Isät lasten asialla - todellako?

The End

Olen kyllästynyt jatkuvasti joka tuutista näkemään tämän yhdistyksen entisen hallituksen jäsenen tilitystä ja videoita, kuinka häntä kohdellaan väärin, kun viranomaiset tulivat hakemaan lapsen pois "ilman mitään syytä".

Nämä voisivat olla ehkä jotain syitä. Isä ei suostunut palauttamaan kahta lastaan. Isä ilmoitti pari tuntia ennen palautusaikaa, ettei tuo lapsia ja laittoi puhelimen kiinni. Sosiaalipäivystys kehotti äitiä menemään itse paikan päälle, vaikka äiti pyysi päivystäjiä käymään talolla. Vanhempi lapsi tuli täysin omasta halustaan äitinsä mukaan ollessaan ulkona, ikää 6 vuotta. Nuoremman 4-vuotiaan isä otti syliinsä ja potki ja löi vapailla raajoillaan äitiä, joka kysyi minne te olette menossa. Isä oli jostain syystä kokenut tämän uhkaavaksi ja sanojen sijaan vastasi potkaisemalla äitä mahaan. Isä syyttää äitiä pahoinpitelystä, vaikka kuulustelujen mukaan hänellä ei ole ollut mitään ruhjeita. Lapsi näki kaiken ja huusi että sattuu, kun isä retuutti häntä ranteesta pitkin pihamaata taloonsa. Tämän jälkeen hän pakeni takaovesta lapsi sylissä metsään, josta poliisit koiran kera lähtivät heitä etsimään. Isä ei kiinnijäätyään suostunut irrottamaan otettaan, joten poliisit päästivät heidän menemään.

Isä kirjoittaa äidin tekemän rikosilmoituksen pahoinpitelystä olevan absurdi, koska täytyisihän silloin jäädä uhrille jälkiä. Ne jäljet on poliisi valokuvannut ja lääkäri todennut. Isä on tehtaillut dosentti Bäckmanin tavoin useita kymmeniä rikos- ja lastensuojeluilmoituksia eksästään. Kaikki perättömiä. Nyt hän sitten haastaa virkamiehiä ympäri Suomen oikeuteen ja tekee kanteluita, koska viranomaiset tekevät hänen mielestään virheitä.

Lapsi oli vasta toista kertaa isänsä luona yötä. Syitä tähän on sosiaalitoimen raportit pullollaan. Hän jätti myös kolmannen lapsensa palauttamatta kesälomaviikolta ja oli jossain reissussa näiden kahden lapsen kanssa, vaikka hänelle oli ilmoitettu, että lastensuojelutarpeen selvitys aloitetaan välittömästi. Hän ei antanut äidin pitää mitään yhteyttä tyttäreensä, vaan väitti lapsen pelkäävän äitiä.

Nämä kaksi lasta jouduttiin hakemaan pois viranomaisvoimin, toinen lapsi oli yli 3 viikkoa isällään ohi käräjien tapaamissopimuksen. Nyt kumpikin lapsi käy terapiassa. Kolme viikkoa ollut lapsi ei päästä äitiään näkyvistä, ei halua lähteä kotoa mihinkään, koska pelkää ettei pääse enää kotiin. Lapsi itkee iltaisin, ettei hän halua mennä isin luo enää ikinä, koska isi ei osaa viedä häntä kotiin. Tämän isin mielestä hänellä ja tyttärellä on ollut mahtava loma yhdessä. Tytär on vähän eri mieltä. Väite lapsen pelosta äitiään kohtaan ei ollut näkynyt, kun äiti haki lapsen sijaisperheestä. Lapsi oli juossut äitinsä syliin ja eikä ollut päästänyt millään irti. Hän oli halunnut heti kotiin. Isä ei ollut antanut mitään lapsen tavaroita tai vaatteita mukaan. Lapsella ei ollut edes kenkiä. Toisen palautuneen lapsen isä oli yrittänyt muutaman päivän päästä hakea tarhasta kesken päivän, kesken käräjien käsittelyn. Voiko enää röyhkeämmin käyttäytyä?

Tämä isä kokee olevansa hieno ja vastuuntuntoinen vanhempi, kun kertoo omaa tarinaansa julkisuudessa videoiden kera. Väittää viranomaisten toimivan mielivaltaisesti. Näkemäni video on mielestäni asiallinen viranomaisten taholta, eivät he huuda eivätkä käytä kovia otteita. Lapsi tästä tosin kärsi, kovasti. Tämä vastuuntuntoinen vanhempi olisi voinut välttää tilanteen palauttamalla lapsen kotiinsa tai viranomaisille, kun sitä sekä lapsen äiti että useat viranomaistahot pyysivät. Hän valitsi itse tämän traumatisoivan vaihtoehdon. Hän valitsi sen tien, ettei lapsi halua koskaan enää tavata isäänsä, koska ei voi luottaa häneen.

Rehellinen julkisuuteen pyrkijä näyttäisi myös ne videonpätkät, joissa hän solvaa viranomaisia ja huutaa lapselleen, että tämä kaikki on sinun äitisi syytä. Olipa kumma, että ne osat puuttuivat. Kolmannen lapsen kanssa isä yritti vielä lähteä karkuun autolla ja poliisit estivät kadulla hänen etenemisensä, tästä hän kertoo avoimesti julkaisemissaan kanteluissa useilla nettisivuillaan.

Isäyhdistys puhuu vieraannuttamisesta. Onko sitä oikeasti, jos jäsenistö itse toimii tällä tavalla? Monet isät itkevät julkisuudessa, kuinka lapset eivät halua heitä tavata, koska äiti on lapset vieraannuttanut. Eivät lapset ole idiootteja. He näkevät, kuulevat ja kokevat asioita. Jos isä kulkee jatkuvasti teini-ikäisen tyttärensä voimistelutunneilla, jossa kenenkään muun vanhemmat eivät käy, lasta alkaa hävettää. Tästä asiasta luin lehdestä, kun isä syytti äitiä vieraannuttamisesta, kun tytär ei tule häntä tervehtimään näillä tunneilla. Minä syytän tuota isää ajattelemattomuudesta. En enää ihmettele yhtään, että näiden yhdistyksen jäsenten eksät ovat muuttaneet ulkomaille. Eihän tässä jää enää mitään muuta vaihtoehtoa, jos haluaa lapsilleen tasapainoisen elämän?

106

5106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Epäreiluaikakausi

      Koko aikakausi on lasten kohdalta paha.

      Miehen velvollisuudet rajoittuvat 150e/kk, ja oikeudet ovat rajattomat, yhteisvanhemmuuden saa ihan ilman syytä. Lapsen oikeuksia ei ole. Eletään tätä päivää. Lapset eivät kuitenkaan ole tyhmiä. Tajuavathan he että vain heillä on tapaamisvelvollisuus. Miehellä ei. Miksi äidit alistuvat tähän?

    • jyrki k.

      Karmealta kuulostaa. Olen pahoillani, että lastesi isä käyttäytyy tuolla tavoin. Toivottavasti lapset toipuvat traumoistaan ja kaikki selkiintyy.

      Minä olen vieraannutettu isä, ex-vaimoni toimesta. Kaipaan kahta tytärtäni. Erostani on pian 3 vuotta, ja viimeksi näin tyttöjäni keväällä. Olen taistellut oikeudestani isyyteen jo 3 vuotta, enkä näe mitään syytä lopettaa, sillä kysehän on herran tähden omista lapsistani! En ole valmis luovuttamaan. Ex-vaimoni tavoite on ollut erosta saakka savustaa minut ulos kuviosta ja elää ydinperheen kaltaista elämää uuden miehensä kanssa.

      Minä olen hyvä isä. Olin sitä liittomme aikana ja olen vieläkin. En ole koskaan tehnyt mitään aloittajan kertoman kaltaista, vain halunnut olla isä lapsilleni erosta huolimatta.

      En kuulu kyseiseen yhdistykseen, mutta uskon vakaasti, että kaikki siihen kuuluvat eivät ole sinun kertomasi tapaisia. Varmasti siellä on niitä ihan tavallisia, kunnollisia ja hyviäkin isiä, jotka kaipaavat lapsiaan.

    • säätäri

      Äitejähän syytetään tästä vieraannuttamisesta koko ajan, mutta osaa ne isätkin. Meillä isä valitsi itselleen sopivan lapsen ja muutti hänen kanssaan pois. Tytär on käynyt minun luonani tasan kerran sen jälkeen ja siihen loppui näkemiset. En ole tapellut enkä yrittänyt tavata. Lastensuojelu yritti sovitella, mutta laihoin tuloksin. Tytär on ollut useita kertoja psykiatrisessa hoidossa, missä minusta on tehty syyllinen koko tilanteeseen.
      Minulla on vielä yksinhuollossa kolme alaikäistä lasta, sama isä, joita isä on tavannut koko eron ajan sovitusti tai silloin kun hänelle on sopinut. Perumisia tulee aina, kun on tärkeämpää tekemistä, eläkeläisellähän niitä rientoja riittää. Lapset saavat porttikieltoja, kun eivät jaksa koko ajan osallistua isän harrastuksiin.
      Itse en voi suunnitella menojani lainkaan, koska en tiedä onko paikalla yksi vai neljä.
      Lasten ollessa isällään pitää kuitenkin olla koko ajan valmiudessa hakea heidät pois, koska ei tiedä minkälaisia riitoja sisaruksille tulee ja kestääkö isä tilanteen.
      Vaikka kuinka yritämme elää tätä normaalia arkea ja olla onnellisiakin tästä, raastaa tämä isän pompottelu kaikkia. Isän mielestä,hänen tekemiset eivät minulle kuulu.
      Samaa meilläkin tuli liikuntatuntien kohdalla, isä roikkui urheilukentän reunalla katselemassa murkkuikäisen jumppatuntia. Kun asiasta huomautin, tuli kunnon poru, kun ei saa osallistua lapsen koulunkäyntiin. Onneksi nyt muutti pois paikkakunnalta, niin ei ole koko ajan paikalla. Nyt nousi mekkala,kun yhdeksän vuotias ei enään halunnut nukkua tapaamisilla isän vieressä. Olen kuulemma myrkyttänyt lapsen kieroilla mielipiteillä.
      Joskus olen kyllä ajatellut, että joissakin tapauksissa se vieraannuttaminen saattaa olla lapsen parhaaksi. Ihmiset muuttuu ja toisen vanhemma käytös voi muuttua lapsen parhaasta lapsen kiusaamiseen.

