. Kesällä 6,7l/100km, toki silloin ei saa ajaa yli sataa. Ajo ominaisuudet on ihan ok. Mikäli on tottunut ajamaan maastureilla. Nopea ohjaus tehostimella voi aluksi tuntua kiikkerältä ruuvailla, mutta niin se on wranglerillakin. Parempi ajaa, kun vanhat samurait. 110km/h jälkeen alkaa äänimaailma muuttumaan, mutta muuten jos korvat kestää niin pystyy motarilla ajeleen 120km/h. Mutta ei tätä ole tarkoitettukkaan niihin nopeuksiin. Näppärä rassi. Uudemmissa vähän enemmän tehoa ja taloudellisempi kone. Mulle tulee kilsoja Jimppaan 30-40 000km vuodessa. Enkä ole vaihtamassa pois, uudempia olen toki katsellut. Suosittelen.

    • Jimnykö

      Pääsin näkemään Jimnyn livenä Vantaan suzuki liikkeessä. Siellä oli sellainen uusi ajamaton" vanha" malli, väriltään musta ja automaatti laatikolla. Myyvät sitä hintaan 19900e. Ahtaat sisätilat siinä näytti olevan ainakin takapenkillä. Harmi kun autoa ei oltu vielä rekistöröity, niin ei päässy koeajolle. Onkohan tässä uudessa facelift-mallissa muuta eroa kuin konepelti, etumaski ja keskuslukitus vakiona? Onkos Jimny made in Japan? Saksasta uusia ja uudenkarheita jimnyjä sais 12000-14000 euron hintaan.Siellä autoja näyttäis olevan useimmilla varustetasoilla. Paljonkohan pitäis maksaa veroja ja onkos kukaan tuonu? KIITOS jo Jimnystä kommentoille!!!!

    • Koeaja rohkeasti

      Jimny ja isoveli Grand Vitara ovat Made in Japan. Kyllä rekisteröimätöntä autoa pääsee helposti koeajamaan ns koe tai siirtokilvillä, joita takuuvarmasti on kyseisessä liikkeessä. Rohkeasti vain pyytämään koeajoa, ei tarvitse turhaan jännittää. Itse koe ajoin eilen Espoossa rekisteröimättömän Kia Sorenton, laittoivat hihnoilla siksi aikaa koekilvet.

      • Grand Vitara -10

        Eipä niitä uusia autoja anneta koeajoon noin vain, ellei ne ole esittelykäytössä. Minä ostan aina auton uutena ja en ota autoa, jota joku on käynyt koeajamassa. Uskon näin olevan monella muullakin auton uutena ostaneella.


    • tietämätön

      Erittäin hyvä hankinta taajamiin ja huonoille syrjäteille.Peräkärryn vetoon myös oiva vehje, ei rytkähtele halkokuorman veturinikaan.

    • mohman

      Itselläni ollut uusi Jimny nyt 2 vuotta, ja talven polttopuut on metsästä saanut ajettua sillä hyvin. Aikaisemmin Jeepillä (katumaasturi) ei uskaltanut mennä niin korpeen kuin nyt Jimnyllä. Talvella ei ole pelkoa että jää jumiin tai kaupungissa liikenteen jalkoihin. Auto on aivan perustekniikkaa, ei ole tietokoneita (paitsi pakollinen ABS) eikä muita turhia hilavitkuttimia, jota tuovat ikääntyessä kalliita remontteja. Varaosat ovat halpoja Jimnyyn.
      Koeajoin sen Herttoniemen Suzukimyymälässä, olimme menneen Helsinkiin koeajamaan Wranglereita, mutta Suzuki sitten tarttui mukaan. Silloin oli maassa vain 4kpl uusia Jimnyjä, ja niistä sitten valitsin sen mustan ja automaatilla.
      ERITTÄIN tyyttyväinen olen autoon. Pitää vain tiedostaa mitä ostaa.. sisätilat ovat pienet ja auto on AITO maastoauto, eli todella hauska ajaa.

