Parvekkeellani on tikrulilja joka tekee nyt itusilmuja jotka kopisevat maahan. Olen käsittänyt, että ne pitäisi istuttaa ja ja....niin mitä minä teen? Istutan nyt, laitan talvehtimaan syksyllä? Ensimmäistä kertaa kasvatan liljoja ja näemmä en ottanut asioista selvää kunnolla kun nyt en löydä järkevää tapaa toimia.
Vastaukset 2
- Kaarno Asvi
Tikrulilja?
Tarkoitatko tiikerililjaa ?
Liljojen varsiin kehittyvät pippurimaiset siemenet voi laittaa maahan parasta toivoen, itävät milloin itävät. Ehkä eivät seuraavana kesänä, mutta joskus. Maahan ne kannattaa laittaa ehdottomasti, jos on kokeilukiinnostusta kukkiin, jokunen aloittaa kasvun joskus. Epäilen tuleeko tulosta purkki-istutuksissa.
Mutta siinä se mielenkiinto onkin, kokeilu !
Joku "arno kasvi" toivottavasti antaa paremman vastauksen.
Omasta kokemuksesta vaan kirjoittelen. - pippa5
Hei, minulla on myös tiikerinliljoja.
Viime syksynä, siis vuosi taaksepäin keräsin nämä itusilmut ja istutin ne multaan, ruukkuihin. Jätin ne ulos "taivasalle" ja tänä keväänä niistä nousi lehtiä ja istutin ne kesällä penkkiin ja hyvin lähtivät kasvamaan ja kasvoivat siinä penkissä. Toivottavasti ne ensi kesänä kukkisivat :)
Kokeile sinäkin, jos sinulla on mahdollisuutta kasvattaa muualla kuin parvekkeella ? Koska ne tarvitsevat kylmäkäsittelyn menestyäkseen ulkona.
"Taivasalla" ne saa kylmäkäsittelyn, kun lunta tulee luonnostaan päälle!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131060
- 65993
Carunan hinnat
Yks proffa vauuttaa, ettei Caruna voi noin vain nostaa hintoja koska suomen laki kieltää, toinen proffa sanoo että Carun92763- 77733
- 41665
Kunnan päätie ja sen lähialueet
Arvon hyrynsalmelaiset. Tätä palstaa on näin Ukkohallan mökkiläisena ihan viihteellistä lukea. Milloin teitä ahdistaa la34637- 66597
Mikä sun kaivatussa on se miksi ihastuit
ja ikävöit? Eli se jokin asia, mikä aiheutti tunteen, että tuossa on sitä jotain? Meinasitko tehdä asialle jotain vai ka22572Toimittajat ulkomailta saapuivat eilen vaskiviikoille
Toimittajat lähtivät tutustumaan Lieksan yöelämään ja kultturitarjontaan. Kaikki yllättyivät kuinka aktiivista ja innoka27559Mitä luulet
Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sonusta? Onko jotain mitä haluaisit oikaista hänelle?37498