      • tuttuatuttua

        "Joskus olen kyllä ajatellut, että joissakin tapauksissa se vieraannuttaminen saattaa olla lapsen parhaaksi. Ihmiset muuttuu ja toisen vanhemma käytös voi muuttua lapsen parhaasta lapsen kiusaamiseen."

        Olen samaa mieltä. Lasteni isä on muuttunut kummalliseksi, eikä lapset halua enää tavata tai vastata isän puheluihin, enkä vaadikaan, koska isän käytös on pelottavaa. Hän on laittanut tontille valvontakamerat, hankkinut ison ärhäkän vahtikoiran ja on sanonut lapsille, että jos äitinne tulee tänne niin siitä ei jää kuin kallon luut jäljelle. Hän soittaa lapsille mutta ei puhu mitään. Lapset (vaikka ovatkin jo melko isoja) ovat ahdistuneita isän käytöksestä. Meillä oli samanlaista touhua aikaisempina vuosina kuin teilläkin noiden tapaamisten ja lasten asioiden hoitamisten kanssa.


    • Nauran viiksiini

      " Isä ei suostunut palauttamaan kahta lastaan. Isä ilmoitti pari tuntia ennen palautusaikaa, ettei tuo lapsia ja laittoi puhelimen kiinni."

      Huvittaa tuo yllä oleva lainaus. Ajatelkaa jos olisi päinvastainen tilanne, olisiko se yhtä raflaava?

      "Isä ei tullutkaan hakemaan lapsia sovitusti tapaamiseen vaan ilmoitti pari tuntia ennen hakuaikaa, ettei hae lapsia ja laittoi puhelimen kiinni!" :-D

    • Tiedän enemmän kuin

      The End. Sinulla on puolueellinen mielipide asiaan ja minä tiedän sen, samoin kuin kuka olet. Sinulla ei sen sijaan ole objektiivista näkökulmaa ja olet sen vuoksi huono kannanottaja koko asiaan. Sen lisäksi, että itse syytät videon isää asioiden vääristämisestä, teet sitä samaan hengenvetoon itse nyt. liioittelet isän ja ex-vaimonsa tapahtumia tilanteista, joissa et itse edes ollut läsnä, mutta olet kuullut vain läsnäolleilta heidän versionsa, jonka tietysti nielet.

      News flash: Se kuka kaiken tämän sinulle kertoi, ja se kenen "avustuksella" olet kaikki hänen versionsa nähnyt asioista. Hän on valhdellut samoin myös videossa olevalle isälle. Eli sinäkin olet nyt vuorostasi saman manipulaation uhri- onnittelut siis sokeudestasi!

      Ei kannata ottaa kovin herkästi tiukkaa kantaa asioihin The End kirjoittajan tavoin, sillä monsesti siinä asemassa on täysin sokea muulle kun sille syötetylle sokeudelle. Harmi siis, että sinäkin olet höynäytettävissä tuolla tavoin. Kertoo paljon sinun arvostelukyvystäsi ylipäätään, sen lisäksi, että kirjoitat kirjoituksessasi kuin tietäisit asioiden KOKO TOTUUDEN.

      Et tiedä. tiedät vain sen version, joka sinulle on kerrottu.

      Kaikki viisaat tietävät, että hyvä näyttelijä saa muut uskomaan mitä haluaa :)
      Uhria on helppo näytellä. Siinä parhaiten onnistuu narsisti, jota moni uskoo sinisilmäisesti ja hän saa nämä lampaat puolelleen... wink wink!

      Kyseenalaista isää, se on oikein. Mutta miksi et sitten kyseenalaista äitiä ja hänen vilpittömyyttään? Kun sen kerran muutkin asianomaiset tekevät.

      • en laita nikkiä

        Joillakin meistä voi olla kokemusta tämän isän tavoista, enkä itse ihmettele lainkaan noita tapahtumia. En ole ap, enkä tiedä tästä tapauksesta, vaan muita asioita.


      • KOKEMUSTA on

        Todella Narsisti ja manipuloija saa kaiken ja lapsen elämässä se on pitkä ja kivinen tie.3v.narsisti pystyy näyttelemään ja jos hänellä on kanssaystäviä perheessä,tai lähipiirissä,joutuvat toiset koville.Lapsi ei kestä tätä valehtelua.
        Tätä harjoittavat niin miehet kun naisetkin,mutta nainen on todella julmempi HENKISEN väkivallan käyttäjä.Tiedän mistä puhun,en ole itse alistanut itseäni tälle,mutta seurannut hyvin läheltä ja monen kohdalla ,niin isän,kun äidin näkövinkkelistä.Olen auttanut ,mutta tähän ei pysty,koska narsisti vaihtaa paikkaa ja ajattelee vain itseään muut ovat tyhjää ilmaa on se sitten lapsi tai aikuinen,hyöty otetaan sitten vaihdetaan.
        Tämä NARSISTISUUS ei ole perimä vaan siihen kasvetaan ja siitä pääsee irti vain eroamalla näistä kasvattajista,mutta meillä tulisi olla todella hyviä henkilöitä kasvatuksessa ei tarvitse olla yliopistopohjaisia lukeneita viran ja toimenhaltioita vaan ihmisiä joilla on elämä hallinnassa.

        Narsisti on hyvin käyttäytyvä julkisesti ja taitava,häneltä puuttuu taito julkisesti sanoa ,asia on ihan p-stä,hän hyvin usein käyttää sanaa kiitos hyvin ,henkilö joka saa raumoja on kykenemätön hoitamaan asioita toisen osapuolen kanssa,hän valikoi henkilöt TARKASTI KENEN KANSSA HÄN KOMMUNIKOI JA ALISTAA HIENOLLA TAVALLA,EI KOSKAAN JULKISESTI,JOS HÄN EI OLE ITSE OIKEASSA VAAN PERHEEN SISÄLLÄ JA JULMALLA TAVALLA.LUKEKAA TYTÖN KIRJOITUS ISÄT LASTEN ASIALLA , SIINÄ ON MONEN LAPSEN JA NUOREN ELÄMÄ TÄNÄPÄIVÄNÄ.
        Narsisti on hyvin usein itse hylätty ero tai jätetty henkilö,hän kasvaa täyteen vihaa ja katkeruutta purkaa sitä toiseen ihmiseen ja lapseensa,eläimiin,hän alistaa kaiken myrkyttää sekä nauttii,jos joku sairastuu perheessä on se etävanhemman ,mummon ,vaari,koulun,yheiskunnan tai kenen tahansa syy EI SISÄSIITTOINEN,jonka jokainen järkevä ihminen ymmärtää heti kun seuraa tätä farssia.
        Hän ei anna nuorelle ja lapselle kasvamisen mahdollisuutta,siitä syntyy vahvan persoonan kanssa kovat riidat ja nuori on joko hoitolaitoksessa tai huostassa..Koska syyllinen alistuu tässä itkee ja voihkii kun olis ensikertaa koko tilanteessa,hän ei näe itseään,kun kauniina ja mahtavana Jos toinen hakee oikeuksiaan on narsisti heti tekemässä MANIPULAATION tapauksesta.
        Tämä on niin suuri ongelma nyky Suomessa on kasvettu moniavioisuuteen lasten suhteen ja lapsi on vain pelinappula,henkilöt jotka eivät käy työssä lapsen avulla saa asunnon ja sitä kierrätetään lapsi on vain tyhjä palipalikka.
        Kun olet tärkeä olet ylitse kaiken ja sitten putoat kun tyhjä kupla.ARVATKAA KENEN PSYYKE KESTÄÄ TÄTÄ.
        TÄMÄ ON EROJEN SUURIN SYY,PERHEVÄKIVALLAN JA SURMIEN LAPSI JA NUORI AJAUTUU HYVIN USEIN ITSETUHOON JO HYVIN NUORENA ,KUN TÄTÄ EI TIEDOSTETA.TÄMÄ TAUTI ON HYVIN USEIN PIILEVÄ JA SITÄ SAIRASTAA ULOSPÄIN TODELLA HIENOTKIN PERHEET
        ISÄT JA ÄIDIT OVAT VOIMATTOMIA JOS HEILLÄ EI OLE TUKIVERKKOA MONI TEKEE LOPUN ELÄMÄSTÄÄN TÄMÄN TAKIA.
        Senvuoksi olis hyvin tärkeää ,että lapsi olis kummallakin vanhemmalla eron jälkeen vuoroviikoin,silloin lapsi saistuen.
        En ole lukenut henkilö,mutta montaa soppaa skottanut työni,perheeni ja kanssaihmisten kautta.


    • The End

      Kerroin juuri tuosta videosta, jota joku ystävällisesti täälläkin mainostaa. Ja isä on tehnyt juuri vastaavia "en käytä tapaamisoikeuttani tänä viikonloppuna" useita kertoja tänä vuonna. Ei ole syystä tai toisesta halunnut tavata lapsia. Ja mitä joutuu äiti tekemään - valehtelemaan lapsilleen, että isin auto onkin mennyt rikki, ei pääsekään tulemaan. Ei ole ollut reilua ilmoittaa näistä asioista tunti ennen tapaamista, ei siis reilua lasten kannalta. Ei kumminkaan päin - ei perumisissa eikä palauttamatta jättämisissä. Hän on osannut tehdä tätä molempiin suuntiin.

      Edellinen kirjoittaja: jos tiedät kuka minä olen, niin miksi väität että olen kuullut asioista? Kirjoitus ei ole provokaatio, se on tapahtumien todellinen kulku, jonka pystyn todistamaan. Mutta sehän teidän fanaatikkojen pelastus aina onkin, että kaikki poliisien ja sosiaaliviranomaisten keräämä tieto on valetta ja nämä ihmiset syyllistyvät virkarikoksiin. Ja nyt näköjään kyseenalaistetaan lääkärien tekemät tutkimuksetkin.

