Tatuoinnit!

eraser1

Eli onko tautoinnit teidän mielestä turn off vai turn on? (:

57

1088

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hotteja

      Me likes !

    • Tytytytutututty

      FUCKIN TURRRRN ON!! Oi kumpa mullakin olis jo rahaa alkaa ottaa

    • swaggerr

      Riippuu ihan kokonaiskuvasta miltä ihminen niillä näyttää.

    • mustia töherryksiä

      ehdottomasti OFF. mikään ei ole niin hirveää kun nainen jolla on kädet täynnä tatuointeja. rahvaanomaista. En ikinä ottaisi itselleni.

    • paljasihoinen

      Yleisesti ottaen turn off, paitsi jos ovat oikeasti taidokkaasti tehtyjä ja jollakin tavalla persoonaallisia ja loppuun asti ajateltuja. Sinne tänne lätkäistyt timantit, nuotit, perhoset, tribaalit, piikkilangat, hipster-viikset, sydämet, kyyhkyset, "tää makso vaan kolmekymppiä voitko uskoa NO VOIN USKOA"-tatuoinnit lähinnä huvittavat :)

    • Tatska tai ei

      Itselleni en ottaisi, mutta en sanoisi, että tatuointi toisella sinänsä olisi turn on tai turn off. Älytön määrä tai isot tatuoinnit kyllä turn off. Toisin sanoen jos on kiinnostunut ihmisestä, niin hänen tatuointinsakin varmasti kiinnostavat, mutta tatuoidut naiset eivät sinänsä hetkauta suuntaan tai toiseen.

    • Luomulover

      Ehdoton OFF. Miksi suominaiset pilaavaat kauniin ihonsa tatuoinneilla, miksi? Mikä hullu muoti tämä on? Ei naapurimaissa moista muotia ole.

      • turnoff1

        tatuoinnin ottajat haluavat olla jotain mitä eivät ole. Ikävä kyllä jos tatuoinnit otettaisiin pois jotain puuttuisi, mutta taas ihminen jolla ei ole tatuointeja on tyytyväinen itseensä ilman niitä alunperinkin.


      • LLL40+
        turnoff1 kirjoitti:

        tatuoinnin ottajat haluavat olla jotain mitä eivät ole. Ikävä kyllä jos tatuoinnit otettaisiin pois jotain puuttuisi, mutta taas ihminen jolla ei ole tatuointeja on tyytyväinen itseensä ilman niitä alunperinkin.

        "tatuoinnin ottajat haluavat olla jotain mitä eivät ole."
        Mitä he haluavat sitten olla, mitä eivät ole?

        Ihminen, joka on tyytyväinen itseensä, ei koe tarvetta nostaa itseään paremmuuden jalustalle arvostelemalla muiden valintoja.

        Sitten aiheeseen: jotkut tatskat on siistejä ja sopivat kantajalleen, toiset taas ei. Kuten kaikki visuaaliset asiat, kauneus/rumuus on katsojan silmissä ja jokaisella on oma makunsa. Se mikä yhdelle on kaunista voi olla toiselle rumaa, tämä olisi hyvä muistaa ennen kuin lähtee kärkkäästi arvostelemaan ja arvioimaan itse ihmistä hänen valinnoistaan.


      • turn turn offff
        LLL40+ kirjoitti:

        "tatuoinnin ottajat haluavat olla jotain mitä eivät ole."
        Mitä he haluavat sitten olla, mitä eivät ole?

        Ihminen, joka on tyytyväinen itseensä, ei koe tarvetta nostaa itseään paremmuuden jalustalle arvostelemalla muiden valintoja.

        Sitten aiheeseen: jotkut tatskat on siistejä ja sopivat kantajalleen, toiset taas ei. Kuten kaikki visuaaliset asiat, kauneus/rumuus on katsojan silmissä ja jokaisella on oma makunsa. Se mikä yhdelle on kaunista voi olla toiselle rumaa, tämä olisi hyvä muistaa ennen kuin lähtee kärkkäästi arvostelemaan ja arvioimaan itse ihmistä hänen valinnoistaan.

        Sitäpä minäkin ihmettelen, että mitä he sitten haluavat olla? Miksi niitä otetaan?

        ne on ihan hirveän näköisiä.


      • turnoff1
        turn turn offff kirjoitti:

        Sitäpä minäkin ihmettelen, että mitä he sitten haluavat olla? Miksi niitä otetaan?

        ne on ihan hirveän näköisiä.

        Olen kuullut mm. tälläistä: Olen ottanut uuden leiman. Leima se todellakin on.


      • LLL40+
        turnoff1 kirjoitti:

        Olen kuullut mm. tälläistä: Olen ottanut uuden leiman. Leima se todellakin on.

        Et vastsnnut alkuperäiseen kysymykseeni;"mitä he haluavat olla, mitä he eivät ole!".
        Sä kun kirjoitit, että tatuoinnin ottajat haluavat olla jotain mitä eivät ole. Niin mitä se jotain on?
        Miten päättelet, että tatuoimaton ihminen on tyytyväisempi itseensä alumperinkin kuin tatuoitu?

        Turn turn offffille: tatuointi on kehon koriste, siksi niitä otetaan. Joillekin tämä kehon koriste on leima, makuja on monenlaisia. Kuten ruotsiksi sanotaan; smaken är som baken, delad.


      • turn off
        LLL40+ kirjoitti:

        Et vastsnnut alkuperäiseen kysymykseeni;"mitä he haluavat olla, mitä he eivät ole!".
        Sä kun kirjoitit, että tatuoinnin ottajat haluavat olla jotain mitä eivät ole. Niin mitä se jotain on?
        Miten päättelet, että tatuoimaton ihminen on tyytyväisempi itseensä alumperinkin kuin tatuoitu?

