Onko nämä pakko-oireisia ajatuksia?

Ugcjguygyvuyvuhv

Minulla on univaikeuksia, koska alan aina ajatella kauheaa asiaa.
En nyt tarkemmin selitä, sillä se saattaisi jäädä pyörimään jonkun toisen aivoissa.

Tämä sama ajatus pyörii jatkuvasti mielessäni kun minulla ei ole muuta ajateltavaa.
Tiedän ettei se ole normaalia, mutta en tiedä onko diagnoosi pakko-oireinen häiriö vai jokin muu mielenterveydellinen juttu.

Kertokaa.
Kiitoksia.

3

224

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • whatif

      Et kertonut kauanko sinulla tämä ajatus on pyörinyt mielessä ja "neutraloitko"tätä ajatusta ns.vasta-ajatuksilla,itselläni pääni esittää "mitä jos" kysymyksiä siihen tahtiin että ajatukset menevät niin solmuun että tekisi mieli huutaa. joskus jokainen ihminen pyörittelee ihmeajatuksia tyyliin,mitä jos asteroidi syöksyisi maahan?tms ovatko ajatuksesi mm seksuaalisia,väkivaltaisia tms? Valota hiukan ajatuksiasi niin saadaan keskustelua aikaan.

      • uhguguuhvuhvuhvuyvuy

        No sama ajatus on ollut varmaan pari viikkoa.
        En ole ihan varma mitä tarkoitat vasta-ajatuksilla.
        Ajatus liittyy kidutukseen. En siis halua kiduttaa ketään, enkä ajattele sitä, että kiduttaisin jotakuta, vaan että minua kidutettaisiin.
        En pelkää sitä, mutta se mielikuva on niin oksettava ja ahdistava, että tekee oikein pahaa ja väkisin tulee pieni irvistys.

        En halua sanoa sitä, koska se alkaisi satavarmasti ahdistamaan jotain muuta,
        mutta se on oksettava asia.


      • Whatif
        uhguguuhvuhvuhvuyvuy kirjoitti:

        No sama ajatus on ollut varmaan pari viikkoa.
        En ole ihan varma mitä tarkoitat vasta-ajatuksilla.
        Ajatus liittyy kidutukseen. En siis halua kiduttaa ketään, enkä ajattele sitä, että kiduttaisin jotakuta, vaan että minua kidutettaisiin.
        En pelkää sitä, mutta se mielikuva on niin oksettava ja ahdistava, että tekee oikein pahaa ja väkisin tulee pieni irvistys.

        En halua sanoa sitä, koska se alkaisi satavarmasti ahdistamaan jotain muuta,
        mutta se on oksettava asia.

        Kyllä tuo kuulostaa pakkoajatukselta,jujuhan on siinä että sinä itse tajuat että ajatuksesi on "järjetön"vaikka pääkoppasi tuputtaisi sitä kuinka, itse olen saanut jonku verran apua edna foan kirjasta kerrasta poikki. Lohdutuksen sanana, ajatukset on sun omia,kukaan ei niitä sieltä näe,kaikilla on joskus mitä ihmeellisempiä ajatuksia,terve ihminen pystyy olankohautuksella ne ohittamaan muttei pakkoajatuksia sairastava pysty näin tekemään,pitää vain mielessään hymähtää ja sanoa tämä oli nyt tämmöinen ajatus,mitä sitten. Suosittelisin sinulle että käy puhumassa jollekkin ammattilaiselle,he kyllä osaavat tarjota sinulle apua ja ovat nähneet ja kuulleet vastaavia juttuja paljon,sillä meitä on paljon jotka tätä pirullista sairautta joutuu kestämään, ai niin vasta-ajatukset ovat vähän niin kuin pelaisit shakkia pääsi kanssa, yrität joko lieventää nykyistä tilaasi "lohduttautumalla" jollakin toisella ajatuksella, tai kumota päähäsi tulleen ajatuksen heittämällä vieläkin "hullumman" ajatuksen,ja ainakin itselläni oravanpyörä on valmis pyörimään kun näitä vastaajatuksia alkaa tulemaan,ei muuta kuin tsemppiä ja taistelutahtoa,omat aivot ovat yllättävän vahva taistelukaveri:)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe