Keittiön kaapistonovet puhtaiksi - miten??

apuva...

Minulla on n 7 vuotta vanhat mdf-pinnoitteiset keittiökaapiston ovet. Ne ovat nyt kellastuneet sisäpinnoilta (ovat kerman vaaleat alunperin) ja kysyisinkin, miten saan ne taas valkeiksi? Onko olemassa jokin pesuaine, joka puhdistaa ovet vahingoittamatta maalipintaa? Haluaisin muutenkin "käsitellä" myös ulkopinnat niin, että ne tulisivat puhtaiksi. Onko tehokasta helppokäyttöistä puhdistusainetta, jota voitte suositella??? Kiitos jo etukäteen!

14

1134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tärpättii..

      Sutase tärpätillä pinnat puhtaaksi.

    • siiri siivooja

      Tältäkin ongelmalta olisit välttynyt PUHDISTAMALLA KAAPINOVET SÄÄNNÖLLISESTI, tyhmä.

      • Zeta2

        Siiri Siivooja, aivan turhaa sekä alkeellista käytöstä tuo nimittely kannanottosi lopussa. Tekikö hyvää sun egolle?


      • en oo friikki

        Olet ilmeisesti huonosta päivästä kärsivä siivousfriikki.
        Lapsiperheessä ei paikkoja voi jynssätä tai edes jaksa jynssätä riittävän usein friikin makuun. Koklaa höyryputsaamista. Ainakin meillä sillä on saatu hankalia paikkoja, myös pesuaineiden jäämiä, hyvin poistettua. Ihmesieni ei sopinut meidän tummalle kaapille....


      • lillukka
        Zeta2 kirjoitti:

        Siiri Siivooja, aivan turhaa sekä alkeellista käytöstä tuo nimittely kannanottosi lopussa. Tekikö hyvää sun egolle?

        Aivan samaa mieltä edellisen kanssa!


    • Universal Stone

      Universal Stone!
      http://www.universalstone.eu/page3/page7/page7.html , linkki jossa siitä kerrottu enemmän, sekä jälleenmyyjät. Ja purkki kestää vuosia. Todella hyvä tuote, lähtee melkein mikä vaan! Suosittelen.

    • heluna7

      Ihmesieni tai taikasieni nimeltään on se, jolla itse puhdistan samanlaisista ovista rasvatahrat ja kellastumat. Tätä tuotetta löytyy esim. Sinooperista, Vapaa Valinnasta ja monista muista ns. halpiskaupoista ainakin. Voi löytyä ihan marketeistakin. Suosittelen ehdottomasti. Käy kaikkeen muuhun muttei maali ja puupintaan

    • höyryputsari

      Meillä käytetään höyrypuhdistinta.
      Sellainen on aika hyvä peli putsaamiseen.

    • ego2

      Nuole ne puhtaaksi

    • Potuttaja

      Halkaise raaka, jauhoinen peruna, kostuta leikkauspinta ja hiero kaapinoveen. Jätä muhimaan muutamaksi minuutiksi ja pyyhi rätillä pois. Minulla tämä perunakikka auttoi ainakin tummiin sormenjälkiin kaapinovissa ja kaakeleiden rasvatahroihin. Ideana on, että perunan tärkkelys imee lian itseensä. En tiedä, toimiiko muihin kuin rasvatahroihin, mutta eihän se haittaa kokeillakaan.

      • siivotatäytyy

        Hei sulle on vastattu pelkkää höpöä! Keltainen purkki Sifin hankauspesuneste ja karhunkieli! Se on uskomatonta miten kauniin puhdasta tulee. Olen jokaisen asuttamani kämpän kaapistot ja seiniäki jopas Sifillä, kämppä herää uudestaan eloon. :)
        Mutta kokeile ensin pieneen kohtaan pinnasta ettei maalit lähde irti, käytä myös vettä, eikä kannata antaa liian kauan vaikuttaa. :) Paras tuote ikinä.


    • luuturätti

      Itse otan vahanpoisto aineella (raakana) ja sen jälkeen muutaman kerran puhtaalla liinalla.Knnattaa kokeilla ensin piennelle alueelle.

    • asentaja5

      veikkaisin ovien iän perusteella että sisäpinnalla ohuempi maalikerros ja alkaa sen takia kellastua.olen nähnyt näin usein tapahtuneen puhtaallekin ovelle. maaliruiskua kehiin ennen ku mdf näkyy!.

    • Tietäjä

      Moikka. Ainoa Hyvä konsti on maalata ne uudelleen.....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      448
      4795
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1712
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1448
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1349
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1306
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1181
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      990
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      875
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe