Häpeä vyöryy vieläkin

M-nainen 03

Siitä on vuosia aikaa, olin parisuhteessa mutta meni huonosti.

Päätin tehdä elämälleni jotain, ja ilmoittauduin "kouluun", heti ensimmäisenä päivänä se tapahtui. Tämä mies tuli tervehtimään, käsipäivää sanoessamme tunsin niin suuren jysähdyksen, että olin aivan tolkku pois, tunsin niin suuria tunteita, etten ikipäivnä ole sellaista tuntenut. Jotenkin klaarasin sen "koulun" läpi, ajatellen, että mietin tätä sitten kun se loppuu, siis se koulu.

Kuukausia sen jälkeen, podettuani, itkettyäni useamman kerran autossa parkkipaikalla tätä tunnesotkua, päätin tehdä jotain. Olin niin Ihastunut, että mielessäni se oli jo muodostunut kaikkien aikojen rakastumiseksi. siispä lähetin hänelle tekstiviestin, jossa kerroin tunteeni. Odotukseni ei ollut mitään, halusin vain kertoa sen ois, ja sitten unohtaa.
Mitä tapahtui, jäin vallan huomiotta, ei mitään reagointia, ei edes kiitos, mutta ei kiitos.
Siitä se alkoi, minun helvettini, sorruin niin hävettäviin asioihin, että en voi uskoa itsestäni. Tällä hetkellä ihastus on menneen taven lumiä, mutta jotain jäi, katkeruuden siemen, ja vihan tunne miestä kohtaan. En tänä päivänä ymmärrä, mitä hänessä näin. Niin tunneköyhään ja tylyyn ihmiseenkö olin muka rakastunut.

Tarinen opetus, jos tunnette muka kauheaa ihastusta ja jopa itkette ihastuksen vuoksi, menkää hakemaan apua, tai hoitoon. Säästytte tältä häpeältä.

Elämä jatkuu, mutta lopun elämänikö joudun häpeämään, typeryydestähän aina joutuu maksamaan:(((

15

379

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jadette

      Voi, olisi helpotus sinulle, että uskaltaisit kertoa jollekulle luotettavalle tai edes tälle foorumille, mitä ne hävettävät asiat olivat, jotka teit.
      Usko pois.

      Muista ettet ole ainoa, jolle on joskus käynyt niin. Ihmisestä voi löytyä niin itsellekin yllättäviä piirteitä, joille on ollut aikaisemmin sokea.

      Kun tarkastelet järjellä ja itsellesi anteeksi antaen niitä häpeätekojasi, niin opit tuntemaan persoonasi paremmin.
      Kun ymmärrät ne ja tutkit niiden tekojen alkulähteitä, vaikka ne olisivat negatiivisia, alat hallita itseäsi paremmin.

      Ihminen, jolla on syvä itsetuntemus, hallitsee paremmin tulevat tilanteet. Voit huomata menestyväsi sellaisissa tilanteissakin, jotka eivät välttämättä liity rakkauselämään, vaan ihmissuhteisiin ja työelämään.

      Laita häpeävaippa sivuun, myönnä häpeätekosi myös persoonaasi kuuluviksi, olivat ne sitten koston, omistushalun, vihan, mustasukkaisuuden ym. tunteita.

      Niin kauan kuin kiellät ne, ne hallitsevat sinua. Kun myönnät ne itseesi kuuluviksi osiksi, SINÄ hallitset ne.

    • koulumaailma on

      kummallisuuksia täynnä.

    • ei maailma kaadu

      Mitä häpeät? Omia tekosiasi, että olit pettynyt ja katkera ja toimintasi vaikutti lähinnä mielenvikaiselta ja poukkoilevalta?

      Minä voin puhtaalla omalla tunnolla sanoa, että pahempaakin on sattunut. Voit aina lohduttaa itseäsi sillä. Teet häpeästä itsellesi vankilan.

      Tietysti jos olet jotekin pitänyt itseäsi ihan normaalina ja varteenotettavana ihmisenä ja mikäli kasvouskottavuutesi merkitsee sinulle kaikkea kaikessa, häpeä voi olla syvä. Olen samaa mieltä tuon erään vastaajan kanssa, siirrä häpeän vaippa sivuun ja keskity tähän päivään.

      Ei koko maailma pyöri sinun ympärilläsi ja vaikka pyörisikin, niin nauti siitä. Hymyile vaikka. On kiva olla oikeassa. Arvosta tunnettasi, mitä häneen koit. Hän on se pässi, joka ei tajua ja nythän sinä voit huoletta avata elämääsi muillekin. Ihan totta, tuo on tunteista suurin, siis tuo rakkaus :)

      • M-nainen 03

        Häpean sitä, että toimintani vaikutti lähinnä mielenvikaiselta ja poukkoilevalta, lainaus vastauksestasi.
        Lisäksi häpeän sitä, että jokin harhaluulo sai minut uskomaan, että olisin jotenkin, uskoin olevani varteenotettava ihminen, joka ansaitsee kohteliaan käytöksen.

