Miten eroon turhasta häpeästä?

Kikkelipää

Kun rupean miettimään asioita, vaikka joskus yritän olla miettimättä, mieleeni tulee yleensä jotain mitä olen tehnyt joskus ja jota alan häpeämään. Asiat, joita häpeän ovat kuitenkin ihan turhamaisia. mutta taisinki tässä juuri kirjoittaessa tajuta, että syitä tähän taitaa olla ainakin ne että olen fucking perfektionisti ja olen onnistunut elämässäni saavuttamaan lähestulkoon kaiken mistä olen haaveillut aiemmin, mutta sen epätäydellisyyden tilalle onkin sitten tullut tämä häpeän tunne, jos teen jotain hieman väärin. Minulla on myös pakkomielle miellyttää muita, joten luulisin että sekin on yksi syy minun turhamaiseen asioiden häpeämiseen. Tosiaan olin kysymässä teiltä apua että miten tämän inhottavan häpeän tunteen saisi poistettua, jos sen tunteen saisin pois :D niin olisin niiiiiiiiin kiitollinen. Sanokaa mun sanoneen että ei kannata tavoitella täydellisyyttä!!! tämä siitä seuraa. :D Muuten on kyllä taivaallinen elämä mutta kyllä nyt kun miettii niin mielummin eläisin ilman häpeän tuntemuksia.

3

327

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anotherguy

!tosi kiva kun kerroit tästä, mä oon käyny läpi samanlaista mutta pääsin kans itseen tutustumalla eroon tästä vaivasta :)

• jkjkjkjkjkjk
    • häpeävä arska

Samaa vaivaa tuppaa olemaan täälläkin. Kaikessa pitääs olla niin täyrellinen ja mitään mokia ei saisi sattua.

Töpeksittyä tuli kuitenki puoli vuotta sitten ja edelleen hävettää pirusti.

Tässä sitä nyt yrittää itelleen antaa anteeksi, vaikeelta tuntuu.

Mikä siinä on sitten niin vaikeeta, ilmeisesti se oman epätäydellisyyden myöntäminen on se suurin ongelma, en tiedä.

Toivottavasti vielä jokupäivä olen tyytyväinen itseeni.

Rassaa tämmönen piremmän päälle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2556
    2. 148
      2234
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2202
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2129
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1722
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      387
      1603
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1536
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      286
      1432
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1389
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1379
    Aihe