        Turn turn offffille: tatuointi on kehon koriste, siksi niitä otetaan. Joillekin tämä kehon koriste on leima, makuja on monenlaisia. Kuten ruotsiksi sanotaan; smaken är som baken, delad.

        ihmisiä on monenlaisia henkisesti, mutta voisin kuvitella että yritetään päästä johonkin ryhmään jossa on yhteinen puheenaihe, eli tatuoinnit. TAI sitten joku haluaa vaan tuoda itseään esille niiden kautta ja sitten selittää ihan innoissaan kun hän on ottanut tatuoinnin. SIIS tosi vaikuttavaa..

        Sitten voi olla niitä laumasieluja jotka ottaa siksi kun naapurillakin on..ei siihen kuten huomaat ole mitään järkevää yksittäistä syytä, mutta yksi asia on täysin varma: Ihmiset jotka eivät koe näitä tarpeita ovat tyytyväisempiä itseensä kun he jotka ottavat kropan täyteen tatuointeja koska mitä he olisivat ilman niitä, siis omasta mielestään..? miksi niitä otetaan? Että jos joku ei ole niitä vielä ottanut, niin elkää tuhotko ulkonäköänne tuolla typeryydellä kun koko elämän niitä kannatte tai voi poistattaa mutta eikö kannattaisi olla vain ja kehittää itsestä jotain muuta kun kuvat käsissä ja jaloissa ja naamassa?

        tatuointeja sanotaan leimoiksi, ja miksi? no koska esim keskitysleirillä merkittiin ihmiset tatuoimalla heidät. ja minun näkökulmasta tatuoinnit ovat yhtä karmeita leimoja eivätkä merkitse kenellekkään yhtään mitään ei edes teille itsellenne.


      • LLL40+
        turn off kirjoitti:

        ihmisiä on monenlaisia henkisesti, mutta voisin kuvitella että yritetään päästä johonkin ryhmään jossa on yhteinen puheenaihe, eli tatuoinnit. TAI sitten joku haluaa vaan tuoda itseään esille niiden kautta ja sitten selittää ihan innoissaan kun hän on ottanut tatuoinnin. SIIS tosi vaikuttavaa..

        Sitten voi olla niitä laumasieluja jotka ottaa siksi kun naapurillakin on..ei siihen kuten huomaat ole mitään järkevää yksittäistä syytä, mutta yksi asia on täysin varma: Ihmiset jotka eivät koe näitä tarpeita ovat tyytyväisempiä itseensä kun he jotka ottavat kropan täyteen tatuointeja koska mitä he olisivat ilman niitä, siis omasta mielestään..? miksi niitä otetaan? Että jos joku ei ole niitä vielä ottanut, niin elkää tuhotko ulkonäköänne tuolla typeryydellä kun koko elämän niitä kannatte tai voi poistattaa mutta eikö kannattaisi olla vain ja kehittää itsestä jotain muuta kun kuvat käsissä ja jaloissa ja naamassa?

        tatuointeja sanotaan leimoiksi, ja miksi? no koska esim keskitysleirillä merkittiin ihmiset tatuoimalla heidät. ja minun näkökulmasta tatuoinnit ovat yhtä karmeita leimoja eivätkä merkitse kenellekkään yhtään mitään ei edes teille itsellenne.

        "Ihmiset jotka eivät koe näitä tarpeita ovat tyytyväisempiä itseensä kun he jotka ottavat kropan täyteen tatuointeja koska mitä he olisivat ilman niitä, siis omasta mielestään..?"
        Otat vertaukseksi kaksi ääripäätä, jotta saisit perustetta tuohon tyytyväisyys argumenttiisi. Monilla tatuoidulla on vain yksi tatuointi, joka on tarkoin harkittu. Tuskin nämä ihmiset ajattelevat, että; "mulla on tatska nyt olen jotain".
        Sä et näe mitään järkevää syytä, että joku ottaa tatskan ja mä en löydä mitään järkevää ja vedenpitävää sun perusteluissa, ennakkoluuloja kyllä.


      • No tattoos.
        LLL40+ kirjoitti:

        "Ihmiset jotka eivät koe näitä tarpeita ovat tyytyväisempiä itseensä kun he jotka ottavat kropan täyteen tatuointeja koska mitä he olisivat ilman niitä, siis omasta mielestään..?"
        Otat vertaukseksi kaksi ääripäätä, jotta saisit perustetta tuohon tyytyväisyys argumenttiisi. Monilla tatuoidulla on vain yksi tatuointi, joka on tarkoin harkittu. Tuskin nämä ihmiset ajattelevat, että; "mulla on tatska nyt olen jotain".
        Sä et näe mitään järkevää syytä, että joku ottaa tatskan ja mä en löydä mitään järkevää ja vedenpitävää sun perusteluissa, ennakkoluuloja kyllä.

        sotkeennun tähän täältä jostain :) turnoff kuvailee ajatuksensa aika ylimieyliseen sävyyn mutta asiaa on silti tekstissä.

        Minulle valitettavasti tatuoinnit ovat turnoff, mutta ei estä esimerkiksi olemasta tekemisissä tatuoitujen ihmisten kanssa. En halua laittaa itselleni ehdottomia rajoja, vaikkei yhteisiä asioita välttämättä olisikaan.

        Esim joku ottanut parikymppisenä tatuoinnin, tai ollut miehen kanssa silloin..Etsinyt itseään. Tatuointi piireihin liittyy paljon muutakin ikävää, siksi se tuo esille kai ennakkoluuloja.


    • f4ck

      hyvät tatskat on upeaa katsottavaa, ja ne huonot, no ne on yleensä ihmisillä joilla ei ole kauheasti silmää tuollaisille asioille, otetaan mistä halvalla saadaan tai se kaveri tekee. Itsellä on ja myös tyttöystävällä. Niitä on haettu enimmäkseen ulkomailta. Suomessa on vain muutama hyvä tekijä.

      • Ruutititynnöri

        Jotkut tekee sitä rakkaudesta, siis ottaa huonoja tatuointeja.
        Elikkäs aloitteleva tatuoija tarvii harjoitusta, joten esmees äidit saattavat antaa
        itsensä harjoitusmateriaaliksi.
        Asioilla on niiiiin monia puolia.