      On erikoista, kuinka moni suomen kansalainen hyväksyy lakien rikkomisen. Yhteiskunnassa tulee noudattaa lakeja, muuten joutuu virkavallan kanssa tekemisiin. Isä on jopa tehnyt haasteen äitiä vastaan tapaamissopimuksen rikkomisesta viime vuonna, koska nuorempi lapsi oli jo nukkumassa siihen aikaan, kun hän soitti. Eikö näin tarkan ihmisen tulisi itse olla hyvin tarkka siitä, että noudattaa käräjien päätöksiä pilkun tarkasti? Mutta ei kai sillä ole kaikille niin väliä, että onko lapsi 3 yötä vai 3 viikkoa.

      Onnittelut isäyhdistykselle, teidän uskottavuudestanne ei ole enää mitään jäljellä.

      • Järkyttynyt yh-äiti

        Olisit voinut käyttää keskustelupalstalla itketyn ajan hyödyllisemmin ja poistattaa facebook-linkkiä ottamalla virallisesti yhteyttä esim. Suomi24 ja Stara ja IL:n toimituksiin.


      • Kannattaisiko

        antaa lapsi isälle vuoroviikoin; lapsen huollonhan tulee turvata lapsen
        myönteiset ja läheiset ihmissuhteet erityisesrti lapsen ja hänen vanhempansa
        välillä:)


      • oikeasti..
        Kannattaisiko kirjoitti:

        antaa lapsi isälle vuoroviikoin; lapsen huollonhan tulee turvata lapsen
        myönteiset ja läheiset ihmissuhteet erityisesrti lapsen ja hänen vanhempansa
        välillä:)

        Joillekkin on lapsenkin hankala olla myönteinen.


      • Lässynlässynläässsyy
        Kannattaisiko kirjoitti:

        antaa lapsi isälle vuoroviikoin; lapsen huollonhan tulee turvata lapsen
        myönteiset ja läheiset ihmissuhteet erityisesrti lapsen ja hänen vanhempansa
        välillä:)

        "Antaa lapsi isälle"... just joo. Ei kaikki isät halua lasta itselleen, kuten ei kaikki äiditkään. toisinaan ei kumpikaan halua lapsia asumaan ja siitä joudutaan ihan oikeuteen ;). Että kumpi joutuu ne ottamaan. Ja muistattehan arvon rouvat ja herrat, että 12 vuotta täyttäneitä EI VOI pakottaa tapaamaan toista vanhempaansa jos ei sitä halua. Ts. vaikka 5-vuotiaan voi kantaa isän luo ja jättää sinne itkemään, 15-vuotiasta ei voi kantaa väkisin minnekään ilman rikossyytteitä.


      • lässylässy..
        Lässynlässynläässsyy kirjoitti:

        "Antaa lapsi isälle"... just joo. Ei kaikki isät halua lasta itselleen, kuten ei kaikki äiditkään. toisinaan ei kumpikaan halua lapsia asumaan ja siitä joudutaan ihan oikeuteen ;). Että kumpi joutuu ne ottamaan. Ja muistattehan arvon rouvat ja herrat, että 12 vuotta täyttäneitä EI VOI pakottaa tapaamaan toista vanhempaansa jos ei sitä halua. Ts. vaikka 5-vuotiaan voi kantaa isän luo ja jättää sinne itkemään, 15-vuotiasta ei voi kantaa väkisin minnekään ilman rikossyytteitä.

        12 vuotta täyttänyttä EI VOI pakottaa toista tapaamaan..mutta
        0-12 vuotiasta voi kyllä manipuloida, uhkailla, ahdistella ja
        vieraannuttaa vuosikausia toisesta vanhemmasta niin ei kai
        se lapsi haluakkaan enää 12 vuotiaana tavata vanhempaansa


      • jep jep
        lässylässy.. kirjoitti:

        12 vuotta täyttänyttä EI VOI pakottaa toista tapaamaan..mutta
        0-12 vuotiasta voi kyllä manipuloida, uhkailla, ahdistella ja
        vieraannuttaa vuosikausia toisesta vanhemmasta niin ei kai
        se lapsi haluakkaan enää 12 vuotiaana tavata vanhempaansa

        KKO:n ennakkoratkaisun mukaan 14 ja 16v lapsille määrättiin lasten toiveiden vastaisesti tiukat tapaamiset isäänsä...perusteena lähivanhempiäiti oli laittanut
        lasten päät sekaisin uhkailemalla, pelottelemalla, manipuloimalla ja vieraannut-
        tamalla lapset omasta isästäään..


      • ....
        jep jep kirjoitti:

        KKO:n ennakkoratkaisun mukaan 14 ja 16v lapsille määrättiin lasten toiveiden vastaisesti tiukat tapaamiset isäänsä...perusteena lähivanhempiäiti oli laittanut
        lasten päät sekaisin uhkailemalla, pelottelemalla, manipuloimalla ja vieraannut-
        tamalla lapset omasta isästäään..

        Kyllä sekin päätös johonkin lainkohtaan perustui. Päätöksessä ei perusteluina voi lukea "äiti haluaa niin"...


      • kyllä perustui
        .... kirjoitti:

        Kyllä sekin päätös johonkin lainkohtaan perustui. Päätöksessä ei perusteluina voi lukea "äiti haluaa niin"...

        äiti kykenemätön huolehtimaan, edesauttamaan lapsen tapaamisoikeuden toteutumista lähivanhempana..perustui lakiin lapsen huollosta ja tapaamis-
        oikeudesa, lapsen oikeuteen tavata vanhempaansa jonka luona lapsi ei asu


      • ....
        kyllä perustui kirjoitti:

        äiti kykenemätön huolehtimaan, edesauttamaan lapsen tapaamisoikeuden toteutumista lähivanhempana..perustui lakiin lapsen huollosta ja tapaamis-
        oikeudesa, lapsen oikeuteen tavata vanhempaansa jonka luona lapsi ei asu

        Noinko siinä muka luki. Tuohan ei ole se oikea kirjoitettu peruste...


      • ruikku jauhaa paskaa
        .... kirjoitti:

        Noinko siinä muka luki. Tuohan ei ole se oikea kirjoitettu peruste...

        taas...lue netistä kko:n päätös


      • faktoja pöytään
        ruikku jauhaa paskaa kirjoitti:

        taas...lue netistä kko:n päätös

        ja ruikut, viranomaiset menee sanattomaksi; ei perusteita äidin yksinhuollolle
        ja lapsen edun, oikeuksien vastaiselle menettelylle...


      • hakatkaa lisää?
        faktoja pöytään kirjoitti:

        ja ruikut, viranomaiset menee sanattomaksi; ei perusteita äidin yksinhuollolle
        ja lapsen edun, oikeuksien vastaiselle menettelylle...

        Ai pahoinpitelyt eivät riitä?


      • ei ruikut saa
        hakatkaa lisää? kirjoitti:

        Ai pahoinpitelyt eivät riitä?

        mitään ei ees elareitä...tyhjänpäiväistä porukkaa, loisia suomessa:)2


    • Pellejali

      Jotenkin tuli sellainen tunne videota katsellessa, että pelkkää teatteria koko touhu. Itse narsistin uhrina tuota isää kuunnellessa nousi vilunväreet pintaan, sellainen käsittämätön ahdistus, vaikka en tunne koko miestä. Ja narsitit ovat parhaita näyttelemisen mestareita uhria esittäessään! Niin on minunkin exäni ja haastaa puoli valtakuntaa oikeuteen ja jatkuvasti uhkaa itse poliiseilla ja käräjillä. Onneksi viranomaisten silmät ovat vihdoin avautuneet.

    • OIKEUTTA 1970

      mistäs perkeleestä (anteeksi) ton the endin tiedot ovat peräisin,ollut paikalla vai?jos näin niin eikös näissä hommissa oo salassapitovelvollisuus?????? tietoo et videolta poistettu huutamisia,täytynyt olla paikalla tai kuullut joltain paikalla olleelta,edelleen salassapitovelvollisuus. TOIVOTTAVASTI TÄMÄ TUTKITAAN HUOLELLA JA NIITÄ TUOMIOITA KEHIIN..............

      • wgieoa

        Miksi puolustelet, ja mistä päättelet hänen olevan viranomainen? Kyllä jutun voi tietää muutkin. Tekeekö isä sinun mielestäsi oikein ja millä perusteella


    • verkkis1

      Itse ihmettelen samaa? jos tämä video ja the end liittyy toisiinsa, niin miten ihmeessä on lapsen etu että hänet haetaan virkavallan kanssa? Lapsihan leikki rauhassa ja kävi vielä kysymässä "joko ne lähti pois" niin ehkä lapsella oli huoli mihin hän joutuu? ja ihmetyttää tämä the end:in komentti, Ei ole syystä tai toisesta halunnut tavata lapsia.? Mutta hehän olivat (ilmeisesti isän luona?) Eikö silloin tämä isä ole juurikin halunnut tavata lapsiaan? Mutta että lapsi viedään viranomaisten toimesta (ja millälailla) pois? ei voi olla lapsen etu!!!!


      Toivon kanssa että tämä tutkitaan todellakin kunnolla!

      • 1x2lapsetkelle

        Mikään yhdistys, puolue tms. ei ole vastuussa yksittäisen jäsenensä toiminnasta. Hölmöilyjä voi tehdä kuka tahansa omalla vastuullaan. Viranomaisten toiminta ei ainakaan näytä täyttävän lainmukaisuuden vaatimuksia.


    • The End

      Tämä on toivotonta. Suomi on täynnä viranomaisten vihaajia. Teille ei merkkaa mitään, että isä rikkoo lakia ja käräjien päätöksiä? Jos ei viikkokausiin suostu palauttamaan lasta vkl-tapaamisesta, tulee seuraamuksia. Isä ei suostunut palauttamaan lapsia äideilleen - eikö se ole väärin?? Jos hän haluaa eristää äidit lasten elämästä ja pitää heidät vain itsellään niin hänen tulisi tehdä se sosiaalitoimen tai käräjien kautta, ei omavaltaisesti. Vielä kerran: isä kieltäytyi kolme viikkoa palauttamasta - ei ollut muuta vaihtoehtoa??

