Tätäkö on Kuhmo?

Tyhmyyttäkö vai...

Olen käynyt nyt jonkin aikaa seuraamassa keskusteluja täällä, en enää tämän jälkeen. Asiasta kun asiasta saadaan idioottimaisia keskusteluja näitten murteella vääntelijöiden ja hakoteille menevien juttujen ansiosta. Käykääs välillä sivistämässä itseänne jossain muualla keskustelupalstoilla, mutta älkää vaan sanoko että ootte Kuhmosta!

19

791

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vieksin Nero

outtako työ iivanttiiran miehhie ,empähä minä muuten van teillä on senverran outo ulosanti

• Perus Kuhmolainen

Minun mielestäni keskustelu tällä palstalla täyttää kaikki erittäin vaativan debatin kriteerit. Kaikki kirjoittajat vaikuttavat hyvin asioihin perehtyneiltä ja tuntuvat omaavan erittäin väkevän siteen alueen kulttuuriperimään. Voisi ilmaista, että ovat tukevasti juurillaan. Aiheet, joista debattia käydään ovat hyvin mukaansatempaavia ja korostavat alueen ainutlaatuisuutta. Kieliasussa on joskus hieman toivomisen varaa, mutta ottaen huomioon alueelle tyypillisen kiireen vaikutuksen voi kuitenkin todeta senkin olevan vähintäin hyvin tyydyttävää. Ei ole syytä esittää kritiikkiä, jos keskustelija käyttää omaa ainutlaatuista murrettaan.
      Kainuu: tämä synkkien korpien, mutta kirkkaitten ajatusten maa kulminoituu parhaiten juuri Kuhmon torille ja sen lähistölle.
      Kuhmo on kuhmolaisten synnyinseutu, ei sitä pidä heiltä riistää. Keskustelijat pystyvät myös aivan poikkeavalla tavalla focusoitumaan asian ytimeen. Laajakin ongelma ilmaistaan hyvin ytimekkäästi lauseella tai jopa parilla sanalla, kauneimmillaan ähkäisykin riittää tämän karun kansan syvimpien tuntojen ilmaisuun.
      J. W. Snellman voi nukkua rauhassa, kyllä hänen perintönsä näillä Kainuun laulumailla on entisestään merkittävämmässä arvossa.

• Homotiainen1

Olen kyllä eri mieltä. Se tarinan kerronta, josta olen saanut mökilläni nauttia, ei kirjallisessa muodossa laukkaa tällä palstalla. Olen pettynyt keskusteluun täällä. Olen myös joutunut pettymään metsämiesten salailuun. Parhaat hillasuot ovat heillä tiedossa, mutta ei kerrota. Tyttärenkin luovuttaisivat mökille mieluummin saunaseuraksi. Onneksi muuan emäntä tuli apuun. Nyt on saavi täynnä ja parhaat paikat oikein karttaan merkittyinä.

• ärtyisämetsäläine
        Homotiainen1 kirjoitti:

Olen kyllä eri mieltä. Se tarinan kerronta, josta olen saanut mökilläni nauttia, ei kirjallisessa muodossa laukkaa tällä palstalla. Olen pettynyt keskusteluun täällä. Olen myös joutunut pettymään metsämiesten salailuun. Parhaat hillasuot ovat heillä tiedossa, mutta ei kerrota. Tyttärenkin luovuttaisivat mökille mieluummin saunaseuraksi. Onneksi muuan emäntä tuli apuun. Nyt on saavi täynnä ja parhaat paikat oikein karttaan merkittyinä.

Parhaat geenit kellä on ja järki päässä saakoon etuoikeudet. Jos kateelliseks aletaan ja ongelmia aiheuttamaan niin pääse kuhmosta muuttamalla pois. Pullatorvia ei haluta mihinkään.

• torikalle

Väenämöesen, tuon mailmankuulun kantelomiehen ja nuorten ainokainojen sulhaismiehen esikuva oli kuhmolainen perukan starikka.

• Viiksityttö

Näistä Kuhmo keskusteluista voisi joku koota kirjan syksyn markkinoille.
      Saisivat kirjoittajat itsekin lukea tekstejä - hävetäkseen...

• kääkisti

Pittää peräkamarin poijjanki joku yhteys saaja moelimaan ku köyttä rasvaellessa muuten aika kuluu

• paksureisilady
        kääkisti kirjoitti:

Pittää peräkamarin poijjanki joku yhteys saaja moelimaan ku köyttä rasvaellessa muuten aika kuluu

Kääkistillä on ihanan omaperäiset jutut. Kunnon poika.

• Rekkamies.
        paksureisilady kirjoitti:

Kääkistillä on ihanan omaperäiset jutut. Kunnon poika.

Aikoinaan on reisikin noussu. Jyräytän rekan kohti kohta peäkaupunkia. Kääkälle olisi köyttä ollut konkkapesässä kärrykuorma ja vaseliinä tukkupurkeissa halvalla.

• Kepulaisisäntä

Persut on siitä mainio miessakki etteivät osaa puhua eikä kirjoittaa muuten Kumhon palsta täyttyisi peräkamaripoikain susipelosta ja naisista haaveiluista paitsi metsästysaikaan eivät jouda kääkät kuin korpia kävelemään koiraystävänsä kera nyt sitten kAtainen/uRpilainen nostaa työhönvelvoitetta_hiki nousee,suonet pullistaa pankkopersuin otassa pelosta_kolmas sektori kohta kutsuu- pankoltako lähteä pitää.

• Sivusta seurannut

Joku vuosi sitten naapuri työllisti maatilallaan tukityöllistettävää. Useampikin kävi yrittämässä "työntekoa" onnettomin tuloksin. Varmaankin joku prosentti kortistotyypeistä on työhaluinen ja kykyinenkin ettei ylestetä, Mutta nämä vuosia tai vuosikymmeniä kortistomiehinä viihtyneet tarvitsevat jonkin kolmannen tai neljännen sektorin ,siinä ei vaihtoehtoja taida löytää erkkikään.

• Emäntä perukasta

Meidän isännän mielestä työttömyys on laiskuutta. Marjanmyynti matkalla alkoi ryyppäämään, kun sai niin hyvän hinnan Oulussa. Kupin ottaminen jatkuu vieläkin. Äsken kysyin: kuinka kauan herra aikoo ryypätä. Hän vastasi: rakas vaimoni, olen porvari en povari. Pitänee lähteä itse Ouluun.

• Homotiainen1
        Emäntä perukasta kirjoitti:

Meidän isännän mielestä työttömyys on laiskuutta. Marjanmyynti matkalla alkoi ryyppäämään, kun sai niin hyvän hinnan Oulussa. Kupin ottaminen jatkuu vieläkin. Äsken kysyin: kuinka kauan herra aikoo ryypätä. Hän vastasi: rakas vaimoni, olen porvari en povari. Pitänee lähteä itse Ouluun.

Emäntä! Mikäli on kuskin tarvetta. Tumma 30v bi jolla on ABC ajokortti ja erinomainen"kielitaito". Lähtee mielellään. Toivottavasti on numero muistissa, no paikan tiedät ainakin.. Tervetuloa!

• askartelija
        Homotiainen1 kirjoitti:

Emäntä! Mikäli on kuskin tarvetta. Tumma 30v bi jolla on ABC ajokortti ja erinomainen"kielitaito". Lähtee mielellään. Toivottavasti on numero muistissa, no paikan tiedät ainakin.. Tervetuloa!

Tulikohan tuost mittää...?

• Kamarimusiikkivieras

Siirtyy vielä perintönä sukupolvelta toiselle, sen verran sisäänajettu elämäntapa että kuntoutuksia on huono keksiä ,ammattini vuoksi näen saman kotikaupungissani,määrä vain on ehkä kymmenesosa siitä mitä näillä raukoilla rajoilla.

• Emäntä perukasta

Isäntä keksi eilen syyn juhlia. Variksenpelättimien nimiäiset. Toisesta tuli tyhmä ja toisesta pöljä. On niillä erisnimetkin, jotka kaikki paikalliset varmasti tunnistavat, mutta jääköön mainitsematta. No siinä sitten jotiin, syötiin, saunottiin, juotiin,laulettiin, juotiin,syötiin,naitiin, juotiin ja juotiin. Ruokana oli savukalaa, uusia perunoita, hirvenpihvejä, lakkoja ja mansikoita. Hauskaa oli tyhmän ja pöljän kustannuksella. Aina kun pullo tai tölkki meni tyhjäksi laitettiin se jommankumman pään päälle. Äijät sitten ampuivat siihen pilkkaa. Kyllä shamppnja pullo räsähtää, kun siihen hirvikiväärillä posauttaa. Elämä perukassa on pelkkää orgiaa.

• villiäinen

Kuulostaa pahalta ja tyhmältä... Missä elämänarvot ja kunnia? Missä säädyllinen elämäntapa? Tuollaisesta elämästä kuulemma suomalaiset tuntee. Hirvenpihvejä? Tuollaiset herkut? En uskaltaisi tuollaista pistää tänne ollenkaan. Nöyräsydämisenä haluaisin kysyä jokaiselta vastaantulevalta onko tarvetta johonkin. Haluaisin jakaa rahaa jos olisin voittanut lotosta. Mutta suomalaiset on sellasia kyräilijöitä ettei mitään uskalla tehdä ettei kohta jo ala kateelliset puheet leviämään. Kukaan ei saisi olla rikas. Kukaan ei saisi sitä ja tätä... Jos en minä niin ei kukaan muukaan... Jos joku muuu.... MUUT ON NAVETASSA!

• Entinen neitsyt

Olisi se elämä keskustassakin orgiaa, jos löytäisi kunnon miehen.

• taitajataitava

Ota selvää vuosi ja kuukausiluonteestasi ja laita ilmotustaululle ilmoitus. Ne jotka asian taitaa, osaa vastata.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      3245
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      43
      1187
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1162
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      53
      1102
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      35
      1042
    6. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      49
      928
    7. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      878
    8. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      25
      874
    9. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      867
    10. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      862
    Aihe