    • mrrauuh

      Itselläni on runsaammin leimaa nakutettu ja tulee kyllä vielä ihan muutama lisää sitten alkaa oleen tyytyväinen. Ne kaikki merkkaa mulle palasia ja henkilöitä mun elämästä. Mua ei aivan kauheesti kinosta sitten jos joku kukkahattutäti tulee sitten taivastelemaan kuinka näytän vanhana rumalta jne. No se ei varmaan ole häneltä pois eikä muiltakaan! Itse olen valintani tehnyt ja yhtäkään en ole katunut. Pääasiassa olen saanut todella hyvää ja lähinnä uteliasta palautetta valinnoistani. Kaikki kuvat ovat täyttä laatua, suomesta ja ulkomailta nimekkäiltä tekijöiltä joiden ovesta kävelee ainoastaan laatu ulos. Mulla itselläni on rajana kasvojen alue. Sinne ei kirjailla! Mutta esim päässä on yksi maailman tärkeimpiä asioita semi piilossa vierailta!, Koko selkä, sleevet ja rinta. Jalkoihin en myöskään ole halunnut ainakaan toistaiseksi mitään. Itse pidän tatuoituja naisia aivan yhtä kauniina kuin muitakin jos personallisuus matchaa minun kanssa ja on terve päästään ;)

    • ...

      Jos on hyvällä maulla tehty ja kaunis tatuointi, niin ehdottomasti turn on.

    • lepe3

      femme nainen ja muutama kaunis tatuointi puree meikäläiseen :) täällä sellasta? ;)

      • 11+1

        Over here!


    • Lepakko lampaan vaat

      Tatuointi on ehdoton turn on ja muutenkin hieno taiteen muoto. Niitä on myös mukava tehdä.

    • Vastaan, että ON! Yksi iso löytyy säärenpäältä ja kauhistus niille jotka ei tykkää tribaaleista :D Tää oli kylläkin hintansa ja tuskani arvoinen :)

      • AnSLee

        Hmm... Vautsi, vain yksi tatuointi ja sääressä, kuulosti heti seksikkäältä..!


      • AnSLee kirjoitti:

        Hmm... Vautsi, vain yksi tatuointi ja sääressä, kuulosti heti seksikkäältä..!

        Mitä seksikkyydellä on tekemistä tatuoinnin kanssa? Sitä paitsi nyt niitä on kaksi.


    • (painoin aiemman viestin kohdalla "lähetä" liian aikaisin. Sorgen!)

      Mun "tuomioni" on turn on, vaikka enemmän se kallistuu yleiseen positiivisuuteen kuin siihen, että yrittäisin halailla ja kaulailla jokaista tautuoitua naista.

      Tatuoinnit kiehtoo. Ne kertoo kuitenkin ihmisestä. Kun puhuttiin näistä "sirpale-tatuoinneista" jotka on siis timantti siellä, nuotti täällä ja kyljen kohdalla Mikki Hiiri, niin nekin kertoo ihmisestä paljon. On jokin syy miksi ne halusi ottaa juuri sen tautoinnin siihen paikkaan. Ehkä kyseessä oli lomamatka, ehkä vuosipäivä, ehkä jonkin aikakauden päättyminen: niissä on useimmilla ihmisillä (uskoisin) oma muistonsa ajalta, jota ne ei halua unohtaa. Ihan sama koskee tietty suuriakin tatuointi kokonaisuuksia.

      Tatuoinnit on off vaan siin kohtaa, jos ne ovat rumia ja luotaantyöntäviä. Meinaan joku takamus tai piirrosnaikkosen vagina navan kohdalla. Joku aidosti vääristynyt naamataulu, joka irvistää takaisin selästä, saaden sut miettimään, miksi kyseinen ihminen otti Timo Soinin selkäänsä. Näin esimerkkejä, jotka pulpahti mieleen ensimmäisenä. Mielestäni kun nämä tatuoinnit kertovat kaikkien muidenkin tatuointien mukaan ihmisestä itsestään. En minä mene kenellekään huutelemaan "ompa ällö tatska!" koska se on ääliömäisempää kuin yksikään kuva ihossa PLUS omista syistään he sen ottivat. Meillä vaan tuskin siinä kohtaa yhteinen huumorintaju hirveästi natsaa syvemmältä yhteen.

      Pidän tatuoinneista myös sen takia, että ne ovat hyvä aihe keskustelulun aloitukselle.

      En mene sanomaan, että täyteen tatuoitu naama olisi maailman kaunein.. paitsi tietty jos kyseessä olisi oma kulta. Mutta missään nimessä ei se ole myöskään maailman rumin. Enemmän mua yleensä häiritsee poskilävärit kuin yksikään tatuointi, mutta kuten aiemmin sanottuna: kullakin tapansa ja omat halunsa. Kun ketään ei (ilman omaa suostumusta) satu, kaikki on ok. Erilaisuus on kuitenkin rikkaus.:)

    • siiporfavor

      Turn ON!! Itsellä pari, ja tahtoisin kumppanin jolla olis kans ^^ Itsellä kaikkiin liittyy jtn tosi henk.kohtasta, eli mulle ne ei ole "pelkkiä koristeita", mutta kun näen toisilla hienoja tatskoja vaikken tiedäkään niiden tarinaa tai onko niillä edes tarinaa, niin silti: wau

    • j+4

      Ehdoton turn on! Ite oon aina tykänny tatskoista, oli ne sitten ammattilaisen tai vähemmän ammattilaisten tekemiä, ne on kauniita, yksilöllisiä kertomuksi elämästä^^ itellä paljon kuvia koska myös olen alan harjoittaja, harjotustasolla vielä:D

    • joliianvanhalapseksi

      Ite tykkään tatskoista etenkin sillon ku niiden takana on joku tarkotus ja ne on hienoja. En tiiä, musta vaa on ihan sika kiva katella hienoja kuvia ja kuunnella tarinoita niitten takana.