      Mutta, jatkakaa te yhteiskunnan sääntöjen parjaamista ja äitien syyttelyä. Isä olisi voinut olla järkevä ja jättää videoiden julkaisemisen sikseen. En voi katsoa sivusta, kun asioita vääristellään. Hän on tavannut lapsia vain silloin, kun se on hänelle sopinut. Ei ole ollut kykenevä noudattamaan sopimuksia tai päätöksiä. Se ei vaan toimi sivistyneessä hyvinvointivaltiossa pidemmän päälle.

      Lapseni varmaan kiittää teitä isompana. Olette pelkkiö hyväksikäyttäjiä. Lapsia on suojeltava, ei riepoteltava julkisuudessa. Viranomaiset ovat toimineet juuri niin kuin heidän kuuluukin. Te ette tiedä, mitä vammoja isän toimet ovat lapselle aiheuttaneet eivätkä ne julkisuuteen kuulukaan. Ainoastaan se kuuluu, että isä rikkoi lakia, lasten oikeuksia ja etua ja viranomaiset toimivat oikein.

      • Järkyttynyt yh-äiti

        Olisin viikkojen aikana maastoutunut talon lähelle jossa lapset olivat ja ryöstänyt heidät takaisin kotiin. Sen jälkeen tehnyt isästä rikosilmoituksen ja ilmoittanut lastensuojelulle, että tapaamiset on katkolla kunnes oikeuden päätös tulee. Sinä aikana olisin pakannut kapsäkkini ja valmistellut matkan maahan, josta minua ja lapsia ei tavoitettaisi. Elämä on valintoja. Helppoa kitistä keskustelupalstalla kun voisi tehdä jotain konkreettista asioiden eteen.


      • Elli7
        Järkyttynyt yh-äiti kirjoitti:

        Olisin viikkojen aikana maastoutunut talon lähelle jossa lapset olivat ja ryöstänyt heidät takaisin kotiin. Sen jälkeen tehnyt isästä rikosilmoituksen ja ilmoittanut lastensuojelulle, että tapaamiset on katkolla kunnes oikeuden päätös tulee. Sinä aikana olisin pakannut kapsäkkini ja valmistellut matkan maahan, josta minua ja lapsia ei tavoitettaisi. Elämä on valintoja. Helppoa kitistä keskustelupalstalla kun voisi tehdä jotain konkreettista asioiden eteen.

        et tainnu lukee ketjua alusta, siellä oli että äiti oli hakattu yrittäessään hakea muksuja. ei varmaan oo huvittanu toista kertaa mennä... kyllä mäkin oisin jättäny menemättä, vaikuttaa ihan sekopäältä toi äijä.


      • vieras4

        tämäkään teksti ei vaikuta kaikista aikuismaisimmalta.Surettaa lapsien puolesta.Ne on keskellä lapsellisten aikuisten sotaa.Jos miehessä kaikki vika...miksi edes teit lapsia 2 kpl hänen kanssaan? voimia lapsillenne ja rauhaa.Sopikaa asiat,kyse on elämänne tärkeimmästä asiasta,teidän lasten elämästä,voimia myös sinulle olla menemättä mukaan tähän mediarumpaan.


      • sitten..

        Mitähän äidit ja viranomaiset tekee rikkoessaan lakia, lasten oikeuksia ja etua;
        valehdelessaan tuomioistuimessa lapsen olosuhteet, lapsen toiveet ja lausun
        not lapsen asumisesta myös isällä..mitä tuomioistuin tekee jättäessään nou- dattamatta voimassa olevaa lainsäädäntöä. Mitä vammoja äidin ja viranomais-
        ten valehtelu tuomioistuimessa lapselle aiheuttaa?


    • Samu81

      Taitaa olla ton videojampan tarinoita? Pitää olla aika huono tuuri elämässä, jos kaikki virkamiehet ovat toimineet häntä kohtaa rikollisesti... ;)

      kunnas.fi
      fourhourdad.info
      ylasavonsote.org
      www.lastenvalvoja.info

    • Kiukuttaa

      Tuollaisia isejä on muitakin. Ottavat lapsensa silloin kuin heille itselleen sopii, eikä mietitä ollenkaan muita. Sitten vingutaan, että äidit yrittävät estää tapaamisia.
      Minun ex toimii omilla ehdoillaan. Ei noudata sovittuja aikoja. Vaatii lasta jokatoiseksi viikonlopuksi ja sitten onkin muita omia menoja. Sopii kaikki tapaamiset alaikäisen lapsen kanssa. Myös yökyläilyt. En saa näistä tietoa isältä vaan lapselta.
      Olen ollut usein yhteydessä lastenvalvojaan, mutta eivät voi tehdä mitään ilman kirjallista tapaamissopimusta.
      Kävin tekemässä sopimuksen, jossa ehdotin isälle, että ottaisi lapset jokaviikko, kesällä kaksi pidempää pätkää ja hiihtoloman. Ei allekirjoittanut. Tyytyy siis näkemään harvemmin. Turha kiillotella kruunuaan, ei onnistu ainakaan meillä.
      Minulle on myös sanottu, että mikäli isä ei sovi tapaamisista lähivanhemman kanssa ja hakee silti lapset, niin voin soittaa poliisit hakemaan lapset pois. En ole tätä tehnyt, mutta joskus on mielessä ollut.
      Epätietoisuus ja lapsen kotiin odottaminen on hirveintä, mitä voin kokea äitinä. Sitä voi miettiä jokainen omalle kohdalleen. Ja se, että sopii tapaamisia miten huvittaa. Ei olisi varmaan kivaa sekään. Toinen vanhempi on kokoajan varpaillaan, että koskahan se tulee? Tuleeko ollenkaan? Milloinka tuo takaisin kotiin? Lapset näkevät aina, kun äiti hermostuu, kun isä ei sovi tapaamisista äidin kanssa. Ei ole kivaa kellään.
      Minua ärsytti katsoa tuota videota, eikä kyseinen isä saa minulta sympatiaa. Johtuu varmaan siitä, että oman ex miehen kanssa on ollut vaikeuksia noissa tapaamisasioissa. Taustallahan voi olla ihan mitä vaan. Ei viranomaiset tule ihan ilman mitään syytä hakemaan lapsia pois.

      • kyllä tulee

        kokemusta on.. eräässä tapauksessa äiti joutui sairaalahoitoon; isä oli hoitanut lapsia ja äitiä kokonaisvaltaisesti jo viimeiset 4 vuotta, yhtäkkiä isä olikin täysin kykenemätön lastensa huoltajaksi äidin joutuessa pitkäaikaiseen sairaalahoitoon


    • Järkyttynyt yh-äiti

      Mielestäni tämä, ja laittamani facebook-linkkiketju pitäisi poistaa, koska näyttää vahvasti siltä, että asianomaiset vanhemmat ovat nettifriikkejä, jotka jatkavat anonyymipalstalla tappeluaan. Mielestäni heille molemmille tulisi myös määrätä valvotut lasten tapaamiset ja lapset sijoittaa tervepäisten sijaisvanhempien perheeseen. Sääliksi käy lapsiressukoita, Molemmat vanhemmat täysin sekopäitä! Ja sosiaalitoimi jaksaa tällaista pelleilyä ylläpitää. Molemmat vanhemmat tarkkoihin mielentilatutkimuksiin ja molemmille lastenpitokielto!

      Jumaliste, elukoillakin on enemmän oikeuksia kuin puolustuskyvyttömillä lapsilla!

    • Pellejali

      Siinä taas yksi keittiöpsykologi hohhoijjaa! Mitähän väärää tuo äiti on tehnyt, kun yrittänyt hakea lapset pois, kun isä mielivaltaisesti lapset kaappasi. Viranomaisilla on todellakin lupa hakea lapset poliisien kera, jos sopimusta ei noudateta: Käräjäoikeudessa tehty sopimus on pätevä. En voi käsittää äidin parjaamista ja sijaishuoltoon ehdottamista. Koti on aina koti, jos siellä kaikki hyvin.

      On todella paljon näitä etävanhempia (ei pelkästään miehiä), joilla on omat "sopimukset" omien korvien välissä. Myös meillä etä ei halua tavata lapsiaan kuukausiin (joka vuosi sama toistuu) omasta tahdostaan ja syitähän ei selitellä. Sitten, kun viranomaiset meilläkin puuttivat asiaan, niin sitten alkoi hillitön viranomaisten mielistely. Yhtäkkiä halusikin tavata lapsiaan ja lasten lahjonta sai käsittämättömät mittasuhteet.

    • myös äiti

      En nyt oikein kyllä ymmärrä: The End kirjoittaa, että huostaanoton syynä on se, että isä ei palauta lapsia takaisin äidille tapaamisen jälkeen. Videolla viedään vain toinen lapsista. Miksi toinen lapsi jää isän luo jos syy on tuo?

      • korvenkaiku 1

        Hei myös äiti. Etä isä, ei perheenisä, niin kuin toitotetaan, kaappasi lapset, pienempi kaapattuna YH-ädiltä yli kolmeviikkoa. Toinen lapsi, Huom, eri äiti, myös jätetty palauttamatta ajallaan.
        Viranomaiset auttoivat myös tämän lapsiraukan äidilleen pian video tapahtuman jälkeen, "isä" yritti vielä paeta lapsen kanssa, onneksi oli ne teidän "pe...leen" viranomaiset valpaana. Miksiköhän tätä kohtausta videomies ei julkaissut, olisikohan jotain totuutta tullut julki. Muuten olipa hienosti editoitu filmi, laskitko montako kertaa oli video leikattu, Monta. Täällä tuetaan lapsensa kaapannutta, haukutaan yh-äiti, sekä toinen äiti ja kaikki viranomaiset, ettekä te tiedä asioden oikeaa laitaa, HÄVETKÄÄ! OLETTE AIVAN SAIRASTA PORUKKAA.


