mies reissuhommissa... vertaistukea?

Eveliina83

Iltaa.
Olisiko naisia joiden miehet tekevät reissuhommia?

Miten jaksatte hoitaa kaiken aina yksin? Lapset ( meillä 1/2v. Ja 4v. ) , talon,(sis.ruohonleikkauksen, lumityöt jne kaikki omakotitaloon liittyvät asiat) kotieläimet, (3 koiraa) oman työn,(nyt tietysti vielä hetken äitiyslomalla, mutta töihin paluu odottaa pian..) Laskut, lääkäri reissut, reissut ylipäänsä, kauppa asiat, siivoukset jne... mitä elämiseen yleensä kuuluu. Mies tosiaan viikot poissa ja lauantait harrastaa omia juttuja ja sunnuntait lepäilee ja kerää voimia alkavaan viikkoon.
Hän tekee paljon töitä, 12-15h /pv arkena...
mut mites minä?
Toisina päivinä tuntuu etten jaksa enään, hajoan henkisesti ennen kuin pyytäisin apua häneltä, ja toisina päivinä taas arvostan puolisoani kun jaksaa tehdä niin paljon töitä... asutaan"uudella" paikkakunnalla, en ole täällä tutustunut kehenkään, omat kaverini kaukana, samoin sukulaiseni. Eli yksin pärjättävä.

En kaipaa "itte oot perhees hommannu- kommentteja" vaan ylipäänsä selviytymis vinkkejä ja se miten nollaatte itseänne kun omaa aikaa ei vain ole?
Täytyykö alkaa akäyttäytymään itsekkäämmin?
Vaatia miheltäni että saisin toisen päivän viikonlopusta itselleni?
Miten te muut hoidatte asianne?

3

184

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Yksi selvitymisvinkki olisi, että luovut niistä kolmesta koirasta. Elämä helpottuu huomattavasti: vähemmän siivousta, ei aikaisia pissatuslenkkejä, kakkapussien kanniskelua, eläinlääkärille vientiä, trimmausta, puunausta, raksusäkkien kanniskelua, jää enemmän aikaa lapsille...

• Äiti neljälle

Meillä mies reissussa viikot ja itse kotona neljän lapsen kanssa (8-, 7- ja 5-vuotiaat sekä pieni vauva). Ja meillä nuorimmainen lapsi yhteinen. Kun ensin muutaman vuoden oli ihan yksin noiden kolmen kanssa (ero tuli kun nyt 5-vuotias oli vajaan vuoden) niin kyllä siinä oppi vaan pärjäämään :) Itsekin asun kaukana sukulaisista ja tuttavista kun muutettiin uudelle paikkakunnalle. Mieheltä en omaa aikaa osaa vaatia, enkä sitä kyllä kovin paljoa ole tarvinnutkaan. Mutta ainoa vinkki, mitä osaan antaa : kun kotihommat ja muut tuntuu kaatuvan niskaan ni skidit mukaan ja painutte ulos. Vaikka puistoon tai kipasette jonnekin kahville tms. Itsellä on joskus henkireikänä se, että käydään ajelemassa autolla ja jutellaan lasten kanssa siinä samalla :) On helpompi keskittyä ihan vaan siihen jutteluun kun ei kaikki kotihommat ole kesken. Vaan ihan yleisesti, oma asenne kohdilleen ni sillä jo pääsee pitkälle :) Ei pidä vaan aina miettiä sitä kun ei ole sitä omaa aikaa ja nyyhkiä itsekseen. Lapset kasvaa äkkiä ja sitten sitä omaa aikaa alkaa tullakin :)

• minä vaan

Olipas kiva kommentti sinulta Äiti neljälle. En ole aloittaja, mutta aihe kiinnostaa. Munkin mies on paljon poissa, meneväinen. Nyt sitten keväällä meni häneltä työ alta ja hän sai nyt uuden työpaikan, se vaan on 400 km päässä. Pakkotilanne, muuten ei tulla pärjäämään näillä asumiskustannuksilla. Ehkä muutetaan sinne koko porukka, mutta vuosi nyt pitäisi katsoa millaista on ja onko työ sellainen mistä tykkää. Meillä lapset 6 ja 4 sekä koira. En luopuisi koirastani mistään hinnasta, ne ovat elämäntapa. Onneksi koiran saa välilä mukaankin miehen työpaikkakunnalle.

Itse olen ollut pitkään keskenään lasten ja koiran kanssa, uskon että pärjätään. Kun asenne on kohdallaan selviää mistä vain. Olin kotona lasten kanssa ensin ja nyt on työ ja päivähoito. Ehkä lasten vauva-aikana oli paljon rankempaa.
      En käytä itseeni aikaa oikeastaan ollenkaan, mutta en ole sellaista kaivannutkaan. Ehkä oma aika on juuri ne koiralenkit ainakin aiemmin.

Kannattaa rohkeasti yrittää tutustua vaikka leikkipuistoäiteihin. Niin minäkin pari vuotta sitten uudella paikkakunnalla tein ja sain kaksi ihanaa ystävää.

Miehen kanssa on takana 12 vuotta. Itse omaan ajattelun että perheemme on tärkein, en välitä mitä muut sanovat ihmetellessämme oudohkoja asumiskuvioita, muuttamista jne. Onnellisia ollaan, ja pidän ihan mahdollisena että asutaan kaikki vielä siellä 400 km päässä täältä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      122
      6292
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      158
      4020
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3335
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      477
      2839
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      277
      1838
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      34
      1516
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1426
    8. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1366
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      169
      1348
    10. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      14
      1293
    Aihe