      Jos on koko keho tatuoitu ni saatan vähän kavahtaa, koska se saattaa tatuoinneista riippuen näyttää vähän pelottavalta, mut ei sekään rumaa oo. Enemminki vaikuttavaa.

      Itellenikin tatuointia suunnittelen tällä hetkellä :)

    • itse kysyit :)

      Minua jotenkin hävettää kävellä tatuoidun henkilön kanssa esim kaupungilla..En tiedä miksi mutta se kertoo minulle jostain negatiivisestä enemminkin kun positiivisestä.
      Esim ilman tatuointeja oleva ihminen on salaperäinen kuin tyhjä taulu, mutta tatuoinnit kertovat minulle liikaa, eikä ole järkeä tutustua sen lähemmin..

      Tatuointi siis on turnoff. Ei ole merkitystä onko tatuointi kaunis vai ei minulle.

      kaveripiirissä ei ole tatuointeja mutta menestyvät elämässä ja keskittyvät erilaisiin asioihin samoin minä.

      Tämä on kuitenkin minun mielipiteeni, että jos joku on tehnyt valinnan niin eläkööt sen kanssa. Turha loukkaantua siitä että kaikki eivät niistä pidä tai ottaisi sellaista ja koe siten olevan samalla aaltopituudella teidän kanssa.

      kyse on siitä ettei yksikään tatuoinnin ottaja saa perusteltua minulle järkevää syytä ottaa tatuointi ja siksi ajatusmaailmat eivät voi kohdata kun niissä ei vain ole järkeä..miksi tuhlata tuollaiseen aikaa kun sen voi käyttää tehokkaammin, tai paremmin kuten vaikkapa auttamalla ihmisiä tai sitten edes itseään.

      • 14+15

        "kyse on siitä ettei yksikään tatuoinnin ottaja saa perusteltua minulle järkevää syytä ottaa tatuointi.."

        Niitä syitä voi olla monia, kuolema... tai muu suuri tapahtuma elämässä, josta haluaa pysyvän muiston, jonka näkee aina peilistä ja se muistuttaa joka päivä tärkeydestään.
        Esimerkkinä pitäisin jos olisin ollut auto-onnettomuudessa ja onnettomuus olisi jotenkin outo, tai siihen hetkeen liittyisi ihmeellinen pelastuminen, henkilö voisi ottaa tatuoinnin jossa olisi päivämäärä ja enkelin siivet. Ihminen haluaisi kiittää näin suojelusenkeliään ja muistaa itse että elämän vaikeuksista voi selvitä.


      • turnoff1
        14+15 kirjoitti:

        "kyse on siitä ettei yksikään tatuoinnin ottaja saa perusteltua minulle järkevää syytä ottaa tatuointi.."

        Niitä syitä voi olla monia, kuolema... tai muu suuri tapahtuma elämässä, josta haluaa pysyvän muiston, jonka näkee aina peilistä ja se muistuttaa joka päivä tärkeydestään.
        Esimerkkinä pitäisin jos olisin ollut auto-onnettomuudessa ja onnettomuus olisi jotenkin outo, tai siihen hetkeen liittyisi ihmeellinen pelastuminen, henkilö voisi ottaa tatuoinnin jossa olisi päivämäärä ja enkelin siivet. Ihminen haluaisi kiittää näin suojelusenkeliään ja muistaa itse että elämän vaikeuksista voi selvitä.

        miksi joku haluaa raahata kuolemaa mukanaan niin että ajatukset on siinä kolarissa, jonkun kuolemassa ja muussa tuollaisessa? Tuollaiset asiat pitää jättää taakse eikä varsinkaan tatuoida käteensä.
        Tarpeeksi merkitykselliset asiat ihminen muistaa aina, niitä ei ihminen unohda loput ovat täysin yhdentekeviä asioita jotka on tarkoituskin unohtaa.

        no meitä on niin monenlaisia ja kaikki pitäisi hyväksyä mutta kyllä jos esim näen kauniin naisen ihastun siihen ja sitten onkin tatuointeja niin ollaan niin erimaailmasta jotenkin että en usko että kestää kovin kauan.

        usko tai älä, teen hirveästi hyväntekeväisyyttä juuri sellaisten parissa jotka oikeasti kärsivät oikeastaan kaikesta. Siellä sen käsittää miten turhia jotkut tatuoinnit ovat miten typeriä ne ovat ja niillä ei ole mitään merkitystä kenellekkään.
        Laittakaapa seuraavan kerran tatuointi rahanne vaikka spr keräykseen niin olette oikeasti tehneet jotain merkittävää.


      • my 5 cents
        turnoff1 kirjoitti:

        miksi joku haluaa raahata kuolemaa mukanaan niin että ajatukset on siinä kolarissa, jonkun kuolemassa ja muussa tuollaisessa? Tuollaiset asiat pitää jättää taakse eikä varsinkaan tatuoida käteensä.
        Tarpeeksi merkitykselliset asiat ihminen muistaa aina, niitä ei ihminen unohda loput ovat täysin yhdentekeviä asioita jotka on tarkoituskin unohtaa.

        no meitä on niin monenlaisia ja kaikki pitäisi hyväksyä mutta kyllä jos esim näen kauniin naisen ihastun siihen ja sitten onkin tatuointeja niin ollaan niin erimaailmasta jotenkin että en usko että kestää kovin kauan.

        usko tai älä, teen hirveästi hyväntekeväisyyttä juuri sellaisten parissa jotka oikeasti kärsivät oikeastaan kaikesta. Siellä sen käsittää miten turhia jotkut tatuoinnit ovat miten typeriä ne ovat ja niillä ei ole mitään merkitystä kenellekkään.
        Laittakaapa seuraavan kerran tatuointi rahanne vaikka spr keräykseen niin olette oikeasti tehneet jotain merkittävää.