    • vieras4

      AIKUISET IHMISET HOI! TE LASTEN VANHEMMAT HOI! olette joskus rakastaneet toisianne ja halunneet yhdessä lapsia.Riitelette lapsista erottuanne,lapset törkeästi välikappaleina...aikuiset ihmiset edelleen. Olette joskus rakastaneet tosianne,olleet toistenne kainalossa...miksi nyt pitää inhota ja riidellä??? olette yhdessä tehneet ne lapset,eikö erottua silti pitäisi OLLA YHTEINEN TAHTO kasvattaa lapsia rauhassa ja rakkaudessa? niin mitä mä mistään tiedän? olen kahden pojan äiti,ikää 28 ja oma mieheni,ei ole ollut aina se paras mahdollinen ihminen,mutta voin omalla toiminnalla vaikuttaa siihen,että edes minä olen se AIKUINEN.

      • ei se heti paljastu

        Et taida ollut olla parisuhteessa hullun kanssa?


      • Hyvä sanoma

        No joo, siinä edes joku järkevä ihminen kun se järki on yleensä kaikonnut kummaltakin osapuolelta. Näinhän sen vahvan naisen pitääkin toimia sillä kukaan ihminen ei ole täydellinen vaihtaapa sen kehenkä tahansa. Omalla toiminnalla ja esimerkillä saa sen heikommankin tulemaan mukan yleensä mutta aina ei onnistu siinä riippuen minkälaisen ihmistyypin kanssa on tekemisissä. Pitkässä parisuhteessa pitää olla anteeksi antavinen ettei odota liikaa täydellisyyttä kumppaniltaan sillä eihän itsekkään ole kukaan täydellinen.


    • Nää haluaa tapella

      Ketä oikein kiinnostaa! Voi naisraukat kun on pakko hankkiutua paksuksi jollekkin idiootille eikä voi muuta kuin valittaa että syy on muissa eikä itsessä ole mitään vikaa.

    • Totuus julki

      Hei,

      Samaa on huomannut moni muu ja kyseisen järjestön jäsenien lasten äidit ovat kertoneet julkisesti oikeat syyt miksi isä tapaa lapsia vain valvotusti. Eli lasten turvallisuuden vuoksi ja koska lapset pelkäävät väkivaltaista isäänsä.

      Kun lapset oppivat puhumaan ja kertovat itkien äidilleen ja myöhemmin lasten psykologille ja sosiaalityöntekijöille isän tekemästä pahoinpitelystä, seksuaalisesta hyväksikäytöstä, henkisestä väkivallasta ja suunnattomasta pelosta isäänsä kohtaan, niin nämä lasten hakkaajat ja hyväksikäyttäjät sanovat, että lapsi on vieraannutettu ja siksi valehtelee. Vieraannuttamisen termin keksi amerikkalainen pedofiili, jonka mukaan miehet saavat hyväksikäyttää seksuaalisesti lapsiaan. Kyseisen miehen mukaan se on lapsille jopa hyvästä.

      • Korjaus edelliseen

        Siis en tarkoittanut kaikkia jäseniä vaan paria julkisuudessa ollutta, joiden nimeä en tänne kirjoita. Heidän jotka valittavat julkisuudessa, kun eivät voi tavata lapsiaan halutulla lailla, tulisi kertoa myös ne viralliset syyt siihen viranomaisten päätökseen. En voi 100% varmasti sanoa muiden asioista, että mikä on totta. Kuitenkin kaikki tietävät, että videon mies teki väärin ja laittomasti monessa asiassa.

        Järjestöön turvautuu varmasti myös oikeasti vääryyttä kokeneet etäisät. Neuvoja hakisin heidän sijassa kuitenkin muualta.


    • takaisin alkuun

      Aivan vastaavaa kun Raision viranomaisten toiminta; onko sitten parempi vaihto ehto vieraanntuttaa lapset viranomaisten ja äidin toimesta, aivan kuten tässä:
      onko jotain eroa kun vieraannuttaja on viranomaiset antaessaan perusteettomia lausumia, valehdellessaan oikeudessa lapsen olosuhteet

      • oikeasti..

        Hulluista pitääkin vieraannuttaa.


      • asioiden v
        oikeasti.. kirjoitti:

        Hulluista pitääkin vieraannuttaa.

        Suomessa ähes kaikki huoltajuus- ja tapaamisasiat ja elatusavun määrästä on sovittu lastenvalvojalla, jossa vanhemmat yhteisymmärryksessä ovat päättäneet kyseisistä asioista ja lapsen asumisesta. Lähes kaikissa niissä tapauksissa isä ja äiti ovat yhteisymmärryksessä olleet sitä mieltä, että lapselle on parasta asua äidin luona sekä päättäneet, että tuleeko äidistä silloin yksinhuoltaja sekä tapaamisten määrästä.
        Nyt kyseinen järjestö väittää, että kyseisiä miehiä sorretaan, koska lapset asuu äidillä ja jos äidillä on yksinhuoltajuus,isällä harvoin tapaamisia tms. vaikka kyseiset isät ovat itse halunneet ja haluavat niin. Kyseinen järjestö ilmoittaa joka paikassa kuinka suuressa osassa lapset asuvat äidillä ja kuinka se on väärin ja epäoikeudenmukaista isiä kohtaan ja jättävät törkeästi kertomatta, että lähes kaikissa tapauksissa isät itse haluavat, että lapset asuvat äidillä, koska se on lapsilleen parasta. Siten se antaa tahallisesti väärän kuvan asioista ja valehtelee.


      • kuka hullu
        oikeasti.. kirjoitti:

        Hulluista pitääkin vieraannuttaa.

        sinäkö vai viranomaiset?


      • oikeasti, korj...
        asioiden v kirjoitti:

        Suomessa ähes kaikki huoltajuus- ja tapaamisasiat ja elatusavun määrästä on sovittu lastenvalvojalla, jossa vanhemmat yhteisymmärryksessä ovat päättäneet kyseisistä asioista ja lapsen asumisesta. Lähes kaikissa niissä tapauksissa isä ja äiti ovat yhteisymmärryksessä olleet sitä mieltä, että lapselle on parasta asua äidin luona sekä päättäneet, että tuleeko äidistä silloin yksinhuoltaja sekä tapaamisten määrästä.
        Nyt kyseinen järjestö väittää, että kyseisiä miehiä sorretaan, koska lapset asuu äidillä ja jos äidillä on yksinhuoltajuus,isällä harvoin tapaamisia tms. vaikka kyseiset isät ovat itse halunneet ja haluavat niin. Kyseinen järjestö ilmoittaa joka paikassa kuinka suuressa osassa lapset asuvat äidillä ja kuinka se on väärin ja epäoikeudenmukaista isiä kohtaan ja jättävät törkeästi kertomatta, että lähes kaikissa tapauksissa isät itse haluavat, että lapset asuvat äidillä, koska se on lapsilleen parasta. Siten se antaa tahallisesti väärän kuvan asioista ja valehtelee.

        Kyseinen järjestö puhuu täyttä asiaa ja Raision viranomaiset antaa perättömiä lausumia lapsen olosuhteista, valehtelee tuomoistuimessa; eristää, vieraan-
        nuttaa ja manipuloi lapsen isät lapsen elämästä, perusteetta


      • tuo on niin tuota..
        asioiden v kirjoitti:

        Suomessa ähes kaikki huoltajuus- ja tapaamisasiat ja elatusavun määrästä on sovittu lastenvalvojalla, jossa vanhemmat yhteisymmärryksessä ovat päättäneet kyseisistä asioista ja lapsen asumisesta. Lähes kaikissa niissä tapauksissa isä ja äiti ovat yhteisymmärryksessä olleet sitä mieltä, että lapselle on parasta asua äidin luona sekä päättäneet, että tuleeko äidistä silloin yksinhuoltaja sekä tapaamisten määrästä.
        Nyt kyseinen järjestö väittää, että kyseisiä miehiä sorretaan, koska lapset asuu äidillä ja jos äidillä on yksinhuoltajuus,isällä harvoin tapaamisia tms. vaikka kyseiset isät ovat itse halunneet ja haluavat niin. Kyseinen järjestö ilmoittaa joka paikassa kuinka suuressa osassa lapset asuvat äidillä ja kuinka se on väärin ja epäoikeudenmukaista isiä kohtaan ja jättävät törkeästi kertomatta, että lähes kaikissa tapauksissa isät itse haluavat, että lapset asuvat äidillä, koska se on lapsilleen parasta. Siten se antaa tahallisesti väärän kuvan asioista ja valehtelee.

        MInunkin ex-mieheni halusi, että lapset jäävät asumaan minun kotiini, josta maksoin exäni ulos. Sovinnossa päätimme tapaamiset ja elatusavut, emmekä ole riidelleet senkään jälkeen, vaikka viikoittain soittelemme ja puhumme lasten asioista. Exä ja hänen vaimo on tervetulleita koulun tilaisuuksiin ja synttäreille, jos vain haluavat.
        Onko siis ex-mieheni sorrettu, koska hän ajatteli, että lasten vuoroviikkoasuminen on liian raskasta lapsille ja varsinkin heidän koulun käynnille. Pitäisikö näiden aktivistien mukaan exäni joka toinen viikko olla pois töistä, että hän voi kuskata lapsia kouluun 140km ja takaisin...


      • entä ite
        kuka hullu kirjoitti:

        sinäkö vai viranomaiset?

        Entäpä sinä.


      • kyse on
        tuo on niin tuota.. kirjoitti:

        MInunkin ex-mieheni halusi, että lapset jäävät asumaan minun kotiini, josta maksoin exäni ulos. Sovinnossa päätimme tapaamiset ja elatusavut, emmekä ole riidelleet senkään jälkeen, vaikka viikoittain soittelemme ja puhumme lasten asioista. Exä ja hänen vaimo on tervetulleita koulun tilaisuuksiin ja synttäreille, jos vain haluavat.
        Onko siis ex-mieheni sorrettu, koska hän ajatteli, että lasten vuoroviikkoasuminen on liian raskasta lapsille ja varsinkin heidän koulun käynnille. Pitäisikö näiden aktivistien mukaan exäni joka toinen viikko olla pois töistä, että hän voi kuskata lapsia kouluun 140km ja takaisin...

        nyt ihan yhteishuollosta ja lapsen laajoista tapaamisoikeuksista tyyliin
        joka toinen vkl, kesäisin, arki- ja juhlapyhisin, talvi ja joululomilla yms..
        mitä pahaa esim. et lapset tulevat piipahtamaan koulun jälkeen isällä,
        kun äiti töissä tai isä osallisuu lapsen koulunkäyntiin äidin rinnalla, vie
        lapsia harrastuksiin, huolehtii lapsen ruokailusta, läksyistä, kun äiti
        töissä


      • tilanteet vaihtelee
        kyse on kirjoitti:

        nyt ihan yhteishuollosta ja lapsen laajoista tapaamisoikeuksista tyyliin
        joka toinen vkl, kesäisin, arki- ja juhlapyhisin, talvi ja joululomilla yms..
        mitä pahaa esim. et lapset tulevat piipahtamaan koulun jälkeen isällä,
        kun äiti töissä tai isä osallisuu lapsen koulunkäyntiin äidin rinnalla, vie
        lapsia harrastuksiin, huolehtii lapsen ruokailusta, läksyistä, kun äiti
        töissä

        Ei lapset voi piipahtaa 140km päässä koulun jälkeen.


      • niin vaihtelee
        tilanteet vaihtelee kirjoitti:

        Ei lapset voi piipahtaa 140km päässä koulun jälkeen.

        koulu aidin kodin ja isän kodin puolessa välissä.. matkaa 0,7 km


      • ...
        niin vaihtelee kirjoitti:

        koulu aidin kodin ja isän kodin puolessa välissä.. matkaa 0,7 km

        Kumma ettei lapset halua tulla käymään, vaikka asuvat niin lähellä?


      • se manipulointi
        ... kirjoitti:

        Kumma ettei lapset halua tulla käymään, vaikka asuvat niin lähellä?

        valehtelu, manipulointi, lapsen vieraannuttaminen, uhkailu ja
        pelottelu äidin ja viranomaisten toimesta..


      • lapset haluavat
        se manipulointi kirjoitti:

        valehtelu, manipulointi, lapsen vieraannuttaminen, uhkailu ja
        pelottelu äidin ja viranomaisten toimesta..

        äiti ja sossu ei..


      • että semmoista
        lapset haluavat kirjoitti:

        äiti ja sossu ei..

        Ex-vaimosi on töissä, joten hän ei tietäisi mitään, mutta silti lapsesi eivät halua nähdä sinua.


      • kuka ex-vaimo
        että semmoista kirjoitti:

        Ex-vaimosi on töissä, joten hän ei tietäisi mitään, mutta silti lapsesi eivät halua nähdä sinua.

        ja kukas olet?


      • tipahdit kärryiltä?
        kuka ex-vaimo kirjoitti:

        ja kukas olet?

        Sinun ex-vaimosi on töissä, joten hän ei pystyisi valvomaan mihin lapset menee koulun jälkeen. Silti he eivät tule luoksesi.


      • tipahditko itse?
        tipahdit kärryiltä? kirjoitti:

        Sinun ex-vaimosi on töissä, joten hän ei pystyisi valvomaan mihin lapset menee koulun jälkeen. Silti he eivät tule luoksesi.

        kuka ex-vaimo ja kukas olet?


      • et ymmärtänyt taaska
        tipahditko itse? kirjoitti:

        kuka ex-vaimo ja kukas olet?

        Sinun ex-vaimostahan tässä puhutaan. Etkö tajua. Ei hän pysty työpäivän aikana valvomaan mihin lapset menevät koulun jälkeen. Mutta silti lapset eivät halua tulla luoksesi.

        Miksi kysyt kuka olen? Se ei sinulle kuulu. Minä en ole niin tyhmä, että laittaisin omaa nimeäni nettiin :)


      • Tipahdit taas..
        et ymmärtänyt taaska kirjoitti:

        Sinun ex-vaimostahan tässä puhutaan. Etkö tajua. Ei hän pysty työpäivän aikana valvomaan mihin lapset menevät koulun jälkeen. Mutta silti lapset eivät halua tulla luoksesi.

        Miksi kysyt kuka olen? Se ei sinulle kuulu. Minä en ole niin tyhmä, että laittaisin omaa nimeäni nettiin :)

        kuka ex-vaimo ja kukas olet?

        Ei kai lapset uskalla; heitä on vuosikausia manipuloitu, vieraannutettu,
        uhkailtu ja peloteltu äidin ja viranomaisten toimesta isää vastaan sai-
        raalla lainvastaisella viranomaismenettelyllä, valehtelulla..

        Olishan se kiva tietää kenen yhäriruikun kanssa keskustelee..


      • ei kuulu sulle !
        Tipahdit taas.. kirjoitti:

        kuka ex-vaimo ja kukas olet?

        Ei kai lapset uskalla; heitä on vuosikausia manipuloitu, vieraannutettu,
        uhkailtu ja peloteltu äidin ja viranomaisten toimesta isää vastaan sai-
        raalla lainvastaisella viranomaismenettelyllä, valehtelulla..

        Olishan se kiva tietää kenen yhäriruikun kanssa keskustelee..

        Missä sinä olit silloin, kun lapsiasi muka manipuloitiin...
        oikeasti kukaan viranomainen ei edes näe lasta niin usein, että pystyisi manipuloimaan, mutta selittele sinä, jos helpottaa psyykkistä tilaasi.

        Totta kai sinä haluaisit tietää kuka minä olen, mutta se ei ole sinun asiasi. Itse olet valinnut sen, että kirjoitat juttujasi nettiin. Et kai todella luullut, että ne uskotaan tuosta vaan. Varsinkin, kun niissä on toistuvasti virheitä aivan käsittämättömiä määriä. Jos krittiikki ei kelpaa, niin ei sinua kukaan pakota tänne kirjoittamaan.


      • Yhäriruikku
        Tipahdit taas.. kirjoitti:

        kuka ex-vaimo ja kukas olet?

        Ei kai lapset uskalla; heitä on vuosikausia manipuloitu, vieraannutettu,
        uhkailtu ja peloteltu äidin ja viranomaisten toimesta isää vastaan sai-
        raalla lainvastaisella viranomaismenettelyllä, valehtelulla..

        Olishan se kiva tietää kenen yhäriruikun kanssa keskustelee..

        Noiden isätyyppien juttuja tuskin kukaan uskoo. Testopässejä.


      • Olet totaali-idiootti
        kuka hullu kirjoitti:

        sinäkö vai viranomaiset?

        Olet vitun tyhmä valittaja...
        Sossut ja äiti...aikuistu iso mies...
        Olet osasi ansainnut...


      • testopässi
        Yhäriruikku kirjoitti:

        Noiden isätyyppien juttuja tuskin kukaan uskoo. Testopässejä.

        yhäriruikut ja viranomaiset mellastaaa lapsen oikeuksia vastaan..


      • olet totaali-idioott
        Olet totaali-idiootti kirjoitti:

        Olet vitun tyhmä valittaja...
        Sossut ja äiti...aikuistu iso mies...
        Olet osasi ansainnut...

        yhäriruikku...olet sa.atanan tyhmä valittaja..olet osasi ansainnut ja voit menettää lapsesi..


      • heh heh
        testopässi kirjoitti:

        yhäriruikut ja viranomaiset mellastaaa lapsen oikeuksia vastaan..

        Kiva kun tajusit itse olevasi pässi :)


      • heh heh
        olet totaali-idioott kirjoitti:

        yhäriruikku...olet sa.atanan tyhmä valittaja..olet osasi ansainnut ja voit menettää lapsesi..

        Ja höpö höpö pakko-oireinen pelle.


    • afsdfasfsafa

      Järjestö tuntuisi olevan hyvällä asialla, mutta imee sisäänsä mätiä omenoita. Harmillista sisänsä, että maine menee heiltä, jotka oikeasti tarvitsevat järjestön tukea. Näitä mätiä omenoita, kun on äideissäkin.
      Empatiakyvyttömyys,tunteettomuus ja se tärkein lapset on hukassa.
      Tykkään tuosta järjestöstä, vaikka äiti olenkin. Sen pitäisi auttaa niitä, joilla asiat ei lasten kohdalla ole kunnossa, ja etä olisi lähiä turvallisempi paikka.

      Niinkuin etät sossujaan haukkuu, niin etät tuota järjestöä parvoo. Molemmilla on vihassaan tärkein hukassa. Lapset.

      Hyvää ja rauhaisaa joulua, asiat järjestyy järjestämällä.

      • korjaus..

        Järjestö tuntuisi olevan hyvällä asialla, mutta imee sisäänsä mätiä omenoita,
        joita viranomaiset ja tuomioistuin toiminnallaan aiheuttavat. Harmillista sisänsä, että maine menee heiltä, jotka oikeasti tarvitsevat järjestön tukea. Näitä mätiä omenoita, joita äidit ja viranomaiset kylvävät tuomoistuimen ollessa talutusnuo-
        rassa. Empatiakyvyttömyys,tunteettomuus ja se tärkein lapset on hukassa.
        Sen pitäisi auttaa niitä, joilla asiat ei lasten kohdalla ole kunnossa, ja etä olisi lähiä turvallisempi paikka.

        Niinkuin etät sossujaan haukkuu, niin lähit tuota järjestöä parvoo. Molemmilla
        on vihassaan tärkein hukassa. Lapset ja lapsen oikeudet vanhempaansa..17.


        Hyvää ja rauhaisaa joulua, asiat järjestyy järjestämällä.


      • paitsi että
        korjaus.. kirjoitti:

        Järjestö tuntuisi olevan hyvällä asialla, mutta imee sisäänsä mätiä omenoita,
        joita viranomaiset ja tuomioistuin toiminnallaan aiheuttavat. Harmillista sisänsä, että maine menee heiltä, jotka oikeasti tarvitsevat järjestön tukea. Näitä mätiä omenoita, joita äidit ja viranomaiset kylvävät tuomoistuimen ollessa talutusnuo-
        rassa. Empatiakyvyttömyys,tunteettomuus ja se tärkein lapset on hukassa.
        Sen pitäisi auttaa niitä, joilla asiat ei lasten kohdalla ole kunnossa, ja etä olisi lähiä turvallisempi paikka.