        Kasvouskottavuuteni ei taas merkitse tuon taivaallista, on mulla itsetuntoa kuitenkin sen verran.
        Eniten häpeän sitä, että sorruin moraalini ja käytökseni, tapojeni vstaamattomiin, täysin erilaisiin tekoihin. Sitä minun on vaikea hyväksyä itsessäni.


      • kanneton .
        M-nainen 03 kirjoitti:

        Häpean sitä, että toimintani vaikutti lähinnä mielenvikaiselta ja poukkoilevalta, lainaus vastauksestasi.
        Lisäksi häpeän sitä, että jokin harhaluulo sai minut uskomaan, että olisin jotenkin, uskoin olevani varteenotettava ihminen, joka ansaitsee kohteliaan käytöksen.

        Kasvouskottavuuteni ei taas merkitse tuon taivaallista, on mulla itsetuntoa kuitenkin sen verran.
        Eniten häpeän sitä, että sorruin moraalini ja käytökseni, tapojeni vstaamattomiin, täysin erilaisiin tekoihin. Sitä minun on vaikea hyväksyä itsessäni.

        Samassa häpeällisen tunteen kanssa minäkin olen. Olen lisäksi pettynyt siitä, kuinka käyttäydyin vaihaisena ja turhautuneena häntä kohtaan, sillä alunperin kyse oli kuitenkin vain halustani sanoa hänelle, että en haluaisi olla hänelle niin välttelevä, suurinpiirtein pakoileva ja kartteleva, sillä hän oli ensimmäistä kertaa pitkästä aikaa ihminen, josta huokui välittävä ihminen.

        Voin puolustella sen jälkeistä tuomittavaa käytöstäni ainoastaan sillä, että hänen käytös muuttui huomattavan tylyksi minua kohtaan, kun oma heikkouteni hänelle oli paljastunut.


      • aika outo tämä
        kanneton . kirjoitti:

        Samassa häpeällisen tunteen kanssa minäkin olen. Olen lisäksi pettynyt siitä, kuinka käyttäydyin vaihaisena ja turhautuneena häntä kohtaan, sillä alunperin kyse oli kuitenkin vain halustani sanoa hänelle, että en haluaisi olla hänelle niin välttelevä, suurinpiirtein pakoileva ja kartteleva, sillä hän oli ensimmäistä kertaa pitkästä aikaa ihminen, josta huokui välittävä ihminen.

        Voin puolustella sen jälkeistä tuomittavaa käytöstäni ainoastaan sillä, että hänen käytös muuttui huomattavan tylyksi minua kohtaan, kun oma heikkouteni hänelle oli paljastunut.

        hän oli välittävä ihminen jota kohtaan käyttäydyit tuomittavasti ja sitten syytät häntä tylyydestä !!! itse ymmärsin tekstin niin että sinä olit se tyly ja tuomittavalla käyttäytyvä

        olisiko hänen pitänyt niiaten kiittää ihanasta käytöksestäsi??


      • Taito tuokin
        kanneton . kirjoitti:

        Samassa häpeällisen tunteen kanssa minäkin olen. Olen lisäksi pettynyt siitä, kuinka käyttäydyin vaihaisena ja turhautuneena häntä kohtaan, sillä alunperin kyse oli kuitenkin vain halustani sanoa hänelle, että en haluaisi olla hänelle niin välttelevä, suurinpiirtein pakoileva ja kartteleva, sillä hän oli ensimmäistä kertaa pitkästä aikaa ihminen, josta huokui välittävä ihminen.

        Voin puolustella sen jälkeistä tuomittavaa käytöstäni ainoastaan sillä, että hänen käytös muuttui huomattavan tylyksi minua kohtaan, kun oma heikkouteni hänelle oli paljastunut.

        Kun oikein kääntää ja vääntää niin syyllinen on aina joku muu kuin itse, oli sitten tehnyt mitä hyvänsä tai käyttäytynyt miten tuomittavasti hyvänsä.

        Miten te kehtaatte.


      • Kumpikohan meistä
        kanneton . kirjoitti:

        Samassa häpeällisen tunteen kanssa minäkin olen. Olen lisäksi pettynyt siitä, kuinka käyttäydyin vaihaisena ja turhautuneena häntä kohtaan, sillä alunperin kyse oli kuitenkin vain halustani sanoa hänelle, että en haluaisi olla hänelle niin välttelevä, suurinpiirtein pakoileva ja kartteleva, sillä hän oli ensimmäistä kertaa pitkästä aikaa ihminen, josta huokui välittävä ihminen.