        "usko tai älä, teen hirveästi hyväntekeväisyyttä juuri sellaisten parissa jotka oikeasti kärsivät oikeastaan kaikesta. Siellä sen käsittää miten turhia jotkut tatuoinnit ovat miten typeriä ne ovat ja niillä ei ole mitään merkitystä kenellekkään. Laittakaapa seuraavan kerran tatuointi rahanne vaikka spr keräykseen niin olette oikeasti tehneet jotain merkittävää. "

        Tatuoinnin omistamisella tai ei-omistamisella ei ole mitään yhteyttä kärsimyksen ja/tai asioiden tärkeyden ymmärtämisen ja hyväntekeväisyyden kanssa.
        On paljon asiaoita, jotka ihmiset voisivat jättää väliin ja laittaa siihen menevät rahat hyväntekeväisyyteen. Voisin sanoa monelle, että seuraavan kerran kun ostatte sen viinilasillisen, viinipullon tai oluen, käyttäkää ne rahat hyväntekeväisyyteen niin olette oikeasti tehneet jotain merkittävää.
        Eri asiat merkitsevät eri ihmisille erilailla. Luulisi sinun hyväntekeväisyyttä tekevänä ymmärtävän tämän ja olevan vähemmän ehdoton ja ennakkoluuloinen asioista, joista et pidä.


      • naurettavaa1
        my 5 cents kirjoitti:

        "usko tai älä, teen hirveästi hyväntekeväisyyttä juuri sellaisten parissa jotka oikeasti kärsivät oikeastaan kaikesta. Siellä sen käsittää miten turhia jotkut tatuoinnit ovat miten typeriä ne ovat ja niillä ei ole mitään merkitystä kenellekkään. Laittakaapa seuraavan kerran tatuointi rahanne vaikka spr keräykseen niin olette oikeasti tehneet jotain merkittävää. "

        Tatuoinnin omistamisella tai ei-omistamisella ei ole mitään yhteyttä kärsimyksen ja/tai asioiden tärkeyden ymmärtämisen ja hyväntekeväisyyden kanssa.
        On paljon asiaoita, jotka ihmiset voisivat jättää väliin ja laittaa siihen menevät rahat hyväntekeväisyyteen. Voisin sanoa monelle, että seuraavan kerran kun ostatte sen viinilasillisen, viinipullon tai oluen, käyttäkää ne rahat hyväntekeväisyyteen niin olette oikeasti tehneet jotain merkittävää.
        Eri asiat merkitsevät eri ihmisille erilailla. Luulisi sinun hyväntekeväisyyttä tekevänä ymmärtävän tämän ja olevan vähemmän ehdoton ja ennakkoluuloinen asioista, joista et pidä.

        Kyllä, mutta jos joku väittää sillä kuvalllaan olevan merkitystä jollekin niin ei tosiaan ole merkitystä yhtään kenellekkään ei edes tatuoinnin ottajalle.
        Syy siis jossakin ihan muualla, eivät ole kauniita joten sen on silloin oltava syyn jossakin muualla.

        Viinilasin juomisella ja tatuointien ottamisella ei ole mitään yhteistä. Ja kyllä on maailmassa paljon asioita jotka pitäisi olla ihan toisella tavalla, maailmassa on kuitenkin asioita mitkä edesauttavat jotain ja paljon hyviäkin asioita. Tatuoinnit vaan ei niihin hyviin asioihin kuulu esim, eikä se miten kiinnostavana näen tälläisen ihmisen siinä mielessä.


      • LLL40+
        naurettavaa1 kirjoitti:

        Kyllä, mutta jos joku väittää sillä kuvalllaan olevan merkitystä jollekin niin ei tosiaan ole merkitystä yhtään kenellekkään ei edes tatuoinnin ottajalle.
        Syy siis jossakin ihan muualla, eivät ole kauniita joten sen on silloin oltava syyn jossakin muualla.

        Viinilasin juomisella ja tatuointien ottamisella ei ole mitään yhteistä. Ja kyllä on maailmassa paljon asioita jotka pitäisi olla ihan toisella tavalla, maailmassa on kuitenkin asioita mitkä edesauttavat jotain ja paljon hyviäkin asioita. Tatuoinnit vaan ei niihin hyviin asioihin kuulu esim, eikä se miten kiinnostavana näen tälläisen ihmisen siinä mielessä.

        "Kyllä, mutta jos joku väittää sillä kuvalllaan olevan merkitystä jollekin niin ei tosiaan ole merkitystä yhtään kenellekkään ei edes tatuoinnin ottajalle."
        Tämä on sun subjektiiviseen mielipiteeseen perustuva väite ja sinänsä aika huvittava. Se, että tatuonnit saavat sut tuntemaan inhoa kertoo, että sun kohdalla niiden merkitys on inhonlähde. Ethän muuten olisi tuntenut tarvetta tulla kommentoimaa mielipiteitäsi asiasta ja vielä varsin kärkkäästi. Se mitä tatuoinnit merkitsevät niiden ottajille, et voi tietää. Ennakkoluulosi, inhosi ja vihasi tatuointeja ja niiden kantajia kohtaan jo lähtökohtaisesti asettaa sut ihan eri aaltopituudelle, että kykenisit ymmärtämään tatuointien merkityksen niiden kantajille.

        Alkoholi aiheuttaa paljon huonoja asioita monille ihmisille, heidän läheisilleen ja toisinaan myös tuntemattomille ihmisille sekä kustannuksia yhteiskunnalle.
        Tatuonnit aiheuttaa mielipahaa ja inhoa vain niille, jotka eivät niitä voi ennakkoluulojensa takia sietää.