        Niinkuin etät sossujaan haukkuu, niin lähit tuota järjestöä parvoo. Molemmilla
        on vihassaan tärkein hukassa. Lapset ja lapsen oikeudet vanhempaansa..17.


        Hyvää ja rauhaisaa joulua, asiat järjestyy järjestämällä.

        asiat ei järjesty järjestymällä viranomaisten ja äitien manipuloidessa, vieraannuttaessa ja valehdellessa tuomioistuimessa lapsen olosuhteet
        tuomioistuimen ollessa heidän talutusnuorassa lapsia vastaan..


    • Pojua

      Eipä juuri isien ääni kuulu erossa lapsista puhumattakaan. Viranomiset eivät kirjaa nykykäytännön mukaan lasten kaltoinkohtelua, jos tekijänä on äiti.

      Sillä on vahva korrelaatio Suomessa viranomisen hatjoittamasn yksinhuoltajajärjestelmään. Jos lapsia laiminlyödäön, isien sanomiset, huoli ja hätä lapsista ohitetaan järjestelmällisesti niin terveydenhuollossakin kuin sosiaalitoimessa.

      Perheväkivaltaa ei tunnusteta naisten harjoittamana, joka vaarantaa laajasti lasten ja nuorten turvallisuuden.

      Jotenkin hätähuudot hukkuvat sosiaalitoimen, STM:n ja THL:n syövereihin.

      Yleisesti on tiedossa miesten asema erossa lastensuhteen ja asiaan on tahallisesti jätetty puuttumatta lasten vahingoksi. Vastuun kantjia ei löydy järjestelmässämme lastoin laajalle kaltoinkohtelujärjestelmälle. Surullista.

    • Aidostilastenasialla

      Juuri saimme päätökseen vuoden kestäneen huoltajuusriidan jossa vastapuolen asianajaja tämän yhdistyksen perustamisjäsenistöä. Hienoa, että tälläinen yhdistys on mutta omassa tapauksessani narsistia vastaan taistelleena olisin niin onnellinen kun isä olisi vastapuolen asinajajan sekä isän itsensä rakentama illuusio isähahmo mutta kun todellisuus on kaukana siitä satuhahmosta mitä isä yritti näytellä viranomaisten ja oikeuskoneiston edessä. Onneksemme hän möhli olosuhdeselvityksen osaltaan ja näytti todellisen minänsä sen aikana. Lapsen oikeus on saada molemmat vanhemmat mutta huoltajan velvollisuus on turvata lapselle turvallinen kasvuympäristö psyykkisesti sekä muina puitteina. Minulle jäi paha maku Isät lasten asialla-yhdistyksestä vastapuolen asianajajan myötä, hänen mielestään esimerkiksi lapsille saa huutaa ja antaa "tukkapöllyä" jos tilanne niin vaatii...Minun luonani tilanne ei koskaan ole vaatinut fyysisen koskemattomuuden rajojen ylittämistä ja tämä oli vain yksi esimerkki (ainakin kyseisen asianajajan mielipiteestä joka yhdistyksessä toimii) ajattelumaailmasta tuossa yhdistyksessä jonka perustajajäseniin hän kuuluu.

      Voitin yksinhuoltajuuden lapsistamme.

      • lapsetsiishävisivät

        menettivät oman isänsä, isovanhempansa ym. isänpuoleisen sukunsa; "äidin-" saadessa tarkoitushakuisen sosiaalitoimen/ lastensuojelun järjestämän "yksinhuollon" ... "äidin, sosiaali-
        toimen/ lastensupjelun, lastenvalvojan" perättömin "viran-
        omais-" lausumin, selvityksin tuomioistuimessa lapsen olo-suhteista .. "äidin-" yrittessä näytellä narsistisen "viranomais-
        ten ja oikeuskoneiston" edessä-


      • Perikaltokangas
        lapsetsiishävisivät kirjoitti:

        menettivät oman isänsä, isovanhempansa ym. isänpuoleisen sukunsa; "äidin-" saadessa tarkoitushakuisen sosiaalitoimen/ lastensuojelun järjestämän "yksinhuollon" ... "äidin, sosiaali-
        toimen/ lastensupjelun, lastenvalvojan" perättömin "viran-
        omais-" lausumin, selvityksin tuomioistuimessa lapsen olo-suhteista .. "äidin-" yrittessä näytellä narsistisen "viranomais-
        ten ja oikeuskoneiston" edessä-

        Opettele kirjoittamaan.


      • Suriko
        Perikaltokangas kirjoitti:

        Opettele kirjoittamaan.

        Opettele kirjoittamaan..


      • Perikaltokangas
        Suriko kirjoitti:

        Opettele kirjoittamaan..

        Onko sulla joku harhaluulo?


      • Suriko
        Perikaltokangas kirjoitti:

        Onko sulla joku harhaluulo?

        Onko sulla joku harhaluulo??


      • Aidostilastenasialla
        lapsetsiishävisivät kirjoitti:

        menettivät oman isänsä, isovanhempansa ym. isänpuoleisen sukunsa; "äidin-" saadessa tarkoitushakuisen sosiaalitoimen/ lastensuojelun järjestämän "yksinhuollon" ... "äidin, sosiaali-
        toimen/ lastensupjelun, lastenvalvojan" perättömin "viran-
        omais-" lausumin, selvityksin tuomioistuimessa lapsen olo-suhteista .. "äidin-" yrittessä näytellä narsistisen "viranomais-
        ten ja oikeuskoneiston" edessä-

        Minä kykenen pitämään lasten välit molempien puolen sukulaisiin ja minusta on tärkeää ettei aikuisten kiistat välity lasten suhteisiin omiin sukulaisiinsa. Lapsilla on oikeus molempiin vanhempiinsa sekä sukulaisiin vaikka huoltajien välillä kipinöisi miten. Minä pystyn tarjoamaan lapsillemme turvallisen kasvuympäristön ja paremmat kasvatukselliset puitteet kun taas isän tarjoamat puitteet ovat pelkästään hänen itse keksimiä fantasioitaan. Kuten kirjoitinkin, että mielelläni olisin huoltajuuden jakanut hänen kanssaan jos kaikki hänen kertomansa asiat isyydestään olisivat totta.....haluaisitko sinä, että omat lapsesi viettäisivät aikaa sellaisella huoltajalla joka muuttaa kahden vuoden aikana 13 kertaa (lasten vaihdot toteutetaan parkkipaikalla eikä sinulla olisi harmainta hajua mihin lapsesi tuosta parkkipaikalta viedään)? Tai lapsesi saatettaisiin jättää yksin ilman aikuisen valvontaa pitkiksi ajoiksi niin päivisin kuin yöllisinä tunteina ja kielletään käymästä vessassa öisin ja tarpeet tulisi tehdä pöksyihin kun huoneesta ei saa poistua ilman aikuisen lupaa joka nukkuu krapuloissaan pitkälle puolenpäivään?

        Luulen, että vastauksesi on ettet haluaisi lastasi kohdeltavan noin enkä halua minäkään joten mielestäni yksinhuoltajuuteni on melko hyvin perusteltua.


    • lapsetsiishävisivät

      Yksinhuoltajuus on sairautta; todella vakava sairaus, lapsella
      on kaksi (2) vanhempaa ja huoltajaa eli isä ja äiti ja vain tämä
      ON LAPSEN ETU!!! Itse lapsistani tarkoitushakuisesti vieraan-nutettuna isänä perättömin "viranomais-" lausumin, selvityksin, vieraannuttamisin lapsen olosuhteista. Lapset siis menettivät
      oman isänsä, isovanhempansa ym. isänpuoleisen sukunsa;
      "äidin-" saadessa tarkoitushakuisen sosiaalitoimen/ lastensuo-
      jelun järjestämän "yksinhuollon" ... "äidin, sosiaalitoimen/ lasten supjelun, lastenvalvojan" perättömin "viranomais-" lausumin, selvityksin tuomioistuimessa lapsen olosuhteista .. "äidin-"
      yrittäessä näytellä narsistisen "viranomaisten ja oikeuskoneiston" edessä-

      • Lapsetvoittivat

        Kenenkään lapsen etu ei ole saada tuollaista huoltajaa kuin sinä. Lapset voittivat , sinä olet yksinkertaisesti kykenemätön isäksi/huoltajaksi, kirjoituksesi osoittavat sen.


      • Lapsetvoittivat
        Lapsetvoittivat kirjoitti:

        Kenenkään lapsen etu ei ole saada tuollaista huoltajaa kuin sinä. Lapset voittivat , sinä olet yksinkertaisesti kykenemätön isäksi/huoltajaksi, kirjoituksesi osoittavat sen.

        Kenenkään lapsen etu ei ole saada tuollaista huoltajaa kuin
        sinä. Lapset voittivat , sinä olet yksinkertaisesti kykenemätön ÄIDIKSI/huoltajaksi, kirjoituksesi osoittavat sen.


      • lapsetsiishävisivät
        Lapsetvoittivat kirjoitti:

        Kenenkään lapsen etu ei ole saada tuollaista huoltajaa kuin sinä. Lapset voittivat , sinä olet yksinkertaisesti kykenemätön isäksi/huoltajaksi, kirjoituksesi osoittavat sen.

        Yksinhuoltajuus on sairautta; todella vakava sairaus, lapsella
        on kaksi (2) vanhempaa ja huoltajaa eli isä ja äiti ja vain tämä
        ON LAPSEN ETU!!! Itse lapsistani tarkoitushakuisesti vieraan-nutettuna isänä perättömin "viranomais-" lausumin, selvityksin, vieraannuttamisin lapsen olosuhteista. Lapset siis menettivät
        oman isänsä, isovanhempansa ym. isänpuoleisen sukunsa;
        "äidin-" saadessa tarkoitushakuisen sosiaalitoimen/ lastensuo-
        jelun järjestämän "yksinhuollon" ... "äidin, sosiaalitoimen/
        lastensupjelun, lastenvalvojan" perättömin "viranomais-" lausumin, selvityksin tuomioistuimessa lapsen olosuhteista .. "äidin-" yrittäessä näytellä narsistisen "viranomaisten ja oikeuskoneiston" edessä-


      • Lapsethävisivät
        Lapsetvoittivat kirjoitti:

        Kenenkään lapsen etu ei ole saada tuollaista huoltajaa kuin sinä. Lapset voittivat , sinä olet yksinkertaisesti kykenemätön isäksi/huoltajaksi, kirjoituksesi osoittavat sen.