    • at 3

      joo minulla oli 6vuotta jimny 1.3jlx ja vaihtu bensa geeveehen parikuukautta sitten!akun vaihdon tuona aikana ja en etes ajovalopoltinta,moottoriöljyt 12tuhannen välein ja yhden ison huollon käytin 450e jossa laitettiin kaikki öljyhuollot-ilmansuodattimineen.ihan huoletta kesällä voi ajella motarilla 120km/h ja talvella ja mutateillä ja huonossa maastossa auto erinomainen ja alennusvaihteisto todella hyvä!no siivutuuliherkkä mut muuten hankinnan arvoinen pikkumaasturi joka ei kukkaroa ja hermoja rasita..mulla ei ollu ilmastointia jota en kyllä kaivannutkaan ja osta jlx-malli niin siinä on penkinlämmittimet ja ohjaustehostin.Tilathan ei päätä huimaa mut jos ajelet yksin tai vaimosi kanssa niin tilat ok!lämmin oli talvella ja huollot 15tkm välein tai kerran vuodessa.autoni oli vm 2006 ja ajettu 90tkm kun vaihdoin pois,hieman pintaruostetta alustassa oli mutta ei muualla.5krt käytin katsustuksessa ja aina moitteetta läpi meni.juu perus japsi kuin myös geeveekin!ja muista älä osta suzukin dieseleitä ovat renun valmistamia ja koneissa vikoja!jep 95e10 bensa käy mutta aja 98silla niin tippuu kulutus ja säästät euroja!suosittelen jimnyä ehdottomasti!

      • ehkä gv

        Mitäs vikoja diiseleissä on ollut? Gv diiseliä tässä harkinnu.


      • at3
        ehkä gv kirjoitti:

        Mitäs vikoja diiseleissä on ollut? Gv diiseliä tässä harkinnu.

        Ole jakopäänremmin vaihdossa tarkkana ettei tule kallista remonttia!remminvaihto vaihtelee eri korjaamojen ja merkkihuoltojen välillä eli jotkut suosittelee vaihtoa 75tuhannessa ja jotkut 105tuhatta!Myös moottoriöljyä kannattaa käyttää aina samaa merkkiä ja viskositeetti sama.Muuten tekniikka on varmaa mutta kone on ranttu ja renaultin tekemä ja ei ihan parasta laatua ainakaan dieselin valmistajana renu ole.Itse päädyin bensa geeveehen koska ajot alta 15t vuosi ja Lämpimämpi talvella sekä ketjukone joka made in japan!Myös jimnyt vuosimallista 2005 ylöspäin ovat ketjukoneita niin ovat huolettomampia mitä remmikoneet!Myös näyttää siltä että bensa geevee säilyttää arvonsa paremmin kuin diesel.


      • ehkä gv
        at3 kirjoitti:

        Ole jakopäänremmin vaihdossa tarkkana ettei tule kallista remonttia!remminvaihto vaihtelee eri korjaamojen ja merkkihuoltojen välillä eli jotkut suosittelee vaihtoa 75tuhannessa ja jotkut 105tuhatta!Myös moottoriöljyä kannattaa käyttää aina samaa merkkiä ja viskositeetti sama.Muuten tekniikka on varmaa mutta kone on ranttu ja renaultin tekemä ja ei ihan parasta laatua ainakaan dieselin valmistajana renu ole.Itse päädyin bensa geeveehen koska ajot alta 15t vuosi ja Lämpimämpi talvella sekä ketjukone joka made in japan!Myös jimnyt vuosimallista 2005 ylöspäin ovat ketjukoneita niin ovat huolettomampia mitä remmikoneet!Myös näyttää siltä että bensa geevee säilyttää arvonsa paremmin kuin diesel.

        Nuohan oli siis ihan huoltoasioita, jotka täytyy pitää kunnossa. Ei siis kuitenkaan vikoja pahemmin kuitenkaan.