      • turnoff1
        LLL40+ kirjoitti:

        "Kyllä, mutta jos joku väittää sillä kuvalllaan olevan merkitystä jollekin niin ei tosiaan ole merkitystä yhtään kenellekkään ei edes tatuoinnin ottajalle."
        Tämä on sun subjektiiviseen mielipiteeseen perustuva väite ja sinänsä aika huvittava. Se, että tatuonnit saavat sut tuntemaan inhoa kertoo, että sun kohdalla niiden merkitys on inhonlähde. Ethän muuten olisi tuntenut tarvetta tulla kommentoimaa mielipiteitäsi asiasta ja vielä varsin kärkkäästi. Se mitä tatuoinnit merkitsevät niiden ottajille, et voi tietää. Ennakkoluulosi, inhosi ja vihasi tatuointeja ja niiden kantajia kohtaan jo lähtökohtaisesti asettaa sut ihan eri aaltopituudelle, että kykenisit ymmärtämään tatuointien merkityksen niiden kantajille.

        Alkoholi aiheuttaa paljon huonoja asioita monille ihmisille, heidän läheisilleen ja toisinaan myös tuntemattomille ihmisille sekä kustannuksia yhteiskunnalle.
        Tatuonnit aiheuttaa mielipahaa ja inhoa vain niille, jotka eivät niitä voi ennakkoluulojensa takia sietää.

        näin, se aiheuttaa juuri heille jotka eivät niitä ymmärrä ja minä olen yksi heistä monista jotka eivät sellaista käsitä. En ole kuitenkaan ainut joka ei voi käsittää miten joku tatuoi koko kehonsa täyteen kuvia väittäen että niillä on jokin merkitys. öö..kenelle? itselle kenties?

        Tripaali vai mikä se on kuvio joka ei edes kuvaa mitään varmaan merkitsee jotain tosi syvällistä kuten se on siisti, upea.
        Voiko turhempaa olla kun kuvien suunnitteleminen, niistä maksaminen ja sitten keksitään tälläinen keinotekoinen syy itselle että ne merkitsevät jotain. Toki kaikki tatuointien ottajat tämän "ymmärtävät" koska kaikilla on tapana näin sanoa. Mutta ei ehkä kannata sitä soopaa selvittää heille joilla ei niitä ole.
        Joku sanoisi ihan rehellisesti että otin tälläisen kun halusin sitä tätä ja tuota mitä se onkaan.
        Sama alkoholissa, kun siihen jää kiinni niin tosi vaikea päästä eroon. Aiheuttaa vaikka mitä ongelmia. tatuointeihinkin jää kiinni, oikeastaan kaikkeen voi jäädä kiinni.

        Minulle tatuointien ottaja ei aiheuta kun säälin tunnetta ja sympatiaa :/ muttei voi kun raivostua tekopyhyydestä kun selitetään että niillä on joku merkitys, tämä kuvaa jotain. PASKAT niillä kuvilla ei ole kenellekkään mitään merkitystä, ja jos on niin se on ihan valhe.

        Kuten huomaatte näistäkin ehkä hieman suppeista ajatuksistani että ei tulisi yhtään mitään jostain seurustelusta kun aihe menisi tatuointeihin.
        Tämä ei ole maailman isoin asia minulle, jokainen siis tekee mitä haluaa.

        vastasin tuohon aloitukseen (: ja näin se sitten paisui.


      • my 5 cents
        turnoff1 kirjoitti:

        näin, se aiheuttaa juuri heille jotka eivät niitä ymmärrä ja minä olen yksi heistä monista jotka eivät sellaista käsitä. En ole kuitenkaan ainut joka ei voi käsittää miten joku tatuoi koko kehonsa täyteen kuvia väittäen että niillä on jokin merkitys. öö..kenelle? itselle kenties?

        Tripaali vai mikä se on kuvio joka ei edes kuvaa mitään varmaan merkitsee jotain tosi syvällistä kuten se on siisti, upea.
        Voiko turhempaa olla kun kuvien suunnitteleminen, niistä maksaminen ja sitten keksitään tälläinen keinotekoinen syy itselle että ne merkitsevät jotain. Toki kaikki tatuointien ottajat tämän "ymmärtävät" koska kaikilla on tapana näin sanoa. Mutta ei ehkä kannata sitä soopaa selvittää heille joilla ei niitä ole.
        Joku sanoisi ihan rehellisesti että otin tälläisen kun halusin sitä tätä ja tuota mitä se onkaan.
        Sama alkoholissa, kun siihen jää kiinni niin tosi vaikea päästä eroon. Aiheuttaa vaikka mitä ongelmia. tatuointeihinkin jää kiinni, oikeastaan kaikkeen voi jäädä kiinni.

        Minulle tatuointien ottaja ei aiheuta kun säälin tunnetta ja sympatiaa :/ muttei voi kun raivostua tekopyhyydestä kun selitetään että niillä on joku merkitys, tämä kuvaa jotain. PASKAT niillä kuvilla ei ole kenellekkään mitään merkitystä, ja jos on niin se on ihan valhe.

        Kuten huomaatte näistäkin ehkä hieman suppeista ajatuksistani että ei tulisi yhtään mitään jostain seurustelusta kun aihe menisi tatuointeihin.
        Tämä ei ole maailman isoin asia minulle, jokainen siis tekee mitä haluaa.

        vastasin tuohon aloitukseen (: ja näin se sitten paisui.

        "Voiko turhempaa olla kun kuvien suunnitteleminen, niistä maksaminen"
        Onko kotisi seinät tyhjät vai kenties niissä roikkuu jokunen taulu, julista tai muu esine, joista olet maksanut? Ilmeisesti ei, koska kuvien suunnittelu ja niistä maksaminen on turhaa.

        "Minulle tatuointien ottaja ei aiheuta kun säälin tunnetta ja sympatiaa :/ "
        Ainakin kommenttisi täällä ovat vailla sympatiaa.

        "niillä kuvilla ei ole kenellekkään mitään merkitystä, ja jos on niin se on ihan valhe."
        On tosi ylimielistä ja omahyväistä väittää tietävänsä mitä jokin asia jollekin toiselle merkitsee. Epäloogista myös väittää noin kun samaan hengenvetoon myönnät ettet ymmärrä miksi joku ottaa tatuoinnin. Jos et ymmärrä kyseistä asiaa niin et voi myöskään tietää mitä se tatuoinnin ottajalle merkitsee.


