Keittiön kaapistonovet puhtaiksi - miten??

apuva...

Minulla on n 7 vuotta vanhat mdf-pinnoitteiset keittiökaapiston ovet. Ne ovat nyt kellastuneet sisäpinnoilta (ovat kerman vaaleat alunperin) ja kysyisinkin, miten saan ne taas valkeiksi? Onko olemassa jokin pesuaine, joka puhdistaa ovet vahingoittamatta maalipintaa? Haluaisin muutenkin "käsitellä" myös ulkopinnat niin, että ne tulisivat puhtaiksi. Onko tehokasta helppokäyttöistä puhdistusainetta, jota voitte suositella??? Kiitos jo etukäteen!

14

1389

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tärpättii..

Sutase tärpätillä pinnat puhtaaksi.

• siiri siivooja

Tältäkin ongelmalta olisit välttynyt PUHDISTAMALLA KAAPINOVET SÄÄNNÖLLISESTI, tyhmä.

• Zeta2

Siiri Siivooja, aivan turhaa sekä alkeellista käytöstä tuo nimittely kannanottosi lopussa. Tekikö hyvää sun egolle?

• en oo friikki

Olet ilmeisesti huonosta päivästä kärsivä siivousfriikki.
        Lapsiperheessä ei paikkoja voi jynssätä tai edes jaksa jynssätä riittävän usein friikin makuun. Koklaa höyryputsaamista. Ainakin meillä sillä on saatu hankalia paikkoja, myös pesuaineiden jäämiä, hyvin poistettua. Ihmesieni ei sopinut meidän tummalle kaapille....

• lillukka
        Zeta2 kirjoitti:

Siiri Siivooja, aivan turhaa sekä alkeellista käytöstä tuo nimittely kannanottosi lopussa. Tekikö hyvää sun egolle?

Aivan samaa mieltä edellisen kanssa!

• Universal Stone

Universal Stone!
      http://www.universalstone.eu/page3/page7/page7.html , linkki jossa siitä kerrottu enemmän, sekä jälleenmyyjät. Ja purkki kestää vuosia. Todella hyvä tuote, lähtee melkein mikä vaan! Suosittelen.

• heluna7

Ihmesieni tai taikasieni nimeltään on se, jolla itse puhdistan samanlaisista ovista rasvatahrat ja kellastumat. Tätä tuotetta löytyy esim. Sinooperista, Vapaa Valinnasta ja monista muista ns. halpiskaupoista ainakin. Voi löytyä ihan marketeistakin. Suosittelen ehdottomasti. Käy kaikkeen muuhun muttei maali ja puupintaan

• höyryputsari

Meillä käytetään höyrypuhdistinta.
      Sellainen on aika hyvä peli putsaamiseen.

• ego2

Nuole ne puhtaaksi

• Potuttaja

Halkaise raaka, jauhoinen peruna, kostuta leikkauspinta ja hiero kaapinoveen. Jätä muhimaan muutamaksi minuutiksi ja pyyhi rätillä pois. Minulla tämä perunakikka auttoi ainakin tummiin sormenjälkiin kaapinovissa ja kaakeleiden rasvatahroihin. Ideana on, että perunan tärkkelys imee lian itseensä. En tiedä, toimiiko muihin kuin rasvatahroihin, mutta eihän se haittaa kokeillakaan.

• siivotatäytyy

Hei sulle on vastattu pelkkää höpöä! Keltainen purkki Sifin hankauspesuneste ja karhunkieli! Se on uskomatonta miten kauniin puhdasta tulee. Olen jokaisen asuttamani kämpän kaapistot ja seiniäki jopas Sifillä, kämppä herää uudestaan eloon. :)
        Mutta kokeile ensin pieneen kohtaan pinnasta ettei maalit lähde irti, käytä myös vettä, eikä kannata antaa liian kauan vaikuttaa. :) Paras tuote ikinä.

• luuturätti

Itse otan vahanpoisto aineella (raakana) ja sen jälkeen muutaman kerran puhtaalla liinalla.Knnattaa kokeilla ensin piennelle alueelle.

• asentaja5

veikkaisin ovien iän perusteella että sisäpinnalla ohuempi maalikerros ja alkaa sen takia kellastua.olen nähnyt näin usein tapahtuneen puhtaallekin ovelle. maaliruiskua kehiin ennen ku mdf näkyy!.

• Tietäjä

Moikka. Ainoa Hyvä konsti on maalata ne uudelleen.....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      307
      3015
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      61
      2343
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      349
      2033
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      119
      1806
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      126
      1729
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1385
    7. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      66
      1359
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1337
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1263
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1233
    Aihe