      • GV -2011 2.4 l
        at3 kirjoitti:

        Ole jakopäänremmin vaihdossa tarkkana ettei tule kallista remonttia!remminvaihto vaihtelee eri korjaamojen ja merkkihuoltojen välillä eli jotkut suosittelee vaihtoa 75tuhannessa ja jotkut 105tuhatta!Myös moottoriöljyä kannattaa käyttää aina samaa merkkiä ja viskositeetti sama.Muuten tekniikka on varmaa mutta kone on ranttu ja renaultin tekemä ja ei ihan parasta laatua ainakaan dieselin valmistajana renu ole.Itse päädyin bensa geeveehen koska ajot alta 15t vuosi ja Lämpimämpi talvella sekä ketjukone joka made in japan!Myös jimnyt vuosimallista 2005 ylöspäin ovat ketjukoneita niin ovat huolettomampia mitä remmikoneet!Myös näyttää siltä että bensa geevee säilyttää arvonsa paremmin kuin diesel.

        Bensa GV on äärettämän varmatoiminen ajopeli. Mulla jo toinen uusikoppainen GV, eka oli 2.0 vm 07 ja tää nykyinen on 2.4 vm 11. Toi kaks litrainen vei koko aikana keskimäärin 10.3 litraa sadalla ja tää nykyinen näyttää vievän 10.9 litran hujakoilla, mutta tämän asiahan tiedetään jo autoa ostaessa. Kova rauta on GeeVee. Sorry aloittaja, jos lipsutaan aiheesta ja kehutaan isoveljeä:=)


      • at3
        GV -2011 2.4 l kirjoitti:

        Bensa GV on äärettämän varmatoiminen ajopeli. Mulla jo toinen uusikoppainen GV, eka oli 2.0 vm 07 ja tää nykyinen on 2.4 vm 11. Toi kaks litrainen vei koko aikana keskimäärin 10.3 litraa sadalla ja tää nykyinen näyttää vievän 10.9 litran hujakoilla, mutta tämän asiahan tiedetään jo autoa ostaessa. Kova rauta on GeeVee. Sorry aloittaja, jos lipsutaan aiheesta ja kehutaan isoveljeä:=)

        Jep bensa gv on minulla nyt kesäaikaan vienyt sekalaisessa ajossa 9.3 litraa sadalla ja en pidä sitä korkeana lukemana!Eli uusikoppanen 2litranen on minulla.Jimny 1.3 jlx vei sekalaisessa ajossa kesäaikaan 7.7 litraa sadalla ja talvella kun ajo nelikko päällä niin 10litraa mutta olihan täällä pohjosempana yli 25 asteen pakkasia ja nämä lukemat ei ihan kevyellä kaasujalalla eli motarilla mentiin reilu 110km/h.Kyllähän jimny on aivan ykkönen maastoon menijäksi!


      • GV -2011 2.4 l
        at3 kirjoitti:

        Jep bensa gv on minulla nyt kesäaikaan vienyt sekalaisessa ajossa 9.3 litraa sadalla ja en pidä sitä korkeana lukemana!Eli uusikoppanen 2litranen on minulla.Jimny 1.3 jlx vei sekalaisessa ajossa kesäaikaan 7.7 litraa sadalla ja talvella kun ajo nelikko päällä niin 10litraa mutta olihan täällä pohjosempana yli 25 asteen pakkasia ja nämä lukemat ei ihan kevyellä kaasujalalla eli motarilla mentiin reilu 110km/h.Kyllähän jimny on aivan ykkönen maastoon menijäksi!

        Tolla 2.0 GV:llä tosiaan pääsee tuohon 9 litran tuntumaan, jos vain noudattaa nopeusrajoituksia. Itse ajoin sillä paljon moottoritiellä ja n 140km/h vauhtia ja 5 vaihde on sen verran pieni, että koneen kierrokset korkealla. Näissä GV:sa saisi olla vitos vaihde isompi, sillä onhan tuo alennus vaihteisto, niin ei veto lopu. Tällä nykyisellä 2.4 litrasella mulla onkin paljolti taajama ajoa. Toi 2.0 oli 178 tuhatta ajettu, kun vaihdoin ja tässä nykyisessä mittarissa 58 tuhatta. Ajan tällä tohon 200 tuhannen pintaan ja toivottavasti silloin olisi jo täysin uusi GV malli saatavilla. Per..le, että on hyvä auto.