      • turnoff1
        my 5 cents kirjoitti:

        "Voiko turhempaa olla kun kuvien suunnitteleminen, niistä maksaminen"
        Onko kotisi seinät tyhjät vai kenties niissä roikkuu jokunen taulu, julista tai muu esine, joista olet maksanut? Ilmeisesti ei, koska kuvien suunnittelu ja niistä maksaminen on turhaa.

        "Minulle tatuointien ottaja ei aiheuta kun säälin tunnetta ja sympatiaa :/ "
        Ainakin kommenttisi täällä ovat vailla sympatiaa.

        "niillä kuvilla ei ole kenellekkään mitään merkitystä, ja jos on niin se on ihan valhe."
        On tosi ylimielistä ja omahyväistä väittää tietävänsä mitä jokin asia jollekin toiselle merkitsee. Epäloogista myös väittää noin kun samaan hengenvetoon myönnät ettet ymmärrä miksi joku ottaa tatuoinnin. Jos et ymmärrä kyseistä asiaa niin et voi myöskään tietää mitä se tatuoinnin ottajalle merkitsee.

        Eikä minun oikeastaan edes tarvitse ymmärtää..sanon vain näin ohimennen että kuulostaa oudolta että kuva kädessä voisi merkitä jotain. Jos ihminen asuisi yksin autiolla saarella niinkun apinoiden kanssa ( joo esimerkki on aika kaukaa haettu), niin ei varmaan tulisi ensimmäisenä mieleen että laitetaanpa kuvia vartaloon muistoksi näistä apinoista koska ne apinatkaan ei sitä niin tee.

        No nyt kun jollakin on sellainen, täytyyhän hänenkin saada samanlainen ja keksiä vielä parempi syy kun se todellinen syy on tehdä perässä jokin sellainen mitä joku muu on tehnyt.

        Ja kyllä roikkuu seinällä tauluja joista olen maksanut mutta en minä sitä selkääni kiinnitä :D

        Tämä aihekin ihan turha. Kyllä tatuoinnin ottajat varmasti saavat perusteltua miksi se kannatti ottaa miksi heillä niitä on jne. mutta minä nyt en vain ymmärrä, eikä oikeastaan tarvitse koska kaikki selitykset kuulostavat ihan tekosyiltä tai joltain järjettömiltä jutuilta.

        No en nyt kuitenkaan tule livenä sitä sanomaan kenellekkään. tämä nyt on ihan yhtätyhjän kanssa oleva aihekin. Ja miksi joku edes reagoi mitä sellainen sanoo jolla ei niitä ole eikä tule. jos ne on hienoja niin eikö niitä pitäisi kantaa silloin ylpeydellä?
        Nyt kyllä lähden tästä ketjusta, hauskaa kesää kaikille


      • yes! tattoos.
        turnoff1 kirjoitti:

        Eikä minun oikeastaan edes tarvitse ymmärtää..sanon vain näin ohimennen että kuulostaa oudolta että kuva kädessä voisi merkitä jotain. Jos ihminen asuisi yksin autiolla saarella niinkun apinoiden kanssa ( joo esimerkki on aika kaukaa haettu), niin ei varmaan tulisi ensimmäisenä mieleen että laitetaanpa kuvia vartaloon muistoksi näistä apinoista koska ne apinatkaan ei sitä niin tee.

        No nyt kun jollakin on sellainen, täytyyhän hänenkin saada samanlainen ja keksiä vielä parempi syy kun se todellinen syy on tehdä perässä jokin sellainen mitä joku muu on tehnyt.

        Ja kyllä roikkuu seinällä tauluja joista olen maksanut mutta en minä sitä selkääni kiinnitä :D

        Tämä aihekin ihan turha. Kyllä tatuoinnin ottajat varmasti saavat perusteltua miksi se kannatti ottaa miksi heillä niitä on jne. mutta minä nyt en vain ymmärrä, eikä oikeastaan tarvitse koska kaikki selitykset kuulostavat ihan tekosyiltä tai joltain järjettömiltä jutuilta.

        No en nyt kuitenkaan tule livenä sitä sanomaan kenellekkään. tämä nyt on ihan yhtätyhjän kanssa oleva aihekin. Ja miksi joku edes reagoi mitä sellainen sanoo jolla ei niitä ole eikä tule. jos ne on hienoja niin eikö niitä pitäisi kantaa silloin ylpeydellä?
        Nyt kyllä lähden tästä ketjusta, hauskaa kesää kaikille

        Mistä päin suomea olet? Tulee mieleen joku perämetsäläinen.


      • turnoff1
        yes! tattoos. kirjoitti:

        Mistä päin suomea olet? Tulee mieleen joku perämetsäläinen.

        No turussa tällä hetkellä, jos se tähän jotenkin liittyy :) olen asunut monessa paikassa että ei tästä saa sitä infoa mitä ehkä haet koska olen asunut siellä helsingissäkin yhdessä vaiheessa ;)


    • cookiecutter

      Siitä asti, kun olen lapsena nähnyt kaduilla ja mediassa tatuoituja ihmisiä, ne ovat kiehtoneet minua. Olen aina halunnut olla runsaasti tatuoitu - mutta vain kuvilla, joilla on väliä. Se sopii omaan kauneuskäsitykseeni yhtä hyvin kuin paljas ihokin. Molemmat ovat kauniita, se, mitä itselleni tahdon on kuvioitu iho. Tyttöystävällä sen sijaan ei ole edes korvakoruja (itsellä niitäkin on korvat täynnä), eikä tuo varmaan koskaan ihoaan merkitsekään. Ja minusta se on yhtä kaunista kuin tatuoitukin iho (olettaen, että kuvat ovat laadukkaita ja kauniita). Tyttöystävä taasen pitää tatuoinneista, muttei omassa kropassaan. Itselleni se on aivan samantekevää onko hänellä kuvia ihossa vai ei. Se on hänen oma valintansa, voisivat ne sopiakin, mutta hän on hyvä juuri sellaisena kuin nyt on.

      Tästä kai voisi päätellä, että niitä tatuointeja olisi paljonkin... Tosiasiassa minulla on vain yksi ja melkoisen pieni. Se kuitenkin johtuu siitä, että kuvalla on oltava merkitys, ei niitä niin vain tule laiteltua. Lisäksi harkitsen yleensä asioita monta vuotta ennen toteutusta, tatuointien suhteen en halua tehdä hätiköityjä päätöksiä.
      Listalla on toki paljon tarinoita, jotka haluan muistaa ja kantaa mukanani, mutta jos 10 x 5 cm kokoisesta (realistisesta) kuvasta maksaa 250 e laadukkaassa liikkeessä, niin isoimmat haaveeni (mm. koko selkä, sleevet) maksavat useita tuhansia. Elämässä on tärkeitä asioita, kuten vuokra, koiran ruokkiminen, itsensä ruokkiminen, opiskelu, laskut, yms., ja tatuoinnit tulevat vasta noiden jälkeen.
      Tatuoinneilla ei ole kiire, jos merkitykset eivät muutu, ne voi ottaa milloin vain.

      Pidän myös tatuointien tarinoista, mutta oman kuvani tarinan tietää vain kaksi ihmistä. Se on henkilökohtaista ja salaisuus, jonka jaan vain harvojen kanssa. Ei siinä ole surullista merkitystä, mutta se on vain oma asiani.

      Kieltämättä samaistun niihin, jotka kammoksuvat rumia tatuointeja. Jos tatuointi on otettava, siitä pitäisi olla valmis maksamaankin. Sitä saa, mitä tilaa ja laatu vaihtelee. Itse suostun tällä hetkellä menemään vain yhdelle tatuoijalle, jonka laadusta olen varma ja hän ottaa 100 e/h. Ja tuota omaa pikkukuvaakin tehtiin reilusti yli kaksi tuntia, ei ollut ihan halpa, mutta laatukin on sen mukaista.

      Lisäksi kaikille tatuoinnit eivät vain sovi, samoin kuin lävistyksetkään eivät pue kaikkia. Eivätkä pillifarkutkaan tai napapaita sovi jokaiselle.

      Hyvännäköiset tatuoinnit ihmisellä, jolle ne sopivat, ovat ehdottomasti turn on, vaikka niitä olisi kaulasta varpaisiin.
      Mutta myös täysin tatuoimaton iho voi olla turn on.
      Molempi parempi!

    • Lollissimo

      Minua suoraan sanoen ärsyttää, että monet tatuoinnin haltijat ovat kehittäneet tatuoinneilleen jonkun "syvällisen filosofian". Monet "eivät edes halua puhua tatuoinnistaan tai sen merkityksestä sen enempää", vaikkei kukaan olisi edes kysynyt mitään. Jotain erikoisuudentavoittelua, joka vain sattuu olemaan minusta vähän typerää.

      Taitavasti tehdyt tatuoinnit ovat kuitenkin hienoja, en sitä sano. Jokaisella on oma tyylinsä ja makunsa.

      En kyllä itse ottaisi tatuointia.

    • Tykkään! Itelläkin kaks.

      Onneks ei tartte alkaa kellekään perustelemaan syitä niiden ottamiseen tai ottamatta jättämiseen.

      Se kun on ihan mun oma juttu ja mua ei edes kiinnosta kenenkään mielipiteet asiasta :)

    • kiira5

      Yleensä en tykkää, mutta tyttöystävällä on muutama ja ne on turn on! :)

    • Pussylickeer

      Ehdoton turn on. Voikun enemmänkin otettaisiin, etenkiin kasvoihin ja kaulaan. Aina
      heruu, jos on tällainen tatuointi.

    • Olis aika tekopyhää sanoo off :D omaan itsekkin kaksi, ne on ehdottomasti on =) mutta ei liikaa :D sit ei oo enään kivannäköistä ^^

    • riippuumistäroikkuu

      Tietyillä ihmisillä turn off ja tietyillä turn on.

    • turn on

      Turn on ehdottomasti!

    • Leelia

      Turn ON ehdottomasti, jos ovat hienoja ja ei liian suuria. Ja jos niillä on jokin merkitys kantajalleen, ei mitään muuten läiskittyjä joilla ei ole mitään tarinaa.

    • nainen0

      Tykkään ehdottomasti. Itsellänikin on eli plussaa!

    • tattooedcat

      Tykkään myös tatuoinneista paljon, itselläni muutama kaunis itselle merkitsevä kuva ja ovat taidokkaasti tehtyjä ei mitään söherryksiä. Naisessa vetoaa myös tatuoinnit mutta tatuoimatonkin iho on tottakai hyvän näköinen. :-)

    • Anonyymi

      Turn off , Humanoidi tatuointi sekä lentävälautanen , kielletty aihepiiri !
      En ole nähnyt kellään .

    • Anonyymi

      Tatuoinnit alkaa olla jo vähän turn off kun niitä on jo ihan kaikilla. Ehkä joku yksittäinen tatuointi ok.

    • Anonyymi

      Turn off.
      Rahvaanomaista ja rumaa.
      Vähän juntta.

      Puhdas iho alkaa olla persoonallista ja harvinainen kaunis näky.

    • Anonyymi

      Ei niin mitään väliä, jos muuten sopiva ihminen. Kunhan ei ole keskellä otsaa.

    • Hyvä nosto, vanha aloitus mutta uudet kommentit.
      Ei varmasti turn on. Mieluummin vähemmän kuin enemmän.

    • Anonyymi

      Mitä vähemmän sen sopivampi ihminen mulle haha. Ei ainakaan positiivinen juttu jos on harkitsemattomasti leimannut ihonsa kaulaa myöten täyteen sotkuista jälkeä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      456
      3326
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      436
      3115
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      127
      2849
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2202
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2050
    6. 182
      1420
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1347
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1226
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      81
      1200
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1050
    Aihe