Parvekkeellani on tikrulilja joka tekee nyt itusilmuja jotka kopisevat maahan. Olen käsittänyt, että ne pitäisi istuttaa ja ja....niin mitä minä teen? Istutan nyt, laitan talvehtimaan syksyllä? Ensimmäistä kertaa kasvatan liljoja ja näemmä en ottanut asioista selvää kunnolla kun nyt en löydä järkevää tapaa toimia.
Vastaukset 2
- Kaarno Asvi
Tikrulilja?
Tarkoitatko tiikerililjaa ?
Liljojen varsiin kehittyvät pippurimaiset siemenet voi laittaa maahan parasta toivoen, itävät milloin itävät. Ehkä eivät seuraavana kesänä, mutta joskus. Maahan ne kannattaa laittaa ehdottomasti, jos on kokeilukiinnostusta kukkiin, jokunen aloittaa kasvun joskus. Epäilen tuleeko tulosta purkki-istutuksissa.
Mutta siinä se mielenkiinto onkin, kokeilu !
Joku "arno kasvi" toivottavasti antaa paremman vastauksen.
Omasta kokemuksesta vaan kirjoittelen. - pippa5
Hei, minulla on myös tiikerinliljoja.
Viime syksynä, siis vuosi taaksepäin keräsin nämä itusilmut ja istutin ne multaan, ruukkuihin. Jätin ne ulos "taivasalle" ja tänä keväänä niistä nousi lehtiä ja istutin ne kesällä penkkiin ja hyvin lähtivät kasvamaan ja kasvoivat siinä penkissä. Toivottavasti ne ensi kesänä kukkisivat :)
Kokeile sinäkin, jos sinulla on mahdollisuutta kasvattaa muualla kuin parvekkeella ? Koska ne tarvitsevat kylmäkäsittelyn menestyäkseen ulkona.
"Taivasalla" ne saa kylmäkäsittelyn, kun lunta tulee luonnostaan päälle!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121417
- 46935
Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi
Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....50746Perhoseni (miehelle)
Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r145730- 70676
- 67626
- 53607
- 59586
Onko Sofia jälleen jätetty?
Moni asia viittaisi siihen, että hän on jälleen sinkku.118530Rekat seisovat dieselin hinnan takia . Ala ei kestä tällaista hintatasoa, sanoo yrittäjä .
EU:n kallein diesel on kova paikka kuljetusalalle. Ajoja on jätetty ajamatta kannattavuusongelmien vuoksi, sanoo alan e107503Mies, näetkö minut myös
Seksuaalisena ihmisenä ja naisena? Haluatko minua seksuaalisesti? Vai olenko mielestäsi tyttönen?20500- 55478
Voiko se ikinä toimia
Voiko meistä ikinä tulla mitään? Näin kauan aikaa on kulunut ja mitään ei tapahdu... En usko, että sinä mietit minua het32478- 34477
- 5468
Nainen, mitä mieltä olet kodittomista?
Ja heistä jotka eivät kykene huolehtimaan asioistaan, itsestään eikä terveydestään? Miten heidän kanssaan tulisi toimia?118466Mitä jos...
Susta tykätään poikana enemmän, kun tyttönä? Miten asian käsittelet tai otat tiedon vastaan? T nainen gubetellija herät142453- 49447
- 52413
- 42410