    • mohman

      JLX on nykyään sama kuin GLX, 2011 mallista eteenpäin.
      mm. Ilmastointi, penkin/peilienlämmittimet, sähköikkunat vakiona (mielestäni ja turhia kapistuksia).
      Olisin ottanut autooni (2011) myös pohjapanssarin, joka oli lisävarusteena, mutta eipäs kiinnitykset enää käynytkään GLX malliin, sen jälkkeen maahantuojakin päivitti sivujaan sekä lisävarusatelistaustaan.
      Samoin radio/cd on lisävaruste, ja kannattaa olla tarkka jos sellaisen ottaa autokaupasta samalla, kokemukseni mukaan kannattaa itse ostaa ja asentaa sellainen mankka kuin haluaa, tosin se on ahdas asentaa, mutta onnistuu kyllä.
      Vanha nännimankka sopisi Jimnyn tyyliin kaikkein parhaiten, kaiuttimet kun ei ole kummoiset vakiona.

      • Jimnyx

        Jimnyn takakaiuttimien asentaminen on muuten varsin vekkulia puuhaa. Koko takaosan sisustus istuimia ja jopa turvavöiden kiinnitystä myöten on purettava, jotta pääsee käsiksi seinäverhoiluun ja sen takaa paljastuviin 100-millisten kaiuttimien syvennyksiin.

        Työlästä oli mutta kannatti! Kun Jimnyssä on neljän kaiuttimen systeemi, on musasoundi kunnossa. Ja kaikki kajarit ovat siististi näkymättömissä etu- ja takajalkatilassa.


    • mohman

      kiitti vinkistä jimnyx. taidan kuitenkin tulla toimeen vain etukajareiden kanssa.
      tulee kuunneltua vain radiota pääasiassa. Ei varmaan olisi tehtalla paljoa maksanut pari metriä johtoa, jos olisivat valmiiksi edes johdottanut nuo syvennykset.
      edelliseen viestiini lisään vielä että koeajoJimnyssä oleva soitin ei siis vastaa sitä minkä tilaat lisävarusteena autokaupasta! näin siis kävi minulle, ja neuvottelun jälkeen sain sitten hakea radioliikkeestä haluamani soittimen, joka asennettiin autoliikkeen piikkiin.
      Myös vetokoukun kiinnityksessä oli ilmeisesti JLX vs GLX eroa, ja takuuna liike teki uuden koukkuasennuksen, koska pakoputki kolkutti koukun kiinnityksiä vasten mutkissa.

      Autoon muuten olen 100% tyytyväinen, ja vastaa sitä mitä lähdin ostamaan.
      Suosittelen pientä kaupunki/maasto-autoa etsiville.

      • vanhempaa?

        Kyllä tuntuu jimmy olevan luotettava peli ja sen vuoksi sitä itekkin oon hankkimas. Näin opiskeliana ei varallisuus riitä kun tuollaisiin 99-00 vuosimallisiin mobiileihin. Onkos nuin vanhoista kokemuksia?


      • ristoo
        vanhempaa? kirjoitti:

        Kyllä tuntuu jimmy olevan luotettava peli ja sen vuoksi sitä itekkin oon hankkimas. Näin opiskeliana ei varallisuus riitä kun tuollaisiin 99-00 vuosimallisiin mobiileihin. Onkos nuin vanhoista kokemuksia?

        Olen ajellut -98 Jimnyllä vuoden verran ja olen hyvin tyytyväinen. Suunnittelen kuitenkin vaihtoa uudempaan samanlaiseen, onhan niissä aina lisämukavuuksia, mm. ohjaustehostin.


      • at3
        ristoo kirjoitti:

        Olen ajellut -98 Jimnyllä vuoden verran ja olen hyvin tyytyväinen. Suunnittelen kuitenkin vaihtoa uudempaan samanlaiseen, onhan niissä aina lisämukavuuksia, mm. ohjaustehostin.