        Voin puolustella sen jälkeistä tuomittavaa käytöstäni ainoastaan sillä, että hänen käytös muuttui huomattavan tylyksi minua kohtaan, kun oma heikkouteni hänelle oli paljastunut.

        on ollut oikeasti tyly ?


      • vetäytyvä ihminen ol
        kanneton . kirjoitti:

        Samassa häpeällisen tunteen kanssa minäkin olen. Olen lisäksi pettynyt siitä, kuinka käyttäydyin vaihaisena ja turhautuneena häntä kohtaan, sillä alunperin kyse oli kuitenkin vain halustani sanoa hänelle, että en haluaisi olla hänelle niin välttelevä, suurinpiirtein pakoileva ja kartteleva, sillä hän oli ensimmäistä kertaa pitkästä aikaa ihminen, josta huokui välittävä ihminen.

        Voin puolustella sen jälkeistä tuomittavaa käytöstäni ainoastaan sillä, että hänen käytös muuttui huomattavan tylyksi minua kohtaan, kun oma heikkouteni hänelle oli paljastunut.

        mutta en koskaan laittaisi sellaisen ihmisen päälle omia mokiani, senverran arvostan hyvää ihmistä, tässä tapauksessa naista. olisit sinäkin tehnyt niin, voisit nyt katsoa itseäsi silmiin kun katsot peiliin.


      • .......yyyyy
        aika outo tämä kirjoitti:

        hän oli välittävä ihminen jota kohtaan käyttäydyit tuomittavasti ja sitten syytät häntä tylyydestä !!! itse ymmärsin tekstin niin että sinä olit se tyly ja tuomittavalla käyttäytyvä

        olisiko hänen pitänyt niiaten kiittää ihanasta käytöksestäsi??

        Ei kannata enää kaivaa menneitä. Minä olin se epäsikiö, joka sinnikkäästi häiritsi kaikkia ja mistään välittämättä sulki suunsa. Kyllä.


      • hjjgfhiöpk
        vetäytyvä ihminen ol kirjoitti:

        mutta en koskaan laittaisi sellaisen ihmisen päälle omia mokiani, senverran arvostan hyvää ihmistä, tässä tapauksessa naista. olisit sinäkin tehnyt niin, voisit nyt katsoa itseäsi silmiin kun katsot peiliin.

        No sinä oletkin hyvä ihmnen. Anna sinä anteeksi ja anna hänen kärsiä.


      • kanneton.
        Taito tuokin kirjoitti:

        Kun oikein kääntää ja vääntää niin syyllinen on aina joku muu kuin itse, oli sitten tehnyt mitä hyvänsä tai käyttäytynyt miten tuomittavasti hyvänsä.

        Miten te kehtaatte.

        Eihän tuossa mitään selitettävää olekaan. Häpeä ja katkeruus kuitenkin -osani nyt. Moraaliton luonnehäiriöinen paskapää, joka ei osannut olla. Minä siis.

        Tiedän kuitenkin että en pysty antamaan anteeksi hänelle tapahtuneita, mutta häpeän noloa käytöstäni, joka oli aloitustekstin kaltainen ajatusten kanssa.

        Tässä ei silti olla täysin yksipuolisesti liikenteessä huonolla käytöksellä.

        Olin epänormaali, ja halusin selitellä ja minulla on vaikeuksia olla provosoitumatta paskamaisesta käytöksestä. Hänelle halusin kuitenkin selittää, enkä olla se lääpittävä *kosketusvarkauksien*kohde, jolle voi nauraa ja jonka kanssa voi pitää omaa huvitusta ja olla tarvittaessa likasankkona -millä tuulella nyt sattui olemaan.
        Wolah -täältä se taas tuli.

        Mutta häpeän silti käytöstäni.


    • Ja mitähän se ulkopuolinen taho voi sinulle tehdä jos et itse ota elämääsi omiin ohjaimiisi ja tee asioille jotain tai muuta asennetta?Eivät he puolestasi elä eivätkä ratkaise asioita.

      On häpeitä ja häpeitä jokaisella elämässä.

    • sattuu ja tapahtuu

      Et sinä tehnyt mitään tyhmää tai noloa. Näit miehen sielusi silmin parempana ihmisenä kuin mitä hän oli. Ennemminkin ikävää sille miehelle, että ei osannut suhtautua vilpittömiin tunteisiisi oikein.

    • encephalon

      M nainen 03.

      Ethän kuule ole etkä ole ollut koskaan "typerä"...Olet vain yksi harvinaisia

      jolla voi olla syviä tunteita..

      Sitten on yksilöitä joka sinuun verrattuna on sama kuin "sahapukki"

      Ole ylpeä ominaisuudestasi...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14861
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    6. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    8. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    9. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe