Kertookaapa kokemuksistanne ikääntyvän koiran kanssa,mitkä alkaa olla koirassa ensimmäisiä oireita lopun alulle.Meillä 11v pikkukoira,paino 7-8kg.Alkaa olemaan aika sohvaperuna,tänään ei ole syönyt mitään,ei edes suurta herkkuaan kuivattua kanaa.Lenkillä käyty 2x n.puoli tuntia kerralla ja lisäksi liikuskellut omakotitalon pihallamme.Koira ei vaikuta mitenkään kipeältä mutta nukkuu paljon.
Kertokaa siis mistä huomasitte ikääntyvän koiran vanhenemisesta.Kiitos
IKÄÄNTYVÄ KOIRA
4
129
Vastaukset
- Koiran elämän kaari
- Ruoka ei enää maitannut samalla tavalla, vaiho nappuloista puhtaaseen liharuokintaa tehtiin viimeisille päiville. (barf)
- Lenkit lyheni kun jaksoi enää lyhyitä matkoja kävellä kotoa ja sama juttu irti ollessa, juoksenteli lähellä vaan tuli useasti huilimaan emännän vierelle.
- Nuorisoa kohtaan eli nuorempia koiria käytös oli viileää ja omanarvon tuntoista ''menkääs nyt siitä'' .
- Saattoi mietiskellä paljon pidempää asioita lenkillä sekä kotosalla istuen katsoen rauhaisasti maailman menoa.
Katseesta näkyi elämän kokemus ja viisaus... Viimeisenä vuonna alkoi tulla patteja sekä kipuilua takajalkoihin jonka takia nukutettiin ikiuneen 15 vuoden iässä.
Hieno koira oli alusta loppuun saakka :) - minikoira
hei vaan taistorakki! olen mietiskellyt aivan samaa.meillä on 13v.mittelipoika,joka jopa innostuu leikkimään vielä välillä:) mutta askel on käynyt jännän töpöttäväksi(kankeaksi) silmät on samentuneet,lenkit on jaettu,toinen ison koiran kanssa, ja yleensä minä päästäisen kanssa(lempinimi)ei jaksa kovin pitkää matkaa enää tepsuttaa,ja niinpä mennään koiran ehdoilla.ja fiksu koira kun on ymmärtää kyllä,kun kysyy,käännytäänkö jo kotiopäin.välillä kääntyy,ja välillä vain kattoo päälle ja jatkaa matkaa:) sitä olen miettinyt että onko pikkukoirilla sama kuin isommilla,että kunto romahtaa äkkiäkin,vai eteneekö pikkuisilla pikkuhiljaa?kokemusta vain isojen koirien ikääntymisestä aikaisemmin.me ollaankin vitsailtu,että kai toi päästäinen meillä viimmesenä vielä pyörii:)
- Vanhuus hiipii
Tutun terrieri sekoituksella vanhuus valtasi kehon alle vuodessa eli meni kuulo,näkö ja iski diabetes päälle :(
Jotkut sanoo että pikku koirat eläisi tai vanhenisi hitaammin, ei ainakaan tällä pitänyt paikkansa kun lähti ikiuneen 15 vuoden iässä. Minusta tässä oli hienosti kuvailtu yhdellä lauseella vanha koira: vanha koira on kuin hyvä viini se paranee vanhetessaan :)
http://www.koirakoulukompassi.com/vanhenevakoira.html
- minikoira
olipa tosiaan hienosti sanottu:) ja tottakin taitaa olla:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1081955- 2531727
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos611096Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik311030Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K641003En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k67967Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉66848Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.37847The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut6831Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse49815