Raivaussahan terän teroitus

tylsistynyt terä

Miten raivaussahan terä teroitetaan ? Onko siihen joku oma viila tms. Olen etsinyt tietoa sieltä sun täältä mutta sanotaan vain että osta uusi, ne on kuulemma halpoja. Tekisi kuitenkin käyttää samaa terää pidempään jos vain mahdollista-

9

4895

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siitä se lähtee
    • kysy kaupasta oikea viila, ja pyydä neuvomaan, miten sitä käytetään. Saman verran viilataan joka hammasta ja haritus tarkastetaan silloin tällöin.

Mun mielestä terä kannattaa terottaa kerran työpäivässä, jos ei ole ottanut osumaa kiviin tms.

Terävällä terällä on mukavampi työskennellä. Jotku neuvoo, että ei tarvi usein terottaa, mutta niillä ompi sellasia huipputehosia sahoja joilla katkee tylsälläkin terällä. Kun on terävä terä, bensaa säästyy, työ on helpompaa ja pienempikin saha riittää.

• 14+18

Vaihda tilalle sirkkelin terä, niin ei tarvitse terottaa koskaan.

• Sirkkelin terä

pitää terottaa vähintään yhtä usein kuin raivaussahankin.

Muuten sahalta (sirkkeli) tulee "kaikenlaista tavaraa".

• ...

Itse "pyyhkäisen" pyöreällä viilalla jokaisen tankkauksen yhteydessä, vaikkei kivi tms. osumia tulisikaan.

Liioittelenkohan, mutta on kuiteskin aina terävänä leikkaamaan puuta.

• terävä terä

Koneella saa kiveenkin ajetun terän uudenveriseksi.pystyy hiomaan ensin teränselkäpuolen tasaiseksi ja sitten normaalista teroituskohdasta teroittamaan.tulee tasamittainen terä.samalla koneella voi teroittaa ketjut ja pienet sirkkelinterät.

• Harrastelija54

Kerran päivässä tulee teroitettua samanlaisella työkalulla kuin yo. videossa, mutta en sahaakkaan kuin pari-kolme tankillista päivään.

• niinpä niin

Olin myymälässä, kun tuli ketjun ostaja, helsinkiläinen mökkiläinen.
      "Ostan aina uuden ketjun, kun vanha tylsyy, en osaa teroittaa".

Tuosta tuli mieleeni, että ainahan voi vaatia lisää palkkaa Helsingissä, kun ei raha riitä.

Ay-liike tulee apuun.

• jakari1

Moi, kumpi puree paremmin teidän mielestä paremmin, vanha sahanterän mallinen raivaussahan terä, pitääkö teroittaa kuin katkaisu vai halkaisu hampaat, vai moottorisahan terän mallinen. Mulla molemmat, mutta mun mielestä vanhanmallinen puree paljon paremmin ?

T. JPK

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      85
      2409
    2. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      472
      2367
    3. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      77
      1492
    4. Sä olet epävakaa

tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all
      Ikävä
      21
      1461
    5. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      110
      1440
    6. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      67
      1333
    7. Kurkkiiko myyrä jo

Milloin tulee kolostaan?
      Ikävä
      21
      1133
    8. Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan

Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut
      Maailman menoa
      270
      1119
    9. Venäläistä sukellusvenettä jahdataan Norjassa Sukellusvenettä on etsitty sunnuntaista lähtien.

Venäläistä sukellusvenettä jahdataan Norjassa Sukellusvenettä on etsitty sunnuntaista lähtien. Norjassa on käynnissä ve
      NATO
      109
      1112
    10. Haluatko tietää totuuden?

Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun
      Ikävä
      87
      1103
    Aihe