Raivaussahan terän teroitus

tylsistynyt terä

Miten raivaussahan terä teroitetaan ? Onko siihen joku oma viila tms. Olen etsinyt tietoa sieltä sun täältä mutta sanotaan vain että osta uusi, ne on kuulemma halpoja. Tekisi kuitenkin käyttää samaa terää pidempään jos vain mahdollista-

9

4714

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siitä se lähtee
    • kysy kaupasta oikea viila, ja pyydä neuvomaan, miten sitä käytetään. Saman verran viilataan joka hammasta ja haritus tarkastetaan silloin tällöin.

Mun mielestä terä kannattaa terottaa kerran työpäivässä, jos ei ole ottanut osumaa kiviin tms.

Terävällä terällä on mukavampi työskennellä. Jotku neuvoo, että ei tarvi usein terottaa, mutta niillä ompi sellasia huipputehosia sahoja joilla katkee tylsälläkin terällä. Kun on terävä terä, bensaa säästyy, työ on helpompaa ja pienempikin saha riittää.

• 14+18

Vaihda tilalle sirkkelin terä, niin ei tarvitse terottaa koskaan.

• Sirkkelin terä

pitää terottaa vähintään yhtä usein kuin raivaussahankin.

Muuten sahalta (sirkkeli) tulee "kaikenlaista tavaraa".

• ...

Itse "pyyhkäisen" pyöreällä viilalla jokaisen tankkauksen yhteydessä, vaikkei kivi tms. osumia tulisikaan.

Liioittelenkohan, mutta on kuiteskin aina terävänä leikkaamaan puuta.

• terävä terä

Koneella saa kiveenkin ajetun terän uudenveriseksi.pystyy hiomaan ensin teränselkäpuolen tasaiseksi ja sitten normaalista teroituskohdasta teroittamaan.tulee tasamittainen terä.samalla koneella voi teroittaa ketjut ja pienet sirkkelinterät.

• Harrastelija54

Kerran päivässä tulee teroitettua samanlaisella työkalulla kuin yo. videossa, mutta en sahaakkaan kuin pari-kolme tankillista päivään.

• niinpä niin

Olin myymälässä, kun tuli ketjun ostaja, helsinkiläinen mökkiläinen.
      "Ostan aina uuden ketjun, kun vanha tylsyy, en osaa teroittaa".

Tuosta tuli mieleeni, että ainahan voi vaatia lisää palkkaa Helsingissä, kun ei raha riitä.

Ay-liike tulee apuun.

• jakari1

Moi, kumpi puree paremmin teidän mielestä paremmin, vanha sahanterän mallinen raivaussahan terä, pitääkö teroittaa kuin katkaisu vai halkaisu hampaat, vai moottorisahan terän mallinen. Mulla molemmat, mutta mun mielestä vanhanmallinen puree paljon paremmin ?

T. JPK

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      43
      3020
    2. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      26
      2949
    3. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      34
      2856
    4. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      442
      2555
    5. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      154
      1871
    6. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      143
      1838
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      25
      1415
    8. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      5
      1241
    9. Romillt veressä

Miten pystyy ajamaan 4 romillen humalassa
      Suomussalmi
      30
      1156
    10. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      74
      1149
    Aihe