        Kenenkään lapsen etu ei ole saada tuollaista huoltajaa kuin
        sinä. Lapset voittivat , sinä olet yksinkertaisesti kykenemätön ÄIDIKSI/huoltajaksi, kirjoituksesi osoittavat sen.


    • 3pojua

      Kuinka pitään pyritään peittelemåän äidin ja yhteiskunnan harjoittamaa lasten kaltoinkohtelua?

      Näyttää siltä, ettei lasten kaltoinkohtelevia äitejä ja heidän toimintaa tukevia viranomisia saada vastuuseen!

      Isät tuovat jatkuvasti esiin isoa ongelmaa, mutta ilmeisen tahallisesti pyritään uhkailulla, pelottelulla ja alistamisella peittelemään isien kertomaa lasten kaltoinkohtelusta.

    • Kiusattu2

      Äiti on kohta saannut lapsen elatusmaksut ja lapsilisät kohta vuoden, vaikka lapsi ei asu äidin luona.

      Lastensuojelu, kuraattori, psygologi ei tee mitään vaam edelleen jatkavat äidin kiusaamisen tukemista.

      Lapsella poissaoloja koulusta. Äiti ei ole osallistunut lapsen elämään, huoltoon hoivaan, harrastuksiin. Pyrkii ilmeisesti vahingoittamaan lasta, koska haluaa asua isän luona ja pyrkii tekemään elämän mahdollisimman haastavaksi.

      Ilmeisesti Suomessa lasten kaltoinkohtelu on syvälle järjestelmään pesiytynyttä henkistä väkivaltaa, alistamista ja nujertamista?

      Ehkä yksinhuoltajaäitien suuri määrä paljastaa aatteellisen lapsiin kohdistuvan väkivallan määrän äitien ja viranomisten tekemänä.

      • samapelijatkuu

        Raision kaupungissa; Raision kaupungin- ja lasten "äidin" harjoittamana lapsen- ja isän tarkoitushakuisena vieraannuttamisena- ja vainoamisena perättömin lausumin, selvityksin lapsen olosuhteista. huomasitko muuten suomi
        24 ylläpidon olevan mukana tässä lapsen vieraannuttamis,
        vainoamis prosessissa sillä kaikki lastensuojelua, äitiä
        koskeva lapsen edun, oikeuksien vastainen sairas sanan-
        vapaudeen kuuluva informaatio poistetaan; poikkeuksetta;
        onhan vieraannuttaja "viranomainen-" suomessa ns. jumala
        jonka toimintaan, sairaaseen menettelyyn ei saa puuttua
        lapsen edun nimissä-


    • Anonyymi

      Kokemuksesta voin kertoa, että juurikin naisvaltainen sosiaalipuoli ei korvaansa hetkauta kun isä yrittää lapsensa edes tavata...

      Turvakoti paljastui ulkomaalaisten naisten yhteiseltä liitolta missä kopioidaan toisten jo käyttämiä viestejä edellisistä oikeus jutuista..
      Sanasta sanaan..

      Uhriudutaan ja ei päästetä isää edes puhelimella pitämään yhteyttä.. työntekijät uskovat äitiä kun se kerran oli tullut oikein turvakotiin..

      Vaikka itse olisi ollut ulkomailla samaan aikaan..
      Teen omasta tapauksesta julkisen kun aika koittaa. Jos se edes auttaisi tulevia isä-uhreja

      • Anonyymi

        Aivan- puhut täyttä asiaa; Turun käräjä "oikeus"/
        Varsinais-Suomen käräjä "oikeus" kopioi aikanaan sanasta sanaan
        Raision kaupungin narsistisen selvityksen lapsen olosuhteista "viranomais" menettelyssä omaksi sairaaksi päätöksekseen
        muuttamalla ainoastaan Raision kaupungin tilalle Turun käräjäoikeus
        ja uuden päivämäärän alle- sekä allekirjoittajana käräjätuomari Eero Mattila.
        Lapsen tarkoitushakuinen viranomais
        - vieraannuttaminen
        - manipulaatio
        - vainoaminen
        - aivopesu
        ym. paskanjauhanta Raision kaupungin tarkoitushakuisessa
        "viranomais-" menettelyssä yhteistyössä vieraannuttaja "äidin"
        kanssa lapsen olosuhteista; poliisi on esitutkinnassaan todennut
        isällä olevan oikeus julkaista nimet lastensa lähiomaisena, koska
        äiti- ja viranomaiset eivät ole suostuneet käsittelemään
        asiallisesti isän kanssa lastensa asiaa, olosuhteita..


    • Anonyymi

      Et viitsis yleistää...

      • Anonyymi

        En puhu paskaa niinkuin "lastensuojelun" viranomaiset - en ole valehdellut tuomioistuimessa niin kuin vierssnnuttaja äiti- ja viranomaiset - en yleistä mitään, ppuhun täyttä aktaa, en puhu fiktiota enkä ole sairas lasten vieraannuttaja.


      • Anonyymi

        Timo vetää aina ajatellessaan lastenvalvojaa ja pikku orava katselee ikkunasta.
        Asiaa ei ole tutkittu - rikos tapahtunut Raision kaupungin perhepalvelujen- ja tuomioistuimen rikollisessa menettelyssä ...... Timo ei ole "lastensa" isä, hänellä ei ole omia lapsia eikä saanut sitä huoltajuuttakaan vieraannutetuille "lapsilleen" tuomioistuimen lainvoimaisella päätöksellä. Lapsilla ei ole mitään ex-isää . "Ex-isän" nimi ei ole Timo ja/tai Kari.

        Timo EI OLE ottanut isän hommat haltuun isättömänä- ja lapsettomana! Timon "lapsien" isän nimi EI OLE Timo, koska Timolla ei ole mitään OMIA LAPSIA. Ex-isän nimi EI OLE Timo ja/tai Kari. Tim olla ei ole omia lapsia - Timo ei ole "lastensa" isä, koska Tim olla ei ole koskaan omia lapsia. Tim olla ei ole omia lapsia -Timo ei ole "lastensa" isä, koska Tim olla ei ole koskaan omia lapsia. Tim olla ei ole omia lapsia - Timo ei ole "lastensa" isä, koska Tim olla ei ole koskaan omia lapsia. Tim olla ei ole omia lapsia -Timo ei ole "lastensa" isä, koska Tim olla ei ole koskaan omia lapsia.Tim olla ei ole omia lapsia - Timo ei ole "lastensa" isä, koska Tim olla ei ole koskaan omia lapsia. Tim olla ei ole omia lapsia -Timo ei ole "lastensa" isä, koska Tim olla ei ole koskaan omia lapsia. Lapsilla ei ole mitään Timo nimistä "uutta isää" isättömänä ja lapsettomana ja lapsilla virheellinen sukunimi. Vieraannuttaja äiti Tiina manipuloinut lapset valehtelemaan Lounais-Suomen maistraatissa 17.3.2014 sukunimen muutoksen "perusteissa"; " isä ei välitä, halua tavata- eikä ole syntynyt luottamuksellista suhdetta lasten- ja isän välillä", joka on perätön lausuma ja rikos!


      • Anonyymi

        Näin se juurikin on, mutta onneksi Kari ei vetoakaan mihinkään laittomiin lausuntoihin niinkuin Timo ja Tiina tekee. Siksihän Kari onkin lastensa kanssa, mutta Timo ei ole ja aina kun tumputtamiseltaan ehtii, niin hän itkee asiaa netissä. T niinkuin katkeroitunut, T niinkuin Tiina ja Timo


      • Anonyymi

        t niinkuin Timo, s niinkuin suro


      • Anonyymi

        En puhu paskaa niinkuin "lastensuojelun" viranomaiset - en ole valehdellut tuomioistuimessa niin kuin vierssnnuttaja äiti- ja viranomaiset - en yleistä mitään, ppuhun täyttä aktaa, en puhu fiktiota enkä ole sairas lasten vieraannuttaja.


      • Anonyymi

        Timolla ei ole omia lapsia - vituttaa jo?


      • Anonyymi

        Onneksi timo noudattaa laittomia päätöksiä. Timon "lapset" ovat nykyään Karin ja heillä virheellinen sukunimikin. He eivät ole mitään Suroa.


      • Anonyymi

        Timolla ei ole omia lapsia - vituttaa jo?


      • Anonyymi

        Asiaa


    • Anonyymi

      Nimi ja yhteys tieto.

      • Anonyymi

        Timolla ei ole omia lapsia - vituttaa jo Timo ja sinua, ja vieraannuttaja Tiina äitiä?


      • Anonyymi

        Pyydän, älä koskaan ajattele edes tällaista, vaan ajattele, että he ovat lapsiasi ja eivät ole voineet valita elämänsä kulkua. Vanhempien avioero on aina vieraannutetulle lapselle valtava stressi ja aiheuttaa varmasti henkisiä paineita paljon.

        Pyydän kaikkia Raision perhepalvelujen "lastensuojelun" viranomaisia ajattelemaan, että lapset ovat omia lapsia ja jokaisen täytyy olla tasa-arvoinen myös erotilantiden jälkeen.


    • Anonyymi

      tyhjentymiseen Lehtonen mainitsee ruoan:

      -Meillä oli tosi hyvää safkaa, ei siinä mitään, mutta kun se oli vähän niukkaa. Mun päiväsaanti on sellaiset 3000-3400 kaloria, että mä jaksan toimii täysiä. Kun täällä syödään soppaa, missä on perunaa, perunaa, kikhernettä ja perunaa. Vähän saa proteiinia silloin tällöin.

      -Kyllä tuommoinen 1600-1800 kaloria päivässä, niinpä niin, sanoo Bile-Dani.

    Ketjusta on poistettu 38 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      3910
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      604
      3717
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3702
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2351
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      63
      2291
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      327
      1988
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      123
      1967
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      187
      1806
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1479
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1372
    Aihe