Minulla on univaikeuksia, koska alan aina ajatella kauheaa asiaa.
En nyt tarkemmin selitä, sillä se saattaisi jäädä pyörimään jonkun toisen aivoissa.
Tämä sama ajatus pyörii jatkuvasti mielessäni kun minulla ei ole muuta ajateltavaa.
Tiedän ettei se ole normaalia, mutta en tiedä onko diagnoosi pakko-oireinen häiriö vai jokin muu mielenterveydellinen juttu.
Kertokaa.
Kiitoksia.
Onko nämä pakko-oireisia ajatuksia?
3
273
Vastaukset
- whatif
Et kertonut kauanko sinulla tämä ajatus on pyörinyt mielessä ja "neutraloitko"tätä ajatusta ns.vasta-ajatuksilla,itselläni pääni esittää "mitä jos" kysymyksiä siihen tahtiin että ajatukset menevät niin solmuun että tekisi mieli huutaa. joskus jokainen ihminen pyörittelee ihmeajatuksia tyyliin,mitä jos asteroidi syöksyisi maahan?tms ovatko ajatuksesi mm seksuaalisia,väkivaltaisia tms? Valota hiukan ajatuksiasi niin saadaan keskustelua aikaan.
- uhguguuhvuhvuhvuyvuy
No sama ajatus on ollut varmaan pari viikkoa.
En ole ihan varma mitä tarkoitat vasta-ajatuksilla.
Ajatus liittyy kidutukseen. En siis halua kiduttaa ketään, enkä ajattele sitä, että kiduttaisin jotakuta, vaan että minua kidutettaisiin.
En pelkää sitä, mutta se mielikuva on niin oksettava ja ahdistava, että tekee oikein pahaa ja väkisin tulee pieni irvistys.
En halua sanoa sitä, koska se alkaisi satavarmasti ahdistamaan jotain muuta,
mutta se on oksettava asia. - Whatif
uhguguuhvuhvuhvuyvuy kirjoitti:
No sama ajatus on ollut varmaan pari viikkoa.
En ole ihan varma mitä tarkoitat vasta-ajatuksilla.
Ajatus liittyy kidutukseen. En siis halua kiduttaa ketään, enkä ajattele sitä, että kiduttaisin jotakuta, vaan että minua kidutettaisiin.
En pelkää sitä, mutta se mielikuva on niin oksettava ja ahdistava, että tekee oikein pahaa ja väkisin tulee pieni irvistys.
En halua sanoa sitä, koska se alkaisi satavarmasti ahdistamaan jotain muuta,
mutta se on oksettava asia.Kyllä tuo kuulostaa pakkoajatukselta,jujuhan on siinä että sinä itse tajuat että ajatuksesi on "järjetön"vaikka pääkoppasi tuputtaisi sitä kuinka, itse olen saanut jonku verran apua edna foan kirjasta kerrasta poikki. Lohdutuksen sanana, ajatukset on sun omia,kukaan ei niitä sieltä näe,kaikilla on joskus mitä ihmeellisempiä ajatuksia,terve ihminen pystyy olankohautuksella ne ohittamaan muttei pakkoajatuksia sairastava pysty näin tekemään,pitää vain mielessään hymähtää ja sanoa tämä oli nyt tämmöinen ajatus,mitä sitten. Suosittelisin sinulle että käy puhumassa jollekkin ammattilaiselle,he kyllä osaavat tarjota sinulle apua ja ovat nähneet ja kuulleet vastaavia juttuja paljon,sillä meitä on paljon jotka tätä pirullista sairautta joutuu kestämään, ai niin vasta-ajatukset ovat vähän niin kuin pelaisit shakkia pääsi kanssa, yrität joko lieventää nykyistä tilaasi "lohduttautumalla" jollakin toisella ajatuksella, tai kumota päähäsi tulleen ajatuksen heittämällä vieläkin "hullumman" ajatuksen,ja ainakin itselläni oravanpyörä on valmis pyörimään kun näitä vastaajatuksia alkaa tulemaan,ei muuta kuin tsemppiä ja taistelutahtoa,omat aivot ovat yllättävän vahva taistelukaveri:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 213800
Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu303433Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka533204Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1222869Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod212618Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1162340MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,142145Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi
Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu01950Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S281747IL- KELA:n pääjohtaja, lääke- ja oikeustieteen tohtori Lasse Lehtonen sekavassa tilassa Brysselissä!
"Iltalehden tietojen mukaan Lehtosen käytös Brysselin lentokentällä on herättänyt huomiota, ja hänen olemuksensa on tulk1381433