        Risto!osta vuosimallista 2006 ylöspäin niin saat jimnyn ketjukoneella niin on huolettomampi ,sekä osta jlx malli niin saat tosiaan ohjaustehostimen ja istunlämmittimet!no muuta varustelua on myös mutta vähäisempiä arvostukseltaan eli ovitaskut..nooh naurettavan pienet,keskuslukitus,korin väriset peilit ja puskurit!joo mutta jos metsään haluat mennä nyt niin toki jimnyä vaan uudempaa alle!


      • Jimnyx
        at3 kirjoitti:

        Risto!osta vuosimallista 2006 ylöspäin niin saat jimnyn ketjukoneella niin on huolettomampi ,sekä osta jlx malli niin saat tosiaan ohjaustehostimen ja istunlämmittimet!no muuta varustelua on myös mutta vähäisempiä arvostukseltaan eli ovitaskut..nooh naurettavan pienet,keskuslukitus,korin väriset peilit ja puskurit!joo mutta jos metsään haluat mennä nyt niin toki jimnyä vaan uudempaa alle!

        Mistä kekkasit mallivuoden 2006?


      • Edeltäjästä on
        Jimnyx kirjoitti:

        Mistä kekkasit mallivuoden 2006?

        kokemusta eli Samuraista, joka oli huippuhyvä kulkuneuvoksi vaativissa oloissa ja pääsi sillä maantietäkin pitkin. Koska Jimmykin on lyhyt, (hieman ehkä Samuraita leveämpi) on hyvä tietää talviajossa tärkeä seikka, jos tienpinta on liukas, luminen, urainen kannattaa maantie neliveto olla päällä, muutenkin talvella se suositeltavaa, ellei kuiva asvaltti. Itselleni kävi muutaman kerran, että lähti pyörimään ja takapää edellä eteen päin, ei tullut onneksi ketään vastaan, pienillä vaurioilla selvisi. Hyviä autoja ovat SUZUKIT, nytkin ajan SUZUKILLA.


      • vfldll
        at3 kirjoitti:

        Risto!osta vuosimallista 2006 ylöspäin niin saat jimnyn ketjukoneella niin on huolettomampi ,sekä osta jlx malli niin saat tosiaan ohjaustehostimen ja istunlämmittimet!no muuta varustelua on myös mutta vähäisempiä arvostukseltaan eli ovitaskut..nooh naurettavan pienet,keskuslukitus,korin väriset peilit ja puskurit!joo mutta jos metsään haluat mennä nyt niin toki jimnyä vaan uudempaa alle!

        On ne vanhemmat twincamitkin ketjulla. 2002 eteenpäin


      • ristoo
        at3 kirjoitti:

        Risto!osta vuosimallista 2006 ylöspäin niin saat jimnyn ketjukoneella niin on huolettomampi ,sekä osta jlx malli niin saat tosiaan ohjaustehostimen ja istunlämmittimet!no muuta varustelua on myös mutta vähäisempiä arvostukseltaan eli ovitaskut..nooh naurettavan pienet,keskuslukitus,korin väriset peilit ja puskurit!joo mutta jos metsään haluat mennä nyt niin toki jimnyä vaan uudempaa alle!

        Kiitoksia vinkistä. Tosiaan Jimny on minulle ainoa maasturivaihtoehto, muut ovat liian isokokoisia.


    • reino2

      Kyllä jimnyllä maantielläkin 100-110 ajelee, ja omani on kaikenlisäksi korotettukkin 50mm ja isommilla renkailla. Nou problems. Talvella kannattaa miettiä kenelle lainailee, ja kuinka ajelee, mutta hyvillä nastoilla pääsee ajatuksen kanssa helposti takavedollakin tieajot. Sivutuulesta on tottakai herkkä.
      Tilasin uuden samanlaisen, vanhassa ei mitään vikaa, ei kilometrit eikä ruoste tunnu(massattu usein);mutta uudessa vaan ilmastointi ym lisukkeet, ja kun on ainoa auto käytössäni..
      Erittäin vähillä huolltotoimenpiteillä mennyt, öljyt olen vaihdellut, ja tosiaan laturin remmi on herkkä luistelemaa, eli kannattaa pitää remmi piukalla ja hyvässä kunnossa.
      Takakaiuttimille on kuskin puolella valmiiksi johdot, eli ei tarvii kuin lattiamaton välistä vetää apparinkin puolelle. Parantaa huomattavasti äänimaailmaa, lisäksi taakse sopii 5" kaiuttimet.

    • popi1

      Hei .Ostin justiin jimnyn 03 mallin,kaikki ok,mutta kun jätän auton mäkeen keula vähän ylöspäin,niin pissapojan tankki tyhjenee takalasin pyyhkijän kautta. Onko muilla samaa ongelmaa? Kiitos kommemteista.

    • sukisuki..

      heheeheeeheeheeheeheeheehaahaahaahaahaaheehehehehehhehheh......

    • jaska67

      takaoven verhoilun alta löytyi venttiili jossa oli kuoleutunut jousi,että se siitä sukisuki.

      • jaska67

        Nyt lisää murhetta taas, vaimo valittaa, kun mun pikkuveitikasta jousi kuoleutunut. Ei pysty laittaa sukisukia velton päälle. Muilla samoja ongelmia?


      • murheita
        jaska67 kirjoitti:

        Nyt lisää murhetta taas, vaimo valittaa, kun mun pikkuveitikasta jousi kuoleutunut. Ei pysty laittaa sukisukia velton päälle. Muilla samoja ongelmia?

        vaimon kannataa vaihtaa vähemmän ajettuun... ja nuorempaan.


    • Tertsikka

      Koe ajoautot myydään AINA koeajoautoina,ne on aina sillon JO rekisteröity.
      Ei ole mitään syytä pelätä JO ajettua autoa,isälläni oli semmoinen ja pelasi jopa paremmin kuin jälkeenpäin ostettu pakastavedetty auto,että se niistä uusista!

      • Terkasikka

        Miten HIEMAN käytetty auto VOI toimia paremmin, KUIN ihan uusi? UUSI auto on AINA uusi, on faijas MITÄ mieltä tahansa. Mun FAIJALLA taas IHAN uusi auto pelas PALJON paremmin, KUIN vähän KÄYTETTY, et se NIISTÄ vähän KÄYTETYISTÄ.


      • EEE
        Terkasikka kirjoitti:

        Miten HIEMAN käytetty auto VOI toimia paremmin, KUIN ihan uusi? UUSI auto on AINA uusi, on faijas MITÄ mieltä tahansa. Mun FAIJALLA taas IHAN uusi auto pelas PALJON paremmin, KUIN vähän KÄYTETTY, et se NIISTÄ vähän KÄYTETYISTÄ.

        !!!


    • JimnyGVJapani

      GV vuosimallia 2011 kanssa mulla. Bensakone (2,4). Manuaalivaihteisto. Hyvin on toiminut. Pakoputken yläpuolella olevan (alumiinisen) suojalevyn kiinnitys repsotti yhdestä kohdasta. Piti ääntä. Vika oli helppo korjata. Ilmeisesti jokin lämpöeriste tuo suojalevy. Tämä siis vajaassa 60 tkm lukemassa eli suht hiljattain todettu ja korjattu vika. Ei muita harmeja. 6. vaihdetta toki joskus kaipaa, mutta pieni murhe. Ja tuo VAKKARI muuten ei toimi vielä 3. vaihteella vaan ainoastaan 4. ja 5. vaihteella. Käyttöohjeissakin tää todetaan eli ei ole vika. Alennusvaihde on mukava ominaisuus, jos pitää joku kääntölenkki heittää kärryn kanssa vaikkapa pellolla tai ajaa jyrkkää ja mutkaista ylämäkeä. En tiedä säästääkö kytkintä mutta ainakin hermoja. Seuraava Suzuki on todennäköisesti juuri tuo JIMNY.

      • alealeale

        Kuinka monta prosenttia se se vaihde saa alennusta? Paljonko se kytkin sitten säästää?


      • Herkeswulw

        En osaa antaa prosenttiosuuksia, mutta eikö sellaisella maastovaihteella pääse ajamaan hiljempaa ilman että auto uhkaa sammua. Toki kytkinremontti joudutaan ennen pitkää tekemään maastovälityksellisiinkin paljon ajettuihin autoihin. Mutta ehkä ilman maastovälitystä remontti tulisi jo varhemmin.


      • sammuu-
        Herkeswulw kirjoitti:

        En osaa antaa prosenttiosuuksia, mutta eikö sellaisella maastovaihteella pääse ajamaan hiljempaa ilman että auto uhkaa sammua. Toki kytkinremontti joudutaan ennen pitkää tekemään maastovälityksellisiinkin paljon ajettuihin autoihin. Mutta ehkä ilman maastovälitystä remontti tulisi jo varhemmin.

        Juoko jimny sitten niin kauheesti että meinaa sammua?


      • kalumies__
        sammuu- kirjoitti:

        Juoko jimny sitten niin kauheesti että meinaa sammua?

        "Juoko jimny" ??


      • kikkelipoika
        alealeale kirjoitti:

        Kuinka monta prosenttia se se vaihde saa alennusta? Paljonko se kytkin sitten säästää?

        "se se vaihde" ??


    • ksjfksljfdkfkl
      • keittäjää

        Muista laittaa uuniin että kypsyy, raakana ei ole hyvää.


    • zjamborullahuuli

      takapaksissa ei mahdu kaksi velttokullista niekerpoikoo hommoilee ja laihempi vekotin voip jiä takaluukun saranpuolelle välliin,tekköö kipiämpää saranapuolell ku lukkopuolell, olokkee varovaisii ettei letkut jiä vällii ja nuppi ruahautuu viel asvalttii vaikka muavarroo jimnyssä onnii joten ei voi suositella yli 62cm kalun omaaville iliman letkukelaa.etäohjaus pohjan puolella on myös selvä puute ja höterlippaan lataamisessa voi tulla vaikeuksia ilman zepojonkotinta joita ei enää voi löytää kuin planeetta xjl6:n pimeämmältä puolelta loserlaserin kimmokesäteiden tehoyksikön avulla joka merkitsee sitä että on aivan sama onko neliveto kytketty autoon kiinni tai auton viereen kiinni olematta kuitenkaan kummassakaan oleellinen osa ajatellen jokapäiväistä säänmuutosta niin lämpötilojen kuin tuulensuuntienkaan välisten suhteiden kombinaation relevantin olemuksen tullessa kyseeseen,osta vaan jimny ,tää on tarttuvaa hih hih hiii,hohoh hoo hih haaa............ajoin testiajon jimnyllä tämmönen minusta tuli,ihan terve oon.....hih hii

      • sukisuki_

        Luuletko jotenkin olevasi vitsikäs? Et todellakaan ole, olet idiootti. Lyriikka on taitolaji, jotta setoimii jasinulla ei todellakaan ole siihen työkalua. Keskity siihen pippelisi näpräämiseenja työnhakuun kaikki energiasi.


      • JimnyHeikkoLenkki

        Jimnyn maastomoodi on huono. 4x4 Low Range -toiminnolla auto menee aivan liian lujaa peruuttaessa. Tosin vielä kovempaa menöö ilman maastomoodia. Takavetoinen näin lyhyt auto on niin vaarallinen, että pitäis kieltää. Lisäksi vapaasti hengittävä reilun litran bensakone on aivan liian heikko. Moni haluaisi käyttää Jimynä vetojuhtana. Mutta Jimny on tila-ihme: IHMEEN VÄHÄN TILAA!


      • Dretikefails

        Kaikkiko huonoa mitä Jimnyssä on? Aika negatiivinen oot!


      • kisukiskiskisu
        sukisuki_ kirjoitti:

        Luuletko jotenkin olevasi vitsikäs? Et todellakaan ole, olet idiootti. Lyriikka on taitolaji, jotta setoimii jasinulla ei todellakaan ole siihen työkalua. Keskity siihen pippelisi näpräämiseenja työnhakuun kaikki energiasi.

        Kerroit kaiken oleellisen pippelisi näpräämisestä ja työtilanteestasi ja näin ulkopuolisena näyttää siltä että tuollaista pahvipäätä sontakirjoituksella on etsittykin,erään henkilön kannattaa lyriikasta kirjoittelun sijaan opetella oikeinkirjoitusta taitolajina.


    • KöyhäMiesVaan

      En ymmärrä miksi juuri alennusvaihteisto (maastomoodi) Jimnyssä huono olisi. Eikö se peruutusnopeus hidasta nelivetoa käytettäessä ole kuitenkin suunnilleen puolet siitä mitä olisi peruuttaminen takavetoisena tai 4x4 H -asetuksin. Itse ruikuttaisin akselilukkojen puutetta. Moni youtube -video osoittaa kuinka heikko Jimny on selviytymään ristiriipunnoista maastossa. Jimnyn ketteryys ja pienuus toisaalta auttavat maastossa. Ja kai vinssikin hyvin kiinnittyy Jimnyyn. Ei kaikki Jimnyssä huonoa ole...? Jos pitäisi valita NIVAN ja JIMNYN välillä, päätyisin JAPANILAISEEN Suzuki JIMNYYN! Saman kokoluokan maastureita kait kumpikin. Ja molemmissa hidas neliveto myös.

      • JimnyHeikkoLenkki

        "En ymmärrä miksi juuri alennusvaihteisto (maastomoodi) Jimnyssä huono olisi"

        Kaiketi asioiden ymmärtäminen ei ole sinun vahvinta alaa.


      • SuuKuolassaJo

        Sinä joka kirjoitit ma-aamuna klo 6:02. Kosin Sinua!


      • MennäänVihille

        Kosinta hyväksytty!


    • dlkfjskljkflsjskl

      Suzuki Jimny, sotilasjeeppi vähemmän varakkaalle diktaattorille.

    • Jimnyähankkimassa

      Kumpi kannattaa laittaa automaatti vaiko manuaali jimny? Minkälainen huoltoväli on 2010-201x malleissa?

      • sfsjkfsfsöfsddföd

        Mikäli auton omistajana on diktaattori, todennäköisesti jokaisen vallankaappausyrityksen jälkeen on isomman huollon aika...


    • VakkariKakkari

      Onko niin, että JIMNYYN ei saa Cruise Controlia?

      • mohman

        ei saa.


    • CruisailuTomppa

      Siis JIMNYYN ei saa VakkariKakkaria tehdaslisävarusteena. Se on tosi. Ei ole lisävarusteiden listassa. Mutta kai sellainen jälkiasennuksena on ihan mahdollinen saada?

      • NurLiebe

        Kaikki on mahdotonta kun on kysymyksessä Suzuki. Jospa VakkariKakkarikin on mahdotonta saada Jimnyhyn... HankiElämäMoottorikelkalle...


    • luuu

      luu

    • DriweActionJimny

      Katselin yhtä JIMNYÄ. Varmaan ihan asiallinen vehje, mutta kovin pieni. Eli lähinnä vain kuviteltavissa jollekin min. 45-vuotiaalle miehelle, joka haluaa "leikkiä" vähän maastossa ja käyttää vinssiä kerran kuussa, toisen Plutossa. P. S. Takavetoisuus hirvittää. Lieneekö ikkunoiden tiivistyksissä vikaa?

    • Ihmettelijää

      Aktivoin Jimny keskustelua. Tuli testattua vuoden 2002 mallia ja 80 km nopeudessa oli 5:lla jo 3000 kr mittarissa. Miten kulkee 120 km/h?

    • jaakonkahvit

      Ei kule, ei!

    • Seuraavaostos

      Ajettu 2019 jimny, maino auto ja on alennus vaihteisto onneksi tallella. Kunhan loppuu laina niin taas alkaa jimny laina 2019 syksyllä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      84
      2200
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      49
      1916
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1838
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      72
      1590
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1578
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1482
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1393
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1352
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1311
    10. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